התחבר

View Full Version : בעיות חשמליות בדיינאמיק


shachar
04-11-07, 18:42
ערב טוב

לפני רבע שעה נסעתי בחיפה ובאחת הכיכרות החלה לצפצף התראה + בלוח מכוונים נידלקה לי מנורה אדומה בצורת "הגה" + במחשב דרך יצאה לי התראה : steering fail
התוצאה המיידית : ההגה החשמלי הפסיק לעבוד וההיגוי היה קשה במיוחד:-x
(בספר רכב כתוב שזו תקלה במערכת ההגה החשמלי..דה...)
כיבוי המנוע והתנעה מחדש פתר זמנית את "האירוע"
זאת, בנוסף לכך שבאחד הבקרים בשבוע שעבר מערכת ה abs החליטה לפעול בלי שום סיבה הגיונית הניראית לעין בעצירה מנסיעה איטית במיוחד וכביש יבש

לדעתכם יש קשר בן המקרים?
האינטואיציה שלי אומרת בעיות חשמל..
יש מצב שזה קשור למצבר (המקורי) בן השלוש וחצי שלי (שנורית הבקרה שלו עדיין ירוקה מלאה דבר המצביעה על תקינותו של המצבר) ?

אשמח לשמוע דעתכם המקצועית במהרה ;)

stio
04-11-07, 19:16
שלום לך,

לגבי בעית ה- Abs: ייתכן שבלמת בלימה חזקה? מערכת ה- Abs אמורה לעבוד גם אם הכביש יבש בבלימת חירום.
בעית הגה חשמלי בפונטו ספייס נפוצה ומוכרת, יש הוראות כיצד להשמש בו כדי לשמור על חייו, אך לי דווקא נראה שיש קשר בין 2 המקרים והייתי ממליץ לך להיכנס לאחד משני המוסכים המורשים בחיפה כדי שיחברו את הרכב למחשב אבחון וכך יוכלו לאבחן את התקלה (במידה וקוד תקלה נרשם במחשב הרכב).

ארילו
04-11-07, 19:53
תבדוק אם יש קורוזיה על המצבר, ואת המצב שלו אצל חשמלאי רכב.
ברמה העקרונית לא אמור להיות קשר בין המקרים - אבל לך תדע.

אחרי שיבדקו לך אותו (תחת עומס ואת הטעינה) ויהיו לך תוצאות נחשוב איך להתקדם הלאה.

student
04-11-07, 22:38
כדאי גם לבדוק שחיבורי המצבר יושבים טוב וסגורים חזק על הדקי המצבר.
בכל מקרה כדאי לפרק אותם ולנקות אותם עם נייר לטש הכי עדין או בד שמיר ועם מים חמים כדי לסלק קורוזיה ולבסוף לשים קצת ספריי מגן להדקי מצבר.

אם אתה לא יודע לעשות את זה לבד - אל תתעסק עם זה!!!. כמעט כל חשמלאי רכב יעשה את זה בעלות מינימלית.

mgoldst
04-11-07, 23:09
"בעית הגה חשמלי בפונטו ספייס נפוצה ומוכרת, יש הוראות כיצד להשמש בו כדי לשמור על חייו"

כדאי

gsk
04-11-07, 23:24
"בעית הגה חשמלי בפונטו ספייס נפוצה ומוכרת, יש הוראות כיצד להשמש בו כדי לשמור על חייו"

כדאי

מעולם לא ראיתי הוראות כאלו. מהן?

shachar
05-11-07, 00:52
אין קורוזיה..הכל מדוגם ונקי
אני חושב שזה המצבר הזה..אני חושד בו..אולי הגיע הזמן להחליפו (בדיוק בחודש נובמבר שמחירי המצברים עולים בעוד 15% )

shachar
05-11-07, 18:00
עידכון קטן :

קפצתי לבירור ב פ.י.א צפון (מורשה פיאט)
הם לא יודעים להגיד לי כלום ללא הכנסת הרכב לבדיקה וחיבור למחשב
הבדיקה בלבד עולה 250 ש"ח לפני מע"מ
וטוענים שאם מדובר בהחלפת אחד משלושת חלקי המערכת ההגוי החשמלית מדובר בלמעלה מ1000 ש"ח (חלק אחד כ 1000 ש"ח חלק אחר כ- 2000 ש"ח)

מושהו רואה מוצא אחר?
תודה מראש
שחר

Caveman
05-11-07, 18:44
איל נוימן יוכל לעזור, אך זה כרוך בנסיעה לא קצרה.

shachar
05-11-07, 18:51
נסיעה לאן? אני מדי פעם במרכז..

stio
05-11-07, 19:46
מעולם לא ראיתי הוראות כאלו. מהן?

איני זוכר במדוייק, זה פורסם פה פעם בעבר ע"י אחד מחברי הפורום.
מה שאני כן זוכר שהיה מצויין לא לסובב את ההגה עד הסוף.

Caveman
05-11-07, 19:46
אם אני זוכר נכון, המעבדה שלו ממוקמת באיזור התעשיה באשדוד.
לגבי ההוראות, יש שרשור עם טיפים והמלצות לפונטו דור שני. לא לחינם אני טורח (אני מקווה)

רפי לין
06-11-07, 03:08
את תקלת ההגה כוח ניתן לפעמים לפתור בזול יותר ע"י שימוש בחלפים משופצים ו/או משומים במקומות הבאים:
1. "נ. איל ושות מעבדת רכב ממוחשב" שברח' ההגנה 30 א.ת חדש (מערב) ראשל"צ,
טל' 03-9526162 או 052-6388234 ובקש את איל (נוימן).
2. "אלי את אלי דושי הזרקות דלק" שברח' המנוע 8 יפו, טל' 03-6820841 ובקש את ג'קי.
מע' ה ABS שנכנסת לפעולה בלחיצת בלם חלשה ובמהירות נמוכה זה בגלל שבבי מתכת קטנים על חיישן מהירות באחד מגלגלי הרכב והפתרון הוא איתור החיישן הסורר והוצאתו מהרכב ונקויו בצורה יסודית.
איל נוימן גם מתמחה במע' ABS ואתרו הנו www.vehicle-lab.net
מכיון שאתה מגיע מרחוק אז תאם בואך מראש.
שימוש נכון בהגה כוח החשמלי זה להמנע מסבובו עד הסוף ובודאי שלא להחזיק ההגה מסובב עד הסוף זמן ארוך וזה כי אז נופל עומס חזק על המנוע החשמלי של ההגה וגם תצרוכת החשמל שלו עולה מאוד. מאותה סיבה, יש לודא ולדאוג שלא יחסר אויר בגלגלים הקדמיים כי אז חיכוך הצמיגים עם הכביש גבוה יותר וזה גם מעמיס את המנוע החשמלי של הגה הכוח.
נא עדכן בתוצאות. בהצלחה ובברכה - רפי לין :)
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il

gsk
06-11-07, 13:14
איני זוכר במדוייק, זה פורסם פה פעם בעבר ע"י אחד מחברי הפורום.
מה שאני כן זוכר שהיה מצויין לא לסובב את ההגה עד הסוף.

טוב. זה נכון לכל הגה כוח (גם הידראולי).

student
06-11-07, 18:36
עידכון קטן :
קפצתי לבירור ב פ.י.א צפון (מורשה פיאט)
הם לא יודעים להגיד לי כלום ללא הכנסת הרכב לבדיקה וחיבור למחשב
הבדיקה בלבד עולה 250 ש"ח לפני מע"מ

לדעתי זה מחיר יקר. מדובר אומנם בבדיקה ממוחשבת אבל רק של מערכת אחת וספציפית - של ההגה החשמלי. לא מדובר בבדיקה של מחשב ניהול המנוע שיש שם מספר גדול יותר של חיישנים ונתונים. חבל שזה המחיר שהם לוקחים.

האם בדקת את עניין המצבר וחיבוריו אצל חשמלאי רכב ?



אין קורוזיה..הכל מדוגם ונקי
אני חושב שזה המצבר הזה..אני חושד בו..אולי הגיע הזמן להחליפו (בדיוק בחודש נובמבר שמחירי המצברים עולים בעוד 15% )

בזמן נסיעה האלטרנטור מספק את הזרם אז אם הרכב מניע בלי בעיה אז פחות סביר שהבעיה במצבר עצמו (לדעתי). אבל עדיין זו יכולה להיות בעיה בחיבורים שלו.

stio
06-11-07, 19:24
המוסכים המורשים של פיאט ידועים כיקרנים, מה גם שמוסך פ.י.א צפון נחשב המוסך הכי נורמלי בחיפה והסביבה אז הוא כמו מונופול.

יש גם את מוסך ה"כוכב" בצ'ק פוסט, אבל לפי מידת השירות שם עדיף להתרחק. (למי שתוהה מה קרה אז התקשרתי להזמין תור לתיקון תקלה בנעילה מרכזית, אמרו לי לבוא, נסעתי מיוקנעם עד לצ'ק פוסט רק כדי לשמוע אותם אומרים שהם טעו ושהמחסנאי אמר לי בטעות לבוא ושהם בכלל לא מטפלים בבעיות חשמל. חבל שבאתר סמל"ת מצויין שהם כן מטפלים בבעיות חשמל).

shachar
06-11-07, 19:40
המוסכים המורשים של פיאט ידועים כיקרנים, מה גם שמוסך פ.י.א צפון נחשב המוסך הכי נורמלי בחיפה והסביבה אז הוא כמו מונופול.

יש גם את מוסך ה"כוכב" בצ'ק פוסט, אבל לפי מידת השירות שם עדיף להתרחק. (למי שתוהה מה קרה אז התקשרתי להזמין תור לתיקון תקלה בנעילה מרכזית, אמרו לי לבוא, נסעתי מיוקנעם עד לצ'ק פוסט רק כדי לשמוע אותם אומרים שהם טעו ושהמחסנאי אמר לי בטעות לבוא ושהם בכלל לא מטפלים בבעיות חשמל. חבל שבאתר סמל"ת מצויין שהם כן מטפלים בבעיות חשמל).



הרכב ברשותי שלוש וחצי שנים ועד עכשיו טופל רק בפ.י.א צפון כולל תקופת האחריות
על מוסך הכוכב אני מצטער לשמוע שהוא לא מטפל בבעיות חשמל
את מוסך שאופיק מזאווי ברחוב תל אביב בחיפה ניסית? שמעת עליו משהו? מישהו אחר אולי שמע?

stio
08-11-07, 22:12
לא ניסיתי את המוסך הזה.
אני מטפל ברכב במוסך "ראם" שבמתחם מועצה איזורית מגידו (לא מורשה פיאט).