PDA

View Full Version : קואל או מגבר?


buchak
20-12-07, 02:22
שלככם לכם ידידי.
אני רוצה לדעת בבקשה איזה קואל חזק יותר יכול להתאים לי לרכב.החלפתי חוטי הצתה ופלאגים, השאלה היא איזה קואל צריך לשים(זאת אומרת מה הנתונים או מאיזה רכב מומלץ לפרק),או שעדיף להשאיר את הקואל האורגינלי ורק לחבר מגבר לחוטי הצתה.ואם כן מה הנתונים של המגבר שמומלץ לשים?
תודה אוראל.

buchak
20-12-07, 02:23
כמובן שהמטרה היא לשפר את הניצוץ בתא השרפה.

Eddie
20-12-07, 14:48
1. איזה רכב, איזה מנוע?
2. בשביל מה? לפי מה קבעת שהניצוץ לא מספיק חזק?
3. לא קיים מגבר לחוטי הצתה.

buchak
21-12-07, 12:35
הרכב הוא פיאט בראבו.
מנוע 1.6 16v .
המטרה היא לשפר את הניצוץ בתא השרפה כך שכל הדלק שנכנס יישרף.

buchak
21-12-07, 12:38
וכן יש דבר כזה מגבר לחוטי הצתה.
זה מיועד לכאלה שלא רוצים להחליף את הקואל האורגינלי כי לפעמים כשמשפרים רכב
ומחליפים לו קואל יש צורך גם בלהחליף צמת חשמל.

buchak
21-12-07, 12:40
אם אני לא טועה המגבר מתחבר בין הקואל למפלג.(כמובן שלא ישירות לחוטי הצתה).

Eddie
21-12-07, 16:49
אני אתעלם ממה שרשמת על שימוש במגברי הצתה כמו MSD למשל, אני גם אתעלם מזה שאתה לא מבין בזה שום דבר ומתווכח, אני גם אסלח לך הפעם על זה שלא קראת את החוקים של הפורום הטכני,במיוחד סעיף 6.

בין סליל לבין מצת ישנו חוט הצתה או מאריך. זה הכל. אין שום דבר שמתחבר בדרך בשום צורה שהיא.
כל רכיב שיחובר יגדיל את ההתנגדות כתוצאה מכך תהיה השפעה על הניצוץ.
מערכות מסוג MSD זהו מוח וסליל הצתה אשר מוזן ב 12 וולט המפקד על הסליל (בונה והורס את השדה המגנטי, מאריך את זמן הניצוץ ואת האמפליטודה שלו ומגביר את המתח). מיועד למנועי מוגדשים, עקב חוסר יכולת של סליל "רגיל" לספק מתח לניצוץ חזק בזמן גדישה.
בשביל לפרוץ 1 מ"מ של אויר צריך מתח של 1Kv. בזמן שבתא שריפה ישנו לחץ גדול יותר מאטמוספירה אחת (למשל 2 אטמוספירות) זה יוצר התנגדות גדולה יותר. לשם כך משתמשים במגברי הצתה.

ועכשיו לשאלה:

מה נותן לך לחשוב שלא כל הדלק המגיע לתא השריפה נשרף???