View Full Version : לאחר שטיפת רכב,מאוורר רדיאטור עובד מייד עם פתיחת הסוויץ.פונטו 98
שלום
פונטו 98 מנוע 1242 סמ"ק.
לאחר שטיפת הרכב,המאוורר עובד מייד עם פתיחת הסוויץ.
לא חסר מים,החום מנוע תקין.כל החיווט נראה בסדר.
הנגד שיושב על הכונס של המאוורר הוחלף לפני שנה בחדש מקורי.
מה גורם למאוורר לעבוד מייד עם פתיחת הסוויץ?
הבנתי שיכול להיות שהממסרים של המאוורר נדפקו.
מישהו יודע איך לבצע את הבדיקה ואיפה אפשר לקנות ממסרים כאלו?
תודה
המממסרים למאורר הנם סטנדרטיים, של מהירות 1 האיטית ממסר רגיל ושל המהירות 2 המהירה ממסר גדול יותר של 50A.
אין טעם סתם להחליף חלפים ללא צורך ולזרוק כסף לשווא ומכיוון שאני רואה שאתה מר"ג, אני יכול להמליץ לך לגשת אל שלמה ב"מוסך פיאטון" שכאן:
http://www.musach.co.il/details.asp?id=709
זה מוסך פרטי (לא מורשה היבואן) שמומחה למכוניות פיאט ויש שם חשמלאי מוכשר ומקצועי בשם דוד והם יאתרו במדויק את מקור הבעיה ויתקנוה כראוי.
נא עדכן ממצאים ותוצאות, לכשיהיו.
בהצלחה ובברכה - רפי לין
רפי הרכב של אח שלי והוא כעת בירושלים.
השאלות שלי הם כאלו:
1.בהנחה וזה הממסרים האם תוכל לומר לי איפה הם נמצאים?
2.האם יכול להיות שהיוניט שמתברגת על הרדיאטור למטה נדפקה?
3.אודה לך אם תוכל להראות לי תמונות של הממסרים האלו כדי שאני אבין במה מדובר.
תודה
אין צורך להחליף סתם חלקים.
תמתין יום יומיים, יש מצב שהרטיבות תתייבש מעצמה.
הכי טוב זה לעבור עם אוויר על הממסרים והיונית.
דוד.
בשנת 1998 היו כמה דגמים של מע' החשמל והמזגן בפיאט:
1. דגם עם יוניט חום ברדיאטור להפעלת המאורר, לפי חום המנוע.
2. דגם ללא יוניט כשמחשב ניהול המנוע מפעיל את מאורר הרדיאטור.
3. דגם עם מזגן מקורי.
4. דגם עם מזגן ישראלי, רסקור או אלכס ארגינל ויש ביניהם הבדלים בהפעלות מאורר הרדיאטור והממסרים.
לכן לא אוכל לתת עצות מדויקות מרחוק.
בברכה - רפי לין
בשנת 1998 היו כמה דגמים של מע' החשמל והמזגן בפיאט:
1. דגם עם יוניט חום ברדיאטור להפעלת המאורר, לפי חום המנוע.
2. דגם ללא יוניט כשמחשב ניהול המנוע מפעיל את מאורר הרדיאטור.
3. דגם עם מזגן מקורי.
4. דגם עם מזגן ישראלי, רסקור או אלכס ארגינל ויש ביניהם הבדלים בהפעלות מאורר הרדיאטור והממסרים.
לכן לא אוכל לתת עצות מדויקות מרחוק.
בברכה - רפי לין
מדובר ברכב:
1.עם יוניט חום ברדיאטור להפעלת המאוורר.
2.עם מזגן מקורי.
אין צורך להחליף סתם חלקים.
תמתין יום יומיים, יש מצב שהרטיבות תתייבש מעצמה.
הכי טוב זה לעבור עם אוויר על הממסרים והיונית.
דוד.
תודה דוד
איך אני יכול לדעת אם מדובר בממסר או ביוניט?
עבר כבר יומיים ואין שום שינוי.מייד בפתיחת הסוויץ' המאוורר נדלק.
מה זה שכתבת "לאחר שטיפת הרכב" אתה מתכוון לשטיפה חיצונית או שטיפת המנוע ?.
דוד.
אין קשר לבעיה המתוארת. נראה כצירוף מקרים.
דוד.
צירפתי תמונות של הממסרים.ברגע שאני מוציא את הממסר הגדול המאורר מפסיק לעבוד.האם זה הממסר התקול?ניסיתי גם להוציא את 2 הממסרים היותר קטנים אבל המאורר לא נכבה.
כנראה שהבעיה אינה בממסר עצמו אלא באיזה קצר שמפעילו קבוע.
סליל הממסר מקבל + בהפעלת מתג ההצתה והקצה השני של הממסר מקבל הפעלת מינוס בשתי צורות, להפעלת המהירות השניה (המהירה) של מאורר הרדיאטור:
1. מיוניט החום הנמצא ברדיאטור (כשחום נוזל הקרור עולה).
2. ממתג לחץ פרסוסטטי, הנקרא קוודרינרי, כשלחץ קרר (גז) המזגן עולה.
לבדיקת מקור הבעיה (בעצמך או ע"י מקצוען) יש לפעול כך:
הפעל מתג הצתה למצב ON (ללא הנעת המנוע) ובגלל שהתקלה קיימת המאורר יפעל במהירות הגבוה ואז נתק את מחבר יוניט הרדיאטור ואם המאורר מפסיק לפעול, אז היוניט רדיאטור פגום.
אם מחבר היוניט מנותק והמאורר עדיין ממשיך לפעול, אז צריך כעת גם לנתק את המחבר מהקוודרינרי של המזגן ואם המאורר יפסיק לפעול, אז או שהקוודרינרי פגום או שיש לחץ גז גבוה מאוד במע'
(עודף קרר?).
אם למרות ששני המחברים מנותקים ובכל זאת המאורר ממשיך לפעול, אז יש קצר לגוף באחד החוטים שבין המחברים האלו לממסר.
נא עדכן ממצאים ותוצאות, לכשיהיו.
בברכה - רפי לין
תודה רבה רפי.היכן נמצא המחבר של המזגן? המחבר של היוניט רדיאטור אני יודע את מיקומו.
איני זוכר היכן הוא נמצא בדיוק (יש דגמים שונים של הפונטו ועם מיקומים שונים).
זה אמור חהיות מחבר עם 5 חוטים וקוודרינרי נראה קטן יותר מהיוניט רדיאטור ונמצא בתא המנוע, או על צנרת המזגן או על הקולט/מייבש.
בברכה - רפי לין
תודה.עוד שאלה קטנה:למה לא ייתכן שאחד הממסרים תקול?כאשר הוצאנו את הממסר הגדול אז המאוורר כן הפסיק לעבוד.האם הוא לא הבעייתי?
יש לציין שכאשר הוצאנו את 2 הממסרים הקטנים כל אחד בנפרד המאוורר כן המשיך לעבוד.
אם הממסר הגדול עצמו היה תפוס אז המאורר היה פועל גם כשמתג ההצתה כבוי.
מכיוון שהוצאת 2 הממסרים הקטנים לא כיבתה את המאורר, אז סוימן שהם לא שייכים לבעיה
(אחד מהם הוא של מהירות 1, האיטית למאורר הרדיאטור והשני של ממסר מדחס המזגן).
זה היה השיעור הלילי לחשמל המזגן בפיאט פונטו :)
בברכה - רפי לין
תודה רבה רפי.
הדרכתי את אח שלי איך לבדוק מחר את היוניט מאוורר רדיאטור ואעדכן בהמשך.
התקע שמחובר ליוניט מאוורר רדיאטור הוצא והוכנס שוב וכרגע הבעיה נפתרה.יש לציין שברגע שהתקע הוצא מהיוניט המאוורר הפסיק לעבוד.מייד לאחר שהתקע הוחזר חזרה המאוורר הפסיק לעבוד מייד עם פתיחת הסוויץ והוא עובד רגיל כאשר המנוע מתחמם.
שלום רפי.
שוב הבעיה חזרה.
כאשר מנתקים את החיבור ליוניט רדיאטור עדיין המאוורר ממשיך לפעול.
אודה לך אם תוכל לצרף לי תמונה של המחבר מזגן כדי שאדע איך למצוא אותו.אולי הוא אכן הבעיה.
בתודה מראש
שי
לצערי הרב, אין לי תמונה כזאת.
אולי לדוד יש מכונית כזאת והוא יוכל לצלם תמונה ולהעלותה כאן.
בברכה - רפי לין
רפי תודה.
הצלחתי למצוא את היוניט מחבר מזגן.הוא היה קרוב לאיזור של המצבר ליד הרדיאטור.
אכן ברגע שהוצאנו את היוניט המאוורר הפסיק לעבוד.על הפינים הייתה ירוקת שכנראה נגרמה מחלחול מים של שטיפת הרכב.
ניקינו את המגעים אם ספריי מגעים והכל עובד תקין.
תודה רבה לך על העזרה ועל הבקיאות המקצועית שאתה מפגין שעזרה לנו לפתור את הבעיה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.