התחבר

View Full Version : בעת הדלקת המזגן על חום,טמפ' האוטו יורדת


fiat_elx
20-01-08, 21:42
יש לי פונטו ספייס elx16 שנת 01.
לפני כשבוע עשיתי טיפול "לפני טסט" במוסך מורשה.
לאחר הטיפול נוכחתי לגלות בתופעה מוזרה:
כאשר הרכב מתחמם (המחוג של הטמפ' מגיע לאמצע) ואני מדליקה את המזגן על חום
המחוג של הטמפ' יורד לרבע (תוך כדקה)' ונשארעל רבע עד לכיבוי המיזוג וחוזר לאמצע.

אני אשמח לשמוע מכם,מה מקור הבעיה.
שבוע טוב לכולם.

student
20-01-08, 21:54
האם כאשר אתה מפעיל "חימום" אז אתה לוחץ גם על הכפתור שמדליק את המזגן=נדלקת הנורה הכתומה ?

האם התופעה המתוארת קורית רק בנסיעה או גם בעמידה ?

האם התופעה קורית מיד לאחר הדלקת החימום ואז חום המנוע חוזר לאמצע או לא משנה לכמה זמן החימום דולק אז חום המנוע על רבע ?

האם לפני זה שמת לב שבנסיעה שקר בחוץ בכביש מהיר אז חום המנוע ירד לרבע (ללא חימום דולק) ?

Tzvika 16V
20-01-08, 22:11
אצלנו יש 2 רכבים כאלה יש תופעה זהה זה בעיקר עכשיו בימים הקרים תוך כדי נסיעה מעל 40 קמ"ש לערך הרוח הקרה מצננת את הרדיאטור כך שנוזל הקירור קר יותר ומקרר את המנוע והמחוג יורד לרבע. אם אני עומד במקום למשל בפקק אין את הבעיה הזאת והמחוג נשאר באמצע.

fiat_elx
20-01-08, 22:13
הנורה של המזגן - הכתומה דולקת.
וזה קורה גם בעמידה וגם בנסיעה.
מיד לאחר הדלקת החימום , המחוג של הטמפ' מתחיל לרדת ומגיע לרבע כעבור דקה.
גם כאשר החימום דלק כ-15 ד' המחוג של הטמפ' לא ירד מעבר לרבע.
ובנסיעה רגילה ללא מזגן על חום, המחוג נשאר קבוע על החצי

student
20-01-08, 22:18
החימום ברכב שונה מחימום בבית של מזגן - רק צריך להדליק את המאוורר (1/2/3/4), לסובב את הטרמוסטט לצד האדום וזהו !. לא צריך גם להדליק את המזגן (=הנורה הכתומה).

מזגן ברכב הוא רק לקירור ולא לחימום. החימום ברכב עובד כמו מפזר חום ביתי רק שבמקום חוט להט יש רדיאטור חימום שדרכו עובר נוזל הקירור של הרכב שהטמפרטורה שלו היא סביבות 90 מעלות שהאוטו על החצי. מקור מצויין לחום. ככל שהמנוע חם יותר החימום חזק יותר.

תנסה לבדוק את העניין שהמזגן לא דולק ותחזור לדווח.

student
20-01-08, 22:23
אצלנו יש 2 רכבים כאלה יש תופעה זהה זה בעיקר עכשיו בימים הקרים תוך כדי נסיעה מעל 40 קמ"ש לערך הרוח הקרה מצננת את הרדיאטור כך שנוזל הקירור קר יותר ומקרר את המנוע והמחוג יורד לרבע. אם אני עומד במקום למשל בפקק אין את הבעיה הזאת והמחוג נשאר באמצע.

זה לא נשמע הגיוני הרי בשביל זה יש את הטרמוסטט של הרכב שאמור להיסגר חלקית וכך לשמור יותר טוב על חום המנוע קרוב יחסית לחצי. אצלי מרגע שהטמפ' הגיע לחצי החימום לא מוריד את הטמפ' בנסיעה עד ממש לרבע אלא 2-3 קווים מתחת לחצי ולא יותר.

stio
20-01-08, 22:27
גם באונו זה כך. בנסיעה בין עירונית בחורף המחוג על הרבע.

כשהטרמוסטט נתפס לי המחוג ירד עד לאפס בנסיעה בין עירונית, כמובן החלפתי לחדש.

Caveman
20-01-08, 22:37
אז כאשר מפעלים את המדחס ובוחרים במצב של חימום, מה בעצם קורה?

רפי לין
20-01-08, 23:49
כשהמזגן עובד (עם חימום או בלעדיו), לחץ הגז עולה והוא מפעיל את מאורר הרדיאטור שגם מקרר את נוזל הקרור ברדיאטור ולכן חום המנוע יורד.
כשהמזגן אינו פועל אז המאורר רדיאטור מופעל לפי חום המנוע אך כשהמזגן פועל העדיפות להפעלת המאורר הנה בגלל לחץ הגז שעולה (וכך צריך להיות).
להפעלת חימום רגילה יש רק לסובב את גלגל הבורר לכוון האדום וע"י המאורר הפנימי לזרוק את האויר החם להיכן שרוצים וזאת ללא לחיצה על מתג המאורר הפנימי שמפעיל את המזגן.
כשרוצים להפשיר מהר אדים מהשמשה הקדמית אז מפעילים את החימום כלפי השמשה וגם את המזגן וכך מושגת הפשרת אדים מהירה ולאחר שהשמשה נקיה ניתן לכבות רק את מתג המזגן ולהישאר עם החימום בלבד.
בברכה - רפי לין :)

Caveman
21-01-08, 18:49
שוס, מינוס מדחס = מינוס דלק :)

stio
21-01-08, 20:07
כשיש אדים על השמשה הקדמית אני מפעיל רק את החימום, לא עוברות 30 שניות וכל האדים נעלמים. לפי דעתי אין צורך להפעיל גם את המדחס, כמו שגדעון ציין מדובר בבזבוז דלק.

Caveman
21-01-08, 20:11
דווקא במקרים בהם צריך להפשיר אדים אני כן חושב שצריך להפעיל את המדחס גם גיא, זה רק עוזר.

stio
21-01-08, 20:16
אולי אצלך בפונטו זה עוזר, אני לא מכיר את המזגן אצלך.. במערכת המיושנת של האונו המזגן עוזר חלקית בלבד להפשרת אדים.

בתקופה שהחימום אצלי היה מנותק בגלל הברז שנזל, נסעתי ביום גשום מאוד כ- 20 ק"מ בכבישים בין עירוניים והיה מלא אדים על השמשה. הפעלתי את המזגן וכיוונתי את התריסים על השמשה- קור היה בשפע אבל רק החלק התחתון של השמשה היתה נקיה מאדים.
עכשיו שהחימום עובד אין לי בעיות כאלה (יש לי בעיה עם החורף הזה, שלא רוצה להגיע).

fiat_elx
21-01-08, 20:36
היום הייתי במוסך מורשה, ולאחר בדיקה החליפו לי את הטרמוסטט + ברז.
וטפו טפו... האוטו נוסע מעולה.

stio
21-01-08, 20:43
איזה ברז בדיוק החליפו?

student
21-01-08, 20:44
היום הייתי במוסך מורשה, ולאחר בדיקה החליפו לי את הטרמוסטט + ברז.
וטפו טפו... האוטו נוסע מעולה.

ברז של מה ?