View Full Version : באיזה פאראפלו משתמשים במוסך המרכזי / לא יודעים למהול ?
ביקור שגרתי במוסך המרכזי בתל אביב שכלל החלפת נוזל קירור. פאראפלו כמובן, לפונטו.
בחשבונית - עבודה 0.2 שעות (לפי הספר), 43 ש"ח. 1 ליטר פאראפלו מרוכז, 40 ש"ח. זול!.
רגע, רגע - בפונטו יש כ- 4 ליטר נוזל קירור, כלומר 2 ליטר פאראפלו מרוכז + 2 ליטר מים.
איפה עוד 1 ליטר פאראפלו מרוכז ?
המוסך - "זה פאראפלו מרוכז! שמים 3 ליטר מים ועוד 1 ליטר פאראפלו מרוכז, בוודאות! ". הם סגורים על זה.
כלומר תערובת של 1:3, במקום 1:1 או במילים אחרות - 25% פאראפלו, 75% מים.
למיטב ידיעתי, לא קיים פאראפלו כחול כזה. או במילים אחרות אכלתי אותה :( :x :evil: ואני עכשיו חייב להחליף שוב את נוזל הקירור (אולי הפעם אעשה זאת לבד).
שימו לב ותבדקו טוב טוב מה שמים לכם שם במערכת הקירור באוטו היקר שלכם.
תיקנה PRSTONE ב 50 שקל גלון - אכלה חומר.
אבל למה לי לשים פרסטון שהנוזל המומלץ הוא פאראפלו ? זה לא שכל כך קשה להשיג פאראפלו.
בלי לזלזל בפרסטון - הפאראפלו נחשב נוזל מצויין.
פאראפלו זה עם אנטיפריז - לא?
לדעתי עצם זה שצריך למהול את שהפארפלו הזה במים כבר מעיד על כך שזה לא נוזל טוב.
נוזל טוב בא מוכן מהחברה, אני ממליץ על זה של "פז" או "דלק" או הפרסטון היקר שעולה 70 ש"ח
פאראפלו זה עם אנטיפריז - לא?
אתה שואל ברצינות ?
פאראפלו = 110(+) - 40(-) מעלות.
לדעתי עצם זה שצריך למהול את שהפארפלו הזה במים כבר מעיד על כך שזה לא נוזל טוב. נוזל טוב בא מוכן מהחברה, אני ממליץ על זה של "פז" או "דלק" או הפרסטון היקר שעולה 70 ש"ח
לפיאט היצרן ממליץ לשים פאראפלו. ולמה לא לשים מה שהוא ממליץ. ממילא במוסכי פיאט המורשים יש רק פאראפלו.
העובדה שהנוזל מרוכז זה כדי להוזיל את עלויות היבוא. הפאראפלו מיוצר באיטליה (ולמעשה, כנראה, בפולין - FL) ויותר זול להביא ליטר מרוכז מאשר 2 ליטר מוכן לשימוש. המחיר שלהם הוא אותו מחיר אבל אני מניח שעל הליטר המרוכז יש יותר רווח.
פאראפלו זה עם אנטיפריז - לא?
אתה שואל ברצינות ?
פאראפלו = 110(+) - 40(-) מעלות.
[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR], יש לי פיאט רק 3 חודשים, לפני זה נהגתי בטויוטה קורולה.
אני רק יודע על הנוזל הזה רק מה שחבר שלי אמר עליו. הוא קנה פיאט פונטו שנת 2000 חדשה מהחנות ולפני חצי שנה הלך לו ראש עקב היתחממות והוא הישתמש רק בנוזל הכחול הזה מיום הראשון.
אכשיו הוא עבר לפראסטון.
יכול להיות שאנחנו מדברים על שתי דברים שונים, אבל גם המוסכניק שלי אמר לי שאין צורך לשים ת'נוזל "הכחול" כי הוא בערך כמו שער הנוזלים (לא כמו מילאניום מן הסתם) רק עולה הרבה יותר.
אוקיי במקרה יש לידי את הטופס מהטיפול האחרון
ומצוין בו 2 ליטר פראפלו ( לא מרוכז ).
אז אים אתה מודאג הטיפול נעשה במוסך שמשון ביהוד !
אתה יכול לגשת אליהם גם כדי לברר וגם ( זו דעתי האישית ) יותר זול !
יוסי 8)
[quote=Seido]
?
גם המוסכניק שלי אמר לי שאין צורך לשים ת'נוזל "הכחול" כי הוא בערך כמו שער הנוזלים (לא כמו מילאניום מן הסתם) רק עולה הרבה יותר.
אידיוט
אם מוסיפים מים למערכת הקרור, מה זה כבר משנה עם מה הם מהולים :idea: .
מכאן נובע - להשתמש בנוזל קרור מהול מוכן ואיכותי.
כמו למשל PARAFLU מוכן (לא של חברת דלק)
או TECNIC מוכן. (של PEUGEOT)
[quote=Seido]
?
גם המוסכניק שלי אמר לי שאין צורך לשים ת'נוזל "הכחול" כי הוא בערך כמו שער הנוזלים (לא כמו מילאניום מן הסתם) רק עולה הרבה יותר.
אידיוט
בן אדם עם 30 שנים ניסאיון.
תעסה חישוב בעצמך.
החומר הזה כל כך יקר שעם השנים יותר זול לשפץ ראש.
ובפיאט ראש ישרף בכל מקרה במוקדם או במאוחר.
שמעתי רק פעם אחד שפונטו עברה 200 אלף בלי שיפוץ ראש.
נדיר ביותר.
אם אנשים יתחילו להכניס לראש שלהם שרכב זה לא רק לנסוע ולתקן משהו שהוא מתקלקל, הרכבים שלהם לא יגיעו למצב שמחליפים להם ראש מנוע. כראיה, אני אציג את הסיטרואן BX של אביו של חבר טוב שלי, שבשקט ובשלווה מתקרבת ל500,000 ק"מ ועדיין נוסעת, (נהדר יש לציין) ללא טיפול ראש מנוע.
להתחיל להשתמש בנוזל קירור איכותי זה כבר משהו, בניגוד למיי ברז.
שמן מנוע איכותי זה גם עוד משהו. שלא נדבר על רענון של הדברים הללו בזמן ולא כל 20,000 ק"מ.
זה ממש לא נדיר שפונטו, או כל פיאט לצורך העניין עוברת את ה200,000 ק"מ עם המנוע המקורי.
אם מוסיפים מים למערכת הקרור, מה זה כבר משנה עם מה הם מהולים :idea: . מכאן נובע - להשתמש בנוזל קרור מהול מוכן ואיכותי.
אני ממש מופתע שאיש מקצוע אומר דבר כזה !
גם הנוזל המוכן וגם הנוזל המרוכז מיוצרים בדיוק על ידי אותה חברה באותו מפעל. התוצאה הסופית צריכה להיות זהה.
בנוזל המרוכז ריכוז כל החומרים הוא פי 2 ככה שמוהלים אותו 1:1 מקבלים את הריכוז הנכון והמדוייק של כל אחד מהחומרים. זה חוסך עלויות הובלה וחוסך שטח איחסון במוסך. לבעל מקצוע לא צריכה להיות שום בעיה לקחת ליטר נוזל מרוכז ולהוסיף לו ליטר מים.
מה שכתבת זה כמו שתכתוב שיותר טוב לשתות את התרכיז פטל עצמו מאשר להוסיף לו מים.
ואם כבר - אם אתה אוהב לשתות קולה היא גם מגיעה מרוכזת ומוהלים אותה עם מים. גם פה כדאי לא למהול כי זה הורס את המשקה האיכותי :?:
.....שחבר שלי אמר עליו. הוא קנה פיאט פונטו שנת 2000 חדשה מהחנות ולפני חצי שנה הלך לו ראש עקב היתחממות והוא הישתמש רק בנוזל הכחול הזה מיום הראשון.
מה הקשר ?? - אתה יכול לשים נוזל קירור הכי איכותי בעולם ועדיין האוטו יתחמם. יש עוד עשר סיבות לפחות שיגרמו לאוטו להתחמם ולראש מנוע ללכת בלי שום קשר לסוג נוזל הקירור !
....אבל גם המוסכניק שלי אמר לי שאין צורך לשים ת'נוזל "הכחול" כי הוא בערך כמו שער הנוזלים....
...שמעתי רק פעם אחד שפונטו עברה 200 אלף בלי שיפוץ ראש.
נדיר ביותר ...
בטח שלא תעבור 200K ק"מ. המוסכניק שלך כנראה "משקיע לטווח ארוך" הוא כל כך מבין שאלה שמקשיבים לו שמים מים ירוקים או מי ברז ואז הולך הראש.
אתה מוזמן לעשות פה סקר ולבדוק ותראה שבטח 50% או יותר שמים בפיאט שלהם מים ירוקים או מים מזוקקים/מי ברז ואחרי זה מתפלאים שיש בעיות.
אם מוסיפים מים למערכת הקרור, מה זה כבר משנה עם מה הם מהולים :idea: . מכאן נובע - להשתמש בנוזל קרור מהול מוכן ואיכותי.
אני ממש מופתע שאיש מקצוע אומר דבר כזה !
גם הנוזל המוכן וגם הנוזל המרוכז מיוצרים בדיוק על ידי אותה חברה באותו מפעל. התוצאה הסופית צריכה להיות זהה.
בנוזל המרוכז ריכוז כל החומרים הוא פי 2 ככה שמוהלים אותו 1:1 מקבלים את הריכוז הנכון והמדוייק של כל אחד מהחומרים. זה חוסך עלויות הובלה וחוסך שטח איחסון במוסך. לבעל מקצוע לא צריכה להיות שום בעיה לקחת ליטר נוזל מרוכז ולהוסיף לו ליטר מים.
מה שכתבת זה כמו שתכתוב שיותר טוב לשתות את התרכיז פטל עצמו מאשר להוסיף לו מים.
ואם כבר - אם אתה אוהב לשתות קולה היא גם מגיעה מרוכזת ומוהלים אותה עם מים. גם פה כדאי לא למהול כי זה הורס את המשקה האיכותי :?:
.
אני חושב שיש לך קצת בעיות הבנת הנקרא.
אני אומר את דבריי על בסיס מחקר וניסוי שהיה עם הוכחות מאד ברורות , ע"פ הם המסקנה
רק מחזקת את הטענה שלי - לא להוסיף מים לנוזל קרור, ועדיפות לנוזל קרור המגיע מוכן.
על פני המיכל של PARAFLU מוכן לשימוש או TECNIC רשום ב 5 שפות : DO NOT ADD WATER
ההרכב הכימי של נוזל קרור מרוכז המהול עם מים משתנה לעומת נוזל קרור מוכן.
המכיל אטילן-גליכול, R22
מרגע שתוסיף מים ,למ"ע קרור אתה גם תוסיף את כל התכונות הנפלאות של המים , כמו אבנית , מלחים ,רתיחה בטמפ נמוכה יותר , וכו...
ותוך חודש אני מבטיח לך גוון חום בהיר במיכל עיבוי.
פשוט תבין את זה ואל תתוכח.
ממש שטויות מה שאתה טוען לגבי עלות האחסון וכו....
אז בוא ותגיד שגם שמן מנוע צריך להביא מרוכז ולמהול אותו אם שמן זית לפני השימוש.
בעצם למה לנסות להסביר לאנשים שלא מבינים ולא מוכנים להבין וללמוד....ומתווכחים בלי שיש להם מספיק חומר להוכיח את טענתם.
תשתמש ב LUBRICANTS איזה שאתה רוצה , תעשה מה שאתה רוצה...
WHATEVER
לי נמאס להסביר למה עדיף ככה מאשר ככה, למה עדיף שמן גיר של TOTAL 75/80 מאשר TUTELA 75 (שזה אותו דבר בעצם) רק שTOTAL בדיוק כמו במקרה הזה TECNIC הרבה יותר נגיש.
יש פה בחור (raanan t ) שהשתמש בשמן הזה , ותנחש מה - אדי שוב פעם צדק , הבעיה שלו נפטרה...
לגבי אותו מכונאי 30 שנה..... אני פשוט מנוע מלהגיב,
כמו שאינשטיין אמר - 2 דברים הם אינסופיים בעולם :
1- גודל של היקום
2- טיפשות של אנשים
לגבי 1 אנחנו לא בטוחים.
אוקיי במקרה יש לידי את הטופס מהטיפול האחרון
ומצוין בו 2 ליטר פראפלו ( לא מרוכז ).
אז אים אתה מודאג הטיפול נעשה במוסך שמשון ביהוד !
אתה יכול לגשת אליהם גם כדי לברר וגם ( זו דעתי האישית ) יותר זול !
יוסי 8)
פעם אחרונה שטיפלתי בשמשון (כמעט לפני שנה) הם אמרו לי שהפראפלו שלהם זה תערובת עם מיים, שהוא מגיע תרכיז.
קראתי את כל השרשור ובסוף לא הבנתי, האם הנוזל המהול במים
מותר לשימוש? או שכדאי להתעקש ולבקש נוזל מוכן שלא צריך
להוסיף לו מים? האם יש במוסך נוזל מוכן ולא תרכיז?
ושאלה נוספת, האם שמכינים במפעל את הנוזל(לא התרכיז)
לא משתמשים במים?
מחכה לתשובות רפי
תקנו אותי אם אני טועה אבל המיים בישראל קשים ומלאי אבנית, למהול אותם ביחד עם הפארפלו הזה לא נראה לי רעיון טוב.
נוזל קרור שמגיע מוכן, מהול כבר עם מים מזוקקים ללא אבנית (בתנאי שהנוזל של חברה איכותית ולא אלה שעולים 20 ש"ח ל-4 ליטר)
פעם 1 ואחרונה.
מים ירוקים שנמכרים ב ACE/ HOME CENTER /AUTO DEPOT וכו...
בעלויות של 20,30,40 ש"ח ל4 ליטר - אלו הם מי ברז בתוספת צבע.
לא מומלץ להשתמש כלל.
אנטיפריז שמומלץ לשימוש - PARAFLU לא תרכיז, אלה מוכן לשימוש שלא מגיע בקופסה עם כתוביות בעברית , ז"א המגיע מחו"ל מוכן וסגור.
אותו סיפור עם הנוזל קרור של PEUGEOT שנקרא TECNIC , נוזל זהה ל PARAFLU
חוץ מזה שנקודת הקפאון שלו היא 34-.קיים בשני צבעים , כחול וצהוב. הנוזל מגיע מוכן לשימוש , עולה 40 שח ל 2 ליטר או 80 ל5.
יותר נגיש (בכל מרכז שרות PEUGEOT / CITROEN) ניתן לרכוש אותו.
הפונטו שלי לא מאבד נוזל קירור כבר 5 שנים לא הוספתי נוזל,
השאלה שלי האם נוזל הקירור לא מאבד את התכונות שלו במשך
הזמן, בטיפולים במוסך לא החליפו אף פעם.
ודבר נוסף, האם במפעל שמכינים את הפרפלו לא משתמשים
במים? אז זה דומה לתרכיז מהול במים.
רפי
כן , צריך להחליף נוזל קרור כל שנתיים או 60K
כן, הוא מאבד את תכונותיו .
לא. המים שמשתמשים לצורך הכנתו הן לא מים רגילים, אלו הן מים שעוברים תהליך ניקוי וזיקוק.
רוב הנוזלי קרור היום מכילים אטילן גליקול - זהו סוג של כוהל .
מכאן מתקבלת השומנניות והעמידה בפני קפאון ורתיחה .
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.