התחבר

View Full Version : גרנדה פונטו - כמה שאלות


זאב
27-01-08, 23:05
אני רוצה להחליף את הפונטו שלי 2001 וחשבתי לרכוש גרנדה חדשה מתלבט אני מחפש ידני1.2 או1.4 האם המנוע שלהם זהה לפונטו והאם יש את אותה מערכת הגה חשמלי כמו בפונטו הקודמת

raanan_t
28-01-08, 03:10
לפני ההחלפה הייתי מציע לך לנהוג על אחת כזו ולהחליט.

באופן אישי לא אהבתי את הרכב בעיקר בשל היות המנוע עצל. (דגם 1.4 תיבה רובוטית)
אם היו מייבאים לארץ דגמים מעט חזקים יותר אז כנראה שהייתי חושב אחרת.

אינני יודע אם המנוע זהה אך ההגה החשמלי נשאר כולל מצב CITY.

stio
28-01-08, 18:40
כחובב מושבע של מותג "פיאט" באמת שאני מצטער לכתוב את זה אבל אל תתקרב לגרנדה פונטו.
רמת אבזור מבישה, מנועים מיושנים וחלשים ותיבת הילוכים בעיתית. חוץ מעיצוב אין ברכב הזה כלום.

אם הייתי עומד בפני רכישת רכב חדש, הייתי בודק 2 אופציות: הסוזוקי סוויפט והמאזדה 2. שניהם עם מנועי 1500 סמ"ק, תיבה אוטומטית איכותית ויבואן שאיכפת לו מהלקוחות שלו.

זאב
28-01-08, 22:09
כחובב מושבע של מותג "פיאט" באמת שאני מצטער לכתוב את זה אבל אל תתקרב לגרנדה פונטו.
רמת אבזור מבישה, מנועים מיושנים וחלשים ותיבת הילוכים בעיתית. חוץ מעיצוב אין ברכב הזה כלום.

אם הייתי עומד בפני רכישת רכב חדש, הייתי בודק 2 אופציות: הסוזוקי סוויפט והמאזדה 2. שניהם עם מנועי 1500 סמ"ק, תיבה אוטומטית איכותית ויבואן שאיכפת לו מהלקוחות שלו.
תיבת ההילוכים בעייתית למרות שזה גיר ידני????
לפי נתוני היצרן הכ"ס והמומנט טובים יותר מהפונטו ספייס היבואן הורי מחיר לגרנדה יש מבצע לעובדי חברת חשמל ב 92K לחדשה נשמע מעניין

Caveman
28-01-08, 22:12
דווקא הגיר הידני בסדר. גם הרובוטי בסדר גמור, עניין של לתפעל את התיבה כמו שהיא אמורה להיות מתופעלת.

stio
28-01-08, 22:33
זאב, לא מדובר על הגיר הידני- הוא בסדר גמור. התכוונתי לרובוטי, סליחה אם הטעתי אותך.

בקשר לתיבה הרובוטית המזעזעת: אומנם בפיאט התפעול שלה יותר נוח מהתיבה בטויוטה למשל, אבל עדיין זה לא מתקרב אפילו לתיבת הילוכים אוט' רגילה.

student
28-01-08, 22:37
כחובב מושבע של מותג "פיאט" באמת שאני מצטער לכתוב את זה אבל אל תתקרב לגרנדה פונטו.
רמת אבזור מבישה, מנועים מיושנים וחלשים ותיבת הילוכים בעיתית. חוץ מעיצוב אין ברכב הזה כלום. ...

הללללוווווו, יש לך פיאט אונו ! :!::!:

לגרנדה פונטו יש "רק" 5 כוכבי בטיחות, 6 כריות אוויר, ועוד ציוד בטיחות שלא מוכר לך באונו כמו לדוגמה - ABS..............

המנוע של הגרנדה הוא מודרני לחלוטין, בעל צריכת דלק נמוכה ביותר. ונכון, "רק" 8 שסתומים. אז מה ?. בזכות זה יש לו זמינות כוח גבוהה בסל"ד נמוך.

תיבת ההילוכים היא אומנם רובוטית אבל נחשבת כאחת מהטובות שיש. להזכירכם, בטויוטה קורולה החדשה יש תיבה רובוטית אבל בגלל שזה טויוטה את כולם זה לא מעניין וקונים אותה כמו עדר.

איבזור - מה חסר לך ? רדיו דיסק מקורי (מי צריך שטות כזו, מה עושים איתו שרוצים רדיו יותר משוכלל ?) בקרת אקלים דיגיטלית (עוד משהו שרק יכול להתקלקל), חלונות חשמל מאחור (לא מעט מהרכבים האירופאיים באים בלי זה).

לגרנדה יש תא מטען אחד מהגדולים בקטגורייה.
5 מבוגרים נוסעים בה בלי קושי רב.


תיקלוט ותפנים - הגרנדה פונטו תוכננה ונבנתה עבור אירופה ולא חשבו בה אפילו טיפ טיפה על ישראל.
הגרנדה תוכננה שיהיו לה סידרה של מנועים חסכוניים בדלק וזו אחת מהסיבות הגדולות להצלחת פיאט באירופה עם הרכב הזה.

stio
28-01-08, 22:49
סטונדנט, יש לי פיאט אונו, נכון.
בוא מתמקד ברשותך באבזור שיש לי באונו לזה שיש בגרנדה פונטו:
2 חלונות חשמל קדמיים מקוריים, מזגן מקורי, נעילה מרכזית מקורית. מה יש בגרנדה?! אותו דבר.
הרכב נמכר באירופה ברמת אבזור גבוהה- למה לא בישראל??? היבואן יחליט בשבילי באיזה רמת אבזור לקנות את הרכב?!

לגבי צריכת דלק גם אצלי היא נמוכה ביותר.
תא מטען פתחתי וראיתי בגרנדה- אותו דבר כמו באונו.
הר"ד המקורי משתלב יפה בקונסולה ומונע ממני להיסחב עם הפאנל.

אפילו ידיות בצבע הרכב סמל"ת לא מספקים, הם צריכים להבין שזה רכב שנת 2008, לא אונו משנות התשעים.

לגבי בטיחות- בתאונה חזיתית ב- 100 קמ"ש עם אונו ופונטו גרנדה- נהג האונו ייפגע קשה וזה בפונטו פחות. אין מה לעשות- הטכנולוגיה מתפתחת.

Caveman
28-01-08, 22:55
אני לא מבין למה אנשים נתפסים לצבע הידיות ברכב? דווקא בשחור זה נראה טוב יותר.
ההסתייגות היחידה שיש לי מהרכב, היא שהוא מגיע ללא גלגל רזרבי. אישית, לי זה מפריע.

student
28-01-08, 23:00
ההסתייגות היחידה שיש לי מהרכב, היא שהוא מגיע ללא גלגל רזרבי. אישית, לי זה מפריע.

צודק ובגדול ! מה עוזרת לך המשאבה המטופשת ששמו אם הצמיג נקרע בדופן שלו (קרה לחבר, באוטו חדש).
אומנם הרבה מאוד אנשים אין להם שום טיפת מושג איך מחליפים גלגל אבל תמיד יהיה מישהו שיעזור להם מהסביבה או חברת החילוץ. אבל מה יעשו אם בכלל אין גלגל רזרבי. חוק מטופש ודבילי של המדינה.

stio
28-01-08, 23:04
אני שמח מאוד לבשר שמישהו קיבל (קצת) שכל בסמל"ת, והרכב מגיע עם גלגל רזרבי בגודל מלא+ ציוד להחלפה, וכל זה נמצא מתחת לשטיח של תא המטען. ראיתי את זה בעיניים שלי.

גדעון לגבי צבע הידיות- אצלך זה נראה טוב בצבע שחור, מסכים. אבל ראית גרנדה פונטו לבנה עם ידיות שחורות? זה מכער את כל הרכב.

Caveman
28-01-08, 23:14
דווקא ברכב בעל צבע בהיר, כל הקטע של חלקים שחורים מקבל את מלוא המשמעות שלו.
ניגודיות היא מילת המפתח.
ראית פעם רכב לבן לחלוטין בכל חלקיו? לטעמי מאוד מכוער.

KoF-sHeLeG
29-01-08, 05:10
ב-92K לגרסת ה-1.4 הייתי בהחלט שוקל בחיוב. מחיר ממש בסדר גמור, אפילו שווה.

מה גם שלמרות שסמל"ת החליטו לייבא אותו די עירום, עדיין זהו רכב מצוין.

vRS
29-01-08, 06:39
אני לא מבין למה אנשים נתפסים לצבע הידיות ברכב? דווקא בשחור זה נראה טוב יותר.
ההסתייגות היחידה שיש לי מהרכב, היא שהוא מגיע ללא גלגל רזרבי. אישית, לי זה מפריע.

גדעון, זה נראה רע. נראה זול :rolleyes:

ובכלל, תא הנוסעים שלה מעבירה תחושה זולה, האיכות לוקה בחסר, איבזור מזעזע ומנוע מיושן וחלש.

די להיות עיוורי פיאט - הגרנדה פונטו היא אחת הקניות הגרועות ביותר שיש.

ב-92K אני מעדיף לקנות פולו, למרות שגם היא לא משכנעת במיוחד.

Caveman
29-01-08, 07:31
אני לא חושב שזה נראה זול, אני גם לא חושב שתא הנוסעים משדר תחושה זולה או לוקה בחסר.
כן הייתי שוקל אופציות אחרות יותר בגלל האופציה להזמין תוספות. דבר שחסר אצל פיאט.

ארילו
29-01-08, 13:13
האמת שבתור אוטו בסיסי ב-92K זה לא נורא כל כך.

העניין הוא שגם אם אתה רוצה להזמין תוספות (בקרת אקלים, חלונות חשמל, מראות חשמליות, ג'נטים, סנרוף קומבינצית צבעים או אפילו מנועים אחרים - תסתכל על מגוון האפשרויות באתר של פיאט אנגליה למשל) אז אי אפשר, וזה חבל לדעתי.

מנהיגה עליה אז היא לא רעה בכלל, רק מעט חלשה.

stio
29-01-08, 13:35
בתור רכב בסיסי ב- 92K זו אכן קניה טובה לדעתי, למרות האבזור שלא קיים, אך זה לא רלוונטי כי המבצע הוא לעובדי חברת חשמל.

אביעד- הרכב משווק עם מראות חשמליות כסטנדרט בישראל.

vRS
29-01-08, 16:24
גדעון, תעשה לי טובה...

לא נראית זולה? לא לוקה בחסר? תיהיה מציאותי.

אני לא הייתי חושב על להשקיע 92K בגרנדה פונטו הבסיסית כאשר ב-86K ניתן לרכוש את הפולו הבסיסית, שיש לה ESP (שלדוג' - אין בגרנדה פונטו).

stio
29-01-08, 17:02
אני מפנה אתכם לאתר היבואן, לדגם שהם המציאו: "אקטיב פלוס".
מרוב שהרכב בא עירום ללא כל טיפת אבזור, הם היו חייבים למלא את הטבלה, בין היתר זוהי רשימת האבזור שהרכב מציע: (בלעדי!)

א. מגב אחורי+ מתז מים
ב. כיסוי תא מטען מתקפל+נשלף
ג. אור נסיעה לאחור ופנס ערפל אחורי
ד. מתז מים ומגב (2 מהירויות והשהיה) בשמשה הקדמית
ה. מפשיר אדים בשמשה האחורית
ו. תאורת תקרה קדמית המופעלת עם פתיחת דלתות קדמיות
ז. כיסוי גלגלים ייחודי (אל תגידו לי שחשבתם לשווק את הרכב ללא טאסות?!)

כמו שאתם רואים הם רושמים שם שטויות ודברים בסיסיים שקיימים בכל רכב שעולה על הכביש. ניכר כי המצוקה אצלהם קיימת...

http://www.fiat.co.il/model.asp?BasicModelID=2&SubModelID=18

Caveman
29-01-08, 18:35
גדעון, תעשה לי טובה...

לא נראית זולה? לא לוקה בחסר? תיהיה מציאותי.

אני לא הייתי חושב על להשקיע 92K בגרנדה פונטו הבסיסית כאשר ב-86K ניתן לרכוש את הפולו הבסיסית, שיש לה ESP (שלדוג' - אין בגרנדה פונטו).
לדעתי הוא נראה טוב משאר הרכבים בקטגוריה.

vRS
29-01-08, 18:58
חיצונית, היא נראית מעולה - אין ספק.

רק חבל שזה לא מספיק.

אין שום טעם להוציא מעל 90K על הפונטו - פשוט אין.
יש אופציות עדיפות יותר (גם אם חלקן מיושנות יותר) וטובות משמעותית,
המעניקות איכות חיים טובה יותר.

student
29-01-08, 19:13
אני מפנה אתכם לאתר היבואן, לדגם שהם המציאו: "אקטיב פלוס".
מרוב שהרכב בא עירום ללא כל טיפת אבזור, הם היו חייבים למלא את הטבלה, בין היתר זוהי רשימת האבזור שהרכב מציע: (בלעדי!)

א. מגב אחורי+ מתז מים
.
.
.
כמו שאתם רואים הם רושמים שם שטויות ודברים בסיסיים שקיימים בכל רכב שעולה על הכביש. ניכר כי המצוקה אצלהם קיימת...

http://www.fiat.co.il/model.asp?BasicModelID=2&SubModelID=18

stio, אתה ממש יורד לרמה קטנונית.

נכון חלק מהדברים נשמעים מצחיקים. ככה זה בקטלוגים של רכב חדש, כולל רכבים יקרים יותר ויותר נפוצים!.

אם תיתן לעכבר ללכת במקומך תגלה שהרבה יבואנים רושמים טונה של שטויות בקטלוג האביזרים, כולל של רכבים שהזכרת שהם "יותר טובים" מהגרנדה-פונטו.
תמצא כל מיני דברים כמו: "פנס ערפל אחורי", "פנס בלימה אחורי מוגבה", "מחזירי אור בפנסים האחוריים", "שקע מצית", "תא כפפות", "תאורה פנימית המופעלת עם פתיחת הדלתות" והכי אהוב על כולם: "מפשיר אדים בשמשה האחורית" ועוד ועוד....פשוט אין לי סבלנות להעתיק את כל הדברים המגוחכים שמצאתי בחיפוש של 5 דקות

stio
29-01-08, 19:22
סטונדנט, אתה טועה.

במקרה הנוכחי אני הדגשתי ואמרתי שמכיוון שאין ליבואן מה לרשום בסעיף האבזור, הוא רושם את הדברים הנ"ל רק כדי למלא את הטבלה. אם היו צריכים להתיחס ברצינות לאבזור, היו רושמים מחשב דרך, מזגן מקורי, 2 חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

במקרים של יבואנים אחרים אפשרי להזמין אבזור אופציונלי (שזה אומר חישוקים, ריפודים, סאן רוף, חלונות חשמל אחוריים, אזעקה וכ') אז זה לא כ"כ משנה אם הם מוספים "מפשיר אדים אחורי".

מקווה שהייתי מספיק ברור.

KoF-sHeLeG
29-01-08, 21:16
אין שום טעם להוציא מעל 90K על הפונטו - פשוט אין.

זה עניין סובייקטיבי, אוראל.
אני למשל לא חושב שיש טעם להוציא כמעט 120K על סיאט איביזה, משופצרת ככל שתהיה. למען האמת, אני לא חושב שקיימת בארץ סופר מיני ששווה מחיר כזה (למעט מותגי יוקרה או גרסאות ספורטיביות).
אבל ב-92K, הגרנדה פונטו 1.4 יכולה לתת תמורה נאותה ביותר למחיר.

fpclub
30-01-08, 16:18
אני דווקא נאלץ להסכים עם אוראל וגיא. בשנת 2008 פשוט לא הגיוני ולא נכון להעלות אוטו כל כך עירום לכביש. אמנם נכון, יש 6 כריות אוויר וESP כאופצייה אבל אי אפשר להסכים לרכב שאי אפשר להוסיף לו כלום. מה עם ג'אנטים? מה עם סאן רוף? מה עם רדיו דיסק מקורי? גם אם היבואן לא רוצה להביא את הגרנדה עם האיבזור הנ"ל אז למה אני הלקוח שמשלם על הרכב לא יכול להסיף מרצוני? אגב, ליצרן בכלל לא משנה מה קורה בארצנו. מי שזוכר, באירוע השקה ששאלנו את אנשי היבואן למה לא מייבאים גרסה ידנית למנוע 1,400? הם אמרו לנו שיש הרבה לחץ באירופה על הדגמים הידניים אז היצרן מעדיף לא לשלוח לארץ כאלה אלא להתרכז בעיקר בחו"ל, נכון הדבר גם לגבי שאר האיבזור. ד"א יובאו כמה דגמים ידניים ל1,400 אבל כולן נמכרו בהשקה אם אני לא טועה.
אני אישית מעדיף את הסוויפט של סוזוקי שהוא רכב נאה מאוד עם איבזור עשיר. היא חבילה הרבה יותר משתלמת מהגרנדה.

vRS
30-01-08, 18:02
זה עניין סובייקטיבי, אוראל.
אני למשל לא חושב שיש טעם להוציא כמעט 120K על סיאט איביזה, משופצרת ככל שתהיה. למען האמת, אני לא חושב שקיימת בארץ סופר מיני ששווה מחיר כזה (למעט מותגי יוקרה או גרסאות ספורטיביות).
אבל ב-92K, הגרנדה פונטו 1.4 יכולה לתת תמורה נאותה ביותר למחיר.


גל, המחיר של האיביזה ירד ל-109K (לגרסת ה-5 דלתות. גרסת 3 דלת' הדלתות זולה יותר).
אומנם אני מעט מאוכזב ממנה, אבל אני עדיין בדיעה שהיא נותנת תמורה לא רעה בכלל לכסף - היא נותנת המון איבזור.

תראה לי סופר מיני אחרת שיש בה חישוקי 16' על 205/45, סאן רוף מקורי, מושבים ספורטיביים, מתלים מוקשחים, בקרות אחיזה ויציבות, בקרת אקלים (וכו')? אין כאלה, אם בכלל.

ועוד לא הגענו לעיצוב - האיביזה פשוט יפיפייה. לטעמי, לא פחות יפה מהפונטו (אם לא יותר יפה).
מושכת המון תשומת לב (לטוב ולרע).

ואם זה לא מספיק לך - תמורת תשלום נאות תוכל לקבל גם ר"ד MP3 מקורי עם שליטה מההגה, כריות אוויר וילון ו-Xenon מקורי.

תוכל לקבל את זה בפונטו? בחלומות הלילה שלך, אולי.

בקיצור, גם אתה (בדיוק כמו גדעון) - משוחדים ומכורים למותג "פיאט", וקשה לכם להיות אובייקטיבים.
אני אובייקטיבי. אני מעדיף את הפביה על פני האיביזה, אבל זה לא אומר שהיא גרועה/רעה/Whatever. הפביה פשוט טובה (עוד) יותר בכל מיני תחומים.
היום, יותר מתמיד - האיביזה נותנת את התמורה הטובה ביותר לכסף (למרות שגם תמורת לא רחוק מ-120K היא סיפקה תמורה לא רעה בכלל).

ב-92K אתה מקבל ז**, ולא יותר מזה. אין שום תמורה בעד האגרה.
זאת הבעיה של הגרנדה פונטו...

אגב, הפביה החדשה הגיע ארצה. מחר נלך לראות מי נגד מי.
אם התמחור שלה היה נורמלי - יכול מאוד להיות שנראה לא מעט כאלה (כמו שיש לא מעט 16V מהשנתונים האחרונים).

KoF-sHeLeG
30-01-08, 18:18
במקרה הזה אני ממש לא משוחד אוראל.
אני מסתכל נטו על יחס מחיר/תמורה. אל תשכח שהאוטו לכשעצמו הוא מעולה (ע"ע מכירות באירופה), הבעיה כמובן נעוצה בהחלטת היבואן לאבזר אותו באופן דל, משיקולי מחיר.

ד"א, אם הפונטו בגרסת 1.4 הייתה באה עם כל התוספות, אך עם תגיד מחיר של 120K, מה היית אומר אז?

לגבי האיביזה - לפי דעתי, כל התוספות הספורטיביות של ה"ספורט" (חישוקים, מתלים וכו') לא שוות הרבה אם היא לא גרסה ספורטיבית. היה עדיף לטעמי אם היו משאירים את כל זה בלעדית ל-FR, אם לא לקופרה.

ומה לעשות, אני מודה: למרות שהיום הם ממשפחה טובה, המותגים "סיאט" ו"סקודה" עדיין לא עושים לי את זה, בלשון המעטה. הייתי מעדיף לשלם עוד קצת ולקבל את הסמל של VW על החרטום.

vRS
30-01-08, 18:32
במקרה הזה אני ממש לא משוחד אוראל.
אני מסתכל נטו על יחס מחיר/תמורה. אל תשכח שהאוטו לכשעצמו הוא מעולה (ע"ע מכירות באירופה), הבעיה כמובן נעוצה בהחלטת היבואן לאבזר אותו באופן דל, משיקולי מחיר.

ד"א, אם הפונטו בגרסת 1.4 הייתה באה עם כל התוספות, אך עם תגיד מחיר של 120K, מה היית אומר אז?

לגבי האיביזה - לפי דעתי, כל התוספות הספורטיביות של ה"ספורט" (חישוקים, מתלים וכו') לא שוות הרבה אם היא לא גרסה ספורטיבית. היה עדיף לטעמי אם היו משאירים את כל זה בלעדית ל-FR, אם לא לקופרה.

ומה לעשות, אני מודה: למרות שהיום הם ממשפחה טובה, המותגים "סיאט" ו"סקודה" עדיין לא עושים לי את זה, בלשון המעטה. הייתי מעדיף לשלם עוד קצת ולקבל את הסמל של VW על החרטום.

האוטו עצמו בסדר גמור. יש טובים יותר...

ושוב, אתה פשוט משוחד - יחס מחיר/תמורה? הפונטו לא מכירה את המושג הזה.

הפולו הבסיסית נותנת תמורה יותר טובה, Sorry - וזאת בדיוק הסיבה שיש יותר פולו חדשות מאשר גרנדה פונטו חדשות. תחשוב על זה...

סיאט עשו את החישוב שלהם - מי אנחנו שנתווכח איתם?

הם החליטו שה-SPORT תיהיה דומה (כמעט זהה לחלוטין) ל-FR, רק עם מנוע 1.6 ולא 1.8T.
אני דווקא חושב שזאת החלטה נבונה. לא כולם יכולים (או רוצים) לקנות FR או Cupra - עלויות האחזקה והביטוח שלהן גבוהות משמעותית (וזאת בעצם הייתה הסיבה שלנו לרכישת SPORT, ולא FR או Cupra), בעיקר לנהג צעיר.

היו לנו VW's במשפחה.
בכנות? אין שום (אבל שום) טעם להשקיע עוד אלפי ש"ח בהן.
אתה משלם הסמל בלבד, וזה לא בהכרח אומר שתקבל תמורה טובה יותר.
מנסיוננו, אתה לא תקבל איכות עדיפה (נסעת בפולו האחרונות? איכות החומרים טובה, אך החומרים לא נעימים למגע ונותנים תחושה זולה מאוד. הפביה עדיפה על הפולו והאיביזה מהבחינה הזאת - משמעותית) או אמינות עדיפה (מניסיון עם פולו 16V ופאסאט 2.0).

הסמל VW מסמל מוניטין טוב יותר (לפחות בארץ), ובעיקר סמל סטטוס (זה מגדיל לבעלים את הז**), וזהו.
בזבוז כסף - תשקיע במשהו אחר ולא בסמל.

ניר בן טובים
30-01-08, 21:53
עוד פעם טוחנים את הסיפור של הגרנדה? אולי נפתח גם דיון מחודש על הוריאטור?

מיצינו. הלאה.

stio
30-01-08, 22:06
ולעוד מידע הכנסו לשרשור הבא:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=2832&highlight=%E2%F8%F0%E3%E4+%F4%E5%F0%E8%E5