cruzo82
19-04-16, 16:58
אז הסיפור מתחיל לפני כמה חודשים -
בהילוכים נמוכים ההעברה פתאום התחילה לעשות לי רעש, ובאחד מן הימים הרכב סירב להתניע יחד עם צפצוף וההודעה "Check transmission - see manual" (לא סגור על הנוסח). הסירוב התנעה קרה לי פעמיים ואז החלטתי לא לקחת סיכון והלכתי למורשה בראשון לציון.
אחרי כמה שעות התקשרו אלי ואמרו לי שכנראה צריך להחליף גיר כי יש נזילה מהרובוט. אמרתי - אין מצב. הגעתי והראו לי בדיוק את הנזילה (מהחיישן) ושאין מה לעשות וצריך להחליף גיר - 8000 ש"ח (אם לא יותר). "אין סיכוי שזה הקלאץ" - גם זה נאמר כמה פעמים.
אמרתי להם משהו בסגנון.. "זיבי!" והרגשתי צורך עז לפנות לsecond opinion בדיוק כמו שאומרים לך שחלית במחלה חשוכת מרפא ואתה לא בדיוק מאמין לרופא. (בתקווה שלא נגיע לזה כמובן)
זהו בדיוק השלב שבו נזכרתי שלפני כמה שנים הייתי אצל שלמה בפיאטון כדי להחליף חיישן בלימה שגרם לנורית כלשהי לדלוק בלי סיבה. התיקון היה יחסית יקר - 450 שקל בערך לחיישן, היה נראה לי יקר בזמנו אבל בגדול התקלה תוקנה ולא חזרה מאז.
אמרתי לעצמי שבזמנים קשים כאלו אני אחזור למקום שאני סומך עליו ועם ניסיון.. כמה ימים אחרי הופעתי אצל שלמה שאמר לי שאין לי מה לדאוג ושלפי דעתו העלות תהיה הרבה יותר נמוכה, וממש לא בטוח שזה הגיר.
כשהייתי שם שלמה שאל אותי אם הוחלף פעם קלאץ' - לפי מה שהיה ידוע לי לא הוחלף (הרכב עבר 100K). התקשר ובירר עם פיאט ונאמר לו שמעולם לא דווח על החלפת קלאץ'. נתתי אור ירוק ובסוף היום באתי לקחת את הרכב.
אחד העובדים הראה לי בדיוק את רשימת התקלות שהמחשב פולט והסביר לי שבלי לבדוק לעומק אי אפשר באמת להבין כלום מהתקלות האלו, ושלמוסכים המורשים אין באמת כח ולא מעניין אותם מה המקור - הם רק רוצים לדחוף כמה שיותר חלקים חדשים כדי למקסם את הרווחים שלהם (מה שנשמע הגיוני ביותר - חייב לציין).
*תוספת - הבחור גם סיפר לי שהנזילה (שהגיעה מהחיישן של הרובוט) נגרמה בגלל שהקלאץ' היה כבר גמור ולא הצליח להכנס להילוכים, מה שגרם להתאמצות של הרובוט ולנזילה מהחיישן. במוסך המורשה אמרו לי שהאטמים ברובוט הלכו ובגלל זה יש נזילה בחיישן. (ולא מחליפים אטמים - לכן צריך להחליף רובוט. אבל למה לעצור שם, אולי נחליף גם מנוע בדרך?)
שורה תחתונה, אני חודש וחצי עם קלאץ' חדש, ונזק של 2500~ שקל במקום 8000 - ונראה שהאוטו נוסע מצויין. צריך לגשת שוב לשלמה לבדיקת מעקב, אעדכן.
ממליץ בחום.
בהילוכים נמוכים ההעברה פתאום התחילה לעשות לי רעש, ובאחד מן הימים הרכב סירב להתניע יחד עם צפצוף וההודעה "Check transmission - see manual" (לא סגור על הנוסח). הסירוב התנעה קרה לי פעמיים ואז החלטתי לא לקחת סיכון והלכתי למורשה בראשון לציון.
אחרי כמה שעות התקשרו אלי ואמרו לי שכנראה צריך להחליף גיר כי יש נזילה מהרובוט. אמרתי - אין מצב. הגעתי והראו לי בדיוק את הנזילה (מהחיישן) ושאין מה לעשות וצריך להחליף גיר - 8000 ש"ח (אם לא יותר). "אין סיכוי שזה הקלאץ" - גם זה נאמר כמה פעמים.
אמרתי להם משהו בסגנון.. "זיבי!" והרגשתי צורך עז לפנות לsecond opinion בדיוק כמו שאומרים לך שחלית במחלה חשוכת מרפא ואתה לא בדיוק מאמין לרופא. (בתקווה שלא נגיע לזה כמובן)
זהו בדיוק השלב שבו נזכרתי שלפני כמה שנים הייתי אצל שלמה בפיאטון כדי להחליף חיישן בלימה שגרם לנורית כלשהי לדלוק בלי סיבה. התיקון היה יחסית יקר - 450 שקל בערך לחיישן, היה נראה לי יקר בזמנו אבל בגדול התקלה תוקנה ולא חזרה מאז.
אמרתי לעצמי שבזמנים קשים כאלו אני אחזור למקום שאני סומך עליו ועם ניסיון.. כמה ימים אחרי הופעתי אצל שלמה שאמר לי שאין לי מה לדאוג ושלפי דעתו העלות תהיה הרבה יותר נמוכה, וממש לא בטוח שזה הגיר.
כשהייתי שם שלמה שאל אותי אם הוחלף פעם קלאץ' - לפי מה שהיה ידוע לי לא הוחלף (הרכב עבר 100K). התקשר ובירר עם פיאט ונאמר לו שמעולם לא דווח על החלפת קלאץ'. נתתי אור ירוק ובסוף היום באתי לקחת את הרכב.
אחד העובדים הראה לי בדיוק את רשימת התקלות שהמחשב פולט והסביר לי שבלי לבדוק לעומק אי אפשר באמת להבין כלום מהתקלות האלו, ושלמוסכים המורשים אין באמת כח ולא מעניין אותם מה המקור - הם רק רוצים לדחוף כמה שיותר חלקים חדשים כדי למקסם את הרווחים שלהם (מה שנשמע הגיוני ביותר - חייב לציין).
*תוספת - הבחור גם סיפר לי שהנזילה (שהגיעה מהחיישן של הרובוט) נגרמה בגלל שהקלאץ' היה כבר גמור ולא הצליח להכנס להילוכים, מה שגרם להתאמצות של הרובוט ולנזילה מהחיישן. במוסך המורשה אמרו לי שהאטמים ברובוט הלכו ובגלל זה יש נזילה בחיישן. (ולא מחליפים אטמים - לכן צריך להחליף רובוט. אבל למה לעצור שם, אולי נחליף גם מנוע בדרך?)
שורה תחתונה, אני חודש וחצי עם קלאץ' חדש, ונזק של 2500~ שקל במקום 8000 - ונראה שהאוטו נוסע מצויין. צריך לגשת שוב לשלמה לבדיקת מעקב, אעדכן.
ממליץ בחום.