התחבר

View Full Version : פיאט פונטו ספייס 2005 אוטומט 16V עבר 205 אלף ק"מ - אשמח ליעוץ,


jackreacher
01-03-16, 21:43
שלום לכולם,

כמו שרשמתי בדיון אחר, התחדשתי ברכב הנ"ל ומיום ליום רשימת הליקויים הולכת וגדלה.
אז.. ניגש ישר לעיניין,

1. הרכב אוכל שמן ברמה של חצי מדיד ל 100קמ, בערך.
ידוע לי על נזילה קלה, אולי טיפה אחת אחרי נסיעה ארוכה, ממחזיר שמן תחתון (לא נוגע ברצועת טיימינג). הייתי במוסך שמשון ואמרו שאין צורך לגעת בזה כרגע.
כמות השמן שהרכב אוכל, טבעית? זו הנורמה?

2. הבנתי כי כאשר המנוע קר, הטורים אמורים להתחיל ב 1100 ולרדת לאט לאט. אצלי הם 800 קבוע. חיישן כלשהו?

3. בית מצערת.
הטורים לא כל כך יציבים, בעיקר בהאטה ולקראת עצירה, כמו כך דוושת הגז לא מגיבה בנעימות, בעיקר בהתחלה. התחלתי לפרק את האיזור אבל עצרתי באמצע כי לא היה מפתח מתאים, אבל גשפירקתי את הצינור שיוצא מבית הפילטר ועובר לבית מצערת ראיתי שיש שמן, ממש טיפטף.
גם בית המצערת עצמו שומני ויש בו ממש הצטברות של גושי בוץ כאלה..
הצינור נשם הוחלף לפני כחודש וכרגע הוא דיי שומני, ודיי מוזר לי ששומניות כזאת מתחברת לצינור שמגיע לבית מצערת שאמור להיות "סטרילי".
מה הולך כאן?

4. צריכת דלק.
אל תנסו להגיד שאני לא מודד נכון ושהצריכה אחלה.
550קמ על 40 ליטר, 90% בינעירוני, נהיגה מתונה ורגועה.
מזדה 97' 1600 שותה פחות מהפונטו הזאת. אם משווים צריכות דלק של פונטואים בחו"ל, אז ממש שמיים וארץ.
אולי זה קשור, אבל יש ריח ממש חריף של גזים מהאגזוז ומריחים אותם גם אם פותחים את מכסה השמן מנוע. תערובת עשירה מידי אולי?

5. מכת גז לאיזור ה 4-5 אלף טורים ועזיבה מיידת של הדוושה גורמת לטורים לרדת כמעט עד הסוף, המנוע מגמגם ונכבה. יש לציין שאחרי שמניעים ומנסים שוב, הטורים אומנם מגמגמים אבל לא נכבה. לא שאני נותן מכות גז להנאתי, אבל זה קרה פעמיים. בפעם הראשונה המחשב הספיק להציג שגיאת לחץ שמן. בפעם השניה לא הציג כלום ופשוט נכבה.

6. הדלקת אורות חזית גורמת לרכב לרעוד.
שינוי בטורים משנה גם את עוצמת פנסי האורות חזית. המצבר נראה בסדר, מניע כל פעם ללא שום מאמץ.

קצת יותר פרטים לגבי תחזוקת הרכב,
עבר טיפול לפני 1000קמ, כולל פלאגים, פילטר אוויר, פילטר שמן, שמן 5-40. טיימינג נעשה לפני שנתיים ו 45 אלף ק"מ. יש לציין כי כל החלקים ככל הנראה לא מקוריים.
שוב, עבר כ 205 אלף ק"מ, לא ידוע על שיפוצי מנוע. הרכב לא מתחמם, מגיע לטמפרטורת עבודה (אמצע) תוך כ 5 דקות ולא עובר אותה ויהי מה. בכביש מהיר הטמפ' לפעמים טיפטיפה מתחת לחצי.

אז..כן.. תורכם. :)

davidmzr
02-03-16, 10:06
אני בספק אם יש אמת במה שהמוסך אמר לך "שאין צורך לגעת בזה כרגע".
1. חצי מדיד ל- 100 ק"מ, היא כמות גדולה ולא סבירה.
2. לגבי הסל"ד, בדוק או החליף את חיישן החום.
3. שמן בצינור שיוצא מבית הפילטר ונמצא בבית המצערת, מצביע על רינגים שחוקים.
4. התופעה מזכירה מנוע גמור.
5. התופעה קשורה לכלל הבעיות.
6. אורות חזית גורמת לרכב לרעוד. בדוק את חיבורי המינוס לשלדה ולמנוע.
דוד.

jackreacher
02-03-16, 14:15
אז איפה מתחילים?
מה הנזק? עד כמה האבחנה מדויקת?
:(

מה קורה אם ממשיכים לנסוע ככה?

davidmzr
02-03-16, 15:10
אני מתאר לי שאת כל הסיפור שסיפרת כאן שאלת גם במוסך.
אז מה אמר המוסך ביחס לכול השאר ?.
לשאלתך עד כמה האבחנה מדויקת. כפי שאמר המשורר, "אין הנחתום מעיד על עיסתו" :)
דוד.

jackreacher
02-03-16, 15:36
לא הייתי במוסך עם השאלות הנ"ל.
למרות שנכנסתי כדי לקבל תמונה כללית על מצב הרכב, נאמר כי הרכב במצב מכני טוב יחסית.

אם כי מוזר בגלל שהם החליפו צינור נשם קרוע, אז ברור שהם ראו שם שמן בכמות שלא צריכה להיות, אבל לא אמרו.

על המצערת גיליתי אחר כך כשרציתי לנקות.
גם מנוע מגמגם ונכבה אחרי מכת גז גיליתי אחר כך..

חוץ מזה,
למה אתה חושב שאני משחק אותה תמים ומנסה להסתיר שכבר הייתי במוסך לחוות לדעת?
לו הייתי במוסך, הייתי משתף ומתייעץ בהתאם..

jackreacher
02-03-16, 22:32
עדכון קטן,

ניקיתי את בית המצערת, צירפתי גם תמונה של הצינור, כדי להראות את הקצה השומני שמתחבר לבית המצערת.


בעיית הגמגומים פסקה ודוושת הגז מגיבה הרבה יותר בנעימות.
גם מכת גז לא גורמת לטורים לרדת כמו בעבר, והמנוע לא נכבה.

http://i194.photobucket.com/albums/z194/jackreacherr/20160302_194953_zpspoio06oz.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z194/jackreacherr/20160302_200420_zps4l2hkkyj.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z194/jackreacherr/20160302_200413_zpshjouvzex.jpg

jackreacher
03-03-16, 09:11
עדכון נוסף,
הבוקר בהנעה, הטורים אכן התחילו ב 1100, מ שמעולם לא קרה לפני ניקוי הבית מצערת.

הטורים התחילו ב 1100 ואחרי מספר שניות ירדו בהדרגה למקומם הקבוע, איזור ה 800.
האם זאת התנהגות תקינה של החיישן?

yair791
03-03-16, 11:31
כן זו היתנהגות תקינה

jackreacher
04-03-16, 06:58
טוב אז עושה רושם שניקוי בית המצערת פתר יחסית הרבה בעיות.

אבל מה עושים עם צריכת הדלק?
יכול להיות חיישן הלמבדה אינו תקין?

davidmzr
04-03-16, 08:32
לפי כמות השמן בצינור התופעה תחזור. המנוע מנפח ומלכלך את בית המצערת.
לגבי צריכת הדלק, בדוק את חיישן הלמבדה.
חמם את המנוע לטמפרטורת העבודה, כבה מנוע ונתק את הקונקטור של החיישן.
הדלק מנוע בטורים נמוכים ובדוק מתח בין חוטי החיישן (בקונקטור המנותק).
אמור להיות 0,2V. תן גז עד ל2000 טורים בערך, וראה אם הוולאט מתנדנד בין 0.2V ל-0.8V.
אם הערכים לא חורגים באופן משמעותי מהנ"ל. החיישן תקין.
יש לקחת בחשבון שכאשר הרינגים שחוקים תעלה צריכת הדלק. כדי לבדוק זאת צריך לבצע בדיקת לחץ הפוך וקומפרסיה.
דוד.

jackreacher
04-03-16, 14:00
איפה נמצא החיישן?
צריך לפרק חלקים כדי להגיע אליו?
אירי שהגעתי אליו, פשוט בודק מתח עם רב מודד?

החלפת רינגים יפתור גם את ניפוח המנוע?
איך בודקים לחץ הפוך וקומפרסיה והאם זה בכלל משהו שאדם פשוט אמצעים, כמוני, יכול לבצע?
כשמחליפים רינגים, זה רק רינגים או דברים נוספים על הדרך?

רפי לין
04-03-16, 16:57
את נוהל הבדיקות צריך לדעת לבצע ושי לכך מכשירים יעושיים ומכיוון שמממילא אין לך אותם, אין צורך לפרט את נוהל הבדיקה.
בברכה - רפי לין

davidmzr
04-03-16, 17:13
נכון שאת נוהל הבדיקות צריך לדעת לבצע, וחשוב גם להבין את הממצאים המתקבלים.
jackreacher, החיישו נמצא על סעפת הפליטה לפני הממיר.
את החיישן לבדוק עם רב מודד דיגיטלי.
כן, החלפת רינגים יפתור גם את ניפוח המנוע.
לא מחליפים רינגים כחלק נפרד. צריך מסבים, שיפוץ ראש, טיימינג, שמן , מסנן שמן, פלגים ועוד דברים שמתגלים על הדרך. כלל לא זול.
דוד.

jackreacher
05-03-16, 00:31
הבנתי.

ובכן, לפני שאני נכנס להרפתקה הכיפית הזאת, איפה באשדוד אוכל לעשות את הבדיקות שציינת, לחץ הפוך וקומפרסיה?

jackreacher
05-03-16, 17:11
אגב,

בדקתי היום את החיישן חמצן, בהנחה ועשיתי את זה נכון,
פלוס לשחור מינוס לאפור,
הנתון שהתקבל בטורים נמוכים (בלי גז) היה באיזור ה 0.450, וטורים ב 2000 הביאו נתונים באיזור ה 0.400.


היום גם שמתי לב שיוצא... משהו שחור מהאגזוז, צירפתי תמונה.
http://i194.photobucket.com/albums/z194/jackreacherr/20160305_152818_zpsb7cibrbq.jpg

jackreacher
06-03-16, 22:07
טוב אז הפיח קראתי שסביר להניח נגרם כתוצאה מתערובת דלק לא נכונה, ומאחר וחיישן החמצן אינו תקין (שוב, אם מדדתי נכון), אני מקווה שהחלפתו תפתור את זה.

האם יש טעם לנסות לסדר את החיישן, לשלוף אותו ולנקות בעזרת ספרי מגעים?

או שאין טעם ועדיף לקנות חדש?
ואם חדש, מקורי או בוש?
מה המחירים שלהם בכלל?

yair791
06-03-16, 22:16
תחליפי לא צריך להישתגע על מקורי

jackreacher
06-03-16, 22:51
כמה עולה תחליפי?
של איזו חברה לקחת?

yair791
07-03-16, 08:07
בפעם האחרונה שהחלפתי חישן חמצן זה היה לפני 5 שנים ביונדאי שהיתה לי ולקחתי חישן תחליפי יפני או משהוא דומה וזה עשה את העבודה

davidmzr
07-03-16, 10:18
[QUOTE=jackreacher;137079]



הנתון שהתקבל בטורים נמוכים (בלי גז) היה באיזור ה 0.450, וטורים ב 2000 הביאו נתונים באיזור ה 0.400.


היום גם שמתי לב שיוצא... משהו שחור מהאגזוז, צירפתי תמונה.
_/QUOTE]
אין מה לרוץ ולהחליף את החיישן.
הנתונים שקיבלת בבדיקה לא בהכרח מעידים על חיישן פגום, אלה על בעיית תערובת עשירה מידי. חיישן חמצן תקול יגרום לנורה דולקת בלוח השעונים. הבעיה יכולה להיגרם מבעיה אחרת, שמוציאה אותו מטווח פעולתו. כמו משיכת אוויר בסעפת היניקה ועוד....
כדי לוודא זאת, הניע את המנוע , קח סמרטוט וסגור מאחורה את יציאת האגזוז. אם המנוע לא נכבה, מצאת את הבעיה.
הגושים מהאגזוז שהעלית בתמונה, הם לא תוצאה של חיישן תקול אלא גושי שמן שהתקשה כתוצאה "מהניפוח". חיישן תקול יוציא עשן שחור בלי גושים.
אותה תופעה קורת כאשר מנקים בית מצערת עם ספריי קרבורטור בלי לפרק אותה כאשר המנוע פועל.
דוד.

jackreacher
07-03-16, 18:41
הורס שמחות. חשבתי שחיישן חמצן יפתור טת הצרות האלה..

הסמרטוט צריך ממש לאטום את האגזוז כדי שלא יצא שום כלום ממנו? זה לא יעשה נזק למנוע?

davidmzr
07-03-16, 18:58
כן, הסמרטוט צריך ממש לאטום את האגזוז כדי שלא יצא שום כלום ממנו.
לא, זה לא יעשה נזק למנוע.
דוד.

jackreacher
08-03-16, 17:29
טחבתי כל מה שיכולתי לחור הזה.
עושה רושם שאני לא מצליח לסתום אותו לגמרי, כי שומעים שבורח.

מה שכן, תוך כדי הניסיון שמעתי שיוצאים גזים ממקום אחר, ומצאתי חור לא קטן בצד השני של המאפלר.
גם אותו ניסיתי לסתום והמנוע עדיין מסרב להיכנע.

http://i194.photobucket.com/albums/z194/jackreacherr/20160308_160003_zps9rnfziwz.jpg

יש עוד דרך לבדוק את הנושא הזה?

eli_h1
08-03-16, 18:24
מניסיון דבר אפוקסי סוגר הכל

davidmzr
08-03-16, 18:30
מה זה מאפלר ?.
לך למתקן אגזוזים שיתקן וגם יבדוק אם יש דליפה בין הסעפת לממיר.
את הבדיקה עושים כאשר המנוע בטמפרטורת העבודה, כאשר הסל"ד על כ-800.

דוד.

davidmzr
17-03-16, 20:39
ה"פ שקיבלתי הערב.

שלום שוב,
הפעם זו אינה הודעה טכנית לכלל הפורום, אלא הודעה פרטית בהחלט.
אשמח אם נוכל להיפגש, כדי שתוכל לתת אבחנה סופית והצעת מחיר לשיפוץ ראש מנוע, עבודה שלך וחלקים.
כזכור, פיאט פונטו אוטומטית 2005, שמן יוצא מהנשם לצינור אוויר ומגיע לבית מצערת. כמו כן גם חתיכות שמן יבשות שיוצאות מהאגזוז.
המלצת כי הגיע הזמן לשפץ את הראש, הרכב עבר 206 אלף ק"מ.
מקווה שיתאפשר הדבר!

jackreacher היקר.
מקווה שלא תכעס שהעברתי את ההודעה לפורום.
כפי ששאל המשורר, "הישנה כושי עורו ונמר חברבורותיו".
עכשיו ברצינות.
לא זוכר שהמלצתי לשפץ רק את הראש. במצב הזה חייבים לעשות גם רינגים מסבים וטיימינג.
שמן שיוצא מהנשם לצינור אוויר ומגיע לבית מצערת, לא ייפתר עם שיפץ הראש.
אל תלך על מדרון תלול שיוביל אותך לצרות נוספות. אולי תשקול להחליף מנוע, זה יהיה הרבה יותר זול.
דוד.

jackreacher
17-03-16, 20:50
אוקי, אבל פספסת את העיקר ההודעה.
תהיה מעוניין בלעשות את העבודה או לא?

davidmzr
18-03-16, 07:29
תמתין יכול להיות שאני קונה היום את הרכב עם התאונה שפורסם כאן:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=137176#post137176
אני נוסע לבדוק אותו, אם לא כדאי יהיה לי לתקן אותו, אז אקח לחלקים. תקבל את המנוע והעבודה במחיר מצחיק.
עדכון בהמשך היום.
דוד.

jackreacher
18-03-16, 08:01
נשמע מעולה, מחכה לתוצאות בדיקה של הרכב שעבר תאונה!

davidmzr
18-03-16, 15:37
החדשות לא מעודדות. :mad:
מהבוקר בשעה 7.00 ועד השעה 13.00 צלצלתי ל-liranet בכול חצי שעה, הנייד צלצל אצלו ולא הייתה תשובה.
קבענו שאני מגיע היום. כבר דיברתי עם הגרריסט שהיה בהמתנה.
פתאום ללא הודעה מוקדמת הגיע אליי yair791. הציע שניסע לכתובת ונראה את האוטו.
כמובן שאם נחליף או נשפץ לך jackreacher את המנוע, יאיר יעבוד איתי.
הגענו לכתובת שנתן לי לירן. הכתובת היא של בית כנסת. לא היה פונטו ולא נעלי גאלי.
נכון שקבענו שאתקשר לפני שאצא, אבל לא לענות כל היום ?.
לא, לא טעיתי בכתובת שאלתי כדרכי פעמיים ורשמתי.
עכשיו השעה 14.30 שוב צלצלתי ואין עונה.
אז נמתין ונראה מה קורה, עייפתי.
דוד.

jackreacher
18-03-16, 16:21
מבאס.. מקווה שלירן יתעורר ויחזור אליך.

בנתיים ביקרתי אצל אגזוזן, אמר שהתיקון יעלה 100שח אבל לא מומלץ כי הוא לא יחזיק הרבה זמן, והמליץ להחליף את הדוד תמורת 450שח. האם זה מחיר סביר?

jackreacher
30-03-16, 10:13
דוד,
אני מניח שאין מנוע. מתי מתחילים עם שיפוץ הראש?

davidmzr
31-03-16, 18:44
לא נעשה שיפוץ ראש, אלא את שיפוץ כל המנוע.
כבר דיברנו על זה כאן בפורום. "במצב הזה חייבים לעשות גם רינגים מסבים וטיימינג. "שמן שיוצא מהנשם לצינור אוויר ומגיע לבית מצערת, לא ייפתר עם שיפוץ הראש."
לדעתי לאחר מכן הרכב יעשן באגזוז.
אני רוצה לישון טוב בלילה, ולא אחר כך לפרק מחדש. :)
היום היה אצלי yair791 דיברנו על הבעיה שלך, והחלטנו לטובתך שלא נבצע רק שיפוץ ראש.
לכן תחליט מה הינך רוצה לעשות. בשבוע הבא אנחנו פנויים להתחיל לפרק.
או שתמתין עד שנימצא רכב לאחר תאונה עם מעט ק"מ, כדי להחליף לך את המנוע.
שני ניסיונות לקנות כשלו. צלצלנו היום לספייס לאחר תאונה עם 120K ק"מ. שפורם ביד 2 חטפו אותו.
דוד.

jackreacher
31-03-16, 20:36
כמה אתה משער יעלה לשפץ את המנוע, בהנחה ולא יהיו הפתעות מעבר לתיכנון?

davidmzr
01-04-16, 20:19
אני מציע שתבוא אליי, נכין רשימת חלקים נצלצל יחד ונבדוק כמה עולים החלקים.
כמובן מה שקשור לתוך המנוע יהיה הכל מקורי.
אל תביא אתך מים קרים יש כאן, למקרה שתקבל חום ממחיר החלקים. :)
כמובן לא ניתן לדעת הכול לפני הפירוק. כולל גם האם ניתן לשפץ את הראש. את זה קובע החרט לאחר בדיקה.
דוד.

jackreacher
04-04-16, 19:37
זהו, הרכב מראה סימני גסיסה.
לפתע המנוע התחיל ממש לרעוד עם רעשי פליטה לא יציבים מהאגזוז.. נוסף למנורת מנוע צהובה מהבהבת.
גם לא סוחב ועשן שחור.. גם רעש של נקישות כשמעלים טיפה טורים.

מה זה?

דוד איך אני מגיע אליך, דחוף חח

jackreacher
04-04-16, 21:23
הייתי חייב להגיע מאשקלון לאשדוד במצב הזה,
כשהגעתי.. צילמתי..

יכול להיות שממיר קטליטי גמור יגרום לכל התופעות שציינתי קודם?

http://i194.photobucket.com/albums/z194/jackreacherr/20160404_201134_zps68niy4cy.jpg

yair791
04-04-16, 21:51
אם זה הממיר שלך לאחר נסיעה אז יש לך שסתומי פליטה שרופים והאש עוברת למערכת הפליטה במקום להישאר בתוך המנוע

davidmzr
05-04-16, 09:35
זה לא הממיר סתום. אלא סעפת פליטה וחלק מהאגזוז לוהטים כאילו חיממו עם ברנר.
כתוצאה מכך גם החיישן חמצן הלך. התערובת נדלקת באגזוז וגומרת גם על הממיר.
אל תבוא אליי בנסיעה, הדבר מסוכן ועלול לגרום לשרפה של כל הרכב.
אני מיד שולח אליך את מס' הנייד שלי
.
תומר לא הייתי מציע לך לקנות לזוגתך את הרכב שכתבת בה"פ.
דוד.

jackreacher
12-04-16, 20:33
בשעה טובה אני שמח לעדכן שהבעיה נפתרה!

אחרי שעברתי כמה מוסכניקים חסר ניסיון שכל מה שהיה להם להציע זה מנוע מפירוק,
וחאפרים כאלה ואחרים עם הצעות מצחיקות,

בסופו של דבר הגעתי למוסך פיאטון - הדבר הכי טוב שעשיתי לרכב, מאז שקניתי אותו.
בלי לבלבל את המוח, הכי מקצועי, הכי הוגן ישר לעיניין ומחירים לשביעות רצוני.

הוחלפו סלילי הצתה והרכב כמו חדש.
זה הכל.

תודה למי שייעץ ועזר!

davidmzr
13-04-16, 09:02
כתבת עליי שאני הורס שמחות. :)
לא חלילה אין לי כוונה להרוס לך את השמחה. אבל עם כל הבעיות שכתבת כאן באשכול. אני בספק אם אכן לאחר החלפת סליל ההצתה, המנוע כמו חדש וכל הבעיות נפתרו.
"ימים יגידו".
אתן דוגמה , אין קשר בין אכילת שמן או בין סעפת יניקה שמאדימה מחום, לבין סליל ההצתה.
ואל נא תשלול את מה שאמרו לך מוסכים אחרים.
בהזדמנות זאת אני מבקש להתנצל שלא חזרתי אליך כפי שקבענו, כאשר רצית לשלוח לנו את הרכב בגרר. יאיר פשוט קיבל שפעת וגם לי היו אי אלו בעיות.
אז שיהיה בהצלחה.
דוד.