התחבר

View Full Version : אנומליה במערכת ההיגוי


Nuker
24-04-15, 15:19
בהמשך לשרשור הזה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=126923#post126923) בו התופעה לראשונה התרחשה,

אני חוזר עם סרטון,
כאמור ההגה מתחיל לנוע בעצמו ימינה שמאלה ללא קשר למהירות ולתנאי הדרך, בפעם האחרונה שמתי לב שכאשר אני לוחץ על דוושת הגז יש תנודות אך כאשר איני נוגע בדוושה ההגה מפסיק לשחק ימינה-שמאלה.

התופעה באה והולכת היא יכולה להופיע אחרי שלא הופיעה 500 ק"מ ולהפסיק אחרי 10 דקות
רק מה שמאז ההרגשה היא שהבעיה היא יותר אלימה מבעבר,
באותה הזדמנות הוחלפו זוג צמיגים קדמיים עקב בעיה אחרת ובוצע כוון פרונט מה שלא פתר את הבעיה, הרכב הושאר אצל המכונאי אשר ביצע בדיקה שוב במכון לכוון פרונט אחר וביצע בדיקות אחרות כביכול וטען שהבעיה אינה מכאנית אלא במערכת הגה החשמלית.


GRs51Jzunv8
https://www.youtube.com/watch?v=GRs51Jzunv8
הסבר למה שמתרחש:
שנייה 00:02 אני עוזב את ההגה והקפיצה מתבצעת שמאלה (נסיעה בקו ישר)
משנייה 00:06-00:03 ניתן לשמוע נקישות אשר מגיעות מכיוון הגלגל הימני(צד נוסע)
לאחר מכן משנייה 00:04 מתבצעת יציאה מכיכר ימינה כאשר ההגה "מתנגד" (הנענוע לא מגיע ממני אלא מההגה).

אציין גם שאין קוד תקלה בסריקה רגילה עם 2 סורקים שונים ומערכת הסיטי עובדת ותקינה (הבעיה לא מגיעה כאשר המערכת מופעלת ואינה נעלמת כאשר אני מפעיל מצב סיטי כאשר הבעיה מופיעה).

מכיוון שלא מצאתי ברשת תופעות דומות נשאר לי רק לשער מה הבעיה:

1. מנוע הגה חשמלי
2.חיישן זווית היגוי?! תמונה כאן (http://autodijagnostika.biz/images/detailed/0/Image1_(2)13280118154f27da27ed873.jpg)

3.בעיה בחיבור של הסרן הקדמי לגלגל
אולי הוא יוצא מהמקום וחוזר ואז הכל נהייה בסדר?

יש ברשותי שני ריליים מוכנים להלחמה שהכנתי כטיפול מונע,מה הסיכוי שהם הגורם לבעיה?
אשמח לתובנות.

mgoldst
25-04-15, 01:44
איזה נורת תקלה אדומה דולקת לך?

GRs51Jzunv8

Nuker
25-04-15, 01:56
זה הנורה של הכרית אוויר שכבר לא דולקת אחרי שביצעתי איפוס למחשב שלהן.

אם התכוונת לנורת ההגה האדומה שנדלקת כאשר ההגה כוח לא עובד אז היא לא דולקת אצלי.

AllCity
26-04-15, 19:22
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=128285

רפי לין
26-04-15, 20:39
התייעצתי עם חיים מ מוסך פיאט שמשון (http://www.musach.co.il/details.asp?id=60) שכתב לי זאת:
חייב לבדוק את הרכב בנסיעה כדי להרגיש את הבעיה
גורמים הגיוניים
מערכת הגה חשמלי (חיישני מיקום/מומנט)
בעיה בגלי הניע (רעידה בהאצה)

בברכה - רפי לין

Nuker
27-04-15, 09:47
רפי, תודה רבה על הבדיקה,
הבעיה היא שכאן קבור הכלב.. התופעה מופיעה פתאום ועלמת לאחר מספר דקות, כלומר אין אפשרות ממשית להגיע למכונאי בזמן שהתקלה קיימת.
למען הסר ספק אין רעידות ו\או תזוזה בהגה כאשר התופעה לא מופיעה.

AllCity,האם אתה מוכן להתחייב שהבעיה היא בחיישן הנ"ל?
האם נתקלת בתופעה זהה?
אולי נדרש רק כיול מחדש?

AllCity
27-04-15, 10:20
רוב הסיכויים שכן
אולי מספיק לעשות רק כיול
צריך לירות מה מחשב רושם... אתה מי צפון?
יש סיכוי לשפץ את החיישן! ;)

Nuker
12-05-15, 23:54
עדכון: בסוף התקלה כן הייתה מכאנית, לצערי עוד מכונאי שחשבתי שניתן לסמוך עליו נמחק מהרשימה.
אחרי נסיעה של שעה וקצת ביום ראשון התופעה הופיעה ,התחילו רעשים מכוון גלגל נוסע קדמי לקחתי סיבוב רחב ימינה כדי לבדוק אם הרעש מתגבר והצירייה קפצה מהפעמון למזלי הייתי 3 דקות הליכה מהיעד.
כל זה אחרי שהרכב היה בבדיקה אצל המכונאי שטען שהבעיה איננה מכאנית אלא חשמלית וסמכתי עליו.

הרכב נגרר למוסך, הוחלפה צירייה שלמה,הפעמון הישן היה שחוק וגם גלגל ההינע.
התרשמות ראשונית: הרכב סחב הרבה יותר טוב בעליה הררית,אך לא נסעתי מספיק כדי לקבוע חד משמעית אם יש שיפור.