PDA

View Full Version : פונטו ספייס 2004 בעינ בהתחממות רדיאטור


yana
10-07-15, 19:50
לאחרונה בבעלותי פיאט פונטו ספייס טיפרוניק 2004. הבוקר נסעתי איתה בעליות ירושלים ולפתע הבחנתי שהמזגן הפסיק לקרר. לאחר כמה דק מד חום המנוע התחיל לעלות בהדרגה, כשהגיע כבר לקווים הגבוהים עצרתי בצד, עם העצירה הוא קפץ למקסימום.
פתחתי מכסה מנוע והנוזל קירור פשוט "דלף" מהפקק החוצה. כאילו היה פתח קטן או שהפקק לא היה סגור היטב, ודלף הרבה ממנו וגם ההתאדות היתה ממש גבוהה.
חכיתי סביבות החצי שעה עד שהמנוע התקרר טיפה, הוספתי מים מזוקקים בלבד (זה הדבר היחיד שהיה לי ברכב) והתנעתי את הרכב. מד החום חזר למצב :אמצע" והמשכתי בנסיעה.
בעליות הוא היה עולה ובירידות יציב. כשהגעתי ליעד, אחרי שעתיים בערך, בדקתי את הנוזל קירור ופתאום מפלס הנוזל קירור ירד משמעותית ממה שמילאתי. לא ראיתי שום דליפה או סימן לדיפה של הנוזל מהרכב.. מילאתי שוב במים מזוקקים, בדקתי שהתנעת המנוע והתחממותו לא גורמת לדליפות או התאדות כלשהי, והכל נראה תקין.
מאותו הררגע נהגתי כשעה, ששוב בעליות הרכב טיפה התחמם אך סהכ נשאר קבוע ולא עשה בעיות אחרי זה.
לפני תחילת הנהיגה לא בדקתי מה גובה נוזל הקירור ויכול להיות שהוא היה מאוד נמוך.
והשאלות שלי הן כאלו:
א. האם להשאיר את הרכב עם המים המזוקקים או להחליף לרגילים? קראתי שמים מזוקקים לא טובים לפיאט. כמה ימים במצב הזה לא יגרמו להרס הרדיאטור?
ב. האם יש טעם לבדוק אצל המוסך-שאולי זה ראש מנוע שגורם להתאדות יתרה? או שאולי זה הנוזל שלא מתאים? או באמת הפקק לא ישב טוב או בלוי..?
ג. האם נוזל קירור של פרסטון האדום יכול לשמש אותי כתחליף לפראפלו שממש בעייתי לי למצוא אותו(ברור לי שזה הנוזל האידאלי והמומלץ ביותר על ידי היצרן והנהגים.)
ד. יכול להיות שזה שמילאתי בהתחלה מים מזוקקים כשהמנוע חם לא מילא את הכמות רצויה והיה צריך למלא כשהמנוע קר? וזה למה היה לי הפרשי גובה של הנוזל?
ה. איך בודקים בפיאט בדגם שלי כמה נוזל קירור צריך. יש על המיכל פס MAX אבל אי אפשר לראות אם המים מגיעים לשם כיוון שהפיה שלו באלכסון והמיכל יחסית אטום.

מדובר ברכב הראשון בחיי. וחוששני שאני לבד בכל הנוגע לתקלות ולכן חשוב לי להבין עד הסוף מה הבעיה ברכב. בלי שיחרטטו אותי במוסכים.

asafasaf
11-07-15, 10:32
בפונטו אי אפשר סתם למלא נוזל ושלום על ישראל, צריך לבצע ניקוז אוויר דרך ברגי הניקוז.

לכן גם מפלס הנוזל ירד קצת אחרי הנסיעה כי את מקומם של בועות האוויר שהשתחררו תפס הנוזל.

את מרחובות לכן קפצי לאבי חלפים ברחוב הכישור 2, תקני פראפלו כחול (או אדום אם יש מדבקה מיוחדת באזור הרדיאטור שאומרת בפירוש להשתמש ב PARAFLU UP)

בכל מצב יש פה בעיה כי הוא לא היה אמור להתחמם באמצע נסיעה. ידוע לך איזה נוזל היה ברדיאטור כל הזמן הזה? האם סתם מים מהברז?

רפי לין
11-07-15, 11:41
בנוסף למה שכתב אסף, צריך גם לבדוק אם אין נזילה או דליפת נוזל הקרור ואת פעולת מאורר הרדיאטור החשמלי, שהוא פועל בשתי מהירויותיו, האיטית והמהירה.
ולבסוף לבדוק חזותית אם אין סימנים לתקלת אטם ראש מנוע, בגלל שהמנוע עבר התחממות.
ברחובות תוכלי לגשת אל איציק שכאן: http://www.musach.co.il/details.asp?id=528
שהוא מקצועי ואמין (ולא "יחרטט" אותך) ומכיר את המכוניות האיטלקיות.
בברכה - רפי לין