View Full Version : בעיה בבראבו-נורית השמן
fiat-bravo
29-10-07, 09:46
שלום רב
יש לי בעיה שאני לא מצליח לפתור והיא קצת מדאגיה אותי
אולי כאן בפורום למישהו קרה את זה בעבר וידע איך לטפל אשמח מאוד
אם מישהו יעזור לי בזה וידע תפיתרון
יש לי פיאט בראבו 1.6 שנת 97 ידני ולאחר נסיעה של כחצי שעה בערך אני עוצר ברמזור ונדלקת לי מנורת השמן.
כאשר אני לוחץ על דוושת הגז היא נעלמת,היא לא רצופה במשך הנסיעה,
רק בעמידה של הרכב ללא לחיצה על הדוושת הגז,ניסתי להחליף לשמן אחר שהוא מצוין
גם לא מצליח לי למישהו יש פיתרון?
תודה רבה פיאט בראבו!
יש לך מספיק שמן?
יכול להיות פילטר שמן סתום, משאבת שמן חלשה - או אולי מיסבי קראנק.
אבל קודם כל בדוק את מפלס השמן.
נ.ב.
יכול להיות גם שיוניט לחץ השמן שלך תקול - וצריך לבדוק את זה עם שעון לחץ שמן חיצוני.
fiat-bravo
30-10-07, 12:50
יש לי מספיק שמן החלפתי פילטר וגם שמן
ובקשר ליוניט אם הוא היה תקול המנורה היתתה נדלקת קבוע
אבל אני צריך לבדוק כמו שאמרת עם שעון לחץ חיצוני
מה שנשאר לי לעשות זה לבדוק תמשאבת שמן או כמו שאמרת את מיסבי הקראנק
אבל זה המון עבודה
הרבה מפחידים אותי שזה בעיית לחץ שמן במנוע והוא ישאר ככה והשלב הבא שלי זה להחליף מנוע
תקן אותי ותגיד שזה לא יכול לקרות כי רק לפני חודש קניתי תאוטו וממש לא בא לי וגם אלין כסף למנוע
ומה המחיריםשל משאבת שמן ? ומנוע?
ותודה לך
מחירים אני לא יודע.
תטפל בבעיה, כי היא לא תעלם מעצמה והיא עלולה להחמיר ובאמת לגמור לך את המנוע.
אותה תופעה קרתה לי בדיוק, אבל בדיוק.
אצלי זה רכב ישן עם קרבורטור אז יש לי צו'ק ידני, ברגע שהייתי מפעיל אותו הנורה גם היתה נכבת.
הפיתרון היה החלפת יוניט לחץ שמן.
fiat-bravo
31-10-07, 11:48
בקשר ליוניט צריך אחי לבדוק תלחצים במנוע אם בודק לחץ חיצוני אם הם בסדר אז זה רק היוניט דפוק
אפשרות שניה אם הלחצים נמוכים גם כשהאוטו טיפה יותר חם אז זה המיסבים בתוך האגן שמן
ואם זה לא נגמר והתופעה ממשיכה זה מנוע הוא לאט לאט יתחיל לדפוק ויגמר עם החודשים הקרובים אז לפי דעתי למכור תאוטו מעכשיו לפני שאני יסתבך יותר מידי איתו
אני לא בטוח שלמכור ולקנות אחר יהיה יותר זול.
דבר ראשון תבדוק עם שעון לחץ שמן.
fiat-bravo
31-10-07, 15:37
חזרתי הרגע מהמוסך והחלפתי יוניט לחץ שמן וזה אינו פטר את הבעיה,
וישבתי וחשבתי וירדתי לסוף דעתי מרוב שיגעון בקשר לזה ואמרתי לעצמי זה קורה לאחר נסיעה של בין רבע לחצי שעה
וזה אומר שהשמן ניהיה חם ודליל יותר ולבוכנות אין מספיק לחץ ומה שעשיתי הלכתי וקניתי באוטו דיפו תוסף של דבש לשמן וזה פטר את הבעיה זה עשה את השמן סמיך יותר ונותן לו את מה שהוא צריך ופעם הבאה מה שאני יעשה בזמן של טיפול 10000 זה יהיה לישתמש בשמן סמיך יותר,עכשיו מה שנשאר לעשות זה לחכות ולראות מה יהיה בימים הקרובים לראות אם זה ישתנה ועזר,אך בישבלי המנוע עדין חלש ולא מגיב כמו 1600 השלב הבא שלי זה יהיה משאבת שמן,בכל זאת תודה לכולכם ואם יש לכם עוד משהו שיכול לעזור אני ישמח לקבל טיפים נוספים
אל תשתמש בתוסף דבש!!!!
תוסף דבש הוא כמו אקמול לחולה סרטן - במקום לטפל בבעיה נותנים לו כדוא לשיכוך הכאבים.
הוא רק מעלים את הסמפטום הזה, ולא פותר את הבעיה באמת. הוא ימנע מהשמן להגיע למקומות שהוא צריך להגיע אליהם, ואמורים לקבל שימון. לא סתם היצרן קובע תקן של שמן שמתאים למנוע.
מכיוון שאתה לא מבין מה הבעיה, ביקשת עזרה,עזרו לך והסבירו.
אבל אתה עדיין לא מבין.
תחליף מיסבי טלטל וקראנק
או שתחליף מנוע. תבחר מה יותר זול.
נקודה.
:d:d:d
fiat-bravo
01-11-07, 20:55
אני מנסה אחי להבין אותכם ולעשות מה שאתם אומרים בקיצור מה הנזק של זה ואיפה מומלץ לעשות את זה משהו שקרוב לאשדוד
אני מאמין שבקרוב רפי לין יתן לך המלצה למוסך טוב :)
בדוק האפשרויות במוסך מורשה פיאט, "מוסך דניאל" שברח' העמל 43 א. קלה אשדוד,
טל' 08-8522125 ובקש את דניאל.
בהצלחה ובברכה - רפי לין :)
fiat-bravo
02-11-07, 16:59
אתה מאשדוד רפי?
ואם הבעיה הזו אני יכול ליצתרף אליכם לטיול?
רפי לא מאשדוד :)
רק אחרי שיבדקו לך אותו במוסך תוכל לדעת מה הבעיה במדויק ומה מצב הרכב.
במקרה הכי גרוע אתה מוזמן להגיע לטיול בלי האוטו שלך (ולנסוע עם מישהו).
fiat-bravo
02-11-07, 21:30
אני אמשח העיניין שאני לא מכיר את כולם פה כמוכם אני לא הרבה זמן אבל אם אתה יודע שיש מישהו מהסביבה שלי אני אשמח ליצתרף אפילו מאוד
שים הודעה בשרשור של הטיול - אני בטוח שמישהו יסכים שתיסע איתו.
אני מודה,
התגובות שלכם ממש לא מעודדות אותי..יש לי בראבו 1600 ידנית שנת 2001.
האוטו עשה בסה"כ 82000 ק"מ.
גם אני נתקלתי בימים אלו בנורה דולקת כאשר המנוע חם ועומד. מהתגובות שלכם אני מניח שיש בעיה שחשוב לפתור...ואטפל בכך בהקדם.
רציתי את עצתכם, מאחר ולפני 8 חודשים הרכב עבר שיפוץ ראש מנוע (רצועת תזמון ברחה חלקית והמנוע נהרס באיטיות...), בין היתר הוחלפו במוסך של פיאט (פרייאר שכמוני):
* רצועת תזמון
* מותח חגורה
* מיסיבים קבועים - טיימינג
* שמן מנוע
* מסנני שמן
* חגורות
* נוזל קירור
* סתמים לראש
מאז ההחלפה הרכב עשה 4500 ק"מ בלבד!!!
האם החלפה זו לא היתה למנוע מצב של נזק ליוניט או לכל גורם שעלול לגרום לתקלה של לחץ שמן נמוך? אגב, רמת השמן ברכב תקינה.
האם יש סיכוי שאוכל לדרוש מהמוסך לטפל בבעיה כחלק מהתיקון הקודם?
אגב, ללא קשר...יש המלצה למוסך טוב באיזור המרכז?
אשמח לתגובתכם בהקדם,
יאיר
בעצם ביצעו אצלך שיפוץ ראש מנוע. אני לא חושב שזה קשור לבעיית לחץ השמן, אבל תבקש שיבדקו לך אותו באמצעות שעון חיצוני.
בתאוריה זה לא היה אמור לקרות.
איפה אפשר לעשות בדיקה כזו באיזור המרכז? מישהו מומלץ? מהי העלות של בדיקה כזו ?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.