התחבר

View Full Version : תקלה מאוד נדירה.


davidmzr
26-01-16, 20:40
לפני שלושה ימים הגיע אלי יונדאי גטס מודל 2008 , 12 שסתומים הידרוליים. נפח 1.3. עם כ-120 אלף ק"מ.
היה מים בשמן ו-CO במערכת המים. הראש פורק ונמסר לחרט לשיפוץ.
לאחר ההרכבה, צילינדר מס' 3 לא הגיב. התחלנו במערכת בדיקות של כ-3 שעות.
ניבדק ניצוץ, קויילים, מזרק, טיימינג פעמיים, לחץ הפוך, עד כאן היה תקין. קומפרסיה 0. לא בכדי אני מעלה את הנושא משום שהתקלה הייתה מאוד נדירה. התקלה תוקנה והרכב כבר נסע.
השאלה הנשאלת, איך יכול להיות שלחץ הפוך תקין ואין קומפרסיה ומה הייתה התקלה ?.
דוד.

yair791
26-01-16, 20:52
נשמע שהבעיה היא במערכת השסתומים כלומר שסתום שלא אוטם טוב או לא מחובר טוב כלומר הנועל שלו לא סגור .
הלחץ הפוך היה תקין כיוון שהכנסת לחץ לצילינדר תידחוף את השסתום למקום שלו ותא הבעירה יהיה אטום בדיוק כמו במצב בו מפרקים את גל הזיזים וכל הדברים מיסביב בשביל להחליף גומיות שסתומים
יתכן והיתה פאשלה אצל החרט מסיבה כזו או אחרת.
לא היה בבוכנה קומפרסיה כניראה בגלל שהתנודות המנוע בזמן הסיבוב שלו גרמו לשסתום להיות פתוח במעט והקומפרסיה היתה בורחת
שורה תחתונה תקלות שנעשות ע"י אדם הן מהקשות ביותר לאיתור ופיתרון כי צריך לדעת מה המכונאי לפניך עשה כדי לעלות על זה

davidmzr
26-01-16, 21:20
אני מתנצל משום שאמרתי לך בנייד, שאין מצב שתדע.
קלעת בול אני ממש בהלם. תיארת בדיוק את מה שקרה. מקווה שארז לא סיפר לך על התקלה. כי לאחרונה אני מרגיש שיש ביניכם סודות שאתם לא מספרים לי :)
קשה מאוד היה לראות שאחד הקנים של השסתום נמוכים מהשאר בזמן שהראש היה מורכב. מסתבר שהחרט עשה את הפשלה. צילצלתי אליו לאחר שמצאנו את התקלה, אמר שלא יכול להיות שלא הכניס טוב את נועל השסתום. לאחר שאמרתי לו שאשלח לו תמונה, הודה. אמר שבזמן החלפת הגומיות, צלצל אליו נודניק אחד וכנראה הוא דילג בטעות על אחד השסתומים.
פירקנו את הקמשאפטים הכנסנו אוויר לחור הפלג, לחצנו את הקפיץ (בלי להוריד את הראש) והכנסנו את הנועלים למקום.
המנוע עבד כמו שעון שויצרי, אבל נורת הצ'ק דלקה. התחברנו עם מחשב ומחקנו אותה. בנסיעת מבחן הכל פעל כשורה.
דוד

asafasaf
27-01-16, 09:44
דוד אתה שפיץ כרגיל, רק תיקון קל, לא יכולה להיות גטס 2008 12 שסתומים.

כנראה התבלבלת בשנה. ב-2006 התחלף הדור.

בנוסף בתמונה של הבלון גז בחצר שלך, רואים את הגטס הצהובה והיא דור ראשון לפי הפגוש האחורי.

davidmzr
27-01-16, 13:07
אסף צודק בקשר לשנת הרכב.
מעניין שבדיבור עם החרט, אמר בהתחלה שלא יכול להיות שלא נעל את השסתום. שאל אותי איך ייתכן שהנעתי והשסתום לא ברח לצילינדר. האמת שיש משהו במה ששאל. אבל לא נתתי לו להתחמק ולהעביר את הנושא. אמרתי לא יודע. האמת שגם אני משתומם איך זה לא קרה. אם היה קורה, צריך הייתי לזרוק את המנוע לזבל. הנעתי ל-10 דקות לא הייתה דפיקה.
אבל כאמור הצילינדר השלישי לא הגיב. קורה שלאחר שיפוץ מנוע עם שסתומים הידרוליים, יש רעש שסתום והמנוע מזייף, עד שהכוסית מוציאה לבד את האוויר האצור בתוכה. לכן הנעתי ל-10 דקות בתקווה שזה יסתדר, כפי שקרה לי גם בעבר.
דוד.

matansab
27-01-16, 19:02
דוד התותח, כיף לקרוא.