התחבר

View Full Version : תרד במחיר. לא נראה לי


ניר בן טובים
13-12-07, 21:04
אני חושב שבמחי יד מחקתי את הסטיגמה המטופשת שנדבקה למסחרה המקומית. הוצאתי את ה C5 של אבי למכירה לפני כשבוע [הוא קנה את המונדאו החדשה]. שני לוחות, מודעה בסיסית , בלי התחכמות. ב 110,000 ש"ח. [המחירון 114]

מה לא שמעתי מאנשים, "אין לה שוק" , "תרד במחיר", היה לי אפילו אחד שהתקשר ואמר "אני מגיע עכשיו נותן לך 90". בקיצור, כרגיל. כל אחד חושב שהוא סוחר ממולח ועל הדרך כותב מחדש את חוקי המכירה והמחירונים.

בסופו של דבר , מכרתי את הרכב ולא ירדתי באגורה. וכל זה תוך שבוע!. שבוע בלבד בשביל סיטרואן C5 ש "אין לה שוק" כדברי המלומדים והחכמים .
נראה לי שמשהו מתחיל לזוז פה בקבעון המקומי. המכוניות האירופאיות שעד לפני כמה שנים היוו מעין מגפה שחורה בשוק המשומשות , אט-אט מכרסמות מנתח המכירות השכיח עליו חולשות זה שנים האוריינטליות. זה לא שפיתחו פה אנינות לפתע. אבל כנראה שעם החדירה של חלק מהאירופאיות לציי הרכב ולחברות , והחשיפה ליכולת הגבוהה ולאמינות [היחסית] שהן מציגות, פתאום השד לא נראה כזה מפחיד.

חוץ ממך אביעד. אני יודע שאתה לא מת על המגאן שלך ;-)

stio
13-12-07, 21:38
יש אנשים שיודעים לנהל משא ומתן ובסוף מצליחים להוריד מחירים, והרבה.
חבל לא ראית איך המפקד שלי בצבא מכר את הרכב שלו. חיכה יותר מ- 8 חודשים לקונה ובסוף לא הוריד שקל, אבל שהוא רצה אח"כ לקנות רכב הוא הוריד המון למוכר.

אגב כשמכרנו את הפיאט 127 לפני 8 שנים זה היה בקלילות, בלי פרסום ואפילו שלט לא היה על האוטו. בא מישהו, שילם מקדמה ואחרי כמה ימים בוצעה העברת הבעלות.
הוא שילם יחסית גרושים ביחס לרכב (2800 ש"ח על רכב יד ראשונה עם 117000 ק"מ שהיה 16 שנה על הכביש).

אגב יש ביקורות מצויינות על המונדיאו החדשה, אין ספק שזוהי הבחירה הכי נורמלית לרכב מנהלים (למרות שגם המאזדה 6 החדשה טובה).

Caveman
13-12-07, 22:03
עברתי את אותו סיפור ניר עם הפונטו הקודמת.
הייתי מוצף בטלפונים מידי יום (ככה שכל הסיפורים על "אין שוק לפונטו" ממש לא נכונים אם זו כמות הטלפונים שהייתי מקבל), רובם היו מאנשים שבהחלט בזבזו את זמני.
אתה יודע מה אומרים, אתה צריך קונה אחד, לא יותר :)

הרכב שלי נמכר בסוף לזוג שידע מה הוא מחפש ולא חיפש איך למרר למישהו את החיים. הם ידעו שהם מצאו רכב שמור, ולכן קנו אותו.
בשביל הפרוטוקול, אני עדיין רואה אותו מידי פעם מתרוצץ ברחבי ראשל"צ. מנחם לראות שהוא בדיוק באותו מצב בו מסרתי אותו.

fpclub
14-12-07, 00:37
גדעון היה לי גם אותו סיפור. לא פרסמנו את האוטו בשום מקום, פשוט אמרנו לחיים מ"מוסך שמשון" שאנחנו מעוניינים למכור את הרכב והוא אמר שהוא יפרסם את האוטו במוסך וימליץ לאנשים על הרכב שלנו. במשך יומיים אחרי ההודעה התקשרו כמה וכמה אנשים עד שהתקשר אלינו חיים ואמר שאיזה מישהו שהוא מכיר רוצה לקנות את האוטו. למחרת, הגענו עם האוטו לבדיקה וקיבלנו על האוטו מחיר מחירון. אני לא אשכח איך כל החברים שלי אכלו את הכובע אחרי שאמרו שאין מצב שאני אקבל על הרכב מחירון ואני התעקשתי שכן. למזלי האנשים שקנו את האוטו גרים בפ"ת גם כן ומידי פעם אני רואה את האוטו חונה, בלי עין הרע טפו טפו טפו, במצב מושלם כמו שמכרתי אותו.

אריק שמאי
14-12-07, 10:44
אדון ניר בן טובים אני מבין שהc5 שלך היתה 2006 והמחירון הוא 115000 במדויק.
ואחד שמבין טיפה ברכבים האלו(מתוקף תפקידי) המכוניות האלה הם באמת אחלה מכוניות
כאשר הם חדשות.
אבל אנשים בארץ א. לא יודעים לטפל במכוניות האלה תמין לי מנסיון המקצועי שלי ב.גם לא כולכך רוצים לקנות אותן.
ובמיוחד כשאר השוק מוצף רכבים כאלה מחברות ליסינג למניהם.
אז אם מכרת במחיר כזה אז מצאת פרייר והם אף פעם לא מתים רק מתחלפים.

Caveman
14-12-07, 11:12
ובדיוק בגלל "הצפת" השוק מרכבי ליסינג מצב רוב הרכבים הוא בכי-רע.
אם מישהו לא יודע לטפל ברכבים אלו הם המוסכים כמובן, וזו כבר בעיה אחרת. תוסיף לזה חברת ליסינג שלא מעניין אותה מה המצב של הרכב ותקבל מתכון מוצלח לתקלות שיכלו להימנע אם רק היה הרכב מטופל בזמן ובמוסך מורשה, לפחות לפי הוראות יצרן.

לc5 יש המון יתרונות על פני רוב המתחרים שלה בקטגוריה, לכן אני לא רואה סיבה למה לא לשלם מחיר הגון עבור רכב שמור.

אריק שמאי
14-12-07, 15:52
תראה כל זה נכון שרוב רובם של חברות הליסינג מתפלים במכוניות שלהם במוסכי"מדרכה"
אני אישי עובד בתור שמאי עם אחד מחברות הליסינג שהם 90% מכוניות זה רכבים צרפתיים ומטפלים במוסכים מורשים בלבד וזה עדין לא מונע את התקלות הרבות שיש לרכבים הנ"ל במיוחד בדגמים הc4 והc5 אישית אני יכול לעשבות את הc5 לכל פיאט יש להם תקלות חשמל דומות רק בפיאט זה עולה הרבה פחות.

gilgil
14-12-07, 18:00
"אין לה שוק" , "תרד במחיר"


לפני 3 שנים פרסמתי את הדייהו מאטיס של אישתי למכירה - פשוט חוויה. אפילו טרייד אין לא הסכימו לעשות על הרכב הזה.
המחירון היה 20K, פרסמתי 22K (עלייה לצורך ירידה) כשבטלפון אמרתי מחירון ובפועל,
מכיוון שלרכב באמת אין שוק הצבתי מטרה - למכור ב-18K.

הטלפונים הראשונים היו ממש מתסכלים: "אין שוק", "על מה 20", השיא היה: "[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR], 9,000 עכשיו אני בא":eek: - כיסח מעל 50%. קצת כבוד, בכל זאת, רכב בן 4, 0 תקלות (:confused: 20,000,עוד ביזיון מבית יצחק לוי).

ביום חמישי של אותו שבוע, צלצל אדם מבוגר מצפון הארץ שרצה את הרכב לביתו, לאחר שיחה קצרה הודיע "מחר ב -9:00 אני בא".
יום ו', 9:30 יש זכרון דברים, ביום א' הרכב נמכר ב-19K.

סוף טוב, הכל טוב.

רוצים לקנות בזול, אבל כשמוכרים את מה שקונים בזול - רוצים ביוקר:).

ניר בן טובים
14-12-07, 18:07
בידיוק כמו שגדעון אמר - צריך רק אחד. וזה לא קשור לפרייאר או לא יודע מה אריק. זה לא אומר שאין, אבל מכונית טובה בסופו של דבר נמכרת במחיר ראוי. אלא אם כן אתה באמת נואש.

stio
14-12-07, 18:15
(:confused: 20,000,עוד ביזיון מבית יצחק לוי).



גם 5700 ש"ח על פיאט אונו 93' מנוע 1400 סמ"ק דגם 70S זה ביזיון. (האם יש תוספת על מזגן מקורי?)
נכון, הרכב 14.5 שנה על הכביש אבל המחיר שלו לפי דעתי אמור להיות בסביבות 10K.
המחיר הוא עדכני לדצמבר 2007 בחסות שיחה סלולרית של לוי יצחק (הרוויח עליי 2 ש"ח). מעניין הוא שכל חודש המחיר יורד כמו שעון ב- 300 ש"ח, חודש שעבר המחיר היה 6000 ש"ח.

gilgil
14-12-07, 18:57
במקרה הזה מדובר על התמורה שאתה מקבל מרכב בן 14. נכון לומר שהתמורה שהרכב נותן שווה יותר מ-6000 ש"ח ובסכום זה קשה עד לא ניתן, למצוא משהו המשתווה לזה.
במקרה של המאטיס, מדובר על רכב בן 4, כמה בלאי יש לרכב כזה? ולא זו הנקודה - איפה תוכל למצוא רכב משנתון כזה במחיר כה מגוחך...

אריק שמאי
14-12-07, 21:50
ניר אתה צודק בקשר לזה שצריך רק אחד.
אבל זה נראה לי די הוגן שמי שמבין בשוק המשומשות לא יקנה רכב צרפתי במחיר מחירון או 5000 ש"ח פחות. אתה נשמעה בן אדם משכיל ומבין.
שכל השוק מכוניות או הוא בולשיט אחד גדול.
למשל דוגמא רכב שהמחיר שלו זול בקניה אז אם החלקים שלו זולים אז סביר להניח שיהיה לרכב יחסית הרבה תקלות ולהפך רכב יקר בקניה והחלקים שלו יקרים אז יהי לו הרבה פחות תקלות.
ורכב צרפתי כל שיהיה החלקים שלו מאוד יקרים ולרוב אין לרכבים האלה חלקים תחליפיים וגם כל פו"ה(פרוק והרכבה) של החליקם מסובך מסורבל ובהתאם לכך גם יקר אז מי קונה רכב כזה במחירון כאשר אתה יודע שהרכב גם בקניה יקר וגם בחלקים
אני מעדיף לשלם על פיאט מחירון מאשר על סיטרואן מחירון.
ועל טויוטה מעל המחירון זה מאוד פשוט.

ניר בן טובים
15-12-07, 10:22
אריק, אל תשכח שלמרות ההכללות הגורפות "טויוטה זה אמין", "פיאט כל היום במוסך", אנשים היום קצת יותר מפוכחים לגביי החבילה הכללית שהם מקבלים מהרכב. אז נכון שהרבה יותר קל לשכנע [מילולית בתחילה, ומכנית אח"כ] קונה שעדיף לו יפני כי זה "אמין".
אבל מעצם החשיפה למקורות מידע , הקונים היום מבינים מה זה בטיחות, דינמיות, Abs , Esp וכו. ז"א, זה לא כזה פשוט לסכם את הקנייה כ "הרכב לא נכנס למוסך" והנה, קנית את עולמו. יש המון משתנים.

שים לב גם לשינוי בתפיסה. מאזדה אמנם בראש כבר הרבה זמן. אבל בניגוד ליצרניות יפניות נוספות, ה 3 ו 6 הן מכוניות שדומות באופיין הדינמי לאירופאיות.
למרות השממה המוטורית פה בארץ, אין ספק שאנשים שמוציאים מכספם הפרטי [אני לא מתייחס כרגע לחברות] קרוב ל 120,000 ש"ח, יודעים שמגיע להם לקבל רכב שמספק להם מגוון של צרכים ולא רק פוטר אותם מביקורים במוסך.

vRS
15-12-07, 20:31
ניר, תתחדשו - מונדיאו בחירה משובחת :)

Eddie
18-12-07, 18:51
ניר אתה צודק בקשר לזה שצריך רק אחד.
אבל זה נראה לי די הוגן שמי שמבין בשוק המשומשות לא יקנה רכב צרפתי במחיר מחירון או 5000 ש"ח פחות. אתה נשמעה בן אדם משכיל ומבין.
שכל השוק מכוניות או הוא בולשיט אחד גדול.
למשל דוגמא רכב שהמחיר שלו זול בקניה אז אם החלקים שלו זולים אז סביר להניח שיהיה לרכב יחסית הרבה תקלות ולהפך רכב יקר בקניה והחלקים שלו יקרים אז יהי לו הרבה פחות תקלות.
ורכב צרפתי כל שיהיה החלקים שלו מאוד יקרים ולרוב אין לרכבים האלה חלקים תחליפיים וגם כל פו"ה(פרוק והרכבה) של החליקם מסובך מסורבל ובהתאם לכך גם יקר אז מי קונה רכב כזה במחירון כאשר אתה יודע שהרכב גם בקניה יקר וגם בחלקים
אני מעדיף לשלם על פיאט מחירון מאשר על סיטרואן מחירון.
ועל טויוטה מעל המחירון זה מאוד פשוט.

מה בדיוק התקלות הרבות והבעיות חשמל של C5 ו C4?
אלו חלקים יקרים? פו"ה של איזה רכיב זה מסורבל וקשה?
במה בדיוק המוסכים לא יודעים לטפל?
אני אשאל אותך שאלה אחרת ותענה עליה - הנהגים יודעים להשתמש נכון ברכבים?

אבל אותי מעניינת בעיקר השאלה הראשונה.