View Full Version : שווה לקחת תסיכון ולרדת עם הפונטו לאילת?
היי לכולם
אני רוצה בסוף שבוע לרדת לאילת ואני מתלבט האם לרדת עם הרכב או בטיסה
אני גר בקרית שמונה
אז זה בערך 500 קילומטר לכיוון
האם פונטו ספייס 2003
תצליח להתמודד עם הנסיעה הזאת?
הרכב בסך הכל תקין
הפונטו ספייס, אם היא במצב טוב (כולל שמן מנוע, נוזל קרור, צמיגים ולחץ אויר כראוי),
תתמודד עם הנסיעה והשאלה היא האם אתה כנהג תצליח להתומודד עם נהיגה שכזאת?.
בברכה - רפי לין
לא אמורה להיות שום בעיה בנסיעה שכזו. רק לפני שאתה יוצא בדוק שמן ומיים והשלם חוסרים.
כמובן קח בחשבון שזה רכב ישן ולעולם אין לדעת איפה תצוץ התקלה הבאה... (בין אם זה ליד הבית שלך או בכל מקום אחר)
בלי קשר לכל מיני הפתעות שיכולות לצוץ - אם מערכת הקירור לא במיטבה - הרכב יכול לסחוב עד אילת ובאילת עם הטמפרטורות הגבוהות יכול להתחמם. אז - לעקוב טוב אחרי הטמפרטורה, ואם הרכב לא מתמודד עם זה אז לנסוע שם עם הרכב רק בערב...
סה"כ אם הרכב במצב תקין לא הייתי מפחד יותר מדי לצאת איתו לנסיעות כאלה, אבל לקחת בחשבון שהסיכוי להיתקע גבוה יותר מנסיעה ברכב חדש מהניילונים :)
אני נסעתי לפני חודש עם הפונטו שלי, שנת 2004, לסופ"ש באילת וחזרה.... בלי שום בעיה (חיפה - רעננה - אילת - רעננה - חיפה)
אם מערכת הקירור לא במיטבה - הרכב יכול לסחוב עד אילת ובאילת עם הטמפרטורות הגבוהות יכול להתחמם.
מע' הקירור ברכב מוזרק אמורה לעבוד באופן תקין סביב 90-100 מעלות.
הטמפ' באילת היא, במקרים הקיצוניים, פחות מ-50 מעלות.
לא תוספת 5 מעלות לטמפ' סביבה (לעומת מרכז הארץ) היא מה שיעשה את ההבדל. מע' תקינה תעבוד כהלכה גם במדבר.
מע' הקירור ברכב מוזרק אמורה לעבוד באופן תקין סביב 90-100 מעלות.
הטמפ' באילת היא, במקרים הקיצוניים, פחות מ-50 מעלות.
לא תוספת 5 מעלות לטמפ' סביבה (לעומת מרכז הארץ) היא מה שיעשה את ההבדל. מע' תקינה תעבוד כהלכה גם במדבר.
אמרתי "לא במיטבה"
אם כך, למה אצלי כמעט בכל ימי הקיץ המערכת עובדת נפלא, רק בימי שרב קיצוניים הרכב מתחמם?
ממה שלמדתי על בשרי - מזג אוויר נורא משפיע על קושי תפקוד המערכת, ויש הבדל משמעותי בין 33 מעלות לבין 40 מעלות.
(למיטב ידיעתי, מדבור ברדיאטור קצת סתום שלא שווה לי לעשות לו ניקוי בשביל יומיים בשנה)
שוב - מערכת שעובדת ב-90 מעלות, לא משנה לה אם בחוץ 33 או 40.
אם ספיקת מע' הקירור (בין אם משאבה שהאימפרלור שלה שחוק, או הרדיאטור סתום) לא מספיקה לסחרור הנוזל בצורה שהמקרן (רדיאטור) יספיק להוריד את הטמפ' לאיזור ה-90 מעלות, אז רצוי מאוד לטפל במערכת לפני שההתחממות תגיע גם בשאר הימים.
החום במנוע בכלל לא נוצר מטמפ' הסביבה, אלא כתוצאה מהליך הבעירה בתא השריפה (כ-500 מעלות). הקירור מתבצע גם באמצעות השמן המותז במעברים במנוע ובראש וגם באמצעות נוזל הקירור שעובר במעברים מקבילים בבלוק ובראש. אני לא מתייחס למנועי קירור אוויר של פעם, שם יש צלעות קירור והם רגישים יותר לחום חיצוני.
כמובן שככל שחם יותר בחוץ, הרדיאטור יוריד את הטמפ' לגבוהה יותר, אבל זה אמור להיפתר עם יותר זמן פעולה של המאוורר.
תיתכן, כמובן, גם בעיה חשמלית (מגעים רופפים או וונטה שסיימה את חייה), כך שבכל מקרה הייתי בודק גם אם זה יומיים בשנה, אחרת הבעיה תכה, לפי מיטב חוקי מרפי, בזמן ובמקום הכי לא מתאימים.
שוב - מערכת שעובדת ב-90 מעלות, לא משנה לה אם בחוץ 33 או 40.
אם ספיקת מע' הקירור (בין אם משאבה שהאימפרלור שלה שחוק, או הרדיאטור סתום) לא מספיקה לסחרור הנוזל בצורה שהמקרן (רדיאטור) יספיק להוריד את הטמפ' לאיזור ה-90 מעלות, אז רצוי מאוד לטפל במערכת לפני שההתחממות תגיע גם בשאר הימים.
החום במנוע בכלל לא נוצר מטמפ' הסביבה, אלא כתוצאה מהליך הבעירה בתא השריפה (כ-500 מעלות). הקירור מתבצע גם באמצעות השמן המותז במעברים במנוע ובראש וגם באמצעות נוזל הקירור שעובר במעברים מקבילים בבלוק ובראש. אני לא מתייחס למנועי קירור אוויר של פעם, שם יש צלעות קירור והם רגישים יותר לחום חיצוני.
כמובן שככל שחם יותר בחוץ, הרדיאטור יוריד את הטמפ' לגבוהה יותר, אבל זה אמור להיפתר עם יותר זמן פעולה של המאוורר.
תיתכן, כמובן, גם בעיה חשמלית (מגעים רופפים או וונטה שסיימה את חייה), כך שבכל מקרה הייתי בודק גם אם זה יומיים בשנה, אחרת הבעיה תכה, לפי מיטב חוקי מרפי, בזמן ובמקום הכי לא מתאימים.
וונטה הוחלפה מלפני קצת יותר משנה, גם לפני שהוחלפה הבעיה הייתה קיימת.
בכל-מקרה, זה לא סוד שבימי חום קיצוניים רוב הרכבים הישנים מתמודדים עם הקירור פחות טוב (אני תמיד רואה בימי חום קיצוניים יותר רכבים שנתקעו ומחכים לגרר)
ברור.
רכב ישן = בלאי כזה ואחר.
אם הבלאי מטופל, גם רכב ישן יעמוד בעומסי חום קיצוניים (כמובן בתנאי שתוכנן לכך ולא מדובר ברכב מייבוא אישי עם מע' קירור לא מתאימה, נדיר מאוד בארץ) ללא קושי.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.