התחבר

View Full Version : מה הסיבה לאי שחיקה אחידה ברפידות ברקס פונטו 98.


shay2828
12-10-15, 19:23
שלום

החלפנו השבוע רפידות ברקס וצלחות לפונטו 98.

הרפידות בצד שמאל היו גמורות לגמרי.

הרפידות בצד ימין היו עם עובי של 3-4 מ"מ.

מה הסיבה שבצד שמאל הרפידות היו גמורות לגמרי?

שי

נ.ב-יש לציין שבפעם הקודמת שהוחלפו ברקסים הוחלפו ברקסים ב-2 הצדדים ובאותו זמן ושל אותה חברה.

מאור30
13-10-15, 05:42
ייתכן ומדובר בקאליפר שניתפס, צריך לבדוק. הרם את שני הגלגלים באויר וסובב אותם ובדוק אם שניהם מיסתובבים בקלות יחסית. כמו כן לאחר נסיעה אתה גם יכול לגעת בגאנטים ולראות אם אחד חם יותר מהשני. הפיתרון אגב לקאליפר שניתפס היא גירוז המובילים שלו.

davidmzr
13-10-15, 07:57
נכון ייתכן ומדובר בקאליפר שניתפס. אבל ייתכן גם שהבוכנה לא חוזרת מספיק.
לא מגרזים קאליפר שניתפס, כדי שלא יצטבר עליו אבק.
שי, קיבלתי את הה"פ שלך, את החלקים שביקשת כבר מכרתי.
דוד.

מאור30
13-10-15, 09:38
מה זאת אומרת לא מגרזים קאליפר שניתפס? מגרזים את המובילים עצמם ולרוב זה פותר את הבעיה.

davidmzr
13-10-15, 13:37
לא מגרזים קאליפר שניתפס. באף טיפול ברכב אין הנחיות לפרק קליפרים ולגרז אותם.
כל חלק שנימצא באוויר מתחת לרכב במידה שהוא יגורז, יודבק באבק וג'יפה מהכביש ומשבילי עפר.
הג'יפה תידבק ובסוף תעבור גם לרפידות.
מה שכן עושים, משפשפים את המסילה עם נייר זכוכית גס.
הקליפר אמור לזוז בלי שימון עליו.
דוד.

מאור30
13-10-15, 21:40
לא מגרזים קאליפר שניתפס. באף טיפול ברכב אין הנחיות לפרק קליפרים ולגרז אותם.
כל חלק שנימצא באוויר מתחת לרכב במידה שהוא יגורז, יודבק באבק וג'יפה מהכביש ומשבילי עפר.
הג'יפה תידבק ובסוף תעבור גם לרפידות.
מה שכן עושים, משפשפים את המסילה עם נייר זכוכית גס.
הקליפר אמור לזוז בלי שימון עליו.
דוד.
מה?!?
מאיפה הבאת את זה?
בכל הרכבים או לפחות ברובם הקאליפר נע על מובילים שהם מגורזים ומסביבם גומיות אבק (אקורדיון) על מנת לשמור על הגריז. כאשר הגומייה הזו ניסדקת או נקרעת לרוב הגריז בורח ואז ניכנס לכלוך שמקשה על תזוזת הקאליפר. בהחלפה שיגרתית של הרפידות בכל הרכבים שהחלפתי פירקתי מובילים גירזתי והחזרתי מה שאיפשר לתנועה חלקה של הקאליפר. ברכבים שבהם ניתקלתי בקאליפר שניתפס פירקתי מובילים, גירזתי והחזרתי והקסם חזר לפעול.
באמת מעניין אותי להבין למה אתה לא מכיר בעניין הגריז במובילים דויד...

shay2828
14-10-15, 00:04
אכן חשדתי שהקליפר הוא הבעייתי.
העניין הוא שבעבר שיפצתי את הקליפרים אצל כפיר בלמים.החלפתי בזמנו אז צינורות בלם תוצרת איטליה,כולל שמן ברקס חדש[תקן DOT 4 כמדומני].הוחלפה גם אז משאבת בלם מרכזית איטלקית.

כנראה לא יהיה לי מנוס אלא לקנות מפירוק קליפר שמאלי ולהחליף.אני לא רואה סיבה נוספת לשפץ שוב את הקליפר.

shay2828
14-10-15, 00:09
נכון ייתכן ומדובר בקאליפר שניתפס. אבל ייתכן גם שהבוכנה לא חוזרת מספיק.
לא מגרזים קאליפר שניתפס, כדי שלא יצטבר עליו אבק.
שי, קיבלתי את הה"פ שלך, את החלקים שביקשת כבר מכרתי.
דוד.

דוד תודה.
מכיוון שאין לך את החלקים אני אפרסם זאת בפורום.אולי אמצא משהו.

davidmzr
14-10-15, 13:56
מה?!?
מאיפה הבאת את זה?
בכל הרכבים או לפחות ברובם הקאליפר נע על מובילים שהם מגורזים ומסביבם גומיות אבק (אקורדיון) על מנת לשמור על הגריז. כאשר הגומייה הזו ניסדקת או נקרעת לרוב הגריז בורח ואז ניכנס לכלוך שמקשה על תזוזת הקאליפר.
באמת מעניין אותי להבין למה אתה לא מכיר בעניין הגריז במובילים דויד...
הגומיות נועדו למנוע כניסת לחות ומים מנסיעה בשלוליות. ולא על מנת לשמור על הגריז. בזמן לחיצות על הברקס נוצר חום על הקליפר. חום זה גורם לגריז להתייבש ולהתקשות וגורם לפינים להיתפס. כאשר הגומייה הזו ניסדקת או נקרעת, ניכנס מים/לחות שגורמים לפין להחליד. גריז שמים במקומות שאין בהם חום רב. במקרה הבן שלי טיפל לפני החג בקליפר תפוס. שאלתי אותו הבוקר, אם גירז את המובילים אמר שלא. חשב שאני מסטלבט עליו. :)
בתמונה הגריז שייבש.
דוד.

מאור30
14-10-15, 15:18
אני עדיין חושב שאתה מסתלבט עליי שאתה לא מגרז מובילים. הגריז ששמים הוא גריז מיוחד עמיד בחום אם אני זוכר נכון גריז סיליקון. דרך אגב..גם גריז נחושת מורחים על נקודות מגע בין הרפידות לקאליפרים כדי למנוע שריקות והידבקות של הרפידות לבוכנת הבלם.

yair791
14-10-15, 18:02
בין הרפידה לקליפר בכלל אסור למרוח כי מהחום זה ינזל על הדיסק

מאור30
14-10-15, 18:46
בין הרפידה לקליפר בכלל אסור למרוח כי מהחום זה ינזל על הדיסק

אני מצטער אם אני אפגע או אעליב אבל תתחילו לעשות שיעורי בית חברים. יאיר, זהו תפקידו של גריז הנחושת בין היתר והוא ממש לא נוזל ועמיד לטמפרטורות גבוהות מאוד ומיועד לכך. מוסכים פשוט מתעצלים לשים אותו ואז שהלקוח בא בטענה שקיימת שריקה בלחיצה קלה על הברקס הם רק יודעים להגיד זה יעבור ואף פעם לא עובר. גריז הנחושת מונע את השריקה הזו מלכתחילה.

davidmzr
14-10-15, 19:56
אל לך ידידי מאור להיצטער, זה לא פוגע ולא מעליב. אנחנו פשוט אריות במקצוע. וכידוע לך אריות עם ניסיון לא נעלבים. להיפך אני שמח שמישהו מביע את דעתו. :)
אתה שוב כל כך נחוש כמו בפעם הקודמת, שלא הצלחת למצוא את הבעיה בפונטו.
ורק כשכתבתי שלוש פעמים את הסיבה לתקלה, הסכמת לבדוק ולימצוא אותה. לפני זה קנית ממני מ. דלק ועוד חלקים. אבל לא סיפרת לי על הבעיה. החלפת ים חלקים. אם היית מתייעץ איתי כאשר באת לקנות אותם, הייתי אומר לך לא לקנות משום ששם לא הבעיה.
כמו כן לא קיבלת את מה שכתבתי בפורום שאטם ראש חדש שנילחץ למידה ולאחר מכן מיד פורק בשל טעות, לא מרכיבים שוב, אלא מרכיבים חדש.
שריקה בלחיצה קלה על הברקס, לא נוצרת בשל חוסר בגריז הנחושת. נכון שהגריז מגיע בספריי, ומונע את השריקה לזמן קצר. הבעיה היא בסוג הרפידות שקנית ובאובליות של הדיסקים.
עכשיו צריך לחשוב, מי צריך לעשות שיעורי בית. :)
הכול ברוח טובה.
דוד.

מאור30
14-10-15, 21:04
לעניין השגם שניגזר בגלגלת גל הארכובה אין ספק שהנסיון והוותק משחקים תפקיד ולא סתם אני מכנה אותך במיוחד בין חברי הכנופייה כדויד המקצוען. לגבי האטם של הרכבה חוזרת שלו יצא לי כבר לבצע על אותו אטם לחיצה חוזרת ולא הייתה שום בעיה עד היום...בפונטו ספייס עשיתי זאת אך בלי קשר לקחתי עצתך כטיפ ואם אני בעתיד מגיע למצב של ללחוץ שוב אטם אני פשוט קונה חדש ולא אקח צאנס מיותר. לגבי גריז במובילים וגריז נחושת בין הרפידות לקאליפר בנקודות שבהם יש מגע בניהם אני עומד מאחוריי דבריי ב 100 אחוז ואם תרצה סימוכין לכך אקשר אותך עם שירשורים בקארספורום ועם לא מעט סירטוני יוטיוב המסבירים את המשמעות ואת התהליך. יצא לי להיתקל כבר בכמה מיקרים בהם הקאליפר ניתפס כאשר מוסכים שפטו החלפת קאליפר וגירוז שלי פתר את הבעיה בשניה. גריז הנחושת לא מגיע בספריי אלא כמישחה בצבע שקולד מגרה ביותר. ואין כמו דיונים ברוח טובה. בשביל זה קיים הפורום..ללמוד אחד מהשני.
דרך אגב - יש לי חבר עם לאנסר שניקרעה לו רצועת טיימינג והיה מיפגש שסתום בוכנה. סידר הכל פיקס..מניע את הרכב, סלד סרק תקין בא לנסוע וכלום...הרכב מגמגם ולא מעלה טורים. לאחר שיגעון של שבוע שלם באיתור הבעיה אמרתי לו שייפרק את גלגלת גל הארכובה וייבדוק את השגם. אתה תמשיך את הסיפור דויד.... :)
ניחשת נכון...נישבר השגם או יותר נכון 2 נקודות המקבעות את הגלגל לפחית המזהה את חיישן ההצתה ונוצר כל פעם חופש.
עובד של חברת מיצובישי בעל נסיון של 30 שנה אמר שמעולם לא ניתקל בדבר כזה אבל זרק לא מעט מנועים לפח מכיוון שלא ידע שזה ייתכן שייקרה! פשוט לא להאמין!

yair791
15-10-15, 07:25
אני מצטער אם אני אפגע או אעליב אבל תתחילו לעשות שיעורי בית חברים. יאיר, זהו תפקידו של גריז הנחושת בין היתר והוא ממש לא נוזל ועמיד לטמפרטורות גבוהות מאוד ומיועד לכך. מוסכים פשוט מתעצלים לשים אותו ואז שהלקוח בא בטענה שקיימת שריקה בלחיצה קלה על הברקס הם רק יודעים להגיד זה יעבור ואף פעם לא עובר. גריז הנחושת מונע את השריקה הזו מלכתחילה.

אני מכיר המון חומרים כאלה ואחרים כגון גריז נחושת באיכות תעופתית עקב הנסיון העשיר שלי כאיש תחזוקת מטוסים בעברי והגריז כמו כל גריז ברגע שהוא מתחמם הוא נוזל . יש לי סיפור משעשע בנושא אבל נחסוך את זה מחברי הפורום

davidmzr
15-10-15, 08:12
למה לחסוך את הסיפור המשעשע מחברי הפורום. דווקא מעניין לשמוע. :)
יאיר, כל החומרים שמכניסים לרפידות הברקס, הם כמו אקומול לחולה. אם הכול תקין לא אמורה להיות שום בעיה בברקס.
הסודות שהזמנו מאמריקה ומרוסיה הגיעו הבוקר. אנסה היום לבצע אותם. אם יצליח אשלח לך תמונות בווצפ.
דוד.

yair791
15-10-15, 08:50
כשעבדתי בכנפי תחזוקה בבש בזמנו חלק מתהליך העבודה בהרכבת צינור הפליטה של מנוע הסילון היה לימרוח גריז נחושת על החבק הענקי שמחבר אותו למנוע.
כל פעם שהיתי יוצא עם מטוס לעמדת ההרצה תמיד היתי ''מיתברך'' באיש ממחלקת מנועים שתמיד רץ לבדוק נזילות מיד אחרי שהינו מניעים .
את הצינור פילטה היה מרכיב צוות ממוסך המטוסים (אני וראש צוות) .
בקיצור אותו מנוען היה רץ פנימה איך שהכל מיתלהט ומחפש נזילות של כולם בכדי ללכלך על האחרים (אני ושאר חברי הצוות שבו עבדתי) הגריז המועט שהיתי מורח היה נוזל מיד בהנעה .
יום אחד נימאס לי מאיך שאותו מאנייק ''מחפש'' אותנו אז מרחתי כמות לא מבוטלת של הגריז והוא כהרגלו רץ מיד כשהנענו מבלי להמתין שכל החומרים יטפטפו כמו גריזים עודפים למינהם .
הוא קיבל שפריץ יפה של גריז רותח על הראש .
מאור אתה בטח תומר שמנוע סילון עובד בטמפ יותר גבוהה מברקסים וזה נכון אבל מדובר פה על החום שנוצר בחלק מיד בהתנעה כלומר החלק הגיע לטמפ זהה לקליפר של רכב.

דוד אני מקווה לבוא ללמוד מהנסיון שלך בתחום המדובר אני מאמין שאתה מבין על מה אני מדבר

asafasaf
15-10-15, 09:29
מחזק את מאור, צר לי יאיר ודוד, עם כל הכבוד כמובן, בכל ספרות טכנית שנתקלתי בה עד היום, רשום במפורש לגרז רפידות עם גריז נחושת, ואת המובילים עם גריז סיליקון.

במיוחד נתקלתי בגטס ואקסנט (אותו סוג קליפר) שהמוביל התחתון פשוט תקוע, ורק הוצאה שלו מהגרמושקות וניקוי במברשת מכל הגריז הישן והיבש, וגירוז מחדש בגריז סיליקון (הוא לא תוקף גומי) גרמו למוביל לנוע בחופשיות שוב.

גריז נחושת עמיד עד 1000 מעלות, ונשאר במקומו ולא נוזל, לפחות לא כשמדובר בברקסים.

מצורפות תמונות של מאזדה 3 שעבדתי עליה, ניתן לראות שכבה דקה של גריז נחושת על תושבת הקליפר, וגריז סיליקון סגול מיוחד עמיד בטמפ' גבוהות על המובילים:


http://up415.siz.co.il/up2/wmt2wlomf4ui.jpg

http://up415.siz.co.il/up2/xn0tzkzyvwmj.jpg

http://up415.siz.co.il/up3/zdzzhmqxmrjw.jpg




ועוד תמונה מהספרות של טויוטה יאריס, עם סימונים היכן לגרז:



http://up415.siz.co.il/up2/n3wwyyjuzczx.jpg

מאור30
15-10-15, 09:30
יאיר ידידי היקר - גריז נחושת הוא ממש לא כמו כל גריז והוא עמיד בטמפרטורות מאוד מאוד גבוהות ולכן מישתמשים בו במערכת הבלימה ולא בסוגים אחרים של גריז. לא מזלזל בניסיונך עם גריז זה אך לכל טמפרטורה יש את הגבול שלה וגם אבן הופכת לבזלת אך גריז נחושת מעולם לא יינזל מהחום השורר ברפידות, בקאליפר או סצלחות ואנע מבטיח לך שהצלחות יימסו לפני שיינזול. הדיון העמוק הזה יכול להמשך ללא הסכמות מצידכם ולכן רק כדי שגם אתם תבינו שיש אמת בדבריי אני מציע שתקראו קצת לעומק על עניין הגירוז ברחבי הרשת ובקארס פורום כולל סירטונים של יוטיוב וזאת בשביל ללמוד קצת יותר לפני שזורקים סתם קאליפר תקין שרק נחוץ לו קצת גירוז על מנת לנוע בחופשיות על גבי המובילים.

DimitryBresler
16-10-15, 18:17
מסכים עם אסףאסף ומאור30 , מובילים מנקים ומלכלוך ישן מגרזים בגריז ,
ורפידות בדרך כלל תמיד מקבלים בקופסה את הגריז או נחושת או בסגנון כדי למרוח על האזור האחורי ברפידה כדי למנוע שריקה ורעשים