התחבר

View Full Version : מאוור הרדיאטור נח לו


14-07-07, 06:33
שלום,
ברשותי פיאט אונו.
כאשר חום המנוע מגיע לטמפרטורה מסוימת המאוור מתחיל לעבוד, עד כאן הכל מעולה, השאלה שלי היא שהמאורר מפסיק לפעמיים ואז שוב מתחיל לעבוד, ככה במחזורים...אבל ושעון חום המנוע לא מראה שהחום ירד ככה שהמאוור יכול להפסיק. האם זה טבעי? המאוור צריך מנוחה לרגע?

14-07-07, 10:04
המאוורר לא אמור לעבוד רצוף. השהמחוג מגיע לאמצע הוא אמור להתחיל לעבוד לסירוגין.
בהדלקת המזגן (אם יש לך מקורי) המאוורר אמור לעבוד על מהירות גבוהה רצוף.

14-07-07, 16:01
אוקיי זה מה שקורה.. תודה רבה!

אבל סתם להתעניינות? לא יותר יעיל שיפעל תמיד ? הקרור יהיה הרבה יותר טוב לא? או שיש בעיה שהמאוור גוזל משאבים?

14-07-07, 16:43
לא המנוע יתקרר מידי ולא יפיק את הביצועים המתאימים...

14-07-07, 17:08
לא אבל אני מדבר על עבודה קבועה מעל טמפרטורה מסוימת... ברור שהמנוע יורד נגיד מ80מעלות אז אין צורך במאוור.. אני מדבר מה קורה שהמנוע 80+, אז למה לא מאוור נון סטופ?

15-07-07, 02:27
טמפרטות המנוע המינימלית היא 90 מעלות אם אני לא טועה..
דוגמא:
יוניט החום סוגרת את המעגל החשמלי של מע' הקירור
כאשר המנוע מגיע ל150 מעלות
ופותחת את המעגל כאשר היוניט מזהה שחום המנוע הוא 100
(המעלות הם דוגמא -כל רכב והנתונים שלו)
עכשיו אתה מבין למה המאוור לא פועל קבוע ??
בדרך כלל שעומדים עם הרכב במקום ולא זזים איתו
אז אין זרימת אוויר לכיוון הרדיאטור המיים לא מתקררים
הרכב מתחמם אז המציאו פיתרון התקינו את המאוור....
ד"א אם אתה לא רוצה לשמוע רעש של מאוור ולא רוצה להשתגע עם נוזלי קירור
תקנה חיפושית
וברכים עם מנועים גדולים ומותקן אליהם מגדש טורבו אז המאוור מחובר לציר המנוע ברצועות
שיקרר את המנוע קבוע...

15-07-07, 03:33
הבנתי מה שאתה אומר,
למה אבל לסגור את מערכת הקרור ב150 מעלות? זה הזמן שהכי צריך אותה לא?? זה חום מטורף.
מצטער שאני לא מבין אבל 100 נפתח סבבה... 150 נסגר? למה?

15-07-07, 07:52
יגאל רק נתן דוגמא זה לא הטמפרטורות הנכונות . אם אני לא טועה המאוורר אמור לפעול כאשר טמ"פ המים מגיעה ל 87 מעלות .רק אז יוניט הטמפרטורה מפעילת את המאורר עד שטמ"פ המים יורדת ל65 או משהו כזה .
לגבי חום המנוע בגלל הטרמוסטט לא תראה את ירידת טמ"פ חום המנוע בשעון רק לאחר שתעלה את הסל"ד וזרימת המים תגדל למנוע וכך תכניס מים בטמ"פ נמוכה יותר למנוע ותגרום למנוע להתקרר .
תנסה את זה ותראה שהטמ"פ בשעון יורדת מעט ...

מקווה שדייקתי
עמית

15-07-07, 08:58
וברכים עם מנועים גדולים ומותקן אליהם מגדש טורבו אז המאוור מחובר לציר המנוע ברצועות
שיקרר את המנוע קבוע...

זה ממש לא מדוייק,אין שום קשר בין גודל המנוע לבין התקנת מגדש לבין קירור קבוע.

15-07-07, 19:26
מאורר הרדיאטור, בפיאט אונו, מתחיל לפעול ב 92 מעלות ומפסיק ב 87 מעלות (+- 3 מעלות).
ע"י כך נשמרת, פחות או יותר טמפ' מנוע קבועה ואין צורך בהפעלת מאורר רצופה שצורכת חשמל רב וגם המאורר אינו בנוי לפעולה רציפה.
בברכה - רפי לין :)

15-07-07, 19:35
אדי
מנועים בלי מגדש טורבו שעומדים במקום מתחממים מעל ומעבר בעקבות חוסר באיוורור
ולכן המאוור מחובר קבוע
כמו היילוקס TDI ואיסוזו D-MAX ועוד הרבה רכבים אחרים

15-07-07, 19:36
תודה רבה לכל העונים, עניתם תשובות נכונות ומשכילות... אבל לא זה מה ששאלתי...
אני חושב שלא הבנתם את השאלה או שענו לי אבל לא בצורה מובנת כל כך...

השאלה שלי פשוטה... ברור לי ואין צורך להסביר שמאוור לא עובד רצוף אלא 92+ מתחיל 87- מפסיק למשל... וזה ברור לי שחם מקררים שקר לא צריך.

אבל מה השאלה? מה קורה ב92+... שהחום רק 92+ מתחת ללא ספק שהמאוור מפסיק לא חשבתי אחרת. לי קורה שב92+ המאוור עובד במחזורים וזה נראה לי תמוהה אלא אם המד חום מזייף...

אז מה תשובתכם? המד מזייף? יונט חום מקולקל? או שזה המצב עובד מפסיק עובד מפסיק ב92+!

15-07-07, 19:39
מלבין,
המאוור לא אמור לעבוד קבוע...
אני יסביר לך את העניין הכי פשוט שאפשר
מתי שהמנוע חם היוניט מזהה את החום ומפעיל את המאורר
המנוע מתקרר והמאוור מתכבה...
מבין ?

15-07-07, 19:44
מבין יגאל.. תודה על העזרה.
אבל שוב לא הבנת.

המאוור מפסיק לי גם שהוא בחום 110.. וזה לא צריך להיות ככה לדעתי. הוא צריך להפסק רק ב87.

15-07-07, 19:55
לפי הבנתי אתה מציין אי תקינות או של יוניט חום מאורר או מאורר דפוק .
אם תרצה יש לי חלקי חילוף את שניהם כחדשים .
עמית

15-07-07, 21:15
לא הבנתי, האוטו מתחמם?

15-07-07, 23:09
הוא טוען שהמאוורר נדלק ב- 92 מ"צ ואחרי כמה שניות מתכבה, מבלי שיקרר כלל את המנוע.

אצלי לדוגמא המאוורר נדלק כשמד החום על האמצע וגם נשאר שם. אם אני מדליק מזגן הוא יורד לרבע.

15-07-07, 23:37
אדי
מנועים בלי מגדש טורבו שעומדים במקום מתחממים מעל ומעבר בעקבות חוסר באיוורור
ולכן המאוור מחובר קבוע
כמו היילוקס TDI ואיסוזו D-MAX ועוד הרבה רכבים אחרים

אני בכלל לא הבנתי אותך, גם ל TDI וגם ל D-MAX ישנם מגדשים.
איך זה שייך לזה שהמאורר עובד קבוע?
ב BMW למשל אין מגדש והמאורר מונע ברצוע עם מצמד.

או שאתה רוצה להגיד שמנועים שמצויידים במגדשי על או טורבו - מאוררים עובדים קבוע?
בגלל שהם מתחממים?

15-07-07, 23:49
אני חושב שניסחתי את השאלה שלי בצורה קצת מבלבלת וחלק לא הבינו. אז מצטער קודם כל.
אנסח מחדש ואסביר מה הבנתי עד כה.

מה שקורה ברכבי היום זה דבר כזה. אני מתחיל בנסיעה ואט אט חום המנוע עולה כאשר בנסיעה הוא קצת לפני האמצע או על האמצע +- בהתאם לחום בחוץ והאם המזגן פועל. כאשר אני עוצר או מחנה או כל מה שמפסיק מעבר אוויר ברדיאטור החום עולה לו בדרך כלל עד לקו הראשון, שני אחרי האמצע (אם ממש חם ואני עם מזגן נתקלתי בקו שלישי!) - אז מתחיל המאוור לעבוד לו. עובד לו בכיף, אבל מפסיק ומתחיל במחזורים למרות שהחום עדיין אחרי האמצע ולא זז לכיוון האמצע.

שאלתי כי אני לא ידעתי אם זו בעיה, מה שאני יודע זה שאם הוא היה עובד רצוף השעון לא היה מכיר את הקו השני או השלישי אחרי האמצע, לפחות לפי הבנתי ודעתי.

ממה שהבנתי מתשובות חברי הפורום (ותודה לכם!!) זו בעיה בעקרון. המאורר אמור לעבוד רצוף מעל טמפרטורה מסוימת עד שהמנוע מתקרר לתחום הרצוי.
תקנו אותי אם טעתי..

מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי הפעם,
בתודה,
מלבין

15-07-07, 23:57
אם יש לך מזגן מקורי ברכב, בדוק האם המאוורר בכלל עובד בשני המהירויות שלו.
אם מדובר במזגן ישראלי, יש למזגן מאוורר משלו, בדוק אם הוא עובד.

16-07-07, 00:03
איך באמת אני יכול לבדוק את הדברים האלו לבד?
לדעתי אין לי מזגן מקורי, איפה אם כך נמצא מאוורר המזגן?

16-07-07, 08:54
האם חסר לך נוזל קירור?

16-07-07, 13:00
לא לא.. אין בעיה כזו... יש רדיאטור חדש באוטו הוחלף לפני חודשיים, אפילו טיפה לא יוצאת מהאוטו ואני בודק מידי שבוע...

16-07-07, 14:02
חבל על הזמן תקנה יוניט 40 שקלים חדש ... (גם אם זה לא זה זה לא הימור יקר ) ובמקרה הגרוע מאורר לא יכול להיות משהו אחר .

אם אתה רוצה להתעקש להוכיח את הבעיה תתחבר למאורר ותראה אם במהלך הניתוק בטמ"פ גבוהה הוא מקבל מתח אם כן אז המאורר דפוק אם לא אז היוניט מאוד פשוט ..

בהצלחה עמית

16-07-07, 14:09
כן זה מה שאני יעשה היום.

תודה.

16-07-07, 23:50
תוספת קטנה - בפיאט יש קונטקטורים (מחברי שקע תקע) למאווררים שמתחממים ומפסיקים את המאוורר לסירוגין , מגעים רופפים במאוורר שיגעו אותי בעבר , עד שהלחמתי חיבורים עבים ויציבים תמו כל צרותי , והמאוורר עובד כמו שעון , שווה בדיקה .

20-07-07, 20:44
פיאט אונו רכב כל כך פשוט וכל כך גאוני
יש 3 מצבי חום תקינים
1.נסיעה עירונית,איטית הכוללת פקקים ועצירות תכופות- מד החום קבוע על קו האמצע או קו אחד משמאלו
2.נסיעה מהירה-בין עירונית ובמיוחד במהירות האופטימלית לרכב- מד החום על רבע בול
3.נסיעה מהירה עם מזגן (לא מקורי-רסקור זל) - מד החום על קו אחד מעבר לקו הרבע
לא מכיר את האפיון שלה עם מזגן מקורי.

המאוורר לא עובד ברציפות גם כאשר הטמפרטורה קבועה על החצי
המטרה שלו שהטמפרטורה לא תעלה ע"י קירור המים ולכן מתוכנן לעבודה מתוזמנת לפרקי זמן קבועים וקצרים
המנוע לא צריך להיות קר
ד"א, בכל הרכבים החדשים מד הטמפרטורה במצב נורמלי בכל שלב של הנסיעה הנו על החצי

במידה ומד הטמפרטורה בפיאט אונו עובר את החצי יותר מקו מדיד אחד במהלך נסיעה/עצירה
יש לך תקלה באחד הרכיבים (יוניט/מאוורר/נזילה וכו')
אם לא- הכל בסדר

וכמובן לפני הכל- לבדוק מים באופן קבוע מדי כמה ימים במיוחד בימים אלו (חםםם)

שבת שלום

22-07-07, 17:40
פיאט אונו רכב כל כך פשוט וכל כך גאוני
יש 3 מצבי חום תקינים
1.נסיעה עירונית,איטית הכוללת פקקים ועצירות תכופות- מד החום קבוע על קו האמצע או קו אחד משמאלו
2.נסיעה מהירה-בין עירונית ובמיוחד במהירות האופטימלית לרכב- מד החום על רבע בול
3.נסיעה מהירה עם מזגן (לא מקורי-רסקור זל) - מד החום על קו אחד מעבר לקו הרבע
לא מכיר את האפיון שלה עם מזגן מקורי.

המאוורר לא עובד ברציפות גם כאשר הטמפרטורה קבועה על החצי
המטרה שלו שהטמפרטורה לא תעלה ע"י קירור המים ולכן מתוכנן לעבודה מתוזמנת לפרקי זמן קבועים וקצרים
המנוע לא צריך להיות קר
ד"א, בכל הרכבים החדשים מד הטמפרטורה במצב נורמלי בכל שלב של הנסיעה הנו על החצי

במידה ומד הטמפרטורה בפיאט אונו עובר את החצי יותר מקו מדיד אחד במהלך נסיעה/עצירה
יש לך תקלה באחד הרכיבים (יוניט/מאוורר/נזילה וכו')
אם לא- הכל בסדר

וכמובן לפני הכל- לבדוק מים באופן קבוע מדי כמה ימים במיוחד בימים אלו (חםםם)

שבת שלום

צודק לחלוטין ככה זה אצלי במצב כזה

22-07-07, 20:02
פיאט אונו רכב כל כך פשוט וכל כך גאוני
יש 3 מצבי חום תקינים
1.נסיעה עירונית,איטית הכוללת פקקים ועצירות תכופות- מד החום קבוע על קו האמצע או קו אחד משמאלו
2.נסיעה מהירה-בין עירונית ובמיוחד במהירות האופטימלית לרכב- מד החום על רבע בול
3.נסיעה מהירה עם מזגן (לא מקורי-רסקור זל) - מד החום על קו אחד מעבר לקו הרבע
לא מכיר את האפיון שלה עם מזגן מקורי.

המאוורר לא עובד ברציפות גם כאשר הטמפרטורה קבועה על החצי
המטרה שלו שהטמפרטורה לא תעלה ע"י קירור המים ולכן מתוכנן לעבודה מתוזמנת לפרקי זמן קבועים וקצרים
המנוע לא צריך להיות קר
ד"א, בכל הרכבים החדשים מד הטמפרטורה במצב נורמלי בכל שלב של הנסיעה הנו על החצי

במידה ומד הטמפרטורה בפיאט אונו עובר את החצי יותר מקו מדיד אחד במהלך נסיעה/עצירה
יש לך תקלה באחד הרכיבים (יוניט/מאוורר/נזילה וכו')
אם לא- הכל בסדר

וכמובן לפני הכל- לבדוק מים באופן קבוע מדי כמה ימים במיוחד בימים אלו (חםםם)

שבת שלום

מדוייק ונכון.
במזגן מקורי בנסיעה איטית/ מהירה מד החום נמצא על הרבע או קו אחד מימינו.

23-07-07, 05:05
שלום,
ברשותי פיאט אונו.
כאשר חום המנוע מגיע לטמפרטורה מסוימת המאוור מתחיל לעבוד, עד כאן הכל מעולה, השאלה שלי היא שהמאורר מפסיק לפעמיים ואז שוב מתחיל לעבוד, ככה במחזורים...אבל ושעון חום המנוע לא מראה שהחום ירד ככה שהמאוור יכול להפסיק. האם זה טבעי? המאוור צריך מנוחה לרגע?
אצלי יש בעיה ביוניט המאוור פועל מ80 מעלות ולא מפסיק לפעול עד אחרי כמה דקות שאתה מכבה את האוטו, תאמין לי שזה לא כל כך כיף שאחרי שאתה יוצא מהאוטו אנשים שעוברים ברחוב אומרים לך "היי שכחת לכבות את האוטו" (בגלל הרעש המרגיז של הוונטה)

23-07-07, 05:09
גם לי בדיוק אותו דבר לא התייחסתי לזה... זה מעצבן אבל בקטנה

23-07-07, 14:33
אבל זה לא בעיה, ההפך ברגע שהמנוע מכובה , החום של הנוזל קרור עולה.
זה שהמאורר ממשיך לעבוד, זה לא רע בכלל.

23-07-07, 15:56
אבל זה לא בעיה, ההפך ברגע שהמנוע מכובה , החום של הנוזל קרור עולה.
זה שהמאורר ממשיך לעבוד, זה לא רע בכלל.
זה לא רע אבל זה מציק , וזה גם אומר שהיוניט של המאוור אינה מתאימה כי בכל אונו-ים שאני ראיתי המאוור עובד קצת ומפסיק.

23-07-07, 20:28
אצלי זה בדיוק לשניה אחרי שאני מכבה את האוטו.. זה לא כזה נורא אני תמיד מתרץ את החברים שלי "האוטו כועס עליך.. אתה רואה אמרתי לך לא לאכול באוטו"

25-07-07, 21:28
בקשר למעלות של היוניט , במחשבה שניה זה לא נשמע לי הגיוני , למרות שרשום בספר
General
Radiator fan cuts in . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90 to 94÷C (194 to 201÷F)
Radiator fan switches off . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85 to 89÷C (185 to 192÷F)
שזה בדיוק מה שרשמו פה , אבל השאלה לאיזה מעלות הם מתכוונים?? של האוטו עצמו? (מה שמראה השעון שהיוניט שלו בעצם יושב בראש מנוע) או המעלות של החום של המיים בדרידאטור? ששם בעצם יושב היוניט המדובר.
וגם חשבתי על זה וזה לא הגיוני שהיוניט שמפעיל את המאוור יפעל כאשר המיים הם ב90-94 מעלות , כי אם המיים בחום של 90-94 אז מה החום של המנוע?????

עכשיו גם אני מבין למה כולם חשבו שהשתגעתי כשחיפשתי יוניט יותר גבוה ומה שמצאתי זה רק 82-68

25-07-07, 21:54
זה הטמפ' של נוזל הקירור שבתוכו הוא נמצא :)

25-07-07, 22:44
אכן זאת טמפ' המיים שבתחתית הרדיאטור.
חום המנוע עצמו יהיה קצת יותר גבוה ונקודת הרתיחה של מי/נוזל הקרור הנה מעל 100 מעלות צלסיוס בגלל היותם תחת לחץ במע' סגורה.
בברכה - רפי לין :)

26-07-07, 03:39
אז לא הבנתי ??
היוניט של ה-82-68 יתאים לאונו?? כאילו יש מצב שהמאוור יקרר את המיים לטמפרטורה של 68 מעלות ויפסיק לאחר מכן? או שזה ישאר כמו שזה אצלי עכשיו??? (המאוור מתחיל לעבוד ולא מפסיק)

26-07-07, 04:44
אדי
מנועים בלי מגדש טורבו שעומדים במקום מתחממים מעל ומעבר בעקבות חוסר באיוורור
ולכן המאוור מחובר קבוע
כמו היילוקס TDI ואיסוזו D-MAX ועוד הרבה רכבים אחרים

לא יודע מאיפה הבאת את זה,
אולי זה ככה ברכבי בטורבו-דיזל (?)
אצלי בוודאות הם (יש 2) לא עובדים כל הזמן.

26-07-07, 08:55
אדי
מנועים בלי מגדש טורבו שעומדים במקום מתחממים מעל ומעבר בעקבות חוסר באיוורור
ולכן המאוור מחובר קבוע
כמו היילוקס TDI ואיסוזו D-MAX ועוד הרבה רכבים אחרים

לא יודע מאיפה הבאת את זה,
אולי זה ככה ברכבי בטורבו-דיזל (?)
אצלי בוודאות הם (יש 2) לא עובדים כל הזמן.

גם ברכבי טורבו דיזל המאוורים לא עובדים קבוע.
הבחור התבלבל.

26-07-07, 08:57
אז לא הבנתי ??
היוניט של ה-82-68 יתאים לאונו?? כאילו יש מצב שהמאוור יקרר את המיים לטמפרטורה של 68 מעלות ויפסיק לאחר מכן? או שזה ישאר כמו שזה אצלי עכשיו??? (המאוור מתחיל לעבוד ולא מפסיק)

יונית זאת תגרום למאורר לעבוד כמעט כל הזמן.

אם כבר כך, אתה צריך למצוא גם טרמוסטת שנפתח במעלות נמוכות יותר.

27-07-07, 20:04
כמו שאמרתי
רכב גאוני
מתקרר מהר ומתחמם לאט
תלמד מהנסיון שלי
שהיוניט הולך , הראדיאטור גמר את הסוס או אפילו פקק מים סיים את דרכו וכל המים נשפכים בסירקולציה
חשוב שיהיה לך מנוע שמתקרר מהר
במיוחד שאתה עושה עצירות כל חצי שעה כדי לא לדפוק ראש מנוע
אז תן למאוורר לעבוד כמו שתוכנן ותגיד תודה ליצרני הפיאט כל פעם שאתה נכנס לרכב הזה
אני עוד לא נתקלתי ברכב שמתקרר כל כך מהר כמו פיאט אונו

ד"א
טיפ קטן לשמור על המנוע שלך ועל כל יחידת הקרור על מרכיביה
לאחר נסיעה מאומצת - לדוגמא: עירונית בפקק עם מזגן
תן למנוע לעבוד כמה שניות עד דקה כדי שטמפרטורת נוזל הקרור תתיצב
זה רלוונטי לכל סוגי הרכב, אין צורך לכבות מנוע מיד כאשר עוצרים
זאת אחת הסיבות שהמאוורר בפיאט ממשיך לעבוד עוד כמה שניות לאחר שהמנוע נכבה
אם תעמוד כמה שניות לפני כיבוי מנוע תראה שהמאוורר יסגר פחות או יותר בו"ז למנוע

טיפ קטן נוסף, לאחר נסיעה עם מזגן, תכנן את סוף הנסיעה כך שתכבה את המזגן כמה שניות/דקות לפני כיבוי מנוע .
יאריך את חיי המנוע והמזגן

28-07-07, 02:34
כמו שאמרתי
רכב גאוני
מתקרר מהר ומתחמם לאט
תלמד מהנסיון שלי
שהיוניט הולך , הראדיאטור גמר את הסוס או אפילו פקק מים סיים את דרכו וכל המים נשפכים בסירקולציה
חשוב שיהיה לך מנוע שמתקרר מהר
במיוחד שאתה עושה עצירות כל חצי שעה כדי לא לדפוק ראש מנוע
אז תן למאוורר לעבוד כמו שתוכנן ותגיד תודה ליצרני הפיאט כל פעם שאתה נכנס לרכב הזה
אני עוד לא נתקלתי ברכב שמתקרר כל כך מהר כמו פיאט אונו

ד"א
טיפ קטן לשמור על המנוע שלך ועל כל יחידת הקרור על מרכיביה
לאחר נסיעה מאומצת - לדוגמא: עירונית בפקק עם מזגן
תן למנוע לעבוד כמה שניות עד דקה כדי שטמפרטורת נוזל הקרור תתיצב
זה רלוונטי לכל סוגי הרכב, אין צורך לכבות מנוע מיד כאשר עוצרים
זאת אחת הסיבות שהמאוורר בפיאט ממשיך לעבוד עוד כמה שניות לאחר שהמנוע נכבה
אם תעמוד כמה שניות לפני כיבוי מנוע תראה שהמאוורר יסגר פחות או יותר בו"ז למנוע

טיפ קטן נוסף, לאחר נסיעה עם מזגן, תכנן את סוף הנסיעה כך שתכבה את המזגן כמה שניות/דקות לפני כיבוי מנוע .
יאריך את חיי המנוע והמזגן

מה כל כך גאוני בפיאט אונו? המערכת עובדת בדיוק כמו בכל רכב אחר.
איך בדיוק נסיעה עירונית עם מזגן מאמצת את המנוע?
איך כיבוי המדחס של המזגן כמה שניות / דקות לפני סיום הנסיעה מאריך את חיי המנוע?

28-07-07, 16:51
נסיעה עירונית כהגדרה היא נסיעה יותר קשה לרכב
זאת נסיעה במהירות איטית עם עצירות תכופות
הכל עובד יותר קשה
להבדיל מנסיעה במהירות של 90 קמש שזו המהירות האופטימלית לרכב

אם אתה לוקח מנוע לא דווקא של רכב, ומוסיף לו מערכת נוספת שלא הייתה חלק מהתכנון המקורי
(כגון מזגן) המנוע עובד יותר קשה
תאר לעצמך שתיסע על אופניים ויוסיפו לך נורת דרך עם דינמו (כמו שפעם היה) ונראה אם יהיה לך יותר קל לנסוע.

ומה גאוני ברכב הזה? פשוט,זול,חלקים זולים אבל בנוי ומתוכנן בצורה מעולה
תראה לי כמה רכבים שורדים כל כך הרבה זמן
היום יש רכבים שאחרי 4 שנים עדיף לך לזרוק ולקנות חדש (מי אמר רנו מגאן?)
שלא נדבר על שנות ה-90 המוקדמות
יש אולי שני רכבים מאותה תקופה שלא צריכים מכונאי צמוד:
1.סובארו ג'סטי
2.פיאט אונו (ידני)

28-07-07, 22:22
כנראה שאתה ממש לא מבין את פרוש המושג "מנוע מתאמץ".
אבל לא חשוב.

כל רכב צריך מכונאי, אבל אם כבר החתלת לדבר על זה אז - FORD FIESTA 81-89
אונו כן צריך מכונאי - אתה כן צריך להחליף רצועת תזמון מדי פעם.
ואם מדובר באונו 45 אז תצטרך להחליף את השרשרת תזמון כולל המכסה .
FORD FIESTA בשנים ההם זה רכב מאד מוצלח ,אמין , וחזק.

29-07-07, 14:16
אכן אדי צודק ויש לציין כי העמידות נגרמת בעיקר מראש מנוע מברזל ולא אלומיניום כמו ברכבים היום .
וגם שלרכב הזה אין כלום חוץ ממנוע שזה פותר המון בעיות אחרות.
עמית

29-07-07, 14:49
כן, אני קורא לזה - החלפת אטם ראש באמצע כביש מהיר.

ו NEDVED, אל תשווה אפילו אמינות של אונו לאמינות של פיאסטה.
פיאסטה ממש לא מתקלקלת.

21-08-07, 13:56
כן אדי הייתה לי פיאסטה שהייתה בתקופה ואף פעם לא התקלקלה ואמינה מאוד בהרבה יותר מאונו