התחבר

View Full Version : נזילת מים ב-HGT


15-09-07, 19:36
לפני כמה ימים באתי להיכנס לרכב ושמתי לב לשלולית מתחתיו. ישר וידאתי שזה לא שמן, וכאשר ראיתי שזה מים נרגעתי והתנעתי כרגיל. תוך כדי הנסיעה, וכשהמאווררים עובדים, שמתי לב שהחום של המנוע עולה מאד וברגע שנדלקה הנורה האדומה ישר ירדתי לשוליים וכיביתי את המנוע. הלכתי לבדוק מים וראיתי שמיכל העיבוי פשוט יבש לגמרי...
רוקנתי לתוך המיכל לאחר מכן יותר מ-2 ליטר מים (זה מה שהיה בנמצא...) וחיכיתי שיתקרר קצת.
במוסך (ליליאן ברחובות - פיאט) לא הצליחו למצוא מאיפה כל הזמן בורחים המים. הטפטוף הוא לא מהמיכל או מהפקק, אלא איפשהו מתחת לרדיאטור. הפיתרון שלהם היה מכון רדיאטורים, אלא ששם אמרו לי שלא מתעסקים עם הרכב הזה כי אין להם רדיאטור כזה והם לא יודעים מאיפה להשיג אחד. כנראה שמחר אני אלך ישירות למוסך המרכזי בתל-אביב.
יש למישהו מושג מאיפה יכולים לברוח המים? מישהו יודע איך זה בנוי שם למטה? אם יש צינורות שיכולים להיבקע? מחלה של משאבת מים דפוקה? או אפילו אם יש מוסך שמתעסק יותר עם הרכב הזה ויוכל לתת לי תשובה יותר ברורה...
תודה לכל העונים.

15-09-07, 20:10
יכול להיות שמים בורחים לך מרדיאטור החימום שנמצא מתחת לדאשבורד.
תבדוק רצפה באוטו אם היא לא רטובה.
וגם אם לא יוצאים לך עדים מפתחי המזגן בזמן הנסיע.

או יכול להיות גם שמים עוברים לך דרך ראש (תקלה רצינית)
תבדוק בערך אחרי 20 דקות - חצי שעה של נסיע אם לא יוצאים לך עדים של מים מהאגזוז. (פשוט תצמיד עליו כף היד ורצוי שמישהו יתן גז) אם היד של רטובה - תכין הרבה כסף. אם לא תמשיך לחפש תקלה.

בהצלחה ושנה טובה.

15-09-07, 20:25
לילאן עושים צחוק מעצמם פעם אחר פעם והמקרה הזה רק מוכיח את זה.
איזה מן מוסך מורשה של פיאט ישלח אותך למכון רדיאטורים כללי כדי לתקן חלק של פיאט?
פשוט ביזיון מה שהולך שם.
מזל שאני הבנתי את זה עוד עם הפונטו הקודמת. פשוט הפקרות לתת להם לטפל ברכב.

כעקרון, מוסך מורשה של פיאט אמור לדעת לטפל בכל דגמי הקונצרן. המכונאים עוברים הדרכות והכשרות בשביל דברים כאלה. המוסך היחידי שיצא לי להיתקל בו שמספיק הוגן כדי להסביר מדוע הוא לא מטפל ברכב הזה הוא כמובן מוסך שמשון ביהוד.

15-09-07, 22:26
אין לי מים בתוך האוטו, וגם אין לי אדים באגזוז. השאלה אם למישהו כבר קרה כזה דבר ומה עשו במקרה הזה? יכול להיות שזה מהמשאבת מים? מישהו יודע איפה היא ממוקמת יחסית לרדיאטור?

15-09-07, 23:19
אין לי מים בתוך האוטו, וגם אין לי אדים באגזוז. השאלה אם למישהו כבר קרה כזה דבר ומה עשו במקרה הזה? יכול להיות שזה מהמשאבת מים? מישהו יודע איפה היא ממוקמת יחסית לרדיאטור?

לא בטוח בקשר לספייס אבל רוב הסיכוים שהיא ממוקמת כמו בפונטו מדור הראשון מצד שמאל של המנוע (כשאתה עומד מולו) מאחורי רצועת הטיימינג.

האמת היתי מציע לך ללכת למומכה ברדיאטורים.
המ מדחסים ת'רדיאטור ומוציאם נזילה בקלות.

15-09-07, 23:31
מאור קודם כל אל תילחץ אין שום בעיות מיוחדות ברכב הזה לגבי נזילות מים. אלא אם אתה השתמשת במים מהברז ולא נוזל יעודי.
לגבי משאבת המים היא נמצאת ביחד עם רצועת התזמון ואתה לא יכול לראות אותה אלא רק אם תפרק את מגן הפלסטיק של רצועת התזמון הסבירות של נזילה משם היא נמוכה כי ראיתי כבר הרבה HGT שעשו למעלה מ 200000 ק"מ בלי להחליף משאבת מים השאלה הגדולה האם השתמשת בנוזל קירור כמו פרפלו וכדומה.
אפשרות נוספת ואת זה כבר ראיתי הרבה זה נזילת מים מהבית של הפילטר שמן. ברכב הזה יש קירור לשמן שמתבצע על ידי שני צינורות מים שנכנסים לתוך הבית של הפילטר שמן ממש איפה שמבריגים את הפילטר ורוב הנזילות מים שנתקלתי ב HGT היו בדרך כלל משם.
עוד אופציה שכבר נתקלתי איתה בעבר זה נזילה מהפקק של מיכל העיבוי יש שם שסתום פורק לחץ על הפקק עצמו שלפעמים כתוצאה מבלאי או משהו כזה הוא משחרר מים מהמיכל עיבוי עצמו.
בדיקה של נזילת מים היא מאוד פשוטה על ידי התקנת משאבה על פקק מיכל העיבוי שדוחפת אויר ועל ידי כך מעלה את הלחץ במערכת המים ברכב ומדמה מצב של נסיעה שהלחץ גבוה יותר ממצב שהמנוע עובד בסרק.
לכן אל תילחץ כל דבר אפשר לפתור תאמין לי.
תודה אורן.

16-09-07, 07:40
עד עכשיו היה רק פראפלו ברדיאטור. רק כאשר התחילו הנזילות התחלתי למלא מים מהברז כתחליף זמני. זה גם מה שהמליצו לי במוסך. את הבדיקה של הנזילה עם המשאבה דוחסת עשו לי במוסך ליליאן תוך לחיצה על הגז למשך כמה דקות, אך בזמן הבדיקה לא ברחו נוזלים. גם הפקק של מיכל העיבוי נבדק והוא תקין.הוא משחרר נוזלים רק מעל המקסימום. תוכל לכוון אותי איפה נמצא הפילטר שמן ברכב? אולי זה זה. בכל אופן, רק כאשר הרכב עומד, אחרי שמכבים את המנוע, מתחילים לברוח מים, והם נוזלים ממש מקדמת הרכב, באמצע. לכן חשבתי אולי יש איזה צינור עם נטייה להתפוצץ ברכב הזה שאני אוכל פשוט להחליף. כי כמו שאתם בטח מבינים, בלי לפרק את הפגוש לא ניתן לראות ממש מה קורה שם. מישהו פה כבר החליף רדיאטור לרכב הזה? מישהו יכול להמליץ לי על מוסך טוב של פיאט עם ניסיון ברכב הזה?
תודה.

16-09-07, 08:20
הפילטר שמן נמצא מתחת למגן מתחת לאוטו עם אתה מוריד את המגן אתה תיראה את הפילטר

16-09-07, 09:33
מתחת למגן???
איזה מגן בדיוק? זה לא אמור להיות בחלק התחתון של המנוע???

16-09-07, 13:08
מתחת למגן???
איזה מגן בדיוק? זה לא אמור להיות בחלק התחתון של המנוע???

מתחת למגן שמן שנמצא בחלק התחתון של המנוע.
עצלי רואים את פילטר שמן גם כשפותחים ת'מכסה מנוע.
כך הוא נירא http://parts.donjacobsscion.com/images/oil_filter_white.jpg
הוא יכול להיות גם שחור.(רוב הסיכוים)

אני במקומך היהתי מרים ת'אוטו על ג'קים, שוכב מתחתיו ומחפש את הנזילה.
קצת סבלנות ופנס יכולים לעזור :wink:

16-09-07, 19:28
כמו שאני יודע אין בעיות מיוחדות עם רדיאטור או צינור מים מסוים ברכב כל עוד שמשתמשים בפרפלו באופן קבוע ומחליפים אותו בתדירות של 60000 ק"מ או שנתיים.
תן לי קצת נתונים על הרכב שנת יצור כמה ק"מ.
היתה איזו שהיא בעיה בדגמי 2001 עם צינור מים עליון אבל בוא לא ניכנס לזה עד שתיתן לי את הפרטים של הרכב.

16-09-07, 20:15
אני במקומך היהתי מרים ת'אוטו על ג'קים, שוכב מתחתיו ומחפש את הנזילה. קצת סבלנות ופנס יכולים לעזור

בשום פנים ואופן אין לשכב מתחת לרכב כאשר הרכב מורם על ג'ק ולא משנה כמה הג'ק איכותי.

בשביל זה יש בוקים או חמורים שאם מציבים אותם נכון הסיכוי שהרכב ייפול הוא אפסי.

16-09-07, 21:18
אני במקומך היהתי מרים ת'אוטו על ג'קים, שוכב מתחתיו ומחפש את הנזילה. קצת סבלנות ופנס יכולים לעזור

בשום פנים ואופן אין לשכב מתחת לרכב כאשר הרכב מורם על ג'ק ולא משנה כמה הג'ק איכותי.

בשביל זה יש בוקים או חמורים שאם מציבים אותם נכון הסיכוי שהרכב ייפול הוא אפסי.

נו באמת...
כשדפק לי משהוא בכל רמפה הרמתי את כל האוטו עם ז'יק אחד והורדתי את האוטו על הבלוקים.
ניסיתי לדחוף את האוטו בכל הכוח (ותעמין לי שיש לי כוח. 1.97 גובה ו120 קילו משקל ;) )
האוטו לא זז מילימטר
בסוף גיליתי שזה אגזוז דופק על איזה ברזל והידקתי אותו.
ואני גם כך רגיל לשכב מתחת למטוסים ששוקלים למעלה מ8 טון.

בגדול מה שאמרת נכון אבל אפשר לאבטח את עצמך בלי שום בעיה.
קצת היגעיון ישר והכל יהיה בסדר.

16-09-07, 21:36
סע למוסך המרכזי ותיפטר מה"עז". שרות טוב והם הכי מבינים באוטו הזה.



שחרון

16-09-07, 21:41
באמת...
כשדפק לי משהוא בכל רמפה הרמתי את כל האוטו עם ז'יק אחד והורדתי את האוטו על הבלוקים.
ניסיתי לדחוף את האוטו בכל הכוח (ותעמין לי שיש לי כוח. 1.97 גובה ו120 קילו משקל )
האוטו לא זז מילימטר


יופי חוכמולוג - הרמת את האוטו על ג'ק ואחרי זה שמת אותו או איבטחת אותו בעזרת בלוקים. כלומר אפילו אתה לא נכנסת מתחת לאוטו שלך בלי לאבטח אותו טיפה יותר מאשר על ג'ק בלבד.
אבל לייעץ לאחרים לעשות שטויות, זה אין לך בעיה.

אהה, וגם בלוקים זה אלתור מסוכן.

16-09-07, 23:15
באמת...
כשדפק לי משהוא בכל רמפה הרמתי את כל האוטו עם ז'יק אחד והורדתי את האוטו על הבלוקים.
ניסיתי לדחוף את האוטו בכל הכוח (ותעמין לי שיש לי כוח. 1.97 גובה ו120 קילו משקל )
האוטו לא זז מילימטר


יופי חוכמולוג - הרמת את האוטו על ג'ק ואחרי זה שמת אותו או איבטחת אותו בעזרת בלוקים. כלומר אפילו אתה לא נכנסת מתחת לאוטו שלך בלי לאבטח אותו טיפה יותר מאשר על ג'ק בלבד.
אבל לייעץ לאחרים לעשות שטויות, זה אין לך בעיה.

אהה, וגם בלוקים זה אלתור מסוכן.

כל אחד צריך להחלית בשביל עצמו מה מסוכן.
גם לנהוג זה מאוד מסוכן אבל כולם לוקחים את הסיכון הזה ונוהגים.

אני לא בייביסיטר של אף אחד. מי שמפחד שלא יכנס מתחת לאוטו. עצה היא לא פקודה. כולם פה אנשים בוגרים עם ראש משלהם על הכתפיים.

17-09-07, 02:54
טוב, אז מפה לשם, סחבתי את עצמי היום בזהירות למרכזי, אחרי וויכוח ארוך עם הבוחן ,מנהל העבודה ומנהל הקבלה, על זה שהם התעקשו לבדוק לי דברים ושטויות מוזרות שאמרתי להם שכבר בדקתי ובסוף הסכימו שאני אחתום על זה שאני לא מוכן שיעשו את הבדיקות האלה ויחייבו אותי סתם. בכל אופן, אחרי שעתיים למעלה ולמטה בליפט ו-4 מכונאים שונים עם (משאבת לחץ כל הזמן מחוברת) הגיעו למסקנה היפה ש"הכל בסדר, אין שום נזילה..." לא היה להם שום רעיון מה זה יכול להיות.
שילמתי ויצאתי לדרכי שוב עצבני ולא מסופק מהתשובות.
מה יהייה???
צריך לחכות שילך ראש מנוע כדי להבין מה קורה שם?
הרי לא יכול להיות שזו פעם ראשונה שקורה כזה דבר ברכב הזה, נכון?
וכמה זמן אני עוד אסתובב כמו טמבל עם ג'ריקנים שמטיילים לי בבגאג'?! מחכה לנורה האדומה?
תנו לי רעיונות! בבקשה! אני עובד עיצות...

17-09-07, 08:25
באמת...
כשדפק לי משהוא בכל רמפה הרמתי את כל האוטו עם ז'יק אחד והורדתי את האוטו על הבלוקים.
ניסיתי לדחוף את האוטו בכל הכוח (ותעמין לי שיש לי כוח. 1.97 גובה ו120 קילו משקל )
האוטו לא זז מילימטר


יופי חוכמולוג.

אני לא הייתי מדבר ככה לאחד שאומר שהוא 1.97 ובמשקל של 120 ק"ג :twisted:


ולנושא:
אני חושב שאתה צריך לתת למרכזי לחפש ולחפור גם במקומות שכבר בדקת עד שימצאו את התקלה. אל תחכה שילך ראש או אפילו גרוע מכך.

17-09-07, 17:38
מאור כמו שאמרתי יש לי כמה פיתרונות תן לי שנת יצור של הרכב וק"מ.

17-09-07, 20:02
שנת 2001, 139000 ק"מ