PDA

View Full Version : אני מחפש מדריך לניקוי בית מצערת לספייס


Tzvika 16V
31-12-07, 01:00
אם מישהו יכול בבקשה להעלות מדריך עם תמונות והסברים איך לנקות את בית המצערת בפונטו 16v אני מאוד אשמח שיחסוך לי 650 שקל. זאת סה"כ בעיה די נפוצה אני מאמין שזה יתרום להרבה אנשים.

raanan_t
31-12-07, 01:06
צביקה, הניקוי שהוצע לך ב-650 ש"ח כולל פירוק של בית המצערת החוצה מהרכב וניקוי שלה. דבר שכזה, אינני יודע כמה מסובך לעשות אך קשה לי להאמין שיהיה לו מדריך ברשת.

הניקוי ה"בסיסי" של ריסוס ספריי לניקוי קרבורטורים או אינג'קטורים לבית המצערת הנו נפוץ יותר ועליו ייתכן ותמצא כמה וכמה הסברים. ניקוי כזה עולה בד"כ פחות מ-100 ש"ח במוסך.

לאיזה מהתהיליכם אתה מתכוון?

KoF-sHeLeG
31-12-07, 03:01
גדעון העלה פעם תמונות והסברים של הניקוי שעשינו בזמנו לרכבים שלנו.
צריך לחפש את זה בשרשורים של הגירסה הישנה של האתר.

פיליפ
31-12-07, 05:01
גדעון העלה פעם תמונות והסברים של הניקוי שעשינו בזמנו לרכבים שלנו.
צריך לחפש את זה בשרשורים של הגירסה הישנה של האתר.

יש מצב להעלת התרד מחדש? אני לא מוצא את זה באתר הישן.

Caveman
31-12-07, 07:36
בהזדמנות פיליפ, שנעשה ניקוי נוסף.
זה לא ממש יעזור אבל לצביקה, מפני שבית המצערת אצלנו שונה מאצלו.

פיליפ
31-12-07, 15:15
אחלה, תודה.

Eddie
31-12-07, 15:59
לא כל כך מומלץ לנקות על ריסוס הספריי לתוך המצערת,וסעפת יניקה.
הסיבה היא מאד פשוטה - כל הפיח הנ"ל נכנס לתוך המנוע,ולא כולו נשרף, חלקו יכול להשאר על השסתומים.

הכי פשוט - לפרק את המצערת, לנקות אותה בחוץ , לשמן את הציר, להחזיר הכל למקום, לחבר מחבר, לפתוח סויץ
להמתין 20 / 25 שניות לביצוע Initialising ולהניע.
המצערת מחוברת עם 4 ברגים לסעפת יניקה, לא מסובך.ברגים או אלן 5,6 או טורקס 30.

raanan_t
31-12-07, 17:10
אדי,

האם אין שם חיישנים מיוחדים או דברים שדורשים תשומת לב מיוחדת?
אטמים - האם קיים שם אטם כלשהו? האם יש צורך להחליפו בכל ניקוי?

בנוסף,
האם כיול בית המצערת לא נעשה בסל"ד של כ-5000 למשך זמן מסויים? (קראתי על זה משהו לא מזמן)

תודה רבה,

רענן.

Eddie
31-12-07, 18:03
החיישן הנוסף שיכול להיות שם,הוא מד טמפרטורת אויר.
אין אטמים שיכולים להנזק בזמן ניקוי, אלא אם האטם נקרע בזמן פירוק.
אם תעלה תמונה של מצערת , אני אתן לך הסבר יותר מדוייק.

מעבר לזה , נדמה לי שב Hgt המצערת חשמלית .

לא ידוע לי על כיול מצערת בשיטה שרשמת. אולי אתה המדבר על כיול למנוע צעדים (במקרה של מצערת מכנית).
בכל מקרה, תנתק מצבר, (אם הרכב הוא Can-van אז תחכה להרדמות המחשבים), ולא תסתבך.
אם אתה רוצה, אתה יכול לעבור אליי לעבודה, אני ידריך אותך איך לעשות את זה.

raanan_t
31-12-07, 18:27
תודה רבה על ההצעה.

אממש אותה ברגע שזה יהיה רלוונטי לגבי. כרגע רכבי נוסע כראוי ואינני מוצא סיבה לבצע ניקוי שכזה. ברגע שאראה שהדבר רצוי אדאג גם לצלם את התהליך לטובת כולם.

רענן.

Caveman
31-12-07, 18:43
מעבר לזה , נדמה לי שב Hgt המצערת חשמלית .

בדגמי יורו 3, כן.
הפירוק זהה למעט חוט נוסף המתחבר למנוע הפרפר.

KoF-sHeLeG
31-12-07, 21:50
אני זוכר שהייתה סיבה למה לא שלפנו לגמרי את בית המצערת, אלא רק פירקנו אותה, הזזנו הצידה, ריססנו וניקינו.
משהו שקשור לאיזה כבל שמעביר מים, שאורן הזהיר אותנו שלא רצוי שנפרק...

Tzvika 16V
31-12-07, 22:58
בקיצור אתם אומרים שלא כדאי ללכת על זה.
יש לי פשוט סל"ד ממש נמוך ולא יציב כשהרכב נמצע בניוטרל ללא מזגן והואטו קצת רועד ואמרו לי שזה יפתור את הבעיה אחרי שפחית K44 לא פתרה את זה.

Caveman
31-12-07, 23:32
אף אחד לא אמר לך לא לבצע את התהליך.
בבסיסו הוא מאוד פשוט, אני ביצעתי אותו אצלי כבר מספר פעמים בהצלחה רבה.
עדיף כמובן שתראה מה קורה שם לפני שאתה מפרק.
אני לא זוכר היכן ממוקם בדיוק בית המצערת במנוע ה1242 סמ"ק, כך שאיני יכול לעזור בנושא הזה לצערי :s

raanan_t
01-01-08, 00:45
בדגמי ה-elx בית המצערת נמצא בין המנוע לקיר האש, כאשר אליו מחובר (בעזרת בנד או אזיקון) צינור רחב מפלסטיק המוביל אל "בית" פילטר האוויר.

יש לפרק את הבנד ואז יתגלה הפרפר ובית המצערת. מעבר לזה אינני יכול לסייע היות ומעולם לא פירקתי אותה. (אבל זה עוד יקרה מתישהו)

Caveman
01-01-08, 00:50
האם יצא לך לראות את החלק עצמו רענן? האם הוא זהה לחלק בדגמי ה Hgt?
מאוד קל לזהות את בית המצערת בדגמי ה HGT, ממוקם בסוף צינור פילטר האוויר (שמאוד בולט לעין)

raanan_t
01-01-08, 00:58
אינני יודע איך נראה בית המצערת של ה-hgt.

אצל [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] (ואצלך) מדובר על בית מצערת אלקטרונית ולכן שונה.
יש לך תמונה של בית המצערת ב-hgt ה"רגילה"?