התחבר

View Full Version : אונו - מחפש דרכים לשפר את תאוצת הרכב


ori
26-11-07, 01:17
קודם כל שמתי לב שפורום הגארז' לא נותן אפשרות לפרסום אז החלטתי לעבור לכאן.

עכשיו מי שלא זוכר אני בעל פיאט אונו 94 Ies שמורה ומטופלת היטב.
אחרי סדרת טיפולים שהעברתי את האוטו (החלפתי מצערת, משאבת דלק, דיג'יפלקס, פלאגים מותאמים, ועוד....) האוטו נוסע מצויין, ממש כמו חדש, לא עושה בעיות וזריז קטן בשביל 1400.

רק שלא יודע נדפק לי המוח, אני צופה ביותר מידיי סרטונים ביו טיוב, עכשיו ברור שפיאט אונו זה לא אוטו שמשפרים, ולא עובדים עליו, אלא אם כן זה אונו טורבו - אבל אני לא מסוגל לקנות אותו אחר, אני אוהב את שלי יותר מידיי.

עכשיו אחרי שחפרתי - אני ממש רוצה לנסות לגרום לאוטו "להאיץ" מהר! זאת אומרת, לא מעניין אותי אם האוטו יסגור 200 קמ"ש או לא. אני רוצה שהוא פשוט יהיה זריז.
אני מנסה לחשוב מה אני כבר יכול לעשות שיאושר ע"י משרד התחבורה? זאת אומרת לשים קיט טורבו זה סיפור הפטרה ולא חוקי, גם ניטרו לא וזה יפוצץ את האוטו המסכן, צ'יפ יזיז לו את המאפרה אולי...
חשבתי על להחליף מנוע השאלה היא כמה עסק זה יוצא בשקלים? (1600 סמ"ק) והאם זה אפשרי וחוקי?

או שאם יש למישהו הצעה יותר טובה מלהחליף מנוע כי שלי במצב מצויין.

בבקשה שמישהו יתייחס ברצינות כי אני כבר לא יכול אני חייב לעשות את זה! חייב! (אני לא באמת חייב כי אני לא אמות בגלל זה אבל ממש נדפק לי המוח זה צריך להעשות)

ארילו
26-11-07, 21:03
תנסה לחפש מנוע של אונו טורבו. יש סיכוי שיאשרו לך אותו.

רפי לין
27-11-07, 04:21
תמצא אונו טורבו שלמה כי אתה צריך בנוסף למנוע את מחשב נהול המנוע, סליל הצתה עם המודול, צמת חוטי המנוע, מע' ממסרים ההפעלה החשמליים, משאבת דלק חשמלית במיכל הדלק, ואת החיזוקים שיש בתא המנוע של הטורבו ואולי גם את תיבת ההילוכים.
העבודה, כמובן מרובה ומצריכה התאמות ומחירה לא יהיה זול וכל השאר הלאה פשוט מאוד.
בברכה - רפי לין :)

Eddie
27-11-07, 11:03
תצטרך גם סרן אחורי של אונו טורבו.

מעבר לזה אם אתה רוצה רכב שיהיה יותר זריז,תחליף תיבת הילוכים לתיבה בעלת יחסי העברה קצרים יותר.
זה חוקי ולא צריך שום אישור.

ori
27-11-07, 20:49
תודה על התגובות, רק שוב, אני רוצה להשאר עם מנוע אטמוספרי ולא להגדיש את האוטו.
החלפה לא באה בחשבון מכיוון שהשקעתי יותר מידיי זמן על שיפוץ פנים האוטו בשביל להעיף אותו - התחברנו.

אם יש למישהו רעיון להשאיר את המנוע אטמוספרי ולהאיץ את האוטו קצת אשמח.

נשמע מעניין התיבת הילוכים, מה ההשלכות של זה?

Eddie
27-11-07, 21:31
1- המלצה לחלפת תיבת הילוכים מתייחסת לתנאי של מנוע אטמוספרי.

מה זאת אומרת - מה השלכות?
צריכת דלק יותר גבוהה, מהירות סופית יותר נמוכה, האצה יותר מהירה.

eliran_a
28-11-07, 02:32
אני ראיתי פעם אונו עם מנוע 1600
אני לא יודע אם הבחור עבד עלייי , אבל מה שאני יודע זה שהיה לה טסות אורגלניות שונות משל אונו רגילה וגם שעון מיוחד (לא כמו של הsx).
הוא אמר שיש כמה בודדות בארץ.
ואגב אני לא יודע מה יש לך מההאצה של האונו , שלי מאיצה כמו טיל בליסטי , ויצא לי פעם גם לסגור איתה 170 קמ"ש

ori
29-11-07, 10:18
אדי - כן בדיוק לזה התכוונתי בהשלכות, מהירות סופית נמוכה יותר וצריכת דלק גבוה יותר נראה לי קצת לא כדאי בשביל המהירות שאני אקבל.

וכן אלירן יש כמה אונו 1600 שגם אני ראיתי, באמת לא הרבה. אני עדיין מנסה לברר את העניין אם זה מהחברה כי שמעתי משהו על אונו שנת 95 1600.
וחוצמזה אני לא אומר שהאוטו לא מהיר, הוא סבבה לגמרי, אני פשוט רוצה עוד ועוד.
אני נראה לי עושה טלפון למשרד הרישוי לברר איתם איפה המגבלות שלהם

garoldk
11-02-08, 20:04
בשביל ההתחלה הייתי ממליץ לך לשפר סעפת יניקה, לפרק אותה, לשפשף מביפנים,לנסות להגיע אל כל הפינות החדות ולעשות ליטוש פינימי כך שלתערובת דלק תיהיה יותר קל להגיע לשסתומי יניקה.
דבר 2 אפשר לשפר סעפת פליטה ולנסות להרכיב אגזוז לחץ (אבל לא סתם)אלא לעשות כיוון פליטה אצל אנשים מומחים כי סתם הרכבת אגזוז לחץ יכולה לא רק לעזור אלא להזיק.
כל הדברים האלה שזה לא השקעה גדולה בסקלות יכולים להוסיף לך בין 3 ל-5 כוח סוס שברכב הקל שלך תרגיש את זה כשיפור משמעותי.
כפי שהבנתי הרכב שלך הוא הזרקה חד-נקודתית כמובן רכב כזה קצת אצלן בתעוצה אבל במהירות הסופית הוא מהיר יותר מאונו אם קרבורטור רגיל.
אם תפרק את ההזרקה ותרכיב קרבורטור וובר של פיאט טיפו 1600 אתה תיראה שהאוטו שלך יהפוך לזריז מאוד בתעוצות.
נתן גם לחפש באינטרנט למעשה באתר של EBAY.IT גל זיזים משופר יותר עם פאזות שונות זה גם יכול לתת לך עוד כמה כוחות סוס נוספים (זה בקטנה)בגדול ניתן לשפר המנוע הזה ולנסות לשים מנוע של 16 שסטומים זה הרבה עבודה והרבה השקעה וזה לא כדאי.
תיקח בחשבון שמרכב של פיאט אונו דיי חלש והוא לא יכול להחזיק מעמד עם מנוע חזק יותר.
פגשתי פעם אחת בחיים שלי בחור מהעבודה שלי הצליח לכופף מרכב אם אונו 70 בהשתללויות.
לפי דעתי כל מה שכתבתי למעלה זהדרך לשפר תאוצה אבל זה לא יהיה מקובל באונו שלך.
המלצה שלי זה לקנות רכב אחר חזק יותר זריז יותר (נגיד פונטו 1600)

ido
14-06-08, 16:41
בתור אחד שהיה בסרט הזה עם פיאט טיפו 1400 93 ... שיפרתי מנוע (בלבד) והאוטו נסע כמו שד, הייתי משאיר 1600 חדשות הרבה הרבה מאחור... ללא טורבו ועם השקעה כספית מינימלית... לפי דעתי תשמור את הכסף תחסוך עוד קצת ותקנה HGT חמודה.. הטיפו שלי נסעה ב"זריזות" בדיוק שנה אחת, אחר כך הביצועים ירדו וגם ההתלהבות.. תראה מה ששווה לך.. מה גם שבחיים לא תקבל את מה שהשקעת כשתרצה למכור.

ori
14-06-08, 22:11
וואי מצחיק שהקפיצו את ההודעה הזאת היא ישנה.

בכל מקרה חברה נרגעתי עם זה,
השאיפה לחסוך עד שנה הבאה ואני מביא סיאט לאון 2002 1.8T

ido
15-06-08, 00:26
צעד חכם... אבל אל תשכח שההוצאות לא נגמרות במחיר הרכב. תברר ביטוח, טסט, ועלות האחזקה. בכל זאת טורבו תמיד יותר יקר להחזיק.

ori
16-06-08, 21:30
טוב בנתיים אני לומד לחיות עם חברת ביטוח טסט דלק והכל..
וטורבו כמובן יקר יותר.
אבל בשביל מה אני עובד אם לא בשביל להנות מזה אה?
הדברים הקטנים שעושים לי טוב.