התחבר

View Full Version : טיפולים שיגרתיים לניו פונטו דיינאמיק עזרה!


16-04-07, 12:55
שלום לכלום!!!!
ההודעה הראשונה פה

יש לי פיאט פונטו 2005 דיינאמיק שהמלצת היצרן שלה טילפולים כל 20000 או שנה* (למי שנוסע פחות מ20000 בשנה)
טיפול ראשון עשיתי אחרי שנה לאחר 14444 ק"מ :- הוחלף מסנן שמן פונטו - נובה
- הוחלף שמן מנוע 2.8 ליטר
+ התלוננתי על רעשים מהבלמים אז עשו פירוק דיסקיות+ חמ=ומר נגד רעש

טיפול שני עשיתי אחרי שנתיים אחרי 31224 ק"מ :- מסנן שמן פונטו-נובה
- 2.8 ליטר שמן מנוע W4010
- מצת מנוע ספייס KGN 08 (כמות 4)
- בקבוק ליטר שמן גיר אוטומט' ספייס (כמות 3)
+ בדיקת בלמים - ללא חיוב

ואני מתלבט לגבי הטיפול השלישי מתי לעשות אותו (רכב כבר לא באחריות - אחריות שנתיים)
האם להמתין ל 60000 ק"מ ואז לעשות טיפול? האם לעשות טיפול בדיוק ב3 שנים?
אגב, הרכב שמור היטב לא מתאמץ יותר מדי והשאלה שלי אם לא חבל לעשות טיפול שאמור להיות
ב60000 כאשר אני אהיה ב45000 בקושי כשיעברו 3 שנים ביוני ? הרי בטיפול של שנתיים החליפו לי לדוגמא שמן גיר אוטומטי ב31 אלף
כשההמלצה לעשות זאת ב40 אלף...
זה לא ביזבוז מצידי? מה אתם ממליצים?
מה אני אמור לעשות בטיפול הבא?
אגב שני הטיפולים הראשונים נעשו במוסך מוסמך של סמל"ת במיפרץ חיפה (טכנו פ.י.א צפון)
באתי אליהם ואמרתי בטיפול הראשון שזה טיפול שנתי וכך גם בטיפול השני שזה טיפול לאחר שנתיים ואלא הדברים שבוצעו בטיפול. האם הם עשו את הדברים הנידרשים ולא יותר או פחות?

תודה
שחר

16-04-07, 13:22
- בקבוק ליטר שמן גיר אוטומט' ספייס (כמות 3)

למה 3 ליטר שמן גיר. למיטב ידיעתי בתיבה הרציפה נכנס 1.9 ליטר שמן גיר. אז למה 3 בקבוקים ? שיטת מצליח ?

לדעתי ב- 3 שנים תחליף:

שמן מנוע + פילטר

נוזל בלמים DOT4 (מומלץ כל שנתיים או 60 אלף ק"מ.)

לבדוק החלפת נוזל קירור - אין הוראה כתובה בנושא אך המוסכים ממליצים לעשות זאת כל 2-3 שנים או 60 אלף ק"מ

להחליף פילטר אוויר של המנוע

ותזכור שהחברה ממליצה להחליף רצועת תזמון כל 3 שנים או 60 אלף ק"מ. אצלי באוטו ובעוד אוטו זהה במשפחה "משכנו" זאת עד 4 שנים או סביבות ה-60 אלף. ההמלצות המקוריות של היצרן הן ב- 60 אלף רק לבדוק את הרצועה אבל המוסכים בארץ ממליצים שלא לעבור את ה- 5 שנים וגם זה לאוטו שנוסע הרבה מחוץ לעיר. לשיקולך (החלפת הרצועה עולה קרוב ל- 1000 ש"ח במורשה פיאט).

ברוך הבא לפורום.

16-04-07, 13:56
תודה סטודנט!

אגב אין איזה נוהל מסודר מה מחליפים ? אני אומר למוסכניק מה אני רוצה ומה לא?
אם אני רוצה תבדוק את זה ואת זה? תחליף ככה וככה?
אין לי כ"כ ידע בנושא ולכן כל השאלות...

16-04-07, 15:51
היי שחר!

החלקים השונים ברכב תוכננו לעבוד X ק"מ או Y זמן. מעבר לכך אתה מסתכן בכשל.

שמנים מתחמצנים. גם אם הם יהיו בתוך מנוע שלא זז בכלל, אבל יותר מהר במנוע שעובד (בגלל החום ובגלל המכות המכאניות של סופגים). נוזל בלמים סופח עם הזמן מים מהאוויר, וגם הבלאי של הצינורות גומי מתחילים לצוף בו לאט לאט.
חלקי גומי מתייבשים עם הזמן, ורצועות סובלות ממתח מכאני גבוה.
וכו' וכו' וכו'

בקיצור, היצרן ממליץ על מינימום טיפולים אפשרי, כדי שהאוטו ימשיך לנסוע. מדובר על חלקים מתבלים ובעלות נמוכה יחסית.
אני למשל לא חושב שישנה סיבה לא להחליף שמן מנוע + פילטר + פילטר אוויר כל 10,000 ק"מ. (או שנה) ההוצאה הנוספת היא כ-200 ש"ח בסך הכל, וזה מבטיח לי שקט נפשי שהשמן תמיד רענן יחסית. (אני שייך לאסכולת המחמירים).

בסופו של דבר מדובר באוטו שלך, והיצרן כן מפרסם הוראות מתי להחליף כל דבר, אבל אתה יכול לבחור אם להישמע לו, או לא.

לדעתי אין סיבה "למשוך" טיפולים. החסכון הזמני הקטן יחזור אליך בהמשך עם ריבית :).

16-04-07, 22:18
1000 שקל להחלפת רצועת תזמון? מוסך טורינו יפו על פי מודעה שפירסם בעיתון, החלפת ר.תזמון ב-200 בלבד? גרוע? מישהו מכיר את המוסך ויודע להמליץ עליו?

סתם בשביל הסקרנות במודעה היה כתוב:
טיפול 10,000 ב-300 שקל כולל מצתים, החלפת ברקסים קדמיים - 150 שקל, החלפת קלאצ'-800 שקל, המחירים לא כוללים מע"מ אבל עדיין נשמע זול...

16-04-07, 22:25
תודה סטודנט!

אגב אין איזה נוהל מסודר מה מחליפים ? אני אומר למוסכניק מה אני רוצה ומה לא?
אם אני רוצה תבדוק את זה ואת זה? תחליף ככה וככה?
אין לי כ"כ ידע בנושא ולכן כל השאלות...

נתחיל מזה שאולי אתה תכתוב לנו מה כתוב בספר הרכב שלך בנושא הטיפולים ושים לב להבדל בין טיפול ביניים לבין טיפול תקופתי.

במוסך נורמלי אמורים לבדוק מה נעשה ומה לא נעשה ולהגיד לך מה צריך לעשות בדיוק. אבל לא מזיק וגם רצוי שבעל הרכב יידע מה צריך להחליף ומתי - בסופו של דבר זה רכב שלך ואתה זה שנוהג בו.

שלחתי לך למייל את דף הטיפולים המומלצים. תקרא קצת ואם יש עוד שאלות תשאל אותנו.

נ.ב.: אני "אוהב" את המוסכים של פיאט שיודעים להגדיל ראש והחליטו שצריך לבצע לפונטו טיפול תקופתי כל שנה. הרי דף הטיפולים נפתח ב- "א. טיפולים שיש לבצע לפי קריטריון של זמן (במידה ולא הגיע מועד הטיפול לפי ק"מ):..."
לפי זה לכאורה אתה אמור להחליף שמן גיר שתגיע ל- 40 אלף ק"מ ולא משנה כמה זמן זה יקח. אבל בגדול אמרו לי במוסך יותר מפעם אחת שלבצע טיפול תקופתי כל 18 חודש או 20 אלף ק"מ, הקודם מביניהם. כלומר שמן גיר ומצתים תחליף כל 3 שנים והלאה.
אז אותם מוסכים מגדילים ראש ומבצעים "טיפול" כל שנה :!: :?: אבל לא מחליפים נוזל בלמים גם 3 וגם 4 שנים, למה?, כי זו עבודה שהרווח עלייה אפסי והם שונאים אותה מוות. אהה ולא לשכוח, מחייבים אותך על 3 ליטר שמן גיר בתיבה שנכנסים בה רק 2 ליטר. במוסך תמיד! דופקים אותך איכשהו אבל לפחות שלא ידחפו לך את זה בפנים.

16-04-07, 22:30
1000 שקל להחלפת רצועת תזמון? מוסך טורינו יפו על פי מודעה שפירסם בעיתון, החלפת ר.תזמון ב-200 בלבד? גרוע? מישהו מכיר את המוסך ויודע להמליץ עליו?

רצועת תזמון, מקורית כולל מותחן מקורי וכולל עבודה לפונטו ספייס מנוע 16V ב- 200 שקל? אין סיכוי!!! העבודה לבד לוקחת נטו למכונאי קרוב לשעה רק על זה אתה משלם לפחות 200 שקל.

16-04-07, 23:09
נתחיל מזה שאולי אתה תכתוב לנו מה כתוב בספר הרכב שלך בנושא הטיפולים ושים לב להבדל בין טיפול ביניים לבין טיפול תקופתי.

במוסך נורמלי אמורים לבדוק מה נעשה ומה לא נעשה ולהגיד לך מה צריך לעשות בדיוק. אבל לא מזיק וגם רצוי שבעל הרכב יידע מה צריך להחליף ומתי - בסופו של דבר זה רכב שלך ואתה זה שנוהג בו.


בספר רכב כתוב:
בדיקות שנתיות לכלי רכב הנוסעים פחות 20K בשנה לדוגמא 15K (בדיוק שלי)

1) החלף שמן מנוע ומסנן
2) בדיקת שחיקת צמיגים וניפוח
3) תקינות מערכות תאורה
4) מגבים ומתזים
5) שחיקת רפידות בלם ודיסק קדמיים
6) חזותית : צבע, מיגון חלודה, צנרת, גומי
7) טעינת מצבר
8) תקינות רצועת הנעת אביזרים (מזה זה? :))
9) מפלסי נוזלים
10) החלפת נוזל בלמים- לאחר שנתיים (או 60000) - לא החלפתי בשנתיים...להחליף ב 3?
11) החלפת מסנן אוויר למזגן - לאחר שנתיים או 40000 - לא הוחלף בשנתיים להחליף ב3?

בנוסף בטבלה לפי ק"מ צריך ב60K לעשות : (שוב אהיה ב45K)

1) החלף קרב סינון במסנן אויר (מזה קרב סינון ? לחכות לשנה הבאה ל60K?)
2) בדוק מצב רצועת תזמון

תודה מראש
שחר

16-04-07, 23:27
[quote]בדיקות שנתיות לכלי רכב הנוסעים פחות 20K בשנה לדוגמא 15K (בדיוק שלי)

1) החלף שמן מנוע ומסנן

החלף שמן ומסנן כן - אבל לא טיפול מלא.
....

8) תקינות רצועת הנעת אביזרים (מזה זה? :))

הרצועה שמניעה את האלטרנטור ואת המזגן - בצד שמאל של המנוע, לא תפספס.

9) מפלסי נוזלים

חשוב!

10) החלפת נוזל בלמים- לאחר שנתיים (או 60000) - לא החלפתי בשנתיים...להחליף ב 3?

כן, כן וכן (צריך כל שנתיים).

11) החלפת מסנן אוויר למזגן - לאחר שנתיים או 40000 - לא הוחלף בשנתיים להחליף ב3?

המלצה שלי - תחליף כל שנה! ותהנה ממזגן שיקרר טוב יותר. אם המוסך לא החליף זה לא לעניין.

בנוסף בטבלה לפי ק"מ צריך ב60K לעשות : (שוב אהיה ב45K)

1) החלף קרב סינון במסנן אויר (מזה קרב סינון ? לחכות לשנה הבאה ל60K?)

פילטר אוויר של המנוע - שלושה ברגים בחלק העליון של מכלול פילטר האוויר של המנוע והפילטר בחוץ. עבודה של 3 דקות ועלות הפילטר כמה עשרות שקלים בודדות. יש הרבה שמחליפים כל שנה.

2) בדוק מצב רצועת תזמון

דנו כבר בזה.

תודה מראש
שחר

התשובות מסומנות באדום

רצוי מאוד לבדוק גם החלפת נוזל קירור של הרכב. בגדול אמורים כל שנתיים אבל אין! הוראות ברורות בנושא

16-04-07, 23:38
המון המון תודה!! עזרת מאוד

17-04-07, 00:32
שחר תגיד
במוסך (פיא צפון)
איך הטיפולים עצמם יקרים זה מוסך מורשה כמה הם לוקחים לך לטיפול פשוט??

17-04-07, 01:01
שחר תגיד
במוסך (פיא צפון)
איך הטיפולים עצמם יקרים זה מוסך מורשה כמה הם לוקחים לך לטיפול פשוט??

לשימחתי לא ביקרתי שם הרבה

בדיוק פעמיים :
1) טיפול שנה ראשונה ב 320 ש"ח מתוכם :עבודה על טיפול שנתי ע"פ שנתון 172.5 שח
מסנן שמן פונטו-נובה 30 ש"ח
שמן מנוע 2.8 ליטר - 56 שח

2) טיפול שנה שנייה ב 863 ש"ח יצא יקר בגלל השמן גיר אוט' + דחפו לי שמן מנוע יקר יותר משנה ראשונה הטיפול כלל בתוכו :
טיפול 40000 ע"פ שנתון של 1.5 שעות סה"כ 262.5 ש"ח
3 ליטר שמן גיר אוטומט ב 73*3= 219 שח!!
מסנן שמן -30 ש"ח
שמן מנוע 2.8 ליטר W4010 ב 92 ש"ח!!
מצת מנוע ספייס KGN 08 שעלה 34*4 = 136 שח

יקר או לא אני לא יודע זה המקום היחיד שהייתי תוכל לשפוט ולהשוות עם מה שאתה מכיר
מקווה שעזרתי :)