View Full Version : תקלה במזגן.
הרגע צלצל אליי בחור עם פונטו ספייס. לא חבר פורום.
אמר שלא יוצא אוויר קר כאשר הוא בטורים נמוכים.
תוך שעה הוא יגיע.
אשמח לעצות. :)
דוד.
אני מניח שחוסר גז או בעיית מדחס. את הפיתרון הסופי אשאיר למקצוען שכמוך!
לא לשכוח לבדוק דבר ראשון את מסנן אויר המזגן שנמצא בתוך הרכב.
כשהוא סתום, אז גם יש רק מעט אויר שנכנס לתא הנוסעים והוא גם לא קר מספיק.
חשוב גם לבדוק שהמהירות האיטית של מאורר הרדיאטור פועלת.
בברכה - רפי לין
רפי אתה גדול.
לאחר מילוי הגז הטמפ' של האוויר היוצא ירדה מ-32 ל-17 מעלות. המסנן היה סתום לגמרי. החלפתי לחדש ירדה ל-12. לא סיפק אותי. שטפתי את המעבה עם חומר מיוחד. ירדה ל-7 מעלות. לאחר כ- 5 דקות עלתה שוב ל-12. הרכבתי את מתאם הבדיקה של מארק, הרכב לא הניע. חיברתי את הכתום,
כתב קוד U480, שזה Cooling Fan1 Control Circuit
ז.א "מאוורר קירור מנוע 1 בקרת מעגל לא תקין".
הבנתי מההתחלה שעשויי להיות בעיה גם במאוורר, משום שבנסיעה יש קירור(אומנם לא מלא) ובעצירה הונטה לא מושכת מספיק אוויר לקירור המעבה.
נועם סטודנט ולא סובל מעודף כסף, לומד בפקולטה לחקלאות לתואר שני, הסתפק ב-12 מעלות.
לפני כשבועיים עשיתי לו טיימינג, ביקשתי אז ממנו להירשם לפורום. נרשם בשם המשתמש "נועם בר הדס" (באנגלית). אז יש לנו חבר חדש בפורום. בחור מקסים, מלח הארץ.
דוד.
סביר מאוד שאם המהירות האיטית של המאורר רדיאטור אינה פועלת, אז עלות התיקון לא תהיה גבוהה, כי לרוב זה נובע מנגד מהירות 1 (בתמונה) שרוף ו/או חוט חשמלי המתחבר אל הנגד שרוף.
יש חשיבות גדולה שמהירות 1, האיטית, כן תפעל כי מהירות 2, המהירה תפעל רק בחום מנוע גבוה יותר כברבה פעמים היא כלל לא אמורה לפעול.
כך שחוץ מפעולת המזגן פעולת מהירות 1 חשובה גם ל"בריאות" המנוע.
אם בעל הרכב יקרא זאת, אני מקווה שיבין את חשיבות תיקון פעולת מאורר הרדיאטור, או שאתה דוד, יכול לעדכנו בכך.
בברכה - רפי לין
אם אני זוכר נכון, זה יכול להסתכם בהחלפת ריליי - לא אמור לעלות
יותר מידי כסף. בכל מקרה, לא הייתי מתעלם מכך אלא משקיע
קצת כסף ומתקן.
דוד, איזה שנתון הפונטו? אני שואל כי אתה אומר שהמתאם הכתום הצליח
לסרוק ומעניין אותי החל מאיזה שנתון המתאם שמיש...
אגב, נסעתי היום בשיא החום והמזגן שלי מקרר מעולה, כמו ברכב חדש - שוב תודה רבה! :-)
רפי צלצלתי עכשיו לנועם, והפניתי אותו למה שכתבת.
אמר שהוא מסכים להחליף את הנגד.
פשוט החום הזה שיגע ולא היה לו זמן להמשיך. אמר שייכנס בערב לפורום יקרא יכתוב כמה מילים.
בעיה נוספת שיש לו, הנורה של ההגה החשמלי שלו דולקת וההגה נהיה קשה לסירוגין.
ביקש שאטפל בזה, שלחתי אותו לעופר קצב. שאל אם אני יכול לדבר איתו, אמרתי שאין לי השפעה על מר קצב. שיגיד לעופר שרפי לין שלח אותו. מקווה שזה בסדר שפעלתי ללא רשותך רפי.
את הרכב ספייס 2006 קנה מאחותו. אמר שלא מזמן נכנסה למוסך בשל התקלה בהגה וקרעו אותה.
המוסך טען שהחליפו מוט הגה, לאחר התיקון הנורה שוב דלקה והתקלה לא חלפה. החזירו לה את כל הכסף.
נועם ספר לטובת חברי הפורום, על "התיקון" המוזר שחוותה אחותך.
דוד.
אגב, נסעתי היום בשיא החום והמזגן שלי מקרר מעולה, כמו ברכב חדש - שוב תודה רבה! :-)
גם אתה ונועם כמו רבים אחרים טענו בהתחלה בפניי שהמזגן שלהם מקרר אבל...
לנועם אמרתי היום לכשאסיים הוא יבין מה זה קירור. לא הגענו לקירור המקסימלי שצריך להיות בשל בעיה בנגד הוונטה.
כבר ב-12 מעלות הוא צהל וכמעט רקד בתוך הרכב. מעניין מה יעשה כאשר נגיע ל-6 מעלות. :)
הרכב הוא משנתון 2006.
דוד.
אם ככה, כניראה שהמתאם הכתום עובד לפחות החל משנתון 2006.
אם יצא לך (או למישהו אחר) לחבר אותו בצורה מוצלחת עם ספייס
משנתון נמוך יותר, אשמח לשמוע. :-)
דוד, טוב עשית שהפנית אל עופר קצב וכבר דיברתי איתו לגבי נועם.
נקווה שיהיו עידכונים גם לגבי תקלת ההגה החשמלי.
בברכה - רפי לין
לי יש שני מתאמים אחד שחור עם כבל USB ואחד כחול בלוטוס.
כל אחד עובד על פרוטוקול אחר.
לאחד מהם הורדתי נגד לפי הסבר בפרום אחר.
כרגע אני יכול להיכנס לכל אחד מהקטגוריות של מחשב הרכב ולקרוא תקלות ולאפסם כולל כיול חישנים וכדומה.
הרכב SX 2001.
אם מישהו ירצה יכול לבוא לב"ש בשמחה ולאפס תקלות.
רפי, היום צלצל אלי נועם, ואמר שהוא מרוצה מאוד מהמזגן. לא דיבר על החלפת הנגד.
בייחס להגה אמר, שלא היה לו זמן לגשת לעופר קצב.
בא אליי והחזיר לי את שמן החלודה החדש ששכחתי במכוניתו.
אמר שנרשם לפורום והוא לא מצליח להיכנס ולקרוא כתבות ולא מצא את שם המשתמש davidmzr.
נועם הנה הקפצתי את השרשור. נסה לקרוא ולהגיב שוב.
הייתכן שלא נכנסת לפורום הנכון ?.(פיאט פונטו טכני) ממתין לתגובתך בפורום כפי שהבטחת.
לא ניתן לך לברוח. :)
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.