View Full Version : אונו 1400 הזרקה - נוזל קירור
שלום לכולם,
יש לי אונו כמו שמצוין, אני רוצה להשים מים ירוקים ואני לא יודע אם מלכתחילה השתמשו במים ירוקים...
השאלה היא אם אני יכול לבדוק אם יש לי אילו נזילות שנסתמו עם הזמן בגלל המים הרגילים (מי הברז) הרי מים ירוקים עושים את הפעולה ההפוכה ממה שאני צריך וזה יכול לגרום לשפוך מנוע...
השאלה היא שווב אם יש דרך לבדוק אם יש אילו נזילות שנסתמו...?
נ.ב האוטו לא עובר ולא מגיע לי לחצי במד הטמפרטורה של המנוע....
בברכה אלי
נוזל קירור איכותי מונע הצטברות של אבנית , הוא שומר על משאבת המיים , ראש המנוע והרדיאטור.מעלה את נקודת הרתיחה ומקטין את נקודת הקפיאון.
אם תעבור לנוזל קירור איכותי כמו שממליצים עליו כאן בפורום תעשה רק טוב לרכבך, אין מצב שתתחיל לך נזילה עכשיו בגלל שתעבור אליו . אם הצטבר לך אבנית בראש המנוע או במשאבת מיים או נוצרו סתימות מסוימות ברדיאטור , הם יתנקו או לא יתנקו אבל בטח שאטמים של הרדיאטור לא יפגעו מהמעבר לנוזל איכותי, וכך גם לגבי כל חלק אחר , אם אתה חושב שעדיף לתת לאבנית לסתום נזילות במערכת לחץ אז התשובה היא - אל תבנה על זה. תן לרכב שלך את הטוב ביותר , ואז גם תקבל את הטוב ביותר.
אוקיי אורן, הבנתי את המסר, עכשיו איזה נוזל קירור אני צריך להשתמש?
בברכה ותודה אלי
לרכבי פיאט מומלץ להשתמש בזוזל קירור "פראפלו" אבל גם נוזל קירור ירוק איכותי ייעשה את העבודה מצויין.
ואם הנוזל קרור יהיה צהוב או כחול או ורוד?
למשל ישנו נוזל קרור מסויים שבאותו מק"ט מגיע פעם ירקרק ופעם צהוב זוהר.
אז מה, לא יעשה את העבודה?
כן מים ירוקים יעשו עבודה מצויינת בלאכול את הראש ושאר הרכיבים.
פעם אחת ואחרונה:
מומלץ למנועי FIAT להשתמש בנוזל קרור PARAFLU , TECNIC
לא מומלץ להשתמש ב PRESTONE , ZEREX, מים ירוקים למינהם ובתרכיזים של נוזלי קרור
אני שוב מציין!!! אני לא יודע אם היו נזילות בבעלים הראשונים והם ניסתמו ע"י האבנית שיש במים, שוב, השאלה היא אם המים האלו שאתה מציין לא יגרמו לאכילת האבנית ובכך שיפתחו את הנזילות...???
זה מאוד מדאיג וחבל שילך לי המנוע...
בברכה ותודה אלי
אלי שלום !
מי ברז גורמים לנזקים למנוע ולמערכותיו.
מומלץ להשתמש בנוזל קירור , ורצוי שיהיה איכותי , היצרן ממליץ על פראפלו, אבל אני בטוח שיש נוזלי קירור עם הרכב כימי דומה ואולי גם עדיף , אם הנוזל שמומלץ ע"י היצרן לא מספק אותך ניתן לבדוק הרכבים כימיים של נוזלים אחרים ולבדוק תאימות לרכב שלך.
בכל מקרה עדיף להשתמש בנוזל איכותי ואין שום ספק שזה עדיף ממי ברז שאתה משתמש בהם היום . הצבע שמוסיפים לנוזל לא כ"כ חשוב , ישנם נוזלים בצבע X עם איכות נמוכה כמו מי ברז
ואף גרוע מכך, וישנם נוזלים עם אותו צבע ואיכות מעולה .
נ.ב שאדי אמר שמיים ירוקים יוכלו את ראש המנוע הוא התכוון למיים הירוקים מהאיכות של 20 ש"ח
שזה בערך מחיר הגלון, הצבע ו מי ביוב ועוד לא הזכרנו את רווח היצרן המשווק והמפיץ.
ז"א לסיכום - שים ברכב נוזל קירור איכותי ומתאים , ויפה שעה אחת קודם . בהצלחה
מומלץ להשתמש בנוזל קירור , ורצוי שיהיה איכותי , היצרן ממליץ על פראפלו, אבל אני בטוח שיש נוזלי קירור עם הרכב כימי דומה ואולי גם עדיף , אם הנוזל שמומלץ ע"י היצרן לא מספק אותך ניתן לבדוק הרכבים כימיים של נוזלים אחרים ולבדוק תאימות לרכב שלך.
אני לא בטוח שלכולם יש סבלנות, זמן ויכולת לבצע ניסיונות כאלה או מחקר שוק.
יש נוזל קירור מתאים - פאראפלו, מה יותר מזה ?
יש חנויות שמוכרות את זה ויש מוסכי פיאט שמוכרים את זה. נכון שאין את זה בכל מקום אבל החלפה של נוזל הקירור לא עולה הרבה במוסך ומי שרוצה להחליף לבד אני בטוח שימצא מקום שמוכרים פאראפלו.
אתם לא הבנתם את שאלתי.... הבנתי שצריך להשים נוזל קירור איכותי לרדיאטור!!!
אני מציין שנית!!! אני לא יודע אם היו נזילות בבעלים הראשונים והם ניסתמו ע"י האבנית שיש במים,
השאלה היא אם המים האלו שאתה מציין לא יגרמו לאכילת האבנית ובכך שיפתחו את הנזילות...???
בברכה אלי
אם יש לך אבנית במערכת הקירור, והיא סותמת נזילות, זה רק עניין של זמן עד שהסתימות האלה יהרסו.
בנוסף, בינתיים נגרם נזק יותר גדול למנוע שלך ולראש המנוע שלך.
לדעתי עדיף לתקן קצת נזילות (צנרת, טרמוסטט, צינור מים אחורי מברזל) מאשר לאכל את מעברי המים בראש המנוע שלך - דבר שיגרום לך להוצאות עתידיות הרבה יותר גדולות.
יופי מישו שעונה לעיניין!
אני לא יודע בדיוק אם יש לי אבנית אך אם אתה אומר שכדאי לי להשתמש בכל אופן במים ההם פרופלו אז זה מה שאני יעשה.... מקסימום עוד קצת כסף והאוטו יהיה משוחרר האבנית (אם יש כזו)...
בברכה ותודה אלי :)
היי
היתה לי פעם אותה דילמה באונו הקודמת שלי (פייר) ואז שמתי מים כחולים שפתחו סתימו וכך הלך לי ראש מנוע
רוני
ואוווווווווו טוב שלא שמתי עדיין....
היי
היתה לי פעם אותה דילמה באונו הקודמת שלי (פייר) ואז שמתי מים כחולים שפתחו סתימו וכך הלך לי ראש מנוע
רוני
אם היית מחכה עוד היה הולך לך גם המנוע...
תמיד עדיף להשתמש בנוזל קירור מומלץ.
אלי, כמו שאמרתי, אחרי שמחליפים עלולות להיווצר נזילות, וצריך לעקוב אחריהן ולתקן אותן.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.