View Full Version : רצועת טיימינג נקרעה...
שלום...
נקרעה רצועת הטיימינג..גררו תרכב...
מה הסיכוי שיש נזק גם לראש מנוע ומה עוד יכול להיהרס בדרך ?
כמה יכולים לדרוש על רצועת טיימינג ועבודה ?
וכמה יכולים לדרוש גם על ראש מנוע ?
אשמח לייעוץ
תודה
איזה פיאט יש לך?
נתי קובלנץ
מה זה משנה? כל אוטו שנקרא לא טיימינג, זהו, סיכוי 1 ל100 שאפשר לתקן מנוע. הולך לך שם הכול, ראש, בוכנות, טבעות...
חביבי תפסיק לקשקש !!!!!!לא כל מנוע שניקערת רצועת זימון
נפגעים השסתומים.
כמו למשל בדיגמי האונו פייר.
וגם אם נדפקים השסתומים זה לא כזה סיפור לתקן את זה.
מה זה משנה? כל אוטו שנקרא לא טיימינג, זהו, סיכוי 1 ל100 שאפשר לתקן מנוע. הולך לך שם הכול, ראש, בוכנות, טבעות...
צודק
פיאט אונו מודל 94, S-70,
1400סמ"ק
בדיגמי אונו 70 יש פגיעה של השסתומים בבוכנות.
כך שצריך להוריד ראש מנוע.
כמו שכתבתי קודם ומנסיון של אלפי פיאטים שעברו תחת ידי
בדיגמי הפייר+דיגמי הפונטו . למעט פונטו 90
אין פגיעה של השסתומים בבוכנות.(הבנת דיזל.)
להערכתך נתי,
מה לדעתך אצטרך לתקן באונו כדי שיחזור לנסוע וכמה כל דבר יעלה?
היכן הכי זול ?
כמה מטרים/ק"מ נסעת(או שהרכב היה מונע) עם הרכב עד שהבחנת ברצועה הקרועה ?
ככה זה הסיפור:
חזרתי אתמול בלילה מבילוי... לפתע נדלקו לי נורת השמן והמצבר והאוטו נכבה.
ניסיתי להתניע מספר פעמים את האוטו אבל הוא לא רצה להניע.
קראתי לניידת שירות כחלק מהביטוח...אחד מהבדיקות היה שהוא פתח את מכסה השמן וביקש שאתניע את הרכב... ואז הוא קבע שהרצועת זימון נקרעה וצריך להזמין גרר.
איך שהאוטו נכבה...לא זזתי מטר. דחפתי אותו בעזרת אופנוען שעצר לעזור הצידה כדי שלא יפריע לתנועה.
עברתי טיפול 10אלף בסוף ינואר ואני מאמין שבדקו לי את הרצועות.
אני מוכרח לציין שאני לא יודע איך נראית רצועת זימון קרועה ואיפה לבדוק. וגם אתמול הוא לא קרא להראות לי.
אז ככה, ככל הנראה שטחנת לעצמך את השסתומים (לפחות חלק).
אין ברירה וצריך להוריד ראש מנוע כדי לבחון את הנזק.
וכמה עולה להחליף ראש ? עבודה + תיקון ?
וכמה עולה להחליף ראש ? עבודה + תיקון ?
למה שלא תפנה לנתי בפרטי, או תגרור את הרכב לנתי, ושם תוכל לקבל הצעת מחיר מנתי, לאחר פרוק הראש , וגלוי הנזק?
נתי אמר לך מניסיון של שנים, שיתכן והנזק שולי, ולא קרה מאומה לשסתומים.
לכן אל תתן לאנשים, שלא מבינים ברכב,(מלבד ארילו כמובן) להטעות אותך ולהבהיל אותך.
צור קשר עם נתי, וחזור לדווח.
אנחנו מחזיקים לך אצבעות.
בברכה
צביקה
שיטת הפעולה והעבודה הנכונה היא קודם כל להרכיב רצועת תזמון (טיימינג) חדשה ואז להניע המנוע ולשמוע מה מצבו.
אם אחד השסתומים, או יותר, היה/ו באפשרות מפגש עם הבוכנות אז בנסיון ההתנעה
המתנע (סטרטר) סובב את המנוע והזיז הבוכנות ואז נוצר מגע אלים בינן לבין שסתום/ים.
למרות זאת היו גם מקרים של מכוניות שבהן לא היה כל נזק נוסף חוץ מרצועת התזמון.
בברכה - רפי לין :)
ככה, מזל גדול היה לי ורק הרצועה נקרעה... שום דבר אחר לא נפגע.
החליפו לי רצועת תזמון והאוטו הניע כמו גדול.
תודה רבה על העזרה.
ואהו איזה נס גדול היה לך ואיזה מזל יש לך ! :)
זה לא אמור לעלות יותר מ1000 שקל...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.