התחבר

View Full Version : התחממות מנוע


rahmim7
01-05-15, 09:07
הגיעה התקופה החמה ואיתה בעיות התחממות המנוע...
המליצו לי לנתק את הטרמוסטט כדי שיאפשר מעבר מים גדול יותר למערכת
אבל שצריך להחזיר אותו בתקופה הקרה
אשמח לדעתכם
וכמו כן לדעת אילו עוד אופציות יש

רפי לין
01-05-15, 13:20
אסור ולא טוב למנוע לפעול ללא טרמוסטט והתרחק ממי שנתן לך עצה זאת.
צריך לבדוק את פעולת מאורר הרדיאטור, נקיון הרדיאטור והרשת שלו ונקיון מעבה המזגן, שלפני הרדיאטור.
אין סיבה שהמנוע יתחמם באם מע' הקרור וחלקיה תקינים ופועלים כשורה.
אם יש בכל זאת תקלת התחממות המנוע, אז צריך לבדוק זאת מקצועית ולתקן כראוי.
בברכה - רפי לין

yair791
01-05-15, 13:42
צריל צחילה לבדוק שלא חסר נוזל קירור ולבצע ניקוז
אחרי זה לבדוק אם המאורר עובד בשתי המהירויות וגם ששתי הצינורות של הרדיאטור חמים במידה שווה
אם כל זה תקין והרכב עדין מיתחמם צריך לבדוק את המשאבה ואם יש אוויר במערכת המים

rahmim7
01-05-15, 14:09
המנוע לא מתחמם תמיד.. רק בתקופות החמות

Nuker
01-05-15, 14:17
האשם הוא אחד ממכלולי מערכת הקרור כפי שיאיר פירט ולא מזג האוויר,
אם הנך מתכוון להחזיק ברכב עוד תקופה, עדיף לטפל בבעיה אחת ולתמיד מאשר לאכול סרטים כל קיץ.

רפי לין
01-05-15, 19:23
להיכן מגיע מחוג שעון חום המנוע בקיץ?.
בברכה - רפי לין

rahmim7
05-07-15, 10:17
ברגע שמד החום מגיע ל3/4 אני עוצר בצד עד שיתקרר ככה שלא יצא לי לראות "עד לאן הוא מגיע"

rahmim7
23-08-15, 14:38
הייתי במוסך בגלל בעיה אחרת (בנושא אחר) ושאלתי את המוסכניק לגבי התחממות המנוע
הוא אמר לי שמאחר שיש לי ברדיאטור צינורות עגולים ולא "שטוחים" כמו ברכב רגיל הסיכוי לסתימה נמוך מאוד.. ונתן הערכה שהטרמוסטט מזייף ונתן הערכת מחיר של 90 ש"ח להחליפו
בסופו של דבר הוא לא חייב אותי על הטרמוסטט מאחר שלא היה יכול לעשות איתי נסיעה לוודא שהבעיה תוקנה.. (מחמת עומס במוסך)
מה שכן - הוא צדק, טרם נסעתי נסיעה ארוכה אולם בתוך העיר חום המנוע אינו מגיע לחצי - מה שהיה קורה עם הטרמוסטט הקודם

Nuker
23-08-15, 16:49
אני יתעלק על השרשור,

האם יכול להיות שמנוע מתחמם והשעון חום לא עובר את החצי?

האם זו בעיה בטרמוסטט?

davidmzr
25-08-15, 08:40
בפיאט הכול יכול להיות. :)
לא בהכרח הבעיה הטרמוסטט.
דוד.

Nuker
25-08-15, 09:15
אני אהיה יותר ספציפי,
כבעל פיאט אני תמיד במעקב אחרי שעון החום,
היה מקרה ובו נפרץ הראש מסיבה לא ברורה,חשד שלי היא שבגלל שמילאו נוזל קירור לא איכותי (קרי פראפלו -כאשר פעמיים בהזדמנויות שונות ביקשתי מפורשות פראפלו ובסוף שמו מה שבא להם)
החץ לא עבר את החצי, כלומר היה במקום הקבוע כאשר הרכב בטמפ' עבודה.

davidmzr
25-08-15, 09:37
היה מקרה ובו נפרץ הראש מסיבה לא ברורה,חשד שלי היא שבגלל שמילאו נוזל קירור לא איכותי (קרי פראפלו -כאשר פעמיים בהזדמנויות שונות ביקשתי מפורשות פראפלו ובסוף שמו מה שבא להם)
החץ לא עבר את החצי, כלומר היה במקום הקבוע כאשר הרכב בטמפ' עבודה.
הסיבה שנפרץ הראש, לא הייתה בגלל שלא מילאו פראפלו. זה מיתוס שהשתרש אצל בעלי הפיאט.
גדול יבואני רדיאטורים "אבי פרטס" שהוא גם מחליף רדיאטורים ללקוחות, מעולם לא השתמש בפראפלו.
במשך שנים רבות הכנסתי נוזל קירור, ואפילו מים ממזגן (לא בגלל המחיר), ולא קרה דבר.
רק כשבעל הרכב מביא איתו פראפלו, ומבקש אני מכניס. ז. א "הולך בראש שלו".

מה כוונתך ל- "הרכב בטמפ' עבודה" השעון או חום המנוע שנבדק ?.
דוד.

eli_h1
25-08-15, 09:47
דוד,
אתה צודק לגבי נוזל הקירור (פארפלו). כל עוד לא משתמשים במים לא יקרה שום נזק בטווח הקרוב, לטווח הרחוק זה כבר לא מעניין את בעל הרכב הנוכחי.(אם בעל הרכב מעוניין להחזיק בו לטווח הארוך הייתי משקיע עוד 50 שקל לנוזל מקורי)
לגבי מים ממזגן אז אני לא מסכים איתך כי נק' הריתחה של המים מאוד נמוכה (100 מעלות) וטמ"פ העבודה של המים היא כ 90 מעלות, בגלל שהטמ"פ קרובות אחת לשניה הלחץ של האדים גדול וזה מעלה את הלחץ על הצינורות והמנוע.

davidmzr
25-08-15, 10:27
נו שויין.
אתה ממשיך לציין את המחיר כאילו זאת הבעיה. כבר כתבתי "(לא בגלל המחיר)"
גם אני לא מסכים איתך, משום שהשתמשתי שנים רבות עם מים ממזגן בפיאטים ובמכוניות אחרות שהיו ברשותי,ולא קרה שום נזק,
אנו מדברים על היעילות הלא מוכחת של פראפלו. אם אתה חושב שחוסר שימוש בפראפלו יביא נזק בטווח הארוך תוכיח.
יש תוכנית בטלויזה שנקראת "שבירת מיתוסים" גם אני יכול לשבור את המיתוס המדובר, אבל זה כרוך בהרבה זמן וצילומים. הבעיה שאין לי בימים אלה זמן לזה.
לסיכום אני עומד על כך, שאין קשר מוכח בין פראפלו לפריצת ראש מנוע.
דוד.

Nuker
25-08-15, 12:40
מה כוונתך ל- "הרכב בטמפ' עבודה" השעון או חום המנוע שנבדק ?.
דוד.

התכוונתי לשעון,אף פעם,גם בזמן ההתחממות יתר שעברה על המנוע החץ בשעון לא עבר את החצי (כאשר טיפה לפני החצי זה המיקום הקבוע כאשר המנוע בטמפ' עבודה --טמפ עבודה במקרה הזה אני מתאר את מיקום המחוג הסופי ולא חום מנוע הנמדד חיצונית)

בקשר לפראפלו,אני מסכים שאפשר לשים נוזל קירור איכותי אחר, אבל אם אפשר למה לא ללכת לפי הוראות יצרן.

לגבי המים המזוקקים אני גם מצתרף ל eli_h1, פה כבר מדובר בעמידות לחום וטמפרטורת הרתיחה,
אולי בטווח הקצר מזוקקים או נוזל קירור זול יעשו את העבודה
בטווח הארוך צפה לראש,זו בדיוק הסיבה לחשד שלי,יש לי הרבה נסיעות הרריות והמנוע במאמץ מעל הרגיל ,זה בשילוב הנוזל הזול והלא ידוע ששמו לי הביא אותי למצב של ראש (כנראה).

טוב לענייננו, נחזור לעניין התרמוסטט ושאלתי המקורית בשילוב הדוגמא שלי למלעה,
האם יכול להיות שמנוע מתחמם והשעון חום לא עובר את החצי?

האם זו בעיה בטרמוסטט?
האם יש פסק דין?

davidmzr
25-08-15, 13:10
לא בעיית טרמוסטט.
מילים כמו "נראה ש-, קרוב לוודאי, כפי הנראה, סביר ש-, עושה רושם, לכאורה, כנראה." לא מוכיחים שהראש הלך בשל שילוב הנוזל הזול והלא ידוע ששמו לך.
נכון שכדאי ללכת לפי הוראות יצרן. אבל צריך לקחת בחשבון שגם ליצרן יש אינטרסים. קרי, חברת בת שמייצרת עבורו את הנוזל במחיר זול. או השימוש בחלקים מקוריים בלבד.
בינתיים הכול דיבורים. אני מעדיף להסתמך על הוכחות.
דוד.

Nuker
25-08-15, 16:28
בכל תקלה ברכב הפרטי אני מנסה להבין לעומק מה הגורמים,
ברכב שמתוחזק ברמה טובה (טיפולים חלפים וכו' בלי למשוך) לא אמור ללכת הראש סתם כך.

המכונאי שנגרר אליו הרכב אמר שלא היה כמעט נוזל קירור במערכת,
בהתחשב בעובדה שהנוזל חודש פחות משנה מאז הארוע לא טרחתי לבדוק את המפלס ולעקוב,
לכן אני לא יכול לחרוץ שזה בוודאות הגורם.

אז למה נפרץ הראש נגיד שעניתי לעצמי
אבל עד היום לא מובן מדוע החץ של חום המנוע לא עבר את החצי,הרי שבכל חריגה קטנה הייתי טורח לבדוק מה הסיבה וחוסך לעצמי את הקנס.

davidmzr
25-08-15, 17:13
Nuker,הנה הסיבה שהלך לך ראש המנוע: "המכונאי שנגרר אליו הרכב אמר שלא היה כמעט נוזל קירור במערכת".והנה עוד בעלת ספייס שחשבה בטעות כמוך, שהלך הראש בגלל שהוסיפה מי ברז.
היא טיפלה אצל ממוסך שימשון וראה מה אמרו לה. בעיקר את "שזה לא ממש משנה".

"אני קצת מופתעת לקרוא מה שכתבתם כאן - (מצותת מאתר פיאט).
אחרי הטיפול 40,000 הראשון שלי אצל שמשון נאמר לי ששמו לי את המים של פיאט, ושיש מצב שמחר-מחרתיים המפלס ירד קצת ואני אצטרך להוסיף.
שאלתי מאיפה לקנות והעובד של שמשון אמר לי שאין צורך לקנות, שאני פשוט אוסיף מי ברז. שאלתי אם צריך מזוקקים או מינרלים או משהו, הוא אמר "לא, פשוט מי ברז".
שמתי מי ברז.
אח"כ הלך הראש מנוע...
כשאספתי את הרכב משם שאלתי את חיים שוב לגבי המים של פיאט והוא אמר לי לשים מים רגילים, ואם יש לי אז מינרלים יהיו טובים יותר, אבל שזה לא ממש משנה."

ראה כאן שאלה שלדעתי חכמה של בעל הספייס.
בעניין: נוזל קירור LEMFORDER במקום פארפלו פונטו 2001
ברור לי שהנוזל איכותי..
ציתות: "האם ההתעקשות של פיאט לפראפלו נובעת מכך שהיא מייצרת את הנוזל?"
תודה על התגובות.

וכאן שאלה תמימה של משתמש.
בעניין: האם לפסול בראבה בגלל נוזל קירור פרסטון (ולא פארפלו)? (הכוונה לקניה)
תגובה: ברכב שלי פיאט בראבו 98 , יש נוזל פרסטון מזה 4 שנים ללא בעיות.
מפליא עד להיכן "הולכים" אנשים עם מיתוס הפראפלו הזה.

לסיכום הנושא האין סופי, אם מערכת המים תקינה, לא ממש משנה איזה נוזל שמו לך.
ויש לי הסבר לכך, אבל הפעם לא הזמן להאריך.
דוד.

yair791
25-08-15, 18:11
התכוונתי לשעון,אף פעם,גם בזמן ההתחממות יתר שעברה על המנוע החץ בשעון לא עבר את החצי (כאשר טיפה לפני החצי זה המיקום הקבוע כאשר המנוע בטמפ' עבודה --טמפ עבודה במקרה הזה אני מתאר את מיקום המחוג הסופי ולא חום מנוע הנמדד חיצונית)

בקשר לפראפלו,אני מסכים שאפשר לשים נוזל קירור איכותי אחר, אבל אם אפשר למה לא ללכת לפי הוראות יצרן.

לגבי המים המזוקקים אני גם מצתרף ל eli_h1, פה כבר מדובר בעמידות לחום וטמפרטורת הרתיחה,
אולי בטווח הקצר מזוקקים או נוזל קירור זול יעשו את העבודה
בטווח הארוך צפה לראש,זו בדיוק הסיבה לחשד שלי,יש לי הרבה נסיעות הרריות והמנוע במאמץ מעל הרגיל ,זה בשילוב הנוזל הזול והלא ידוע ששמו לי הביא אותי למצב של ראש (כנראה).

טוב לענייננו, נחזור לעניין התרמוסטט ושאלתי המקורית בשילוב הדוגמא שלי למלעה,

האם יש פסק דין?

לא בעיית טרמוסטט.
מילים כמו "נראה ש-, קרוב לוודאי, כפי הנראה, סביר ש-, עושה רושם, לכאורה, כנראה." לא מוכיחים שהראש הלך בשל שילוב הנוזל הזול והלא ידוע ששמו לך.
נכון שכדאי ללכת לפי הוראות יצרן. אבל צריך לקחת בחשבון שגם ליצרן יש אינטרסים. קרי, חברת בת שמייצרת עבורו את הנוזל במחיר זול. או השימוש בחלקים מקוריים בלבד.
בינתיים הכול דיבורים. אני מעדיף להסתמך על הוכחות.
דוד.
אוייייי כמה שאני היתעפקתי שלא להגיב לדיון שהיתפתח כאן אבל אני כבר לא יכול יותר ;)
אני לא רואה סיבה למלא נוזל קירור מקורי כאשר יש מספיק תחליפים שאפר לקנות שהם אפילו יותר אכיותים מהאיטלקי וזולים יותר.
לגבי מים מזוקקים נכון שטמפ הרתיחה שלהם נמוכה יותר ממי ברז אך אחרי שאתה ממלא את הרדיאטור במים האלה תמיד יהיה איזה שהוא חומר במערכת קירור שיתמוסס במערכת הקירור כמו חלודה ושאר חומרים אחרים (לא ניכנס לכימה פה ואם יש צורך אני אביא הסבר מדויק מאמא שלי שהיא דוקטור לכימיה) ככה שטמפ הרתיחה תיהיה יותר גבוהה מ100 מעלות.
לגבי טווח ארוך של שימוש במים מזוקקים או כל תחליף זול אחר פרט למקורי זה מיתוס
אצלי בבלנו הלך ראש כי ניקרא צינור והמנוע רתח ואין לא היה שום נזק לראש עקב שימוש ממושך במים רגילים ו/או כל תחליף אחר כביכול לא איכותי ומדובר בבלנו 96
בבלנו של *** (הכחולה שהיתה לו להבדיל מזו שאישתו דפקה) הלך ראש עקב עיפות חומר הראש נימצא סדוק בבדיקת לחץ אצל החרט הלנו היא שנת 98
בוולבו 740 88 של אמא שלי לפני חצי שנה נידפק האטם ראש עקב פגם ביצור או השד יודע מה ונוזל הקירור היה נוזל הכי פשוט שיש ומדובר במנוע שאני שיפצתי 4 שנים קודם לכן
בקיצור ברזל זה ברזל זה ברזל