PDA

View Full Version : ספייס נורית אזהרה (ערוך)


Meidan
04-11-07, 19:56
שלום,

היום נדלקה לי הנורית בתמונה המצורפת. מישהו יודע מה היא אומרת? אם אפשר לינק לספר רכב של פונטו ספייס, אפילו יותר טוב.

אציין שלפני יומיים החלפתי מצבר, יכול להיות שזה קשור?
תודה.

Caveman
04-11-07, 20:26
לפי ספר הרכב שברשותי מדבר בנורית התראה על תקלה במערכת ההזרקה.
היא אמורה להידלק למספר שניות לפני ההנעה ואז לכבות.

במידה והיא ממשיכה לדלוק, יש לגשת למוסך על מנת לאבחן את התקלה.
בספר הרכב רשום שניתן לנסוע עם הרכב, אך בעדינות ומתינות. באם תתבצע נסיעה כאשר נדלקת הנורית, יופיעו סממנים של ירידה בהספק וצריכת דלק מוגברת.

mgoldst
04-11-07, 22:56
לפי מה שזכור לי מדובר על נורית זיהום אוויר
כשהיא דולקת יש זיהום מעל התקן Euro3
בפועל יש עליה בצריכת דלק וזהו פחות או יותר

לא נראה שהחלפת מצבר קשורה
אולי תדלקת דלק מהול או צריך לעשות טיפול או תוסף לדלק
במקרה חריג כבלי הצתה או ניקוי בית מצערת או ...

shachar
05-11-07, 11:48
וזה לפי הספר רכב שלי
מקווה שזה עוזר

רפי לין
05-11-07, 13:15
למען הדיוק, הנורה נדלקת כשיש תקלה במע' נהול המנוע הכוללת הצתה, הזרקת דלק וגורמי מניעת זיהום אויר כקניסטר פחם, ממיר קטליטי ועוד.
יש להתחבר עם מחשב/סורק אבחון כדי לקרוא מה התקלה הרשומה בזכרון מחשב נהול המנוע.
בברכה - רפי לין :)
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il

Meidan
12-11-07, 15:58
מבדיקת מחשב התברר שזה חיישן חמצן וצריך להחליף אותו.
במוסך המליצו גם על שטיפה של מערכת ההזרקה, האם כדאי?

student
12-11-07, 19:58
מבדיקת מחשב התברר שזה חיישן חמצן וצריך להחליף אותו. במוסך המליצו גם על שטיפה של מערכת ההזרקה, האם כדאי?

לדעתי ורק מניסיון -

האם בוצעה בדיקה של תפקוד חיישן החמצן או שההמלצה להחליפו מתבססת רק על סמך זה שכרגע קיים קוד תקלה של חיישן חמצן ?

לדעתי אם רק הוציאו קוד תקלה אז לא! להחליף חיישן חמצן (למבדה). קודם לבצע ניקוי של מערכת ההזרקה (=ניקוי בית מצערת???). אח"כ לאפס את קוד התקלה במחשב ואם התקלה לא חוזרת מייד או תוך מספר ימים אז כנראה שהחיישן תקין.
תנסה אולי לדבר איתם בקטע שאתה לחוץ בכסף ולא יכול עכשיו להחליף חיישן אבל אם התקלה תחזור בקרוב וצריך להחליף חיישן אז שלא יחייבו אותך שוב על בדיקה.

כמה ק"מ יש לרכב ?
האם מדובר במוסך המרכזי ?

spidoman
06-08-08, 13:50
לפני כארבעה חודשים נדלקה לי הנורה הצהובה שמראה על תקלב במנוע.
כמו בעלים טוב, מיהרתי להיכנס למוסך המרכזי בעירי, עשו לי בדיקה ע"י חיבור למחשב,
נתנו למנוע לעבוד חצי שעה ( ללא סיבה נראית לעין ) לקחו אותי למשרד והודיעו לי ככה.
יכול להיות שזה חוטי מצתים, יכול להיות שצריך לעשות ניקוי, יכול להיות שזה "רק" הלמבדה.
"אנחנו ממליצים לך להחליף את הכל"... שאלתי כמה יעלה, עשה לי כמה חישובים ואמר שזה יתקרב ל 3000 ש"ח וזה סביר להשקיע באוטו שקנית לא מזמן :shock::shock::shock: ( 10 חודשיים, שנת 2003 ELX ),
אמרתי תודה, שילמתי על הבדיקה ועפתי משם...:mad:
נכנסתי למוסך אחר, אחד שעבד בפיאט בעברו ויודע מה הוא עושה, חיבר אותי למחשב, 3 דקות בדיקה, ואמר לי למבדה, 700 ש"ח כולל בדיקה, חלק ועבודה.... :) החלפתי את זה אצלו. הנורה כבתה.
האוטו נוסע טוב כבעבר ( גם כשהנורה דלקה לא חשתי בשינוי... ).
לפני חודש הנורה נדלקה שוב, חזרתי לידידי שתיקן את האוטו לא מזמן, חיבר למחשב, אמר שהוא לא בטוח ושהוא "רוצה לשבת על הקודים שהמחשב הוציא לו":confused: כמובן שהוא לא לקח כסף על הבדיקה ואמר לי לחזור אליו אם זה ידלק שוב, נחשו מה, זה נדלק....
למישהו יש רעיון למה שתתרחש תקלה חוזרת שכזו? אולי אני ממלא דלק ירוד? אוויר מזוהם מידי בראשון? למישהו יש רעיון???????

ido
06-08-08, 20:50
האם הלמבדה שהחלפת מקורית? אם לא יכול להיות שזו הבעיה... למבדה תחליפית יכולה לגרום לנורית תקלת מנוע להדלק אפילו שהיא תקינה. ברכב ישנם 2 למבדות, אחת לפני הממיר ואחת אחריה, יכול להיות שגם הלמבדה שלא החלפת החליטה לשבות (למרות שקוד התקלה בין הלמבדות שונה).

spidoman
06-08-08, 23:50
הלמבדה שהחלפתי לא מקורית, במוסך אמרו לי שהיא החליפית הטובה ביותר, גם זאת שהייתה לפניה לא הייתה מקורית והחזיקה לפחות 10 חודשים ( הזמן שהאוטו אצלי )... בכל מקרה אין סיבה שהיא תלך אחרי פחות מ 2000 קילומטר...
איזו השפעה יש לחיישן על המנוע? אני נוסע עם הנורה דולקת כבר כמעט שבוע ולא מרגיש שום שינוי ברכב ( לא דלק, לא תגובות בנסיעה, לא רעידות ), במוסך אמרו לי שאין מה לפחד מנסיעה עם הנורה דולקת בגלל התקלה הזו...

Ron_Dadon
07-08-08, 17:38
סתם מתוך סקרנות....למה בפונטו שלי הנורה המדוברת היא בצבע אדום ולא צהוב-כתום כמו אצל האחרים? :o
וגם אצלי בספר לא מוזכר דבר לגבי זיהום, אלא שאם הנורה נדלקת ישנה תקלה במערכת הזרקת הדלק...

ido
07-08-08, 23:09
נורית תקלת מנוע יכולה להיות כל חיישן או רכיב חשמלי שנמצא בתא מנוע וגם לעיתים בגיר. אם יש לך ניסיון רע עם למבדה חליפית אז שים מקורית. כרגע אתה לא מרגיש שינוי בצריכת דלק ובמנוע כי כמו שאמרתי, הלמבדה תקינה! אבל מחשב המנוע לא מזהה אותה כמו שצריך. הנזק העתידי יכול להגיע גם לממיר קטליטי פגום, והצריכת דלק תעלה עם הזמן לפי דעתי. גם אצלי נורית התקלת מנוע בצבע אדום (HGT 2001) .

spidoman
08-08-08, 16:25
תודה רבה על התגובות.

אני מכניס את האוטו לטיפול עוד מעט אני אטפל גם בחיישן יחד עם הכל...

אם למחשב יש בעיה עם הזיהוי של החיישן הוא אמור להדליק את הנורה מיד עם ההנעה לא?
אני יודע שאחרי שאני מנתק את החיישן ומחבר חזרה אני נוסע כמעט 1000 קילומטר עד שהנורה נדלקת לי ( ניסיתי את זה פעמיים )....

nomic25
13-08-08, 20:41
היי אני חדש פה.
בקשר לנושא של נורית אזהרה שאתם מדברים אז ככה:
לפני חודשים נדלקה לי הנורית בגלל שחיברתי מגבר ואז הוצאתי את כבל מינוס מהמצבר ונורית נעלמה.
לפני פחות משבוע התקנתי דיבורית ספיריט באוטו וברגע שחיברתי את החשמל הנורית נדלקה שוב ומסרבת להיעלם גם שאני מוציא את המינוס מהמצבר מה אני עושה עכשיו????

ido
13-08-08, 20:54
מנסיון עם חיישן למבדה אחורי ולא מקורי בהונדה אקורד, הנורית במאמת נדלקת אחרי כ-500 - 1000 ק"מ נסיעה.

nomic25
13-08-08, 20:59
זאת תשובה לשאלה שלי?

stio
13-08-08, 21:16
לא

nomic25
13-08-08, 21:25
בקשר לנושא של נורית אזהרה שאתם מדברים אז ככה:
לפני חודשים נדלקה לי הנורית בגלל שחיברתי מגבר ואז הוצאתי את כבל מינוס מהמצבר ונורית נעלמה.
לפני פחות משבוע התקנתי דיבורית ספיריט באוטו וברגע שחיברתי את החשמל הנורית נדלקה שוב ומסרבת להיעלם גם שאני מוציא את המינוס מהמצבר מה אני עושה עכשיו????

שחרון
13-08-08, 23:04
מנסיון ...המנורה אצלי נדלקה עקב מצערת מלוכלכת. ניקוי מצערת ואיפוס מחשב !
יש לך גימוגמים בנסיעה?

nomic25
14-08-08, 01:01
לא אין לי גמגומים אני לא מרגיש שינויים בנסיעה.
הקטע המצחיק זה שבגלל שחיברתי דיבורית נדלקה לי הנורה.
יש עוד דרך לאפס את המחשב בלי להוציא את כבל המינוס מהמצבר???

stio
14-08-08, 11:03
לפעמים בגלל התקנות לא מקצועיות של דברים כאלה (מערכות, דיבוריות וכ') מתרחש קצר אשר שורף את המחשב עצמו.
תקווה שלא שרפת את המחשב או איזה חיישן בטעות במהלך ההתקנה. זה שהנורה נדלקה לך מיד עם סיום התקנת הדיבורית מוכיח רק דבר אחד- זה בגלל הדיבורית.

spidoman
15-08-08, 16:05
אני ממשיך לנסוע עם נורת אזהרה דולקת.... לא יודע אם זה כ"כ חכם אבל האוטו נוסע כרגיל וצריכת הדלק לא השתנתה, בטיפול אני כבר אחליט מה אני עושה עם זה, חבל לי להוציא 1000 ש"ח על רכיב שאפילו לא התקלקל...כנראה

אם יש לכלוך בבית המצערת אני ארגיש את זה בנסיעה?

רקובי
15-08-08, 16:21
שמע,
אם הכל תקין, ואין צריכת דלק מוגזמת או תופעות אחרות, ההצעה הטובה ביותר היא דווקא להתעלם. כנראה שחיישן לא מקורי מגיב בצורה שונה, ומחשב הרכב, מספיק שקיבל פעם אחת קריאה "שגויה", הוא ישאיר לך את הנורה דולקת עד לאיפוס באמצעות סורק.

דוגמא דומה יש ברכב של אבי, יונדאי אקסנט 2001, שגם בה דולקת הנורה הזו.
מסתבר שמדובר בתקלה ידועה ברכבים אלו, ולמרות שהרכב עובר טסט ללא בעיה, ואין צריכת דלק מוגזמת - במוסך מבקשים כ-1700 ש"ח להחלפת חיישן.

חבל על הטרחה. לדעתי לפחות.

stio
15-08-08, 18:38
אני באופן אישי לא הייתי מסוגל לנסוע ברכב ששייך לי, שברקע דולקת לי נורת אזהרה בלוח השעונים.
פשוט מפריע בעין, וגם אם באמת תתרחש תקלה אתה לא תדע מכיוון שהנורה כבר דולקת.

spidoman
17-08-08, 14:12
אלו בדיוק שני השיקולים שבגללם אני כן אתקן את זה כשאהיה במוסך ( אני מקווה שבמוסך לא יקחו על התיקון הזה כסף...זו תקלה חוזרת ולא עברו 3 חודשים )

nomic25
17-08-08, 19:33
אני היום הכנסתי את האוטו למוסך כדי להחליף את החיישן מסתבר שההתקנה לא היתה הבעיה אלה שהחיישן היה דפוק כבר המון זמן ושאיפסתי את המחשב והמנורה נעלמה לי המשכתי לנסוע עוד חודשיים עם חיישן גמור אז נכון נפרדים מ 1000 ש"ח אבל עדיף לישון בשקט ולדעת שהאוטו תקין.
דר"כ אמרו לי שהוא היה יכול להרוס לי את הממיר קתליטי אבל מזל שהכל תקין

spidoman
24-08-08, 03:51
טוב...

הייתי במוסך ביום שישי...
הוא שוב חיבר את האוטו למחשב, הוא ראה שהתקלה ( לפי הקוד ) היא בחיישן העליון ( זה שהוחלף לפני 3 חודשים ) הוא ביקש שאני אשאיר לו את האוטו במוסך כדי לבדוק אותו בצורה יותר מקיפה ולראות אם הבעיה בחיישן ( ואז הוא יחליף אותו ) או שזה משהו אחר ורק מתבטא ככה...:confused:

סיכמנו שאני אביא את האוטו יום לפני הטיפול ואז הוא יעשה את זה על הבוקר שאחרי ( הוא רוצה את האוטו עם מנוע קר בשביל הבדיקה )

גם הפעם איפסתי את המחשב כדי שהנורה הכתומה הזאת לא תשגע ותדאיג אותי...

עדכון הבא לכשיהיה :)

student
25-08-08, 21:08
כדאי הפעם לשים חיישן חמצן מקורי.

אייל
29-08-08, 19:04
לפני שעה נדלקה לי הנורית המדוברת, בהתחלה היא דלקה קבוע אך לאחר 10 דקות היא התחילה להבהב (לקח לי עוד חצי שעה להגיע הבייתה).
במשך כל הנסיעה הרגשתי גימגומים מחוג והסל"ד קףץ למעלה ולמטה.
האם אני צריך להחליף את הממיר הקטליטי. ומה העלויות שלו?
בנוסף מה התפקיד שלו?

Eliran75
29-08-08, 20:25
עלות של ממיר קטליטי תחליפי הוא בסביבות 1500-2000 ש"ח
ממיר קטליטי מקורי עולה בסביבות 4500-5000 ש"ח
תפקידו הוא לתקן את תוצאות הזיהום של הלמבדה העליונה (זאת שממש קרובה למנוע)
ולהוציא פחות זיהום אויר (לפי התקן)
בספייס משנת 2003 (אם אני זוכר נכון) יש עוד חיישן למבדה מאחורי הממיר
ותפקידו לתקן את ה-CO שמגיע מהממיר הקטליטי ואז יוצא החוצה לאויר העולם!

אייל
29-08-08, 22:57
לפי השירשור הזה תופעה של נורית דולקת מתבטאת גם ללא גימגומים של הרכב בנסיעה,
ואילו אצלי כן היו גימגומים וסל"ד קופץ. על מה זה מעיד?

student
30-08-08, 09:56
לפני שעה נדלקה לי הנורית המדוברת, ....
האם אני צריך להחליף את הממיר הקטליטי. ומה העלויות שלו?
בנוסף מה התפקיד שלו?

מאיפה הגעת להחלפת ממיר ?

צריך להיכנס בהקדם למוסך פיאט או מוסך עם ציוד אבחון שיכול להתחבר לרכב שלך. ואחרי בדיקת מחשב לקבוע מה הבעיה.

בדרך כלל הבעיה נפתרת על ידי ניקוי בית מצערת ו/או החלפת חוטי הצתה.



מהו ממיר קטליטי (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%9E%D7%99%D7%A8_%D7%A7%D7%98%D7%9C%D7%99% D7%98%D7%99) (לחץ).

אייל
30-08-08, 12:02
זה מה שקראתי בספר הרכב.
את בעיות של קפיצות הסל"ד אני מכיר שהרכב נמצא במצב סרק.
אבל זו פעם ראשונה שאני מרגיש זאת בזמן נסיעה ונדלקת לי נורית בקרה
שלפי ספר הרכב מצביעה על ממיר קטליטי תקול.
לפי דעתך כדאי לבצע ניקוי מצערת וחוטי הצתה?

student
30-08-08, 14:36
צריך ללכת למוסך מורשה, לחבר למחשב ולראות מה הם אומרים.
תפעיל את ההיגיון או מקסימום תחזור לפורום להתייעץ אם לא נראה לך מה שהם אומרים.

אי אפשר לדעת דרך המחשב מה הבעיה ומה הפיתרון. כתבתי מקודם מה הבעיות הנפוצות.

אייל
31-08-08, 20:01
הוחלפו חוטי הצתה + איפוס מחשב והתקלה נפתרה.
תודה.

spidoman
22-10-08, 23:46
אחרי שחפרתי לכם כ"כ הרבה על כן לתקן או לא לתקן ( תודה על הסבלנות )
הנורה כבתה מעצמה ביום חמישי האחרון... :p
האוטו נוסע כרגיל, הנורה נדלקת בזמן ההצתה וכובה אחרי ההדלקה עם שאר הנורות,

אני מרוצה שלא הכנסתי את האוטו למוסך והחלפתי את
החיישן שוב ( $$$$ )

אבל אני אשמח אם מישהו ידע להסביר לי למה זה קרה...
למה זה נדלק, כבר העלנו סברות,
מה גרם לזה להכבות? האוטו התרגל? החיישן "חזר" לעבוד טוב?

רעיונות:?:

gil_a
23-10-08, 01:19
אחרי שחפרתי לכם כ"כ הרבה על כן לתקן או לא לתקן ( תודה על הסבלנות )
הנורה כבתה מעצמה ביום חמישי האחרון... :p
האוטו נוסע כרגיל, הנורה נדלקת בזמן ההצתה וכובה אחרי ההדלקה עם שאר הנורות,

אני מרוצה שלא הכנסתי את האוטו למוסך והחלפתי את
החיישן שוב ( $$$$ )

אבל אני אשמח אם מישהו ידע להסביר לי למה זה קרה...
למה זה נדלק, כבר העלנו סברות,
מה גרם לזה להכבות? האוטו התרגל? החיישן "חזר" לעבוד טוב?

רעיונות:?:

אני יכול להגיד לך שלאבא שלי היתה את אותה בעיה זה היה במאזדה לנטיס 2004 שהוא קיבל מעבודה כמובן נידלקה נורה לא התייחסנו אליה ואחרי 3 חודש שהיא דלקה בקביעות הנורה נישרפה כנירא כי אין סיבה שזה יכבה מעצמו אחרי כל כך הרבה זמן.. זה גם שיטה אם האוטו לא שלך :D

spidoman
24-10-08, 15:41
אני מניח שאם הנורה הייתה נשרפת היא לא הייתה נדלקת לי כשאני מניע את הרכב כמו כל הנוריות בלוח...הגיוני לא?

הדבר הראשון שעשיתי בסוף הנסיעה זה לוודא שהנורית תקינה.:rolleyes:

אז אני מניח שאו שהאוטו "התרגל" לבעיה ( אם הייתה ) והוא מתעלם ממנה.
או שהאוטו "התרגל" לחיישן ולכן כיבה את הנורה...:cool:

בכל מקרה, בקרוב טיפול לרכב, נבדוק, נטפל ונחליף כל מה שצריך ( האהבה שלי לאוטו הזה מתחזקת מיום ליום... )

gil_a
24-10-08, 18:35
בכל מקרה, בקרוב טיפול לרכב, נבדוק, נטפל ונחליף כל מה שצריך ( האהבה שלי לאוטו הזה מתחזקת מיום ליום... )[/QUOTE]

נדבקת במחלת האיטלקיות...אהבה לאוטו!!
זה משהו שלא היה לי עם יפניות או כל אירופאיות אחרות