IdanMclaren
11-12-16, 11:41
שלום,
ביום שישי לא הצלחתי לשלב הילוך והופיעה הודעה gear unavailable - check transmission. יש לציין שפעמיים נוספות בחודש האחרון ההודעה הופיעה אבל נעלמה לאחר שילוב ההילוך. בנוסף שמתי לב לנזילת שמן מתחת לפנס הקדמי שמאלי (צד הנהג) של הרכב. החלטתי לא להתמהמה ולגרור את הרכב למוסך.
הייתי היום במוסך מורשה יבואן בבאר שבע. לצערי ההבחנה היא שהיחידה ההידראולית תקולה. לטענת המאבחן שמן הרובוט הוא זה שנזל (ולא שמן הגיר כפי שחשבתי תחילה). לטענתו מחזיר השמן של היחידה ניזוק ויש להחליף אותה (כי לא מתקנים רק את מחזיר השמן). המחיר ליחידה חדשה הוא 6380 לפני מע"מ עבודה ושמן רובוט. ככה שחדשה לא באה בחשבון (הרכב נרכש לפני חודשיים וחצי ב12500).
מספר שאלות:
1) מה המחיר הממוצע ליחידה מפירוק (אם יש דבר כזה)? איפה כדאי לבדוק זמינות של חלק כזה? האם שווה ללכת על זה (אי וודאות מה מצבה)?
2) האם יש מוסכים שמשפצים את היחידה ההידראולית? קראתי באינטרנט שכן, האם זה עדיף על יחידה מפירוק?
3) האם נזילה משמעותה שבוודאות היחידה ניזוקה? המאבחן במוסך אמר שאפשר למלא נוזל רובוט אבל לדעתו הנוזל ינזול החוצה במוקדם או במאוחר.
4) הרכב נרכש לפני חודשיים וחצי (עבר 1500 ק"מ מאז), האם זוהי תקלה שניתן לזהות במכון הבדיקה גם אם אין נזילה במעמד הבדיקה? האם 1500 ק"מ יכולים להביא את היחידה ממצב תקין למצב הנוכחי? (במכון נאמר שישנה משיכת יתר של ההילוכים, אך בגלל שהוחלף קלאץ' לאחרונה לטענת המוכר והרכב נסע טוב לטעמי הוא נרכש).
אשמח לכל עזרה שהיא שכן עליי להחליט באיזה כיוון לפעול,
תודה מראש,
עידן.
ביום שישי לא הצלחתי לשלב הילוך והופיעה הודעה gear unavailable - check transmission. יש לציין שפעמיים נוספות בחודש האחרון ההודעה הופיעה אבל נעלמה לאחר שילוב ההילוך. בנוסף שמתי לב לנזילת שמן מתחת לפנס הקדמי שמאלי (צד הנהג) של הרכב. החלטתי לא להתמהמה ולגרור את הרכב למוסך.
הייתי היום במוסך מורשה יבואן בבאר שבע. לצערי ההבחנה היא שהיחידה ההידראולית תקולה. לטענת המאבחן שמן הרובוט הוא זה שנזל (ולא שמן הגיר כפי שחשבתי תחילה). לטענתו מחזיר השמן של היחידה ניזוק ויש להחליף אותה (כי לא מתקנים רק את מחזיר השמן). המחיר ליחידה חדשה הוא 6380 לפני מע"מ עבודה ושמן רובוט. ככה שחדשה לא באה בחשבון (הרכב נרכש לפני חודשיים וחצי ב12500).
מספר שאלות:
1) מה המחיר הממוצע ליחידה מפירוק (אם יש דבר כזה)? איפה כדאי לבדוק זמינות של חלק כזה? האם שווה ללכת על זה (אי וודאות מה מצבה)?
2) האם יש מוסכים שמשפצים את היחידה ההידראולית? קראתי באינטרנט שכן, האם זה עדיף על יחידה מפירוק?
3) האם נזילה משמעותה שבוודאות היחידה ניזוקה? המאבחן במוסך אמר שאפשר למלא נוזל רובוט אבל לדעתו הנוזל ינזול החוצה במוקדם או במאוחר.
4) הרכב נרכש לפני חודשיים וחצי (עבר 1500 ק"מ מאז), האם זוהי תקלה שניתן לזהות במכון הבדיקה גם אם אין נזילה במעמד הבדיקה? האם 1500 ק"מ יכולים להביא את היחידה ממצב תקין למצב הנוכחי? (במכון נאמר שישנה משיכת יתר של ההילוכים, אך בגלל שהוחלף קלאץ' לאחרונה לטענת המוכר והרכב נסע טוב לטעמי הוא נרכש).
אשמח לכל עזרה שהיא שכן עליי להחליט באיזה כיוון לפעול,
תודה מראש,
עידן.