התחבר

View Full Version : אחת ולתמיד: החלפת פילטר שמן גיר בתיבה רציפה בפונטו ספייס, כן או לא ?


student
04-11-07, 22:33
כידוע, בפונטו ספייס 16V יש תיבת הילוכים רציפה - CVT, שנקראת speedgear.

הוראות הטיפול המקוריות דיברו על החלפת שמן גיר + פילטר כל 40,000 ק"מ או 3 שנים.


מהר מאוד אחרי שהפונטו ספייס הגיעו לארץ שינתה המחלקה הטכנית של היבואן את ההוראות: להחליף שמן גיר כל שנתיים או 40K ק"מ ו- "אין להחליף מסנן/פילטר שמן גיר". הפילטר הוא לכל החיים.


רוב המוסכים בכלל לא מחזיקים את הפילטר הזה במלאי. לטענתם הפילטר לא מוחלף גם אחרי 10 שנים. הפילטר מוחלף רק אם הוא נפגע, נוזל, מחליד או במקרה של שיפוץ תיבה (לא עלינו, שלא נדע מצרות). "תיבת הילוכים זה לא מנוע! ", לטענתם.


הפילטר, אגב, עולה סביבות ה- 400 ש"ח+ !!!


מישהו יודע על הוראה עדכנית בארץ! סותרת ?
מידע נוסף ?
כל דבר נוסף אחר שיכול לתרום לדיון ?

shachar
05-11-07, 11:55
ממה שלי ידוע זה מאוד פשוט וכתוב במילים ברורות : אין להחליף מסנן!

student
06-11-07, 18:03
ממה שלי ידוע זה מאוד פשוט וכתוב במילים ברורות : אין להחליף מסנן!

זה שככה כתוב, זה ידוע.

אבל כמו שהוראות משתנות במהלך הזמן אז המטרה שלי היא לברר אם למישהו יש מידע עדכני (שאולי אפילו מוסכי הרשת לא מודעים עליו) או שיש לו דיעה בעניין.

gsk
06-11-07, 18:08
זה שככה כתוב, זה ידוע.

אבל כמו שהוראות משתנות במהלך הזמן אז המטרה שלי היא לברר אם למישהו יש מידע עדכני (שאולי אפילו מוסכי הרשת לא מודעים עליו) או שיש לו דיעה בעניין.

במדריך היינס מצויין שיש להחליף שמן+ פילטר כל 40K או שנתיים.

student
06-11-07, 18:12
במדריך היינס מצויין שיש להחליף שמן+ פילטר כל 40K או שנתיים.

היינס מתבסס על ספר הרכב המקורי של הפונטו ו/או על אוטו-דאטה. רק כשנה און קצת יותר, לאחר התחלת השיווק של הספייס בארץ, שונתה ההוראה המקורית.

gsk
07-11-07, 02:06
היינס מתבסס על ספר הרכב המקורי של הפונטו ו/או על אוטו-דאטה. רק כשנה און קצת יותר, לאחר התחלת השיווק של הספייס בארץ, שונתה ההוראה המקורית.

האם ההוראה שונתה רק בארץ? מה קורה באירופה? בכל אופן נראה לי תמוה. אולי כדאי לך לחפש את הכתובת דוא"ל של המחלקה הטכנית של פיאט באיטליה ולשלוח להם שאלה (בתקווה שהם יבינו אנגלית כדי לענות לך).

ארילו
07-11-07, 08:26
אצל החברים באנגליה ההוראה היא להחליף כל 24 אלף מיילים (40,000 ק"מ) או שנתיים.

אני נוטה להאמין להם.

chenrp
29-09-12, 13:33
אומנם הקפצה מטורפת,
אבל כדאי שידעו, שהחברה מאנגליה מחליפים כל 40000K לפילטר מקורי.
ויש גם להשיג תחליפי בארץ!

nils
29-09-12, 22:54
תודה, השאלה היא האם התחליפי שווה משהו.

וכל כמה זמן צריך להחליף שמן גיר?

רפי לין
30-09-12, 11:05
בוקר טוב
מצ"ב תשובה של המחלקה הטכנית.
הוראות יצרן בהתחלה היו להחליף לאחר מכן קיבלנו הודעה שלא צריך.
אנו תמיד ממליצים להחליף שמן ע"מ לשמור על אורך חיי הגיר
חג שמח


הערה שלי - למיטב ידיעתי, חשוב מאוד שהשמן יהיה המקורי של פיאט.
בברכה - רפי לין

liranet
30-09-12, 13:40
תודה

chenrp
01-10-12, 07:50
בוקר טוב
מצ"ב תשובה של המחלקה הטכנית.
הוראות יצרן בהתחלה היו להחליף לאחר מכן קיבלנו הודעה שלא צריך.
אנו תמיד ממליצים להחליף שמן ע"מ לשמור על אורך חיי הגיר
חג שמח


הערה שלי - למיטב ידיעתי, חשוב מאוד שהשמן יהיה המקורי של פיאט.
בברכה - רפי לין

השאלה עומדת בעינה.... האם התחליפי שווה משהו...

רפי לין
01-10-12, 10:31
על איכות חלקי חילוף תחליפיים יכולים לתת חוות דעת רק מי שהשתמשו בהם לאורך זמן וגם אז לא תמיד המשתמש יודע שהחלק התחליפי לא בסדר.
לדוגמא, באחד מביקורי במעבדת רכב ממוחשב (http://www.musach.co.il/details.asp?id=555) של איל נוימן הוא הראה לי במיקרוסקופ
(כן, יש לו במעבדה גם מיקרוסקופ) את חוט הלהט במד כמות אויר מתוצרת "בוש" שנראה כולו אכול ועם קוטר לא אחיד וזאת עקב שימוש במסנן אויר לא מקורי שדרכו חדרו חלקיקי וגרגירי אבק וחול קטנטנים שפגעו בחוט הלהט.
התוצאה הייתה צורך בהחלפת מד כמות אויר יקר במחיר.
בברכת סוכות שמח - רפי לין

liranet
05-10-12, 02:42
שלום,
עשיתי עם הפונטו 80K קילומטרים ולא החלפתי אף פעם שמן גיר
מישהו הפחיד אותי ואמר לי לא להחליף כי אם אחליף עכשיו השמן החדש פחות צמיגי
ונקי יותר יגרום לחופש בגיר ולתקלות.

השבוע הלכתי למוסך המרכזי ורציתי להחליף שמן גיר (העלות 140 שח+80 שח עבודה)
לא החלפתי כי לא היה כתוב על האריזה Tutela CVT NG
הכיתוב היה בעברית בלבד משהו כמו שמן לגיר אוטומטי אדום, המוסך אמר לי שזה השמן המקורי.

האם לקנות בעצמי את השמן ולתת למרכזי להחליף? אם כן מאיפה לקנות?
האם במקרה שלי (שלא החלפתי הרבה זמן) כדאי שאחליף?

student
05-10-12, 12:42
עשית טעות!

זה השמן המקורי - מגיעים בפחים מקוריים של 20 ליטר ומחולק למיכלי פלסטיק. פעם היה להם שמן מקורי בפח של ליטר וכל ליטר עלה מעל 100 ש"ח לפני שנים רבות.

ומי שאמר לך לא להחליף - הטעה אותך בגדול.


לגבי החלפת פילטר - קראתי היכן שהוא שיש מוסכים שממליצים להחליף פילטר אחרי 8-10 שנים או 120 אלף ק"מ. ההנחייה כנראה אינה רשמית.
אבל מצד שני - פונטו אוטמטיות נעות בכבישים כבר מעל 12 שנים!. רובן המוחלט או כולן לא החליפו פילטר גיר ולמרות זאת לא ניתקלנו בהרבה דיווחים על קריסות גירים רציפים בספייס.
אני אישית אם הייתי מחליף הייתי שם אך ורק מקורי או מקסימום OEM בשום אופן לא תחליפי

liranet
05-10-12, 17:59
מקורי בטוח אשים,
השאלה האם להחליף שמן או להשאיר ככה עם כל הלכלוך (כדי שלא יהיה חופש שיגרום לנזק)?

שבת שלום.

chenrp
06-10-12, 08:33
עשית טעות!

זה השמן המקורי - מגיעים בפחים מקוריים של 20 ליטר ומחולק למיכלי פלסטיק. פעם היה להם שמן מקורי בפח של ליטר וכל ליטר עלה מעל 100 ש"ח לפני שנים רבות.

ומי שאמר לך לא להחליף - הטעה אותך בגדול.


לגבי החלפת פילטר - קראתי היכן שהוא שיש מוסכים שממליצים להחליף פילטר אחרי 8-10 שנים או 120 אלף ק"מ. ההנחייה כנראה אינה רשמית.
אבל מצד שני - פונטו אוטמטיות נעות בכבישים כבר מעל 12 שנים!. רובן המוחלט או כולן לא החליפו פילטר גיר ולמרות זאת לא ניתקלנו בהרבה דיווחים על קריסות גירים רציפים בספייס.
אני אישית אם הייתי מחליף הייתי שם אך ורק מקורי או מקסימום OEM בשום אופן לא תחליפי

דווקא שמעתי שיש הרבה פונטו ספייס עם גיר רציף שהייתה להם בעיה בגיר, ורק לאחר שהחליפו פילטר, הבעיה הסתדרה (או לא עלו על הבעיה והחליפו גיר!)