PDA

View Full Version : ספייס ELX - תקלה במערכת הזרקה?


26-04-07, 20:56
כזכור, יש לי פונטו ספייס ELX עם תיבה רציפה שנת 2003. היום נסעתי לסידורים ואחרי שסיימתי אותם רציתי לחזור הביתה, עד כאן פשוט מאוד. נכנסתי לאוטו ורציתי להניע אותו כדי להתחיל את הנסיעה הביתה. אני יושב לי באוטו ומניע את הרכב. לפתע, האוטו התחיל לרעוד במידה מוגזמת מאוד והרגשתי כאילו מישהו בועט באוטו והוא עושה מן קפיצות כאלה ומתחיל להחנק. התחלתי מן הסתם לחשוב שמשהו מאוד לא בסדר באוטו. כיביתי והדלקתי וכיביתי והדלקתי את האוטו ושום דבר לא עזר והאוטו המשיך ממש לקרטע ולהחנק. הייתי חייב להגיע הביתה אז התחלתי בנסיעה והתחילה להדלק לי הנורה של המערכת הזרקה. במהלך הנסיעה האוטו לא הפסיק לקרטע ולקפוץ וכל פעם שהתחלתי את הנסיעה הטורים עלו בצורה מאוד איטית ולא רגילה ומוזרה.
כמובן, האוטו יוכנס מחר דבר ראשון למוסך כדי לבדוק מה הבעיה וכמובן לתקן אותה אבל רציתי בגדול לדעת אם מישהו יוכל לעזור לי בבקשה, זה די דחוף, להבין מה יכולה להיות הבעיה ומה הפתרונות לכל הבלאגן הזה? האוטו הזה בובה וממש לא עושה לי שום בעיות בגלל זה אני כל כך מופתע ממנו.

בתודה על העזרה, ליאור.

26-04-07, 21:17
[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] תפרט!!!
נסעת עם דלק? או שהיית על הקצה? האוטו היה קר? חם? משהוווווו........??

26-04-07, 21:25
מד הדלק נמצא קצת מתחת למלא.האוטו בהתחלה כמובן היה קר ואחרי שהוא הגיע לטמפרטורת העבודה האוטו התנהג אותו הדבר וקרטעה מאוד.יש עוד שאלות?

26-04-07, 22:19
סבירות גבוהה חוטי הצתה.

26-04-07, 22:24
נשמע כמו סתימות במע' הדלק. ניתן גם לבדוק (רצוי בחושך) אם יש בריחת ניצוץ ואובדן אנרגיה.
ואת מצב הפלגים.
כמו כן יתכן שתידלקת בתחנה מפוקפקת ...מדובר בתופעה מתרחבת של מהילת הבנזין בכל מיני חומרים ע"מ לחסוך...דבר המוביל לסתימות וקירטועים של הרכב , ומצריך ניקוי המע' במוסך.

26-04-07, 22:33
סליחה על הבורות. מה זאת אומרת בריחת אנרגיה? אני ממש לא מבין במכאניקה.

26-04-07, 22:51
לא היו שום ניצוצות מהחוטי הצתה אז נראה לי שאפשר לפסול את האפשרות הזאת.

26-04-07, 23:00
לא חייב שיהיו ניצוצות מחוטי ההצתה כדי להעיד האם הם תקינים או לא יכול להיות שאין ניצוצות בכלל וחוטי ההצתה לא תקינים.
אני העליתי את עניין חוטי ההצתה כי זו מחלה ידועה בספייס הנ"ל וכל הסיפטומים שמתוארים מתאימים לעניין. כמובן שיש גם אפשרויות אחרות אבל כדאי להתחיל מזה.
מה גם שהתיאור של התקלה מעיד על נסיעה עם 3 צילנדרים בלבד מה שמעיד על בעיה באחד הפלאגים או חוטי ההצתה או במקרה קיצוני יותר אחד מסלילי ההצתה.

26-04-07, 23:00
או קיי אורן, תודה.

26-04-07, 23:02
ערכתי את ההודעה קרא שוב.

26-04-07, 23:13
עכשיו נתגלו פרטים חדשים וחשובים שבטח יוכלו לעזור. מהאגזוז יוצאים שפריצים קטנים של מים כלומר, טיפות קטנות מאוד של מים בכל פעם שלוחצים על הגז.

26-04-07, 23:23
זה נשמע לא טוב....

27-04-07, 00:02
עכשיו נתגלו פרטים חדשים וחשובים שבטח יוכלו לעזור. מהאגזוז יוצאים שפריצים קטנים של מים כלומר, טיפות קטנות מאוד של מים בכל פעם שלוחצים על הגז.

מה אתה רוצה שייצא שמפניה :D

ועכשיו ברצינות כמעט כל אוטו שהמנוע קר ועד שהאגזוז ממש חם לא רק שיוצאות טיפות אלא לפעמים ממש נראה כאילו נוזלים ממנו מים. עזוב את זה כרגע, מקסימום תשאל אותם במוסך.

מניסיון אישי (אבל לא באוטו שלי) תקלה זהה נגמרה בהחלפת חוטי הצתה וניקוי בית מצערת (בגלל שלפני התקלה היה סל"ד סרק נמוך ולא יציב ומכיוון שעברו שנתיים מאז הניקוי האחרון). המוסך גם טען בתוקף שיש להחליף חיישן למבדה (כי המחשב נתן קוד תקלה) וכמובן שלא הייתה שום!!! בעיה בחיישן. ברגע שהוחלפו החוטים ונוקתה המצערת אז האוטו עבד טוב כמו ביום היוולדו בטורינו איטליה :D
ברגע שיש תקלה כזו בטוח יהיה קוד תקלה בחיישן למבדה וגם קרוב לוודאי הרחת ריח מוזר מהאוטו של גופרית, במיוחד בעמידה.

אל תזניח את זה וטפל בזה מחר כי זה גורם להאצת הנזק מצטבר לממיר הקטליטי (אבל לא לדאוג כי כרגע אין לך ממילא שליטה על זה ולא שווה לגרור את האוטו רק בשביל זה)

27-04-07, 00:08
נ.ב.: וכמובן שיש חשד לבעיה במנוע אז כדאי לבדוק שמן ונוזל קירור ולראות שלפחות זה תקין.

נ.ב.2: חיישן הלמבדה לא הוחלף כי אנחנו לא אישרנו את ההחלפה ובאופן מפתיע לאחר מכן במוסך הודו שהם טעו ולא היה צורך בהחלפה. חשבו שמצאו פריירים. לא הפעם, לפחות.

27-04-07, 11:00
היום בבוקר הכנסתי את האוטו למוסך. הבעיה היתה בכבלי ההצתה, הם הוחלפו והאוטו חזר להיות שד.
תודה רבה רבה לכל העוזרים.

27-04-07, 14:47
אני רואה שצדקתי בסופו של דבר.

27-04-07, 15:11
[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]ח אכן כן אורן. תודה רבה על העזרה ועל ההרגעה כי עד שאתה אמרת לי מה זה אני אכלתי סרטים שזה משהו הרבה יותר חמור.

27-04-07, 18:10
נ.ב.2: חיישן הלמבדה לא הוחלף כי אנחנו לא אישרנו את ההחלפה ובאופן מפתיע לאחר מכן במוסך הודו שהם טעו ולא היה צורך בהחלפה. חשבו שמצאו פריירים. לא הפעם, לפחות.

בזה אתה צודק הייתה לי תקלה במקרה הזה והייתה לי רעידות וניגשתי למכון קרבוטורים והזרקות והם הניחו שזה בעיה בלמבדה ולא חלפתי ואז לאחר בדיקה המעמיקה באופן עצמאי גיליתי בעצמי שזה היה חוטי הצתה רפויים ותוקנה על ידי והבעיה נפתרה.

28-04-07, 00:13
תוכל לרשום כמה עלה לך התיקון וכבלי ההצתה?

תודה

28-04-07, 16:31
הטיפול בוצע במוסך שמשון ביהוד זה מה שבוצע בטיפול:

בדיקת מערכת הזרקה/הצתה MPI.

פירוק+הרכבה כבלי מתח גבוה.

סט חוטי הצתה P-S 80:
311 שקל.

סה"כ הכל יצא 499 שקלים לאחר הנחה של חבר מועדון.

28-04-07, 16:34
סתם לידע כללי ליאור, כיצד שמשון מזהה חברי מועדון? :wink:

28-04-07, 18:24
מן הסתם שמשון פחות מזהה את החברי מועדון אלא חיים מזהה אותם. במוסך הזה אני תמיד מטפל באוטו אז חיים כבר מכיר אותי די טוב ואני תמיד מדבר איתו על המועדון וחיים כמובן תומך גדול במועדון הזה. אני תמיד מקבל את ההנחה לחברי מועדון שדרך אגב כל חבר במועדון מומלץ לו ללכת למוסך הזה הוא באמת משהו אחר לגמרי, זן נדיר.