התחבר

View Full Version : בעיית חשמל בפיאט אונו


stio
24-12-07, 20:17
שלום רב

עכשיו חזרתי מנסיעה קצרה עם האוטו, החנתי וכיביתי מנוע.
איך שיצאתי מהרכב הבחנתי שיש רעשים משונים מתחת למכסה המנוע. פתחתי את מכסה המנוע והאזעקה ציפצפה. (מדובר ברמקול מיוחד שמתחיל לפעול רק כאשר לא מגיע מתח, הוא פועל ממש חלש ולא מדובר באזעקה עצמה).
בדקתי צרכני מתח וכלום לא עובד. אין סטרטר, אין אורות בלוח השעונים, איתות, אור תקרה, נעילה מרכזית- בקיצור הכל מת קומפלט, מערכת החשמל מתה.
חיכיתי כמה דקות ולא עזר, איך שהזזתי את הכיסא כדי להגיע לפיוזים האור בתקרה התחיל להידלק והצפצפוף מהאזעקה הפסיק.
בדקתי וכל החשמל חזר לאוטו והיה אפשר להניע. יש לציין שהשעון התאפס ל- 0:00 וכל התחנות ברדיו נמחקו מהזיכרון!

מה יכולה להיות הבעיה? והאם למישהו יש המלצה לחשמלאי רכב באיזור שלי? אני מתכוון באיזור יוקנעם- רמת ישי- צ'ק פוסט וכ' (לא בקריות).

תודה מראש,
גיא.

רפי לין
24-12-07, 21:27
מהמצבר יוצא כבל + עבה אדום אל המתנע (סטרטר) ומאותו קוטב + של המבר יוצא גם חוט אדום היורד למטה ועקוב אחריו עד הכנסו לתוך מחבר פלסטיק מרובע. יש לנתק את המחבר ולראות אם המגע אינו שרוף בתוך בית הפלסטיק ואם כן אז פשוט לחתוך את 2 החוטים הנגדיים, לקלף מעט את בידודם, לחברם ביחד ולהלחים היטב ע"י הלחמת בדיל ולבודד טוב.
כמובן שיתכן שרק מגע נעל כבל המצבר החיובי (+) אינו טוב, פרק ונקה.
נא עדכן בתוצאות וממצאים.
בברכה - רפי לין :)

stio
25-12-07, 14:15
רפי שלום,

על נעל כבל המצבר הפלוס יש הרבה מאוד קורוזיה עקשנית שלא רוצה לרדת בשום אופן. איך אני מנקה את זה? כנראה שמכאן הבעיה, בנוסף כבל הארקה של הדיג'יפלקס 2 מחובר לשם אז אני חושב שלמעשה הלכלוך והקורוזיה בעצם ניטרלו את הארקה ומכאן הבעיות ההנעה.

איך מנקים את זה? וגם במינוס יש לכלוך אבל הרבה פחות.

תודה מראש.

raanan_t
25-12-07, 14:40
מישהו פעם המליץ על כוס מים עם סודה לשתיה בתוכה יש להשרות את החלק עם הקורוזיה. אינני יכול להמליץ על כך מנסיון אבל זה נשמע הגיוני.
מעבר לכך, אני מאמין שיש חומרים ייעודיים לנושא אך קטונתי.

ארילו
25-12-07, 14:43
נסה קודם כל עם מים חמים.

stio
25-12-07, 15:16
אתה מתכוון לשפוך מים חמים על החלק? זה לא יהרוס את המצבר?

raanan_t
25-12-07, 15:26
אתה חייב לנתק את נעל הכבל מהמצבר על מנת לנקות את אזור המגע ולא רק את החלק החיצוני.

את הנעל השרה בכוס מים עד שהג'יפה תתרכך ואז נקה אותה אותה עם סמרטוט ו\או נייר שיוף.

את המצבר אתה יכול לנקות באותה הדרך.

לאחר חיבור נעל הכבל חזרה למקום יש למרוח חומר למניעת קורוזיה. משיטוט באתרים הבנתי שוזלין עושה את העבודה אחלה, אך במוסכים משתמשים בחומר אחר (גריז דק או משהו שאיני זוכר).

stio
25-12-07, 15:28
תודה.
האם אתה יודע איך אני מנתק את החלק מהכבל העבה?
ואם אני רוצה לפרק גם את המינוס, באיזה סדר לנתק את המצבר ובאיזה סדר להחזיר כדי לא להרוס שם משהו?

תודה מראש.

raanan_t
25-12-07, 15:40
לא צריך לנתק אותו מהכבל העבה. כמובן, אם אתה רואה שהחיבור שם לא טוב, כבל קרוע וכדומה יש צורך לבדוק איך לתקן.

סדר ניתוק, לא יודע אם יש לזה חשיבות, אבל המתן לתשובות מלומדות משלי.

Eddie
25-12-07, 15:57
רפי שלום,

על נעל כבל המצבר הפלוס יש הרבה מאוד קורוזיה עקשנית שלא רוצה לרדת בשום אופן. איך אני מנקה את זה? כנראה שמכאן הבעיה, בנוסף כבל הארקה של הדיג'יפלקס 2 מחובר לשם אז אני חושב שלמעשה הלכלוך והקורוזיה בעצם ניטרלו את הארקה ומכאן הבעיות ההנעה.

איך מנקים את זה? וגם במינוס יש לכלוך אבל הרבה פחות.

תודה מראש.

מים רותחים , לשפוך על המצבר, אך תמנע מלנשום את האדים.
לאחר מכן, בעזרת נייר זכוכית לנקות את קוטבי המצבר ואת הנעל כבל.
לגרז את הקוטבים, אם אין גריז לפחות למרוח עליהם שמן מנוע.
לסגור הכל חזרה וזהו.
לא משנה הסדר של ניתוק המצבר, על כל מצב תשאיר דלת אחת פתוחה ברכב על מנת לא ליצור מצב של דריכה עצמית של האזעקה.

רפי לין
25-12-07, 16:41
וכמובן שחוט הארקה נוסף שהותקן למחשב ההצתה דיג'יפלקס מתחבר אל כבל או נעל כבל המינוס של המצבר.
בברכה - רפי לין :)

stio
25-12-07, 16:53
מוזר, אני זוכר שהכבל דווקא היה מחובר אל הפלוס... :confused:
אולי החיבורים הפוכים?

Eddie
25-12-07, 17:17
אתה מתחיל להפוך את העיניין הזה ליום לימודים ארוך.
כמה מסובך כבר יכול להיות להסתכל על המצבר ולהבדיל בין קוטב "+" ל "-". זה כתוב עליו. הקוטב "+" תמיד יותר עבה , מהקוטב "-" החוט תמיד יחובר לגוף הרכב.
חוטים הפוכים? נו באמת! אם החוטים היו הפוכים אז איך הרכב הניע בעבר ונסע?
סה"כ ניקוי קוטבי מצבר, כמו שהסברתי. לא מסובך , לא מסוכן ולא קשה.
בנוסף תבדוק תקינות של הקו הראשי של "+" , שהולך מהמצבר למתנע ולאלטרנטור.
בדוק תקינות מגעים, סופיות חוט.

ואם אתה לא מסוגל לעשות את זה, אז תגרור את הרכב למוסך שיעשו בשבילך.

stio
28-12-07, 13:45
וכמובן שחוט הארקה נוסף שהותקן למחשב ההצתה דיג'יפלקס מתחבר אל כבל או נעל כבל המינוס של המצבר.
בברכה - רפי לין :)

רפי אתה כמובן צודק, החוט של המחשב הצתה מחובר למינוס.
בדקתי את הקטבים, הם מחוזקים אל המצבר כמו שצריך כמו שצריך ולא זזים.
ניקיתי פחות או יותר את הקטבים מבלי לפרק אותם אבל לא כ"כ התנקה, אני יעבוד על זה בהמשך. בכל מקרה התקלה לא חזרה מאז ואולי היא תסתדר מעצמה ולא תחזור יותר.