התחבר

View Full Version : יש לי פיאט אונו 1400 שאוכל הרבה דלק 1 ל 5 עזרה!!!!!!!!!!!!


17-02-06, 01:12
אז ככה יש לי פיאט אונו 1400 s70 מודל 92
עשיתי בדיקה כמה אוכל לי דלק וגיליתי לתדהמתי שהוא עושה 1 ל 5.5
הלכתי ועשיתי בדיקה של ה co והוא היה על 5 שזה גבוה מאוד
לכן עשיתי ניקוי קרבורטור
לאחר הניקוי ה co בטורים נמוכים היה על 1.5
ובטורים גבוהים על 2.5 גג
חשבתי שנפתרה הבעיה ושוב עשיתי בדיקה כמה עושה לי האוטו
ושוב זה היה 1 ל 5.5
הלכתי לזה שעשה לי את הניקוי קרבורטור ואמרתי לו שזה לא עזר הניקוי
הוא אמר לי שהקרברטור תקין אולי יש לך בעיה אחרת שבגללה האוטו אוכל דלק
הוא עשה איתי ג'סטה והמ שהוא עשה
הוא ניתק את המשאבת דלק מהקרבורטור וחיבר צינור ישירות לקרבורטור
את הצינור חיברנו לתוך בקבוק שבתוכו מילאתי 1 ליטר דלק
והתחלנו ליסוע מחוץ לעיר
לתדהמתי הצלחנו ליסוע 13 קילומטר
כלומר האוטו עשה מחוץ לעיר 1 ל 13
עכשיו אני לא יודע מה לעשות
רוב הנסיעות שלי זה בעיר והאוטו עושה לי 1 ל 5
בגלל שהקרבורטור לפי הבדיקה הראה שהוא בסדר
אז הייתי בטוח שיש לי נזילה במשאבת דלק או משהו כזה
המוסכניק בדק לי את האוטו לא מצא שום דבר.
אני כבר נהייתי מיואש
אמרתי נעשה בדיקה בעצמי מחוץ לעיר
נסעתי מחוץ לעיר 17 קילומטר לאחר שמילאתי פול טנק
חזרתי ומילאתי שוב והאוטו לקח 1.6 ליטר
כלומר האוטו עשה 1 ל 10.5
ואז התחלתי קצת להירגע
למרות שהוא היה אמור לעשות לי 1 ל 13 כמו שעשינו עם חיבור ישירות לקרבורטור בלי המשאבת דלק
עשיתי שוב בדיקה מילאתי פול
ונסעתי בעיר כמו שאני נוסע בדרך כלל
ושוב האוטו עשה לי 1 ל 5
אני כבר לא יודע מה לעשות.

כמה עובדות: 1.בכל בוקר אני מחמם את האוטו כחמש דקות בגלל שהוא קר
לפעמים עם הצ'וק הידני ללא גז כדקה ואחר כך רק עם גז בלי צ'וק
עד שאני מתחיל ליסוע.
2. ידוע לי שהמנוע שלי חלש ואצטרך לעשות לו שיפוץ בזמן הקרוב
אבל לפי מה שביררתי בגלל שהמנוע חלש הוא לא צריך לאכול לי ממש כל כך הרבה דלק וזה מוגזם.
3. האם הגיוני שאם מחוץ לעיר הוא עושה לי 1 ל 10.5 אז בתוך העיר יעשה לי 1 ל 5 כמו שעושה לי עכשיו , אמור להיות כאלו הפרשים??????

אני כבר נואש זקוק לעזרתכם תודה מראש !!!!!!!

17-02-06, 14:57
תצרוכת דלק בודקים רק בנסיעה מחוץ לעיר, במהירות שיוט של כ 90 קמ"ש בכיש מישורי, נהג בלבד, מזגן לא פועל וחלונות הרכב סגורים, ללא מטען כבד ברכב וביום ללא רוחות חזקות.
(יצרני הרכב מקפידים בבדיקתם הם אפילו על רכב נקי ומצופה בפוליש כדי להקטין את חיכוך האויר).
למדידת תצרוכת דלק עירונית אין כל ערך כי אתה יכול לעמוד בפקקי תנועה ורמזורים ןלהצע 0 ק"מ ולצרוך דלק. כמון כן זינוקים ונסיעות בהילוכים הנמוכים צורכים הרבה דלק.
בברכה - רפי לין :)

17-02-06, 15:00
האם אחרי 150 קילומטר אמור ללכת לי 30 ליטר דלק?
אני לא כל הזמן בפקקים
שעשיתי בדיקה מחוץ לעיר לקח לי 1 ל 10.5
למה בתוך העיר לוקח לי 1 ל 5?

17-02-06, 15:16
היי ליאור,

תעשה בדיקה כמו שרפי הציע, ותחזור אלינו.

לדעתי גם 1:10 מחוץ לעיר זה לא תקין. (לשם השוואה האונו 1.4 שנת 92' שהייתה לי עשתה 1:15 מחוץ לעיר עם מזגן פועל ועוד שני חברים כבדים באוטו).

יכולים להיות לזה כמה גורמים:
1. קרבורטור לא תקין
2. משאבת דלק שדולפת לתוך אגן השמן (האם לשמן שלך יש ריח של דלק?)
3. צנרת דלק יבשה ונוזלת (האם יש ריח חזק של דלק? כשהאוטו מונע? כשהוא כבוי?
4. מיכל דלק נוזל.

17-02-06, 15:24
לגבי הקרבורטור
עשיתי ניקוי לא מזמן
וגם ניתקו ליאת משאבת הדלק וחיברו צינור ישירות לקרבורטור
עם מיכל של ליטר דלק
נסענו מחוץ לעיר וזה עשה 13 קיולמטר
כלומר עשה 1 ל 13
ככה שנראה לי שהקרבורטור תקין

לגבי בדיקה שאני עושה
אני עושה אותה מחוץ לעיר וזה בדיקה נכונה של הדלק
אני ממלא פול טנק
ושמהבהב לי אני ממלא שוב פול
וככה אני יודע

לגבי ריח של דלק לא הרחתי משהו מיוחד
תקראו את כל מה שרשמתי בבקשה זה יעזור יותר שתבינו את הבעיה

17-02-06, 15:35
ולקח לי מחוץ לעיר 1 ל 10.5
בתוך העיר לוקח לי 1 ל 5
מה עושים?

17-02-06, 17:17
מתי הוחלפו מצתים / חוטי הצתה?

17-02-06, 23:51
ליאור שלום רב!
כפי שארילו כתב,תצרוכת הדלק שלך גבוהה בכל קנה מידה, וארילו יודע מה הוא אומר, מכיוון שיש לו פיאט 1400, כמו שלך והוא ביצע במקרה את השיפוץ קרבורטור אצלי, כנראה לשביעות רצונו, אך לעצם בעייתך, החשד נופל במשאבת הדלק אשר יתכן והיא תקולה, והדיאפרגמה בה קרועה, והיא מחדירה דלק לשמן, , אך בדוק בכל מקרה אפשרות של חדירת דלק לשמן, וזאת תראה עם מפלס השמן גבוה מדי, והשמן דליל , ומסריח!
לדעתי יש אפשרות לשפר את תצרוכת הדלק משום שהצריכה גבוהה להחריד, וזאת למרות שהמנוע חלש, ולכן לא ניתן להוציא תצרוכת דלק חסכונית מהרכב!
איך היתה תצרוכת הדלק לפני שיפוץ הקרבורטור דומה לעכשו , או טובה יותר?!
בברכה
צביקה

18-02-06, 18:55
כמעט ללא שינוי

18-02-06, 19:19
אני רוצה להוסיף עוד משהו
מד הדלק שלי מזייף
כלומר אני ממלא למשל פול טנק
הוא מראה לי רק שלושת רבעים מהטנק המד
אני לא יודע אם זה קשור אבל אולי כן

18-02-06, 21:18
הרחתי את השמן ויש לו ריח של דלק
מה אני אמור לעשות
החלפתי לא מזמן את משאבת הדלק

18-02-06, 22:08
אם החלפת א משאבת הדלק לא מזמן, תחזור למי שהחליף לך אותה ותבקש שיבדוק אותה שוב.

אם אתה רוצה לחכות שבוע, בוא למפגש ותן למומחים (צביקה ורפי) לשפוט.

הערת אגב, השמן מאבד את תכונותיו כשהוא מתערבב עם דלק, אז מומלץ לתקן את זה במהרה לפני שייגרם נזק גדול יותר.

(ורק הערת אגב, אני באמת ממליץ על צביקה, חוץ משיפוץ וכיוון קרבורטורים, הוא גם יזהה תקלות אחרות שיכולות להשפיע על מצב הרכב וצריכת הדלק. )

18-02-06, 22:11
במקרה שיש בעיה צריך להחליף את משאבת הדלק?
הדיאפגרמה היא חלק מהמשאבה?

18-02-06, 22:18
במקרה שיש בעיה צריך להחליף את משאבת הדלק?
הדיאפגרמה היא חלק מהמשאבה?
בהחלט שהדיאפרגמה היא חלק מהמשאבה, אך מדוע אתה שואל. רוב המשאבות היום הם הרמטיות ולא ניתן בהם להחליף דיאפרגמה, או כל חלק אחר?!
בברכה
צביקה

18-02-06, 22:22
יכול להיות שהוא לא חיבר את המשאבה טוב או משהו כזה
כי החליף לי את זה לפני מספר חודשים?
במקרה שצנרת דלק יבשה ונוזלת רואים את הנזילה כלפי חוץ?
כי הרימו יל את האוטו התניעו אותו ולא ראו שום נזילה בצנרת או משהו כזה?

18-02-06, 22:38
למה אף אחד עד עכשיו לא שואל - האם יוצא עשן שחור מהאגזוז?
מה מצב המצתים? (שחורים, עפורים, יבשיםת, רטובים , מרווח גדול מדי, ממרווח קטן מדי).

18-02-06, 22:44
יוצא צבע שחור
מה זה מצתים?

18-02-06, 22:44
אדי, אם היה יוצא לו עשן שחור, סביר להניח שהקרבורטוריסט היה שם לב לזה, ובדיקת CO הייתה יוצאת גבוהה יותר (שריפה חלקית של הדלק).

בנוסף הוא ציין שהשמן שלו מסריח מדלק.

לליאור,
שמן מסריח מדלק כאשר הצ'וק פועל יותר מדי, או כאשר ישנה נזילה של דלק דרך המשאבה. למשאבה יש שני אטמים, אחד מכל צד של הספייסר של המשאבה.

נזילת דלק דרך צינורות / מיכל מלווה בד"כ בריח אופייני וחזק של דלק.

18-02-06, 22:48
טעות שלי
עכשיו לאחר הניקוי לא בטוח שיוצא לי שחור
אני יודע שהאוטו מעשן

18-02-06, 22:50
טעות שלי
עכשיו לאחר הניקוי לא בטוח שיוצא לי שחור
אני יודע שהאוטו מעשן

עוד פעם - איזה צבע עשן הוא מעשן?

18-02-06, 22:52
אני עכשיו הולך לבדוק?

18-02-06, 22:58
לא מצליח לבדוק את הצבע של העשן

18-02-06, 23:00
אני יושע שבהתחלה ה co שלי היה גבוה 5
ולאחר הניקוי קרבורטור בטורים גבוהים היה על 2.5 הכי הרבה
סביר להניח שהעשן בסדר
לא מצליח לראות את הצבע עכשיו
גם המוסכניק שהרים לי את האוטו בדק גם את העשן ולא אמר כלום

18-02-06, 23:00
תסתכל טוב , עשן שחור, לבן סמיך , לבן ?

מה לגבי המצתים? (פלאגים) כיוון הצתה?

18-02-06, 23:03
אני יודע שאני צריך לעשות בקרוב טיפול של פלגים
טיפול 10 אלף
השאלה אם זה שייך

18-02-06, 23:06
אי אפשר לכוון הצתה באונו 1400. ההצתה נשלטת ע"י מחשב הצתה דיג'יפלקס.

18-02-06, 23:13
אי אפשר לכוון הצתה באונו 1400. ההצתה נשלטת ע"י מחשב הצתה דיג'יפלקס.
אתה בטוח שמ"ע הצתה (DIGI / MICRO PLEX) בקרבורטור?

18-02-06, 23:14
ארילו מהנסיון שלך
במידה והקרבורטור תקין
לא רואים נזילות חיצוניות של דלק מהצנרת וכו
הבעיה היא כנראה במשאבה של הדלק עובדה שיש ריח של דלק מהשמן?

18-02-06, 23:14
אני יודע שאני צריך לעשות בקרוב טיפול של פלגים
טיפול 10 אלף
השאלה אם זה שייך

כן זה שייך מאד.

19-02-06, 00:01
לא שייך פלגים, וכמובן לא שייך כוון הצתה. משום שההצתה מבוקרת מחשב דיגפלקס, כפי שציין ארילו, יש להתמקד בקרבורטור ובמשאבת דלק בלבד , בשלב זה! מכיוון שהקרבוראור טופל, יש להחליף למשאבת דלק חדשה ולא משומשת, ולבדוק שוב, אם הבעייה נמשכת יש לחזור למכון קרבורטורים לאבחון נוסף!
רק לשם שנשכיל , ארילו מה תצרוכת הדלק במכוניתך בעלת הקרבורטור, וכנ"ל סטיו שהוא בעל רכב דומה שטופל גם אצלי!
בברכה
צביקה

19-02-06, 01:07
בעיר 1:10, בין עירוני 1:16 היה הכי טוב שהגעתי עד היום.

אדי, אכן מבוקרת דיג'יפלקס 2 בכל האונו 1400 קרבורטור והזרקה.

מנסיוני הדל אם הקרבורטור תקין, אז הבעיה נמצאת במשאבת הדלק ככל הנראה (בגלל שאמרת שיש דלק בשמן).

בכל המקרה, להיות בטוחים אפשר רק מול הרכב ולא דרך המקלדת.

19-02-06, 18:15
היום הייתי אצל המוסכניק שלי שהחליף לי את המשאבת דלק לפני כמה חודשים
הבאתי לו להריח את השמן וגם הוא נדהם שיש לו ריח של דלק
מחר הוא יחליף לי את המשאבה כנראה שלא היתה תקינה
הוא מחזיר להם בחזרה ושם לי אחר
אני מקווה שהסיוט שלי עומד להגמר וזה בעזרתכם הנדיבה
תודה על הכל
אני אעדכן אתכם

19-02-06, 22:12
היום הייתי אצל המוסכניק שלי שהחליף לי את המשאבת דלק לפני כמה חודשים
הבאתי לו להריח את השמן וגם הוא נדהם שיש לו ריח של דלק
מחר הוא יחליף לי את המשאבה כנראה שלא היתה תקינה
הוא מחזיר להם בחזרה ושם לי אחר
אני מקווה שהסיוט שלי עומד להגמר וזה בעזרתכם הנדיבה
תודה על הכל
אני אעדכן אתכם
חובה עליך להחליף שמן ומסנן שמן, את החיוב על ההוצאות הנלוות , זכותך להפיל על
המוסך, לא קיים דבר כזה משאבה חדשה מחדירה דלק לשמן, יתכן והמשאבה היתה מסטוק ישן, או משאבה משומשת(שווה בדיקה)!
נא עדכן בפורום האם חל שיפור ניכר בתצרוכת הדלק!
בברכה
צביקה

19-02-06, 23:36
[u] וכנ"ל סטיו שהוא בעל רכב דומה שטופל גם אצלי!


צביקה, היית מאמין שמאז שהרכב עבר שיפוץ קרב' באפריל 2005 לא בדקתי צריכת דלק? :o

20-02-06, 09:04
[u] וכנ"ל סטיו שהוא בעל רכב דומה שטופל גם אצלי!


צביקה, היית מאמין שמאז שהרכב עבר שיפוץ קרב' באפריל 2005 לא בדקתי צריכת דלק? :o
השאלה היא מדוע לא בדקת?!
עכשו יש לך הזדמנות לבדוק בנסיעה של 150 קילומטר למפגש השבוע ביקום, וחסר לך שלא תגיע, את חולצת המועדון אני יחרים לך!!!!
בברכה
צביקה

20-02-06, 22:03
היום החלפתי את משאבת הדלק
את הפילטר שמן
וגם שמן
המוסכניק אמר לי שזה לא בטוח שזה המשאבה
הוא החזיר את המשאבה לאלה שקנה מהם שיבדקו
את תקינותה
הוא אמר לי במידה והמשאבה תקינה יש בעיה ברינגים שזה אומר בעיה של המנוע
וצריך לתקן את המנוע אני מקוה שזה לא זה
אחרי שהוא תיקן לי אני הולך הביתה פתאום הנורה של המצבר דולקת לי
חשבתי שזה המצבר הלך
בדקו לי ואמרו לי שאין טעינה של האלטנטור
הביה שרק לפני חודש וחצי עשו לי שיפוץ קרבורטור
אני כבר משתגע.......

20-02-06, 23:18
היום החלפתי את משאבת הדלק
את הפילטר שמן
וגם שמן
המוסכניק אמר לי שזה לא בטוח שזה המשאבה
הוא החזיר את המשאבה לאלה שקנה מהם שיבדקו
את תקינותה
הוא אמר לי במידה והמשאבה תקינה יש בעיה ברינגים שזה אומר בעיה של המנוע
וצריך לתקן את המנוע אני מקוה שזה לא זה
אחרי שהוא תיקן לי אני הולך הביתה פתאום הנורה של המצבר דולקת לי
חשבתי שזה המצבר הלך
בדקו לי ואמרו לי שאין טעינה של האלטנטור
הביה שרק לפני חודש וחצי עשו לי שיפוץ קרבורטור
אני כבר משתגע.......
אל תשתגע לא כדאי להשתגע בגלל רכב!
אם יש חדירת דלק לשמן האשמה במשאבת הדלק בלבד!
א אם אין חדירת דלק לשמן ותצרוכת הדלק גבוהה , בכל זאת, האשמה בקרבורטור, או במנוע!
השאלה היא מדוע בוצע שיפוץ בקרבורטור במנוע\ גמור הזקוק לשיפוץ?!
אני מריח סירחון, או רק נדמה לי, שמחליטים בסוף להטיל את האשמה בנהג בעל הרכב!
תמימות או רמאות.... זו השאלה!
בברכה
צביקה

20-02-06, 23:19
אין קשר בין אלטרנטור לקרבורטור זה שתי דברים שונים.
זה שעשו לכה ניקוי קרבורטור זה טוב.
אבל עכשיו אתה צריך או לתקן או להחליף את האלטרנטור לחדש {אלטרנטור= גנרטור= טעינת מצבר וסיפוק חשמל לכל רכיבי הרכב שצורכים חשמל}

כמו כן לא בטוח שהלך לך האלטנטור תבדוק טוב מגעים , תבדוק טוב את המינוס הראשי שמתחבר לשילדה ,לפי מה שאני זוכר הוא נימצא ליד החיבור של הקלץ ,תבדוק כמו כן את הפלוס שהוא מחובר טוב ויש מגע טוב.
כמו כן אם אתה מבין בזה תיקח מד מתח ותבדוק כמה מתח מגיע למצבר כאשר הרכב מותנע אמור להגיע 14.37-14.7 שזה אומר שהאלטנטור תקין ופשוט יש איפה שהוא בעיה של מגעים.

20-02-06, 23:32
אין קשר בין אלטרנטור לקרבורטור זה שתי דברים שונים.
זה שעשו לכה ניקוי קרבורטור זה טוב.
אבל עכשיו אתה צריך או לתקן או להחליף את האלטרנטור לחדש {אלטרנטור= גנרטור= טעינת מצבר וסיפוק חשמל לכל רכיבי הרכב שצורכים חשמל}

כמו כן לא בטוח שהלך לך האלטנטור תבדוק טוב מגעים , תבדוק טוב את המינוס הראשי שמתחבר לשילדה ,לפי מה שאני זוכר הוא נימצא ליד החיבור של הקלץ ,תבדוק כמו כן את הפלוס שהוא מחובר טוב ויש מגע טוב.
כמו כן אם אתה מבין בזה תיקח מד מתח ותבדוק כמה מתח מגיע למצבר כאשר הרכב מותנע אמור להגיע 14.37-14.7 שזה אומר שהאלטנטור תקין ופשוט יש איפה שהוא בעיה של מגעים.
אונו כחול שלום רב!
אכן אתה צודק אין קשר בין הקרבורטור לאלטרנטור, אך צירוף המקרים האומלל, שמקרבורטור מסכן, עברנו למשאבת דלק "החשודה" כמחדירה דלק לשמן, למנוע שפתאום הרינגים שחוקים, לאלטרנטור שלא טוען, אתה בוודאי חייב להסכים איתי, שמשהו מסריח פה?!
הבעייה בהיא שאני לא בטוח שלפותח השרשור יש וולט מטר, ואני בספק אם הוא יודע לבדוק מתח
שמגיע למצבר!
בברכה
צביקה

21-02-06, 00:27
[u] וכנ"ל סטיו שהוא בעל רכב דומה שטופל גם אצלי!


צביקה, היית מאמין שמאז שהרכב עבר שיפוץ קרב' באפריל 2005 לא בדקתי צריכת דלק? :o
השאלה היא מדוע לא בדקת?!
עכשו יש לך הזדמנות לבדוק בנסיעה של 150 קילומטר למפגש השבוע ביקום, וחסר לך שלא תגיע, את חולצת המועדון אני יחרים לך!!!!
בברכה
צביקה

האמת, אני כבר לא יודע מה לעשות. מצד אחד יש את המפגש שכנראה יהיה מפגש גדול וחשוב ומצד שני זו נסיעה ארוכה, ותוסיף לזה את העובדה שהאוטו מתחיל להשמיע ממש רעשים מוזרים כאילו הוא עומד להתפרק. אני מתחיל לפחד שאני ייתקע בדרך..

21-02-06, 01:29
[u] וכנ"ל סטיו שהוא בעל רכב דומה שטופל גם אצלי!


צביקה, היית מאמין שמאז שהרכב עבר שיפוץ קרב' באפריל 2005 לא בדקתי צריכת דלק? :o
השאלה היא מדוע לא בדקת?!
עכשו יש לך הזדמנות לבדוק בנסיעה של 150 קילומטר למפגש השבוע ביקום, וחסר לך שלא תגיע, את חולצת המועדון אני יחרים לך!!!!
בברכה
צביקה

האמת, אני כבר לא יודע מה לעשות. מצד אחד יש את המפגש שכנראה יהיה מפגש גדול וחשוב ומצד שני זו נסיעה ארוכה, ותוסיף לזה את העובדה שהאוטו מתחיל להשמיע ממש רעשים מוזרים כאילו הוא עומד להתפרק. אני מתחיל לפחד שאני ייתקע בדרך..
בלי תרוצים האוטו שלך לא מתפרק והוא יכול להגיע לאילת בשקט גמור, אז על אחת כמה וכמה ליקום!
להתראות במפגש
צביקה

21-02-06, 10:45
אני כבר משתגע.......
אל תשתגע לא כדאי להשתגע בגלל רכב!
אם יש חדירת דלק לשמן האשמה במשאבת הדלק בלבד!
א אם אין חדירת דלק לשמן ותצרוכת הדלק גבוהה , בכל זאת, האשמה בקרבורטור, או במנוע!
השאלה היא מדוע בוצע שיפוץ בקרבורטור במנוע\ גמור הזקוק לשיפוץ?!
אני מריח סירחון, או רק נדמה לי, שמחליטים בסוף להטיל את האשמה בנהג בעל הרכב!
תמימות או רמאות.... זו השאלה!
בברכה
צביקה

אתה לא חושב שהדלק יכול להגיע לשמן גם דרך הצלינדרים?

21-02-06, 11:48
הצעה ידידותית- אם אינך מרגיש בטוח לנסוע ברכב - אל תיסע. במיוחד לא למרחק כו גדול.
אני לא מאמין שמשהו חוץ ממך יקח על עצמו אחריות במידה ויקרה משהו למנוע או לרכב.
תבדוק מה מקור הרעשים הנובעים מהמנוע.

21-02-06, 21:24
לגבי טעינת המצבר
כנראה שהיה בעיית מגעים
זה שהחליף לי את המשאבת דלק כנראה נגע במגעים של החוטים של האלנטנטור
וזה כנראה היה רופף
נכון לעכשיו זה בסדר
ומבדיקת המצבר הטעינה היא 13.5 וולט
לגבי המשאבת דלק
אני כבר יומיים עם החדשה הרחתי את השמן ונכון לעכשיו אין לו ריח של דלק
היום מילאתי פול טנק דלק ואיפסתי קילומטראז'
יעדכן אתכם לגבי תריכת הדלק
מקווה שגם עכשיו לא יאכל לי 1 ל5........
עדכונים בהמשך.........

06-03-06, 18:00
ובכן החלפתי את משאבת הדלק מכיוון שהיה נזילה לאגן השמן
ואכן לאחר ההחלפה לא היה יותר ריח של דלק בשמן
ואז התחלתי לעשות בדיקה של כמה עושה האוטו
רוב הזמן אני נוסע בעיר
וזה התוצאות:
נסעתי 176.6 קלומטר
הלך לי 28.8 ליטר
שזה אומר: האוטו עושה 1 ל 6.13
כלוימר לא חל שנוי בכלל מהפעם שלפני שהחלפתי את המשאבה
מכיוון ש 60 קילומטר נסעתי מחוץ לעיר
אז זה קצת שיפר לי את התוצאה
אבל למעשה זה אותו דבר
תודה לכולם שניסו לעזור
אני נאלץ למכור את האוטו אבל לפני יש למשהו אולי פתרון שלא הועלה כאן?
להתראות

06-03-06, 18:06
תנחומיי שאתה מוכר את האוטו. לפני שאתה עושה את זה, הייתי ממליץ לך לקפוץ לצביקה בנתניה.

לא יכול להיות שהרכב נוסע 6 ק"מ לליטר והכל תקין.

06-03-06, 18:10
אבל לא עליתי על הבעיה
לסיכום:
בתוך העיר האוטו עושה 1 ל 5
מחוץ לעיר: 1 ל 10.5

06-03-06, 18:24
תבדוק ובמידת הצורך תחליף פלגים (60-80 ש"ח)
תחזור עלינו עם תוצאות.
איפה אתה נצמא בארץ?

היה לי מקרה דומה - האוטו התחיל לאכול דלק (החלפת פלגים היתה 5000K לפני זה)
לכן לא חשדתי בהם (BOSCH).
לפני שהתחלתי לחפור הומלץ לי בכל זאת לבדוק פלגים - המרווח היה גדול מדי.
החלפתי לחדשים - הכל חזר להיות FIX.

06-03-06, 18:38
עשיתי ניקוי קרבורטור
הבעיה לא נפתרה
עשיתי החלפת משאבת דלק לא פתר
אין נזילות של הצנרת
כבר הרבה כסף הלך לי
לא יתכן שאני צריך לנחש מה הבעיה

06-03-06, 19:56
ליאור, פלגים בדקת?
המרווח בסדר? איך נראה הפלג?
אתה לא צריך לנחש.
אתה צריך להחליף מוסך - אם זאת הגישה שלהם.

06-03-06, 22:10
ליאור, פלגים בדקת?
המרווח בסדר? איך נראה הפלג?
אתה לא צריך לנחש.
אתה צריך להחליף מוסך - אם זאת הגישה שלהם.
ליאור שלום רב!
על מנת לשפר את מצב רוחך אתחיל בבדיחידה:
קם מוישלה בבוקר , והבחין שהוא רואה מטושטש, הראש כואב, והוא זקוק לכדור נגד כאב הראש
המטריד, אך הוא לא מוצא את משקפי הראייה שלו,ניגש מוישלה , למקלחת וכשהוא בא לפתוח את הארונית בחדר האמבטייה, הבחין במראה , שהמשקפים יושבים על הראש!!!
והמשל ליאור הוא שהפתרון נמצא לידך על הראש, הוא נרמז לך, והוא נכתב לך בפירוש על ידי חבר המועדון בשם[b]ארילו, אך משום מה אתה לא רואה ממטר, וחוזר ומתעקש לעשות שוב ושוב אותה שטות וחוזר שוב לאותו מוסך , אשר ביצע ניקוי קרבורטור, בגלל תצרוכת דלק גבוהה , וללא הועיל, החליף שתי משאבות דלק ללא הועיל, ואתה טוען שאין פתרון, ואתה לא יכול לנחש מה הבעייה, זה לא תפקידך לנסות, תפקידך לחזור למוסך לדרוש את כספך בחזרה, ליצור קשר טלפוני איתי, לקבוע תור, ותצרוכת הדלק שלך תרד בחמישים אחוז, ראה תצרוכת דלק של ארילו, סטיו, וחבר מועדון פיאט נוסף, בשם צביקה פיק בפזו 205!
הכתובת רשומה על הקיר, תתחיל לקרוא אותה!
בברכה
ולשרותך
צביקה

07-03-06, 17:13
הייתי היום אצל זה שעשה לי ניקוי קרבורטור לבדוק שוב את ה co
הוא הראה על 2.2
שזה בסדר

07-03-06, 17:15
ליאור, אבל למה שלא תקפוץ לצביקה?

07-03-06, 17:18
עזוב אותו.
הבן אדם מתעקש - שישבור את הראש - אולי הקיר יהיה יותר חלש.
אתה כותב לו המלצות והוא אפילו לא מתייחס.
8O

07-03-06, 17:19
זה רחוק לי

07-03-06, 17:20
אני מתיחס לכל ההדעות

07-03-06, 17:22
תבדוק ובמידת הצורך תחליף פלגים (60-80 ש"ח)
תחזור עלינו עם תוצאות.
איפה אתה נצמא בארץ?

היה לי מקרה דומה - האוטו התחיל לאכול דלק (החלפת פלגים היתה 5000K לפני זה)
לכן לא חשדתי בהם (BOSCH).
לפני שהתחלתי לחפור הומלץ לי בכל זאת לבדוק פלגים - המרווח היה גדול מדי.
החלפתי לחדשים - הכל חזר להיות FIX.

ליאור, פלגים בדקת?
המרווח בסדר? איך נראה הפלג?
אתה לא צריך לנחש.
אתה צריך להחליף מוסך - אם זאת הגישה שלהם.

איפה התייחסותך?

07-03-06, 17:24
לגבי שאתה אומר ללכת למוסך ולדרוש ממנו כסף בחזרה זה בעיה
משום שזה שעשה לי ניקוי קרבורטור הוריד לי את ה co
ועשה לי בדיקה של הקרבורטור ישירות
על ידי שניתק את משאבת הדלק
וחיבר צינור במקום
וזה עשה מחוץ לעיר 1 ל 13
לגבי המשאבת דלק אין לי עכשיו נזילה לשמן
אז אני לא יכול לבוא בטענה לאף אחד.
צביקה אני גר בחולון זה רחוק לי נתניה
חשבתי ללכת למוסך המרכזי של פיאט מה אתה אומר?

07-03-06, 17:28
לגבי פלגים אם החלפתי
אני לא יודע
צריך לשאול את אח שלי
הענין הוא שלפי הקצב הזה אני אחליף את כל האוטו כי לא נשאר הרבה
כל פעם אומרים לי תקן את זה תקן את ההוא וזה יפתור לך את הבעיה
ושום בעיה לא נפתרת ורק אני משלם כסף על זה ועל הדלק

07-03-06, 17:32
לגבי פלגים אם החלפתי
אני לא יודע
צריך לשאול את אח שלי
הענין הוא שלפי הקצב הזה אני אחליף את כל האוטו כי לא נשאר הרבה
כל פעם אומרים לי תקן את זה תקן את ההוא וזה יפתור לך את הבעיה
ושום בעיה לא נפתרת ורק אני משלם כסף על זה ועל הדלק
לא אמרתי להחליף (למרות שזה גג 80 ש"ח)
1. אמרתי תבדוק מה מצבם ובמידת הצורך תחליף)
2. אגב יכול להיות שהפלגים שיש ברכב לא מתאימים - בדוק את ההתאמה את תרצה תרשום מה החברה והדגם שמורכב ואגיד לך איזה פלגים מתאימים לרכב שלך.

תמיד, תמיד - הולכים מהכל אל הכבד.
ומקומות שרוצים לתפור אותך - מחליפים ישר דברים יקרים.
לתשומת לבך.
עכשיו לך תבדוק מה שאמרתי ותחזור עם תוצאות - אם אתה רוצה שנמשיך לעזור לך.

07-03-06, 17:32
צביקה אם הקרבורטור שלי תקין אז לא הבנתי למה אתה רוצה שאני אבוא אליך?

07-03-06, 18:03
צביקה אם הקרבורטור שלי תקין אז לא הבנתי למה אתה רוצה שאני אבוא אליך?
ליאור מי אמר שהקרבורטור שלך תקין?
ואם הוא תקין למה הרכב צורך 1ל5 בעיר כמו מטוס סילון?
ואם הרכב צורך 1 ל5 האם אתה לא חושב שמשתלם לנסוע מחולון לנתניה, ולהחזיר את ההשקעה, בקרבורטור, על ידי חיסכון בדלק?!!
חשבת על זה???
בברכה
צביקה

07-03-06, 18:17
לא תקין לשיטתך
אז איך בבדיקה שעשה לי זה שעשה לי ניקוי קרבורטור
שניתק את משאבת הדלק וחיבור צינור עם ליטר דלק
ישירות לקרבורטור
האוטו עשה מחוץ לעיר 1 13 ???

07-03-06, 18:20
במקום שאני אבוא עד לנתניה
תגיד לי מה להגיד לזה שעשה לי ניקוי קרבורטור
ואני אגיד לו

07-03-06, 18:38
ליאור, צביקה הוא אמנם מומחה לקרבורטורים, אבל גם במציאת נזילות דלק, התאמה של פלגים, בעיות של הצתה ועוד דברים שקשורים למכונאות רכב הוא לא רע בכלל ;)

וברצינות, אני בטוח שאם תלך אליו ותשברו את הראש ביחד, אתה תצא מרוצה משם.

לא יכול להיות שהרכב שלך צורך 1:6 והכל תקין.
אולי הבעיה בקרבורטור? אולי קיימת נזילה? אולי המצתים לא נכונים? ואולי אתה נוהג עם רגל מאוד כבדה על דוושת הגז בגלל בעיה אחרת בכלל?

אבל, הרכב הוא שלך, הכסף הוא שלך, וחבל שאתה מתייאש מהר ובקלות. יכול להיות

אתה יכול ללכת למוסך המרכזי של פיאט (אולי כדאי לך למוסך שמשון, החבר בפורום זה?) או לכל מוסך מקצועי אחר על מנת לפתור את הבעיה. (אני עדיין ממליץ על צביקה - ואני לא מקבל ממנו אחוזים).

אתה גם יכול למכור את הרכב ולקנות אחד אחר, הכל תלוי בך.

בתקווה שתחזור להיות מרוצה :)

07-03-06, 19:21
היום הייתי אצל המוסכניק שלי שהחליף לי את המשאבת דלק לפני כמה חודשים
הבאתי לו להריח את השמן וגם הוא נדהם שיש לו ריח של דלק
מחר הוא יחליף לי את המשאבה כנראה שלא היתה תקינה
הוא מחזיר להם בחזרה ושם לי אחר
אני מקווה שהסיוט שלי עומד להגמר וזה בעזרתכם הנדיבה
תודה על הכל
אני אעדכן אתכם
ליאור שלום רב!
יש לי הרגשה שאתה תשבור שיא של השרשור הארוך ביותר בפורום, על אותו נושא, ועל
עקשנותך ללכת ראש בקיר, ולהתעקש להסתובב כל הזמן סביב עצמך כמו חתול שמנסה ללקק את הזנב!
תצרוכת דלק גבוהה כמו שלך מעידה שהבעייה בתחום הדלק בלבד! מכיוון שקרבורטור שופץ ונוקה וכוון ללא הועיל, ומשאבת דלק הוחלפה פעמים, האינטואצייה שלי וניסיוני אומר לי, שהבעייה היא במשאבות הדלק בלבד, שכנראה מסטוק ישן, בעלי דיאפרגמה ישנה וקרועה המחדירה דלק לשמן!!
בדוק שוב מפלס שמן מנוע!
מפלס גבוהה מהמקסימום, שמן דליל כמו מים, ומסריח בדלק, יעיד שהמשאבת דלק תקולה ויש להחליפה!
א ת כל ההוצאות שהיה לך עד עכשוו, שיפוץ קרבורטור מיותר ללא הועיל, החלפת שתי משאבות
דלק ללא שום תועלת, החלפת שמן מהול בדלק ומסנן שמןמנוע, הייתי דורש מבעל המוסך, ובכסף היית נוסע אלי לבדיקה ללא התחייבות כל שהיא, וולא תשלום במידה והקרבורטור ימצא תקין, וממני ההייתי נוסע לאילת, וחוזר עוד עם עודף!!
תעשה זאת מהר לפני שההאקר שהשתלט על הפורום, יחסום את הפורום, להתכתוביות נוספות, וכך לא תוכל ליצור קשר איתי! מומלץ לך לרשום את הטלפון שלי הרשום בחתימה שלי למקרה הצורך, ולמקרה שההאקר הפלשתינאי , יחסום את הפורום הטכני!
בברכה
צביקה

07-03-06, 19:30
אתה עדיין חושד במשאבת דלק למרות שהוחלפה פעמיים
ולמרות שאין ריח של דלק בשמן?

07-03-06, 20:11
אתה עדיין חושד במשאבת דלק למרות שהוחלפה פעמיים
ולמרות שאין ריח של דלק בשמן?
הריח לא מעניין אותי, מה שמעניין אותי האם מפלס השמן עולה בהדרגה, האם שמן דליל כמו מים, והאם מנורת לחץ שמן מהבהבת במנוע חם, דבר שמעיד על שמן מהול בדלק, שגורם לירידה בלחץ שמן, ובעקבותיו, הדלקה של נורת האזהרה של לחץ השמן!
נ.ב מה הסבר המוסך להחלפת שני משאבות הדלק הקודמות, והאם הוחלף שמן ומסנן שמן מנוע, והאם מפלס השמן אכן עלה בעקבות כך, בפעמים הקודמות?!
בברכה צביקה

07-03-06, 20:18
לגבי מפלס השמן אם עולה לאחר החלפת המשאבה
אני אבדוק
לגבי השמן שום מנורה של שמן לא דולקת לי
סך הכל הוחלפה משאבה אחת
אני עכשיו עם המשאבה השניה

07-03-06, 20:49
במקום שאני אבוא עד לנתניה
תגיד לי מה להגיד לזה שעשה לי ניקוי קרבורטור
ואני אגיד לו

תגיד לו שלא יגע יותר ברכב וסע לצביקה, שם כל הבעיות שלך ייפתרו- מניסיון.

צביקה, את שיא "השרשור הארוך ביותר בפורום" הוא כבר שבר.

07-03-06, 21:18
לגבי מפלס השמן אם עולה לאחר החלפת המשאבה
אני אבדוק
לגבי השמן שום מנורה של שמן לא דולקת לי
סך הכל הוחלפה משאבה אחת
אני עכשיו עם המשאבה השניה
אני ספרתי שני משאבות דלק, אחת לפני מספר חודשים, ועוד אחת מיד לאחר הטיפול האחרון בקרבורטור!
כמדומני שאתה לפני החלפת משאבת דלק שלישית, שאת ההוצאות המיותרות על החלפתם, ועל טיפול מיותר כנראה בקרבורטור, לולא תועלת, ומאות ליטרים של דלק שהלכו ובוזבזו לחינם, ושמן מנוע ומסנן שמן שבתקווה שהוחלפו, בכסף זה הייתי מממן לך סוף שבוע באילת, עם הרכב ובלעדיו,
ועוד היה נשאר לי עודף, לאחר טיפול ואבחנה מקצועית , וזאת בנסיעה מחולון הנמצאת בסוף העולם שמאלה, לנתניה הנמצאת בסוף העולם , ימינה!
בברכה
צביקה

08-03-06, 17:47
התקשרתי היום למוסך המרכזי של פיאט ברמת גן
כדי לקבוע תור שיבדקו לי את האוטו
אמרו לי על כל שעת בדיקה הם לוקחים 200 שקל
אני עכשיו בדילמה מה לעשות
במידה ואני מתקן אצליהם הם מורידים לי את עלות הבדיקה?
והאם כדאי ללכת במקום למוסך מורשה והאם שמה גם הבדיקה עולה כסף?
תודה מראש

08-03-06, 19:13
התקשרתי היום למוסך המרכזי של פיאט ברמת גן
כדי לקבוע תור שיבדקו לי את האוטו
אמרו לי על כל שעת בדיקה הם לוקחים 200 שקל
אני עכשיו בדילמה מה לעשות
במידה ואני מתקן אצליהם הם מורידים לי את עלות הבדיקה?
והאם כדאי ללכת במקום למוסך מורשה והאם שמה גם הבדיקה עולה כסף?
תודה מראש
ליאור אתה לא חושב שיותר זול לנסוע לנתניה מחולון על מנת לבצע בדיקה ללא תשלום, מאשר לנסוע לרמת גו לבצע בדיקה ב200 שקל, כדי שיאמרו לך מה שאני אמרתי???????????????????????????????????????? :D :) :( :o :lol: 8) :? 8O :x :P :oops: :cry: :wink: :twisted: :evil: :!: :?: :idea: :arrow: :?: :?: :?:

08-03-06, 21:43
עכשיו ברצינות
מה הם יגידו לי שאתה כבר תגיד לי
לא הבנתי אותך
מה הבעיה אצלי באוטו לפי מה שנראה לך?
תודה מראש

08-03-06, 22:25
ליאור, קשה מאוד לאבחן תקלה דרך האינטרנט. סביר להניח שצביקה יגיד לך מה התקלה(או התקלות) שהרכב שלך סובל מהן.

08-03-06, 22:30
צביקה יאבחן את הבעיה גם אם היא לא קשורה לקרבורטור?

08-03-06, 22:36
צביקה יאבחן את הבעיה גם אם היא לא קשורה לקרבורטור?
מה צביקה עשה עד עכשו :?: :?: :?: :!:

08-03-06, 22:39
עכשיו ברצינות
מה הם יגידו לי שאתה כבר תגיד לי
לא הבנתי אותך
מה הבעיה אצלי לפי מה שנראה לך?
תודה מראש
כן!

08-03-06, 23:25
לירון הבעיה אצלך היא שאתה חושב שכולם מנסים לעשות עליך כסף,

אם צביקה מציע לך בדיקה בחינם ללא כל התחייבות אז אני לא מבין את הבעיה.

אומנם המרחק קצת מהווה בעיה אבל אם באמת הרכב חשוב לך אני מאמין שלא תהיה בעיה
להגיע עד לנתניה.

אף אחד לא מחפש פה לגרום לך לסבול או לבזבז כסף יותר ממה שאתה צריך ,היה לך ניסיון כושל עם אותו מכונאי - קח תרגליים ותעזוב אותו , כנראה שהוא לא מקצועי !

צביקה עזר להרבה חברים בפורום שאין להם אינטרס לפרסם את צביקה, פשוט הוא טיפל להם ברכב והצליח לתקן את הבעיות - זה האינטרס היחידי שלהם - שתהיה מרוצה ולא יותר מזה :idea:

עידן

11-03-06, 11:18
אדי,
אני מבין את התסכול שלך מהבעיה של ליאור, ומהעובדה שהוא לא מוכן לקבל אבחון חינם וללא התחייבות מצביקה, אבל לא צריך להשתמש בשפה כזאת בוטה.

למרות התסכול בוא נשמור על כללי הנימוס.

שבת שלום,

ארילו (אביעד).

11-03-06, 11:41
לירון, כולנו מסמפטים ומזדהים עם הפרובלמות המכניות ההזויות שלך, אך יש גבול לכל שרשור והנושא מיצה עצמו. הציעו לך פתרונות מכל הסוגים [כולל מהשרוול] ואתה מתעקש על לא-כלום.

לסיכום העניין ולמרות שאדי היה מעט בוטה [למרות שהוא צודק], גש לצביקה , תברר מה הסיפור שם , ואח"כ אם תתקל בבעיות נוספות תפתח מגילה חדשה.. :wink:

בהצלחה ו.. נעול..