PDA

View Full Version : בעייה ? מוזרה בהעברת הילוך D ל P ועוד שאלה קטנה


25-08-07, 20:58
היי. שבוע טוב.
אין לי מושג אם זה צריך להיות ככה אבל העדפתי להציף את השאלה מאשר לחיות בייסורי מצפון...
בהעברת הילוך בדר"כ ממצב דרייב לפרקינג , בפונטו ספייס כמובן ELX ישנו רעש נקישה קל שלא קורה בכל העברת הילוך , אבל קורה מדיי פעם.
האם זה נורמאלי ?

עוד שאלה קטנה, לפילטר האויר בפיאט מתחבר צינור קשיח גדול ועבה ואליו מתחברים מספר צינורות ומחברים קטנים יותר , מקווה שהבנתם...
מחבר הפלסטיק של אחד מהצינרורות הקטנים נקרע לי כנקרא עקב עייפות החומר...(המחבר שמחבר בין הצינור העבה לצינור הדק- הצד השני של הצינור הדק מתחבר איפה שהוא למנוע ? )
ומשם , כשהרכב מונע , ואני מרחיב את הקרע בצינור בעזרת היד יוצאים אדים....
אני מאמין מאוד שצריך להחליף את הצינור בחדש :
1. אמרו לי במוסך שזה לא קריטי בכלל ואפשר ואפילו מומלץ לנסוע ככה ...
2. איפה אפשר לקנות בכלל צינור כזה?

25-08-07, 21:06
האם תוכל להעלות צילום של החלק הקרוע ?

שאתה עומד מול המנוע יש בצד ימין! צינור גומי עבה/גדול שהולך לכיוון החלק האחורי של המנוע.
מהצינור הזה יש פיצול דק שהולך ימינה! גם כן אל החלק האחורי של המנוע.
באותו איזור בערך יש פיצול שמאלה! של צינור קצת יותר עבה שמתחבר אל בלוק המנוע שמתחתיו.

איזה משני אלה נקרע ?

25-08-07, 21:13
זה המחבר הקרוע! (מסומן באדום)

מהצינור הזה יש פיצול דק שהולך ימינה! גם כן אל החלק האחורי של המנוע.
באותו איזור בערך יש פיצול שמאלה! של צינור קצת יותר עבה שמתחבר אל בלוק המנוע שמתחתיו

25-08-07, 21:17
צינור נשם מנוע.
תן לי לנחש - הוא קרוע באיזור הגמיש שלו, האיזור שנראה כמו אקורדיון ?

בעיה מוכרת. אם אני לא טועה הצינור מעביר אדי שמן מהמנוע חזרה לשריפה בתוך המנוע.
אלו אדים רעילים ועם הזמן כל האיזור יתמלא בטיפות שמן.

לכן, חובה! להחליף אותו. ואולי גם את המוסך שלא מבין :lol:

מדובר בעבודה של דקות ספורות. ממה שאני זוכר עלות החלק (מקורי) היא כמעט 200 ש"ח.

25-08-07, 21:19
אם זה ככה: יוחלף עוד השבוע !

מה לגביי תיבת ההילוכים ?

25-08-07, 21:22
אם זה ככה: יוחלף עוד השבוע !

מה לגביי תיבת ההילוכים ?

לא תמיד יש את החלק במלאי אז אולי תדבר עם המוסך שיזמינו לך את החלק ורק אחרי שהוא יגיע תביא להם את הרכב. לגבי ההחלפה, כדאי לעשות את זה אבל זה לא דחוף היסטרי.

תיבת ההילוכים - אם אני אזכור אני אבדוק אצלי.

25-08-07, 21:24
תודה רבה רבה רבה !

26-08-07, 15:18
היי, עדכונכם.
קניתי במיר חלפים את הנשם מנוע במחיר של 171.40 לפני מע"מ והרכבתי בעצמי את הנשם (עניין של 2 בונדים ממתכת )
בנוסף,אם כבר הייתי שם, קניתי נוזל קרור פרפלו 1 ליטר בפחית 35 שקל לפני מע"מ קניתי 2 .
על הפחית כתוב, 50 אחוז נוזל פרפלו+50 אחוז מים ( אני מעלה את זה כאן כי ראיתי מספר ויכוחים בעניין לגביי יחסי ערבוב בנוזל..)
עדכונכם.

יריב

26-08-07, 19:44
אמור להיות רשום על הפחית "Ready for use". כך לפחות היה רשום על זו שאני רכשתי לא מזמן. אני אצלם תמונה עוד מעט ואני אעלה.

26-08-07, 19:48
יכול להיות שזו פחית שונה- אצלי רשום 50%PRAFELO+50%H20
מה לגביי בעיית תיבת ההילוכים ?

26-08-07, 19:49
יש כאלו מוכנים לשימוש ויש כאלו שצריך למהול 1:1 = 50:50

התוצאה הסופית אמורה להיות זהה למרות שאישית אני מעדיף את המוכן לשימוש כי לך תדע איזה מים ג'יפה שמים לך במערכת הקירור.

26-08-07, 20:53
מתי נשמע רעש הנקישה?
כאשר אתה מכניס את ידית ההילוכים למצב P? או כאשר אתה כבר במצב P ואתה משחרר את דוושת הבלם?

28-08-07, 19:32
הנקישה נשמעת בהעברת ידית ההילוכים בכל מצב למעט פארקינג למצב פארקינג,
כמובן שלא תמיד זה קורה , ולא תמיד באותה עוצמת נקישה .

זה נורמאלי?

29-08-07, 23:56
אצלי גם נשבר צינור הנשם (בחלק האקורדיון)
הדבקתי אותו עם RTV סיליקון, זה לא כל כך משמעותי, זה מחזיר אדי שמן מהמנוע.

לגבי הנקישות, אצלי יש קליק כזה רק כשמעבירים לפארק וזהו.

30-08-07, 00:02
זה בדיוק מה שאני שואל: זה נורמאלי? או שזה מעיד על בעיה?