התחבר

View Full Version : מאורר רדיאטור עייף שהוביל לצרות אחרות


s_heny
25-08-15, 20:41
אהלן,
רציתי לקבל את דעתכם לגבי מקרה שקרה לי אתמול בפונטו דור 1.

עמדתי בפקק משהו כמו 5 דקות, באמצע יצאו לי אדים ומים מפתח המזגן,
טמפרטורת המנוע לפי השעון הייתה כמעט 3/4.
(רק בשבת בדקתי מים ושמן הכל היה תקין- אני מקפיד לבדוק)
כל נוזל הקירור שהיה נשפך, חיפשתי את מקור הנזילה- לא מצאתי.
אך בתוך האוטו מתחת לשטיחונים רואים בבירור רטיבות.

לפי מה שאני מבין נפרץ הרדיאטור חימום ובשביל להחליפו צריך לפרק את כל הדשבורד?
הסיבה לכך לפי מה שראיתי אחר כך שהמאוורר של הרדיאטור לא נכנס לפעולה.
בדקתי את זה היום מצאתי שהפיוז של ה40 אמפר בתא המנוע שרוף.
החלפתי פיוז המאוורר חזר לעבוד אבל הוא מרעיש מאוד.
ניסיתי לסובב אותו ידנית, הוא חורק וזז קשה- זה מאוורר שכבר החלפתי לפני כשנתיים שלוש מפירוק.

בינתיים פירקתי את הצינורות מהרדיאטור וסתמתי אותם, מילאתי מים רגילים רק על מנת לוודא שאין נזילות או נזק לראש חלילה.

יש דרך לתקן את המאוורר או שפשוט כדאי להחליף אותו שוב?
והבעיה היחידה שתהיה לי בלי הרדיאטור חימום זה לקפוא בחורף נכון?

Nuker
25-08-15, 22:26
2 אפשרויות בפניך
א. החלפת רדיאטור חימום (מצריך פירוק הדשבורד)
ב. ביצוע מעקף רדיאטור חימום,נוזל קירור לא יעבור דרכו לכן לא יהיה חימום ברכב.

בקשר למאוורר,כשיש ספק אין ספק,מומלץ לשים חדש ולא לחפש אחד מתפרק בפירוקיות..
לא הבנתי מה הקשר בין הרדיאטור חימום למאוורר של הרדיאטור בחזית ולתקלה.

yair791
25-08-15, 22:40
הפיוז נישרף כי המאורר מיסתובב קשה והוא סוחב זרם גבוהה מהרגיל תחליף לחדש או אחר מפרוק
אולי לdavidmzr יש אחד במצב טוב
לגבי החימום הפנימי אין מה לעשות זה פרוק כל הדש בורד
Matansab החליף בעצמו אחד כזה דבר איתו הוא יוכל להדריך אותך איך לעשות את זה

matansab
25-08-15, 23:03
אם תרצה להחליף רדיאטור אני אשמח לתת יד.
אגב, יצא לך להתקל בפונטו דור ראשון בפירוקיה בבאר שבע בזמן האחרון? אני צריך בורר מהירויות למזגן מקורי (4 מהירויות)

s_heny
25-08-15, 23:43
היי מתן,

יש הרבה פירוקיות בבאר שבע,

תנסה אצל גרר אבי, וייצמן(מאחורי השוק)

או כדורי, ס.א (עמק שרה)

משם אני בדרך כלל לוקח חלקים מפירוק.

כמה זמן לקח לך לפרק את הדשבורד?

matansab
25-08-15, 23:54
אתה יכול לראות כאן הכל: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?502780-(%D7%9E%D7%A6%D7%95%D7%9C%D7%9D)-%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7-%D7%93%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%93-%D7%91%D7%A4%D7%99%D7%90%D7%98-%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%95-98-%D7%9C%D7%A6%D7%95%D7%A8%D7%9A-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%90%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%97%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9D

אני יודע איזה פירוקיות יש בעיר. שאלתי האם ידוע לך על אחת שיש בה פונטו דור ראשון.
אין לי זמן לטייל בין פירוקיות, צריך לגשת ישר לעניין.
התקשרתי לס.א השבוע, אמרו שאין להם דור ראשון. אין לי את מספרי הטלפון של השאר.

s_heny
26-08-15, 00:02
הפעם האחרונה שהסתובבתי בפירוקיות הייתה לפני חודשיים שלוש, ואז חיפשתי חלקים לספייס.

מאמין שביום שישי יהיה לי זמן להסתובב אני אחפש לך בשמחה.

אתה צריך את הכפתור הפלסטיק? או את הוסת עצמו?

matansab
26-08-15, 00:13
את הבורר עצמו. מניח שלא יסכימו למכור את הבורר לבד, אלא עם כל היחידת שליטה של המזגן.
בכל מקרה, אל תעשה זאת במיוחד בשבילי, ובטח שלא ביום שישי הקרוב, כי ביום חמישי הפונטו דור ראשון שאצלי, ככל הנראה תוחזר לבעליה.
נהיה בקשר בעניין הזה.
בעוונותי לא שמרתי את המספר שלך. שלח הודעה ונתאם בעניין החלפת הרדיאטור.

s_heny
27-08-15, 21:52
מתן הייתי היום אצל וייצמן יש אצלו 3 פונטו דור 1- אם זה עדיין רלוונטי.

פירקתי את המאוורר שלי, סליל אחד שלו היה מנותק וגם המיסבים עייפים, מגנט שהשתחרר מהמקום.. קיצור גמור.

בכל מקרה הבאתי מאוורר אחר, מפונטו דור ראשון מחבר.. רק ששם מיקומי הברגים שונים (המנוע של המאוורר יותר קטן)
אז אצטרך לפרק את כל הכונס ולהשתמש בכונס של המאוורר שהבאתי ולראות אם הוא יתאים.

נתקלתי בקושי לפרק את הכונס אצלי (המנוע של ההגה כח מפריע)
(הוצאתי בינתיים את המאוורר הישן מתוך הכונס כשהוא עדיין בתא המנוע.

יש סיבה למה אני מחליף כבר 2 מאווררים.

כשהיו לי בעיות עם המזגן (בריחת גז) אמרו לי שבגלל שהמאוורר לא נכנס לפעולה ישירות עם פעולת המדחס של המזגן, יש לחץ ולכן בורח הגז- לכן הותקן ריליי שמקבל פקודה בעת לחיצה על לחצן המזגן ומפעיל את המאוורר על מהירות גבוהה.

מעולם המהירות הנמוכה לא נכנסה לפעולה אצלי.

מתי היא צריכה להיכנס לפעולה.

היות וכבר הכל מפורק אני אטפל גם בזה.

ומה ההתנגדות האופיינית של הנגד- נבדוק גם אותו.

s_heny
28-08-15, 13:09
הוחלף היום המאוורר, 110 שח מפירוק- גרר אבי.

שמתי צינור מגשר בין זוג הצינורות שהלכו לרדיאטור הפנימי.

החלפתי לנוזל קירור חדש של ולאו.- ניקזתי אויר מ2 הפרפרים.

אפשר לחזור לנסוע.

לגבי הנגד לא היה לי מושג מה ההתנגדות האופיינית, אז פשוט חיברתי נורה בטור וראיתי שהיא נדלקת יותר חלש, אז ככה שהוא לא מקוצר או מנותק.

לגבי המהירות הנמוכה לא היה לי מושג מה לעשות, אז בינתיים אני עובד רק על הגבוהה.

המאוורר נכנס לעבודה יחד עם הפעלת המדחס של המזגן או לפי חום המנוע, בין הרבע לחצי.