PDA

View Full Version : אוטו לא מניע-Hill Holder ו-ESP


rozental_naama
06-06-18, 15:41
היי,
קניתי פיאט פנדה שנת 2011 יד שנייה לפני חצי שנה. האוטו נסע מצויין ולא נתקלתי בשום בעיה, מלבד כיתוב של "Check engine" שהופיע מדי פעם על הצג.
לפני חודש וחצי תוך כדי נסעיה האוטו הפסיק לתת גז, אבל החשמל נשאר דולק. בלוחית היה רשום "Hill Holder" "Esp"
רק אחרי ניתוק של המצבר ל-20 דק' האוטו חזר להניע כרגיל, אבל הבעיה חזרה על עצמה כבר 4 פעמים בערך מאז.
לקחתי את האוטו לבדיקה במוסך (לא מוסך פיאט מורשה) ולא נראתה שום בעיה, הכל היה תקין.
אני אקח אותו שוב למוסך של פיאט, אבל אני לא מצליחה לדמיין אפילו את סדר הגודל של ההוצאה שתהיה לי... מישהו נתקל פעם בבעיה כזו?
תודה לעונים.

רפי לין
06-06-18, 16:21
למחשב האיבחון המקורי של פיאט יש יכולות איבחון חזקות יותר ומדויקות
ממחשב/סורק איבחון גנרי.
גם במוסכים מורשי יבואני רכב אין מחיר אחיד של שעת עבודה ושל בדיקות
איבחון ואיתור תקלות.
את המוסכים מורשי היבואן בצפון, תוכלי למצוא כאן:
http://www.fiat.co.il/%d7%9e%d7%a8%d7%9b%d7%96%d7%99-%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa-2/%d7%a6%d7%a4%d7%95%d7%9f-04/
התקלה מעניינת ונא עדכני ממצאים ותוצאות, לכשיהיו.
אני מטפל בשתי מכוניות הפיאט שלי (פנדה 2010 ובראבו 2010) רק במוסך מורשה יבואן פיאט (http://www.musach.co.il/details.asp?id=60), אבל באזור המרכז.

בברכה - רפי לין

rozental_naama
17-06-18, 20:43
אוקיי, אז הזמנתי גרר מאחר והאוטו לא הצליח להניע
לאחר בדיקה במוסך מורשה בעפולה-
הם אמרו שקשה לאבחן במדוייק את הבעיה, בגלל שלפעמים האוטו נוסע פיקס ולפעמים מופיעה נורת תקלה במנוע (וכל הכיתובים שציינתי)
מעריכים שהתקלה היא במחשב בודי של האוטו ושאין ברירה אלא להחליף אותו.
הם אמרו לי שהמחיר של הזמנת חלק מקורי חדש+התקנה תעלה 6,000 ש"ח... מאחר והסכום מטורף, הם המליצו לי לחפש מישהו שמוכר קיט משומש.
יש לך מושג מה כדאי לי לעשות? ברור שאני מעדיפה להחליף למחשב חדש ולא משומש, אבל אולי חלק חדש אבל לא מקורי יהיה הרבה יותר זול ויעשה את אותה העבודה?
אשמח ממש להמלצות, כי אני כבר מתה לחזור לנסוע על האוטו (: שבוע טוב!!

רפי לין
18-06-18, 02:33
במחשב המרכב טבוע קוד האימובילייזר המקורי של פיאט
ולכן מחש בודי משומש לא יפעיל המכונית ויש צורך להחליף
איתו את מחשב ניהול המנוע ומתג ההצתה עם מפתח האימובילייזר כשכולם
יורדים מאתו הרכב ומסונכרנים ביניהם.
בהחלפת מחשב מרכב חדש אז מחליפים רק אותו והוא מתכייל עם יתר הרכיבים
שבמכונית.
לצערי הרב, איני יכול לדעת במדויק מה מקור הבעיה במכוניתך.
בברכה - רפי לין

rozental_naama
18-06-18, 16:46
http://myparts.co.il/Web/?PageType=9&ItemID=16275
אתה מכיר את האתר הזה?
ידוע לך כמה הוא אמין?

להמלצתך-
להזמין דרך המוסך מחשב חדש ב-6,000 ש"ח, או שיש פתרון אחר?

רפי לין
18-06-18, 17:54
איני מכיר את האתר הזה ומה שהם מוכרים זה מחשב ניהול מנוע ולא מחשב מרכב (בודי)
שאותו אמרו לך במוסך (כפי שכתבת) שיש להחליף.
מחשב המרכב הנו מחשב מרכזי ברכב שמתחבר ומקשר את מחשב ניהול המנוע, לוח השעונים (שהוא גם ממוחשב), יחידות קצה שונות ומופעלים שונים נוספים.
אם רוצים להחליף למשומש אז צריך לרכוש את מה שנקרא "קיט התנעה" שיכלול את מתג ההצתה עם מפתחות, מחשב המרכב ומחשב ניהול המנוע.
איני ראוה באתר שצירפת שיש להם מחשב מרכב לפיאט פנדה.
נראה לי שהם מוכרים משומשים או משופצים והשאלה איך מועבר למחשב קוד האימובילייזר.

הערה: התייעצתי עם המוסך פיאט שלי (מורשה היבואן ביהוד (http://www.musach.co.il/details.asp?id=60)) שנראה לו סביר יותר שהבעיה הנה בבית המצערת ולכן גם אין תגובת מנוע
כשאת לוחצת על דוושת התאוצה (גז).

נא טלפני אלי לנייד 050-5853422 (תמיד זמין עד לשעה 22.00) ואנסה לסייע לך.

בברכה - רפי לין