View Full Version : עזרה בתהליך החלפת נוזל קירור בפונטו
שלום לכולם,
במסגרת ישור הקו שאני מבצע בפונטו החדשה שלי שנת 2000 xtz s60,
מכיוון שהבנתי שהראש מנוע עדיין, דבר שדורש נוזל קירור ולא מי ברז כמו שיש עכשיו במכל.
אז ככה, כמה שאלות:
באיזה נוזל מומלץ שאני ישתמש?
כמה ליטר נוזל קירור נכנס במערכת?
ואיך אני עושה את התהליך הזה. ראיתי בפורום כמה הסברים אבל זה היה על דגמים אחרים אז אני רוצה להיות בטוח שזה כמו ברכב שלי.
בקיצור אני צריך הסבר מלא על עניין החלפת המים.
ועוד שאלה זה רק אצלי או שבכל הפונטו בשנים האלא המחוג של הדלק משחק בסיבובים\עליות\ירידות?
והאם יש פתרון?
1. פראפלו (עוד מעט יבוא אדי ויגיד שגם הנוזל של פג'ו סיטרואן - אבל אני לא זוכר איך קוראים לו)
2. 4.6 ליטר
3. הדרך הקצרה היא לפרק צינור תחתון של הרדיאטור.
4. כן.
צריך לנקות את המערכת קירור לפני שאני שם את הפארפלו?
ואיפה אני יכול לקנות אותו באזור באר שבע?
יש פתרון למחוג של הדלק?
כדאי לרוקן את המערכת, להזרים דרך הרדיאטור מים בלחץ עד שיצאו רק מים נקיים, למלא מים בלבד, לתת למנוע לעבוד כמה דקות ואז לרוקן את המים. תחזור על הפעולה הזאת עד שיצאו רק מים נקיים בלי משקעים.
לאיפה אני מכניס את הצינור כדי להזרים מים? בצינור העליון?
ומאיפה אני יכול להסיג את הפארפלו?
כן, מהצינור עליון.
את הפראפלו אפשר להשיג בכל מוסך מורשה של פיאט או בחנויות החלפים השונות.
אצל מ.י.ר ונחום סודאי למשל :)
אפשר גם מיים אדומים של פרסטון
מישהו יודע אולי איך פותים את הבנד של הצינור התחתון .
זה בנד מוזר כזה שאף פעם לא ראיתי ואני לא מצליח לפתוח אותו.
Tzvika 16V
14-02-08, 15:55
עם מברג ראש ישר. יש בבנד בנקודת חיבור מין ציר כזה אז תכניס את המברג ותסובב נגד כיוון השעון זה יפתח אותו.
עם מברג ראש ישר. יש בבנד בנקודת חיבור מין ציר כזה אז תכניס את המברג ותסובב נגד כיוון השעון זה יפתח אותו.
אני איך שקניתי את הספייס החלפתי את כל הבנדים לנסגרים עם מברג האיטלקים שמים בנד שצריכים לפתוח בלחיצנ עפ פלייר
זאב אני חושב שקלעת בול בנד כזה יש אצלי...
על מה בדיוק לוחצים עם הפלייר?.
קניתי נוזל קירור של פרסטון חשבתי שזה אדום ואחרי שפתחתי מתברר שזה ירוק הוא גם טוב?
זאב אני חושב שקלעת בול בנד כזה יש אצלי...
על מה בדיוק לוחצים עם הפלייר?.
קניתי נוזל קירור של פרסטון חשבתי שזה אדום ואחרי שפתחתי מתברר שזה ירוק הוא גם טוב?
אם אלו אותם בנדים כמו בספייס אז אין אפשרות לפתוח ולהחזיר חזרה אלא רק להשתמש בשפיץ פלייר כדי להרוס אותם ולשחררם מהצינור (זהירות לא לפגוע בצנרת הגומי) ולהחליפים בבנדים עם בורג משושה לסגירה.
זה בנד חד פעמי!
נוזל קירור של פרסטון סביר, עדיף להשתמש בנוזלקירור מקורי של פיאט שניקרא פארפלו.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.