View Full Version : סל"ד בסרק פונטו 2001 16V
שלום רב
הרכב שלי שנת 2001 ועבר 52K ק"מ בלבד.
מאז שהרכב היה אצלי שמתי לב שמחט הסל"ד רוקדת מעט בהילוך סרק - לא משהו דרסטי אבל משחקת בטווח של 50 סל"ד +-.
בנוסף חלק מהזמן סלד הסרק עומד על בין 700 ל- 750, חלק מהזמן על 900+-
לאחרונה פירקתי וניקיתי את בית המצערת וזה לא השפיע לא על סל"ד הסרק ולא על קפיצות הקלות במחט.
השאלה שלי היא לבעלי פונטו 16V משנים 2001 ואילך - מהיא מהירות הסרק הנורמלית אצלכם?
האם 750 סל"ד זה נמוך מידי?
איך ניתן לטפל בתקלה (אולי להתחבר למחשב ניהול המנוע במוסך ולשנות הגדרות) ?
וכמה זה עולה?
אין מחיר אחיד במוסכים וכל מוסך מתמחר לעצמו את המחירים לפי תחשיביו הוא.
מהיכן אתה בארץ?.
בברכה - רפי לין :)
לאחר הנעה קרה, המנוע אמור לעבוד על 1000 וקצת סל"ד למשך דקה לערך. זוהי פעולה תקינה לחלוטין. אפשר לכנות את זה כ"צ'וק אוטומטי" בצורה מופרכת מאוד.
לאחר מכן, הוא אמור לשבת באיזור ה 800-900. כך זה אצלי כרגע, וכך זה היה ב ELX הקודמת שלי.
אין מחיר אחיד במוסכים וכל מוסך מתמחר לעצמו את המחירים לפי תחשיביו הוא.
מהיכן אתה בארץ?.
בברכה - רפי לין :)
1. אני מאזור המרכז.
2. לא הבנתי עדיין אם מדובר בבעיה- המחט זזה ממש בעדינות במצב סרק בטווח של +- 50 סל"ד והרכב לא רועד בצורה משמעותית. אולי זו סתם הגזמה שלי ולא בעייה אמיתית המצריכה ביקור במוסך?
זה לא צריך להיות כך. הסל"ד צריך להיות על 900+-50 ועם מזגן זה ממש חייב להיות מעל 900. הסל"ד צריך להיות יציב.
תיתכן בעיה בחוטי הצתה (בריחת ניצוץ) או פלגים לא מתאימים. אבל לרוב ניקוי בית מצערת אמור לפתור את זה.
האם הוחלף פילטר אוויר של המנוע. ?
האם כל צינורות שאיבת האוויר והוואקום סגורים היטב ?
אצלי המחט נמצאת בעמידה על 750-800 סל"ד ואמרו לי שזה תקין. עכשיו אני מבין שזה לא תקין. נראה שאני צריך לעשות ניקוי בית מצערת שוב. עשו לי ניקוי פעם אחרונה לפני חצי שנה אבל הפעם אני מתכוון לעשות את זה לבד.
ושאתה מפעיל מזגן, כמה זה?
האם הסל"ד יציב?
האם זה באמת על 800 גם שאתה מסתכל על השעון ממש ממולו ולא מלמעלה כאשר אתה יושב בכיסא?
לא בדקתי את הסל"ד כשהמזגן פועל אבל כשאני מפעיל אותו האוטו רועד הרבה פחות.
המחט טיפה אבל ממש טיפה מתנדנדת אפילו פחות מ50 סל"ד.
לא, המחט נמצאת אפילו על פחות מ800 סל"ד כשאני יושב מול השעון.
אצלי הסל"ד הוא 750 יציב, במוסך אמרו לי שצריך להיות
850 אבל אין שום אפשרות להעלות אותו כי בבדיקה הממוחשבת
הכל תקין. רק כשהמזגן עובד הסיבובים מעט עולים.
רפי
עדיין לא הבנתי אם מדובר בבעיה.
הבעייה קיימת עוד שהרכב היה חדש יחסית (עבר פחות מ 10K שרכשתי אותו)
סל"ד הסרק הוא בערך 750+- והמחט מקפצת לעיתים קלות במצב סרק.
חוטי הצתה הוחלפו לא מזמן, מצתים הוחלפו בזמן, בית מצערת פורק ונוקה.
האם יש טעם ללכת למכון דיאגנוסטיקה במקרה גבולי כזה?
כמה עולה בדיקת אבחון כזו?
750 זה תקין אפילו נראה לי זה כתוב בספר הרכב,
וככה זה גם אצלי...
הטורים עולים מעט בסרק ככה סתם ב-50.. אמרו לי בפעם שזה בגלל צריכת חשמל מוגברת
כנראה גם מאוורר הרדיאטור, מזגן ועוד מערכות.
אם הרכב לא רועד בצורה חשודה אין צורך ללכת למוסך... זה תקין
ניתן להעלות את הטורים בסרק ע"י מחשב, שמעתי על כמה שעשו את זה,
לא חובה! אולי זה מייצב את החשמל ברכב אבל מבזבז דלק.
עצה שלי... השאר כך!
גם אצלי רכז זהה לשלך מאותה שנה הטורים משחקים ויש קצת רעידות.
יש לי השבוע טסט אני אשים את הרכב במרכזי אני אגיד להם על זה.
גם אצלי רכז זהה לשלך מאותה שנה הטורים משחקים ויש קצת רעידות.
יש לי השבוע טסט אני אשים את הרכב במרכזי אני אגיד להם על זה.
אני פניתי עם הבעייה הזו למרכזי ברמת החייל לפני יותר משנתיים בערך.
הבוחן ראה את הבעייה ואמר לי שהבעייה לא רצינית ויכול להיות שהרכב ישאר יום שלם במוסך ולא ימצאו כלום. (הרכב אז היה באחריות).
מעניין לראות מה יגלו אצלך - אנא עדכן אותי.
gsk638@gmail.com
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.