View Full Version : מנורת שמן נכבית רק כמה שניות אחרי ההנעה.
שלום חברים.
לאחרונה באופן קבוע מנורת החיווי של השמן נשארת דלוקה למשך מספר
שניות לאחר ההנעה.
כמובן שפילטר השמן הוא מקורי (וחדש יחסית, כמה חודשים וכ 3,000 ק"מ),
השמן הוא agip 10w40 והמפלס שלו תקין.
אני מחליף באופן קבוע (אחת לשנה או 10 אלף ק"מ, המוקדם מביניהם) שמן,
פילטר שמן, פלאגים, פילטר אוויר, פילטר מזגן וחלקים נוספים לפי הצורך.
אשמח לשמוע אם מישהו מכיר את התופעה, את סיבתה ואת הדרך לפתור אותה.
תחליף יוניט יתכן ויש ליכלוך שתופס אותה או שהפילטר עצמו לא בסדר זו גם אפשרות
יתכן גם לגלוך שהיצתבר על הרשת של המשאבה וזה יצריך פירוק קרטר
אתה יכול ללהכניס תוסף לשטיפה ואז להחליף את הפילטר ואת יוניט גם יחד
לא רואה שום סיבה שבעולם ללכת ולקנות עכשיו יוניט חדשה בלי לנסות ולנקות את הקיימת שהתהליך הוא פשוט מאוד!
כמו כן בדוק הצטברות בוצה בפתח מילוי השמן ובמידה וקיימת יש להוריד אגן שמן ולבצע ניקוי כהלכה!
צודקים יאיר ומאור.
אבל עליכם לדעת שגם שחיקה במסבי טלטל וראשי בקרנק יכולה לגרום לתופעה.
כמו כן חופש בקמשאט.
כמה ק"מ גמע המנוע ?.
דוד.
אני יוצא מנק הנחה שלא מדובר בבעיה כל כך חמורה כמו מסיבים בגלל שהוא לא רשם שיש רעשים חריגים או דפיקות מהמנוע
כמובן שגם המשאבה יכולה להיות הגורם או כל חלק מניע אחר של המשאבה
ראשית, תודה על תשובותיכם המהירות (-: .
הק"מ כ 199,000.
לתחושתי העניין החל מאז שהחלפתי שמן ופילטר שמן, אך אינני יכול
להצביע על כך בוודאות.
פילטר השמן מקורי ונקנה אצל סודאי (וכך גם השמן, שלפיו מתאים לרכב).
אני יוצא מנק הנחה שלא מדובר בבעיה כל כך חמורה כמו מסיבים בגלל שהוא לא רשם שיש רעשים חריגים או דפיקות מהמנוע
הבעיה יכולה להיות גם התחלת שחיקה, לא חייבים לשמוע רעש.
צריך להתחיל במה שאתה ומאור כתבתם בהתחלה.
דוד.
אם אני זוכר נכון אי שם בשירשורים ישנים היה איזה קטע עם פילטר שמן מסויים בעל מקט ספציפי שהיה גורם להשהייה בהיכבות הנורה. אולי כדאי לבדוק את הכיוון הזה למרות שהפילטר מקורי! אולי יש כיה מקטים בעניין הזה...
נכון.
הבעיה לא הייתה במקט הספציפי, אלא בפילטרים שלא היה בהם שסתום. בזמן כיבוי המנוע
השמן היה חוזר לאגן. בהנעה הראשונה עד שהפילטר היה מתמלא היו כמה שניות של חוסר לחץ, לכן הנורה לא כבתה מיד. זה קרה במנועים שהמסנן מורכב לבלוק בצורה אופקית. כאשר מורכב היה בצורה אנכית, השמן לא חזר לאגן.
כל הסוג הנ"ל נעלם מהשוק. כיום יש שסתום בכל פילטר שתקנה גם אם אינו מקורי.
דוד.
חברים, מה אתם ממליצים לעשות כעת?
יש טעם להחליף את השמן לסוג אחר (בו השתמשתי עד הפעם האחרונה)
ופילטר שמן?
מה זאת אומרת להחליף סוג למה מה הכנסת הפעם הזו ששונה מפעם הקודמת
עד עכשיו מילאתי שמן 10w40 של פרסטון במשך כשנתיים ויותר,
הפעם החלטתי להשקיע יותר ומילאתי agip באותה צמיגות.
השמן נקנה אצל סודאי תוך קניית חלפים נוספים ולפי המלצתו, כך
שאני מניח שלא צריכה להיות בעיה כלשהי בהתאמת השמן למנוע.
חברים סליחה שאני מתערב,
אבל איך מנקים את ה"יוניט" הזה ? איפה הוא ממוקם ומה תפקידו ?
אשמח אם תשפכו קצת אור , שנחכים קצת חח
אחלה סופ"ש
היוניט לחץ שמן ממוקם ממש בצמוד לבית פילטר השמן. אם תעקוב אחר החוט היחיד שצמוד שלמסילה של מיכסה הטיימינג תגלה שהוא מוביל ישירות ליוניט הזו. את היוניט הזו מסירים בהברגה, מרססים עליו ספריי קרבורטור טוב. שייתנקה כמו שצריך ואפשר לאחר מיכן לחץ אויר לפיניש.
ניראה לי קצת מורכב התהליך.
כשאתפנה מבחינת עיסוקים אנסה לבצע (בתקווה בעוד כשבועיים).
הדבר יכול להיגרם מסגירה חזקה מדי של שני הברגים (אלן) הנמצאים
לפני הפילטר שמן?
מוציאים את היוניט על ידי פתיחת שני הברגים הללו?
בהוצאת היוניט כל השמן יתחיל להתרוקן או רק השמן המצוי בפילטר?
תודה :-)
אשמח אם תוכלו לכוון אותי עם זה :-)
אני מצרף כמה תמונות של האזור, אולי זה יסייע בכיוון...
בתמונה האחרונה יש תמונה מהאזור של האטם מכסה שסתומים - לדעתכם
הגיע הזמן להחליף אותו שוב? אולי רק להדק את הברגים מעט?
אתה לא צריך לפתוח שום 2 ברגים! היוניט עצמה יוצאת אחוצה אם תשים לב ישנו אום סביבה שאותו עם מפתח פתוח אתה מסובב לפתיחה והיוניט כולה יוצאת!
לגבי אטם מיכסה שסתומים אם הנזילה לא גדלה עזוב את זה ככה.
תודה רבה על העזרה מאור! :-)
אני מצרף שתי תמונות עם סימון על התמונה, אשמח אם תוכל לעיין
כדי לראות האם הבנתי אותך נכון.
כמו כן, אם הבנתי נכון והיוניט הוא אכן איפה שסימנתי - האם יישפך
שמן בעת הפתיחה? אם כן, האם מדובר בכמות קטנה (המצויה בפילטר
בלבד) או שמא עלי להכין את עצמי לכך שכל שמן המנוע (או רובו) יצא?
יש צורך לפרק את פילטר השמן טרם הפעולה?
פעולת הניקוי להבנתי הינה:
- ניתוק הקונטקטור.
- פתיחת ההברגה והוצאת היוניט (חיישן).
- ניקוי בעזרת ספריי קרבורטור.
כך עלי לפעול?
בתמונה השמאלית זו אכן היוניט. קח מפתח פתוח לא זוכר את המידה ופשוט הברג אותה אחוצה דרך האום שהיא מחוברת אליו. אל תגע ב 2 הברגים שבתמונה הימנית! לאחר שהוצאת את היוניט יישפך מעט שמן, אפילו לא כל מה שמצוי בפילטר אלא פחות מזה אז תשלים את הכמות לאחר החזרת היוניט. סדר פעולות הניקוי אכן נכון כמו שרשמת.
מעולה, תודה רבה מאור!
מחר אני נוסע דרך ירקונים, אז אכנס לאוטודיפו לקנות
ספריי קרבוקרטור (בתקווה שיש להם) :-) .
בכל חנות חלפים קיים ספריי קרבורטור שעלותו 15 שח.
אוי חבל ולא ראיתי את זה לפני,
יכולתי לחסוך לך הרבה בלאגן.
אין לך שום לכלוך ושום בלאגן, הבעיה שלך היא פילטר שמן.
סודאי ממזמן מצא זמן לחסוך כסף ולמכור פילטרים סיניים אשר אינם מקוריים!
הם מגיעים באריזה שנראת מקורית אך אם תשים לב רשום שזה מיוצר בסין ולא איטליה!
חיפשתי לא מזמן לרכב שלי פילטר שמן והופתעתי לגלות שב 70 אחוז מהארץ הכל סיני שנמכר כ״מקורי״ כולל סודאי!
אנא גש למוסך מורשה ותוודא כי הפילטר מיוצר באיטליה יש הטבעה על הקופסה וגם על הפילטר עצמו.
ניתקלתי הפוסט נורא ישן פה שהתופעה של פילטר סיני בדיוק גורמת לבעיה שיש לך!
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=17532&page=2
בהצלחה
בכל חנות חלפים קיים ספריי קרבורטור שעלותו 15 שח.
תודה, נקווה שיש באוטודיפו וזה עולה סביב המחיר הזה.
אוי חבל ולא ראיתי את זה לפני,
יכולתי לחסוך לך הרבה בלאגן.
אין לך שום לכלוך ושום בלאגן, הבעיה שלך היא פילטר שמן.
סודאי ממזמן מצא זמן לחסוך כסף ולמכור פילטרים סיניים אשר אינם מקוריים!
הם מגיעים באריזה שנראת מקורית אך אם תשים לב רשום שזה מיוצר בסין ולא איטליה!
חיפשתי לא מזמן לרכב שלי פילטר שמן והופתעתי לגלות שב 70 אחוז מהארץ הכל סיני שנמכר כ״מקורי״ כולל סודאי!
אנא גש למוסך מורשה ותוודא כי הפילטר מיוצר באיטליה יש הטבעה על הקופסה וגם על הפילטר עצמו.
ניתקלתי הפוסט נורא ישן פה שהתופעה של פילטר סיני בדיוק גורמת לבעיה שיש לך!
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=17532&page=2
בהצלחה
עדיין לא ביצעתי כלום, כך שאמרת בזמן.
אנסה להסתכל מחר על הפילטר עצמו, האם כתוב עליו היכן הוא מיוצר.
מבחינת ההטבעה - אכן יש עליו הטבעה מקורית של פיאט-אלפא.
גם האריזה הייתה מקורית, כך שאם אכן לא מדובר במוצר מקורי אז יש
כאן זיוף והטעייה של ממש. גם כאשר רכשתי אותו, ביקשתי חד משמעית
וגם שילמתי בעבור פילטר מקורי.
כולם מגיעים עם הטבעת סמלים תוודא שרשום עליו מיוצר באיטליה!
אותו דבר גם על האריזה.
את האריזה כמובן שכבר אין לי, אך אם זה אמור להיות מוטבע על הפילטר עצמו אני מניח
שאוכל למצוא זאת.
אגב, אשמח אם למישהו יש את המק"ט של הגירסה המקורית האיטלקית
של פילטר השמן (עבור פונטו ספייס 1.2 8v).
תודה :-) .
קניתי ספריי קרבורטור והתכוונתי לבצע את העבודה היום.
לצערי המפתח הפתוח הכי גדול שיש לי הוא 19 וזה לא התאים,
דרוש שם מפתח גדול יותר.
אנסה לאתר מפתח גדול יותר ולבצע את העבודה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.