התחבר

View Full Version : התחדשתי בבראבו - איך להתנהל עם הגיר?


Dad123
13-06-17, 18:47
שלום לכולם.
התחדשתי שבוע שעבר בפיאט בראבו 2009 הדגם המפואר עם 75000 ק"מ.
מכיוון שהמוכר (יד 2 נסע עליו 20000) לא טיפל בו במורשה ואין תיעוד הכנסתי אותו למוסך שמשון ועשינו יישור קו.
כשנכנסנו במחשב לתיעוד הטיפולים התברר שהחליפו לו קלאץ כבר ב58000 ק"מ.
מצדאחד,זה מצויין וחוסך לי, מצד שני די מדאיג שקלאץ הולך ככ מהר.
מה עוד כשיצאתי מהמוסך נדלקה לי נורה אדומה עם סימון של דלת נפתחת באלכסון מהבהבת והכיתוב cheak transmisson. דיברתי עם חיים וקפצתי למוסך על מנת להתחבר למחשב, לא נמצא שום תקלה בגיר (גם בדרך למוסך כבר הנורה לא נדלקה יותר) וחיים טען שהתקלה שקופצת לו זה שיש אולי בעיה במגע בידית בורר ההילוכים בין אוטומט לידני, מאז טפו טפו זה לא חזר.
אבל מאז אני לא רגוע לגבי התיבת הילוכים והקלאץ, והייתי רוצה לשאול את ידידיי המלומדים פה,האם יש דרך לנסוע בצורה שתשמור על הקלאץ שלא יוחלף אחרי 50000 קמ? במיוחד בפקקים ובעליות איך כדאי לנסוע? כי שמעתי שזו בעיה בגיר רובוטי בפקקים שהמצמד הוא בחצי פעולה וזה מחמם אותו.
כמו כן, האם כדאי לשחק עם ההעברה לידני לאוטומט וחזרה לפי הצורך, או שעדיף פשוט להשאיר אותו על אוטומט כל הזמן?
ולמי שהחזיק רכב זה מספר רב של קילומטרים, אשמח לשמוע האם היו בעיות בגיר לארוך התקופה.

תודה מראש.

וחשוב לציין, אין פה ביקורת על מוסך שמשון, להיפך! הם מעולים, אבל מנסה להבין מה הסיפור עם הגיר הזה.

רפי לין
13-06-17, 20:02
הכרתי מישהוא שהיה לו בראבו רובוטית ונסע בה מעל 130,000 ק"מ בלי כל בעיה (רכב עבודה).
חיים, ממוסך שמשון, הסביר לי שחשוב מאוד בזמן עמידה בעליה לא לבצע "החזקה" של המכונית ע"י לחיצה קטנה על דוושת התאוצה (גז) כפי שהיו עושים בגיר אוטומטי קלאסי (פלנטרי) כי זה מייצר שחיקת מצמד (קלאץ') מואצת.
בבראבו שלי אני נוהג תמיד במצב אוטומטי ולפעמים, במצב האוטומטי, אני מורי או מעלה הילוך אם הוא לא התחלף כפי שאני חושב שנדרש וזה קורה לעיתים רחוקות.
כמובן שתוכל תמיד גם להתייעץ עם חיים.
בברכה - רפי לין

Dad123
13-06-17, 21:26
תודה רפי על התשובה.
ומה עם הבראבו שהייתה לך? מה אתה יכול לומר עליה מניסיון אישי?
אז מה לעשות בפקק בעליה? פשוט או ברקס או גז? ללא גלישה?

K-a-M-u-Z-u
19-09-17, 20:23
.
חיים, ממוסך שמשון, הסביר לי שחשוב מאוד בזמן עמידה בעליה לא לבצע "החזקה" של המכונית ע"י לחיצה קטנה על דוושת התאוצה (גז) כפי שהיו עושים בגיר אוטומטי קלאסי (פלנטרי) כי זה מייצר שחיקת מצמד (קלאץ') מואצת.
בברכה - רפי לין

הי רפי, זה ניר(דיברת איתי לפני כמה ימים לגבי קבוצת הוואטסאפ כשהייתי באמצע קניה של בראבו).
רציתי רק להיות בטוח, מכיוון שאני מנסה לשמור על הגיר ובזמן עמידה אני מחזיק את הברקס ומעביר לניוטרל.
האם לחיצה על הברקס בלבד מספקת? או שזה עדיין מחזיק את הקלאץ' בחצי דרך?

רפי לין
19-09-17, 23:28
בלחיצה על דוושת הבלם בעמידה מוחלטת, ההילוך נמצא בסרק (ניוטרל) ובעזיבת דוושת הבלם ולחיצה על דוושת התאוצה (גז) שוב יש השתלבות להילוך ראשון,
כך שאין צורך בעמידה להוציא ידית ההילוכים לסרק.
בברכה - רפי לין

K-a-M-u-Z-u
19-09-17, 23:58
בלחיצה על דוושת הבלם בעמידה מוחלטת, ההילוך נמצא בסרק (ניוטרל) ובעזיבת דוושת הבלם ולחיצה על דוושת התאוצה (גז) שוב יש השתלבות להילוך ראשון,
כך שאין צורך בעמידה להוציא ידית ההילוכים לסרק.
בברכה - רפי לין

תודה רבה