PDA

View Full Version : החלפה עצמית של חישן למבדה - פונטו ספייס


09-04-07, 20:13
שלום,

לאחרונה (טוב נו, מאז הטסט) התעניינתי בנושא זיהום אויר והשלכותיו והחלקים הקשורים.
בקצרה - מעניינת אותי במיוחד פעולת החיישן הנ"ל - ועוד יותר מזה, אפשרות ההחלפה שלו
באופן עצמאי.

לפי הודעות בפורומי רכב למינהם, לגבי כל מיני סוגי רכבים (חדשים יחסית כמובן) נראה כי החלפת חיישן כזה (עבודה + חיישן) היא סיפור מאוווווד לא זול (כ-1000 ש"ח? לעיתים יותר) בעוד שבסה"כ
מדובר בחישן שהוא מוצר מוגמר (BOSCH ואחרים).

נשאלת השאלה - מה מונע מאדם מן היישוב עם מעט ידע טכני - להחליף כזה חיישן ? זאת בהנחה שלא צריך לפרק חצי רכב בשביל להגיע אליו, ובאופן יותר ספציפי - איזה סוג חיישן/דגם יש בפונטו ספייס SX שנת 2001 ? והיכן הוא ממוקם ?

תודה.

09-04-07, 20:24
הייתי שמח לתשובה גם לגבי פונטו HGTת היות ויש לי בעיה של זהום אוויר כרגע ברכב והטסט הולך ומתקרב

09-04-07, 20:25
1. על סמך מה החלטת שחיישן הלמבדה פגום ?

2. חפש בגוגל חיישן חמצן / למבדה / lambda sensor / oxygen sensor

3. תסתכל בחלק הקדמי של המנוע בדיוק באמצע ומאחוריי (או לפני, תלוי איך אתה קורא לזה) הרדיאטור מהאזור העליון של בלוק המנוע יוצאת סעפת הפליטה (אגזוז) אשר בחלקה מכוסה במגן חום מתכתי. הצינור של הפליטה בדיוק מאחוריי הרדיאטור רחב יותר - זה הממיר הקטליטי. ממש לפני הממיר נכנס חוט שחור לתוך האגזוז (הכל רואים בהסתכלות מלמעלה עם מכסה מנוע פתוח) - זה החיבור של חיישן הלמבדה אשר יושב בתוך סעפת הפליטה לפני הממיר. ברכב שלך יש חיישן למבדה אחד.


בעיקרון אתה יכול לקנות חיישן תואם של בוש (שיכול להיות שזהה למקורי לחלוטין) שעלותו יכולה להיות סביבות 400-600 ש"ח וההתקנה לא מאוד יקרה. כלומר לא תחסוך הרבה מאוד לעומת קרוב ל- 1000 ש"ח במורשה פיאט. אבל שוב - למה להחליף משהו שעובד - איש דיאגנוסטיקה טוב יידע בקלות תא מצב החיישן.
קצת להשכלה באנגלית:
http://auto.howstuffworks.com/question257.htm

09-04-07, 20:26
הייתי שמח לתשובה גם לגבי פונטו HGTת היות ויש לי בעיה של זהום אוויר כרגע ברכב והטסט הולך ומתקרב

איזו בעיה של זיהום אוויר יש אצלך ? מי בדק?

09-04-07, 21:06
STUDENT:

אם לא הבהרתי זאת, אני מצטער - החיישן לא פגום (טפו טפו) וגם את הטסט עברתי, אם כי זה היה בשן ועין והטסטר הריץ בדיקה חוזרת אחרי שהראשונה נכשלה - והאוטו עבר טסט.

אני מעוניין בידע, ובלי קשר להבין מדוע 1000 ש"ח צריכים להתבזבז במקים שיש צורך בהחלפת חיישן כזה, כאשר מדובר במשהו שלכל היותר אמור לעלות כמחיר הפריט + 50 ש"ח עבודה.

בגלל שמדובר במשהו שהוא רכיב מוגמר מיצרן אחר, אין סיבה שלא נוכל לעשות זאת בעצמנו.

מעבר לזה אני מודה לך על ההסבר לגבי מיקום הסנסור - למדתי משהו.
אתה יודע במקרה מהו הדגם המומלץ למכונית זו, והאם יש צורך בכלים מיוחדים על מנת להחליף את החיישן ?

תודה

09-04-07, 22:43
מצד אחד אתה רוצה "לחסוך" את התשלום למוסך שלא ירויח ממך חס וחלילה אך מצד שני אתה מתכוון להחליף חיישן חמצן סתם כך ואולי הוא בכלל תקין ולזרוק כסף לשווא.
חיישן חמצן בודקים ע"י מחישב סורק אבחון וכן ע"י בדיקת תדר השוינויים שהוא משדר כי חיישן חמצן יכול להיות תקין בפעולתו אך "עצלן" ואיטי ואז יש להחליפו.
בברכה - רפי לין :)

09-04-07, 23:49
יש בעיה של CO גם בבדיקה של האוטו לפני הקניה מצאו וגם המרכזי אמר לי אבל לא היה זמן כדי שהם יגידו בדיוק מה לא בסדר, שמתי תוסף GOLD LABEL שאולי יעזור אבל סתם בשביל ידע כללי למקרה שזה באמת החיישן רציתי לדעת איפה הוא בHGT וכמה מסובך להחליפו....


תודה :)

10-04-07, 00:00
דווקא CO גבוה יכול להיות ממיר קטליטי. השאלה היא כמה ערך הלמבדה ואיך נעשתה הבדיקה.

בדיקת זיהום אוויר כמו בטסט יש לעשות רק כאשר המנוע חם ולאחר נסיעה מאומצת - כדי שהממיר הקטליטי יתחמם לטמפ' עבודה.

דווקא המוסך המרכזי (וגם מוסכי פיאט אחרים) אני מכיר שלא אוהבים לחפש בעיות ומבחינתם כל עוד האוטו עובר טסט אז אין מה לחפש בעיות ברכב.

בקארספורום יש שרשור מעולה בנושא טסט וזיהום אוויר:
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=111782

10-04-07, 00:14
כמה הערות:

רפי - אין אצלי בעיה ספציפית, הכל תקין והאוטו נוסע מצויין - אני מעוניין בידע ומבקש לקבל מידע
נוסף מאנשים שמשתפים מידע בפורום, ומאנשים מקצועיים כמוך.

לגבי החסכון שאותו שמך במרכאות - אני לא צריך להרגיש אשם אם אני מעוניין לחסוך. כסף בא לי לא בקלות, ולכן לפני שאני מוציא אותו (גם אם באופן תיאורטי) - אני חושב שצריכה להיות התאמה בין ההוצאה להכנסה. הדבר דומה, לעניות דעתי, להשוואת מחירים ודגמים של כל מוצר אחר. אם אני יודע שניתן לקנות מצלמה דיגיטלית ב-100$ בארה"ב, בעוד בארץ היא עולה 1500 ש"ח, אני אתאפק, ואעשה כל מאמץ להשיג אותה בשליש מחיר, גם אם זה אומר שאצטרך לחכות עד שאוכל לצלם.

לעצם העניין - אני חושב שלו אני יכול להשיג את החלק במחיר סביר, לדוגמא 200 ש"ח, אולי שווה לי להחליפו כפעולת מנע - ולו בגלל שכך אוכל לחסוך 1000 ש"ח ברגע של תקלת שבר.

מצד שני - לא תראה אותי מבצע לפונטו טיפול "קטן" למרות שאני בטוח שזה אפשרי ב-50% פחות ממה שדורש המוסך - כי אני יודע שיש דברים שכדאי שיעשו ע"י מקצוענים.

אין כל רע בלדעת לעשות דברים לבד - כמובן שהאחריות היא על מבצע הפעולה....

שוב, אשמח אם מישהו יוכל לתת דגם של החיישן והסבר קצר (או מפורט) לגבי אופן החלפתו.
לפי הבנתי זה פשוט מתברג למקום ומחובר לקונקטור הנכון.

שוב תודה.

11-04-07, 22:20
גם אני לא עברתי טסט על זיהום

בבדיקה אצל מכונאי שמטפל בבעיה זאת תירץ בהמון בעיות

לעניינינו היה חור באגזוז לפני המפלט האחרון והוא הגורם לזיהום

כמובן שאף אחד לא מעוניין להזכיר לך שצריך לסתום את החור(טיפול של 05 ש"ח)

לעומת אלפי שקלים לחינם

12-04-07, 19:11
תומר לגבי ה HGT אחת הבעיות בזיהום אויר ברכב הזה זה בית יניקת אויר מזוהם תוספי הדלק לא עוזרים מכיוון שהם פשוט לא מגיעים לשם. הניקוי צריך להתבצע בצורה ידנית של פירוק בית המצערת.
מה שקורה ששם נמצא חיישן כמות האויר שהמנוע יונק ברגע שאותו חיישן מלוכלך הוא פשוט לא נותן קריאה מדויקת למחשב ההזרקה.
לגבי חיישן הלמדה ראיתי כבר פונטו HGT עם 220000 קילומטר שלא החליפו מעולם חיישן למדה ועברו טסט ללא בעיה.
תמיד בדרך כלל ב HGT ניקוי בית המצערת פתר את הבעיה של זיהום האויר לכן לפי דעתי כדאי להתחיל משם.

13-04-07, 00:13
HGT זה טוב אבל SX זה הכי טוב!
:roll:

מה האפשרות לבצע ניקוי בית מצערת בספייס רגילה באופן עצמאי ?

13-04-07, 00:42
אורן האם זה מסובך לנקות את בית המצערת?

13-04-07, 06:32
לא ממש לא מסובך צריך ידע טכני קל.

13-04-07, 11:27
תומר, מאוד לא מסובך. אני מתכנן אגב לבצע ניקוי כזה היום/מחר. חלפה שנה מאז הניקוי הקודם :)

13-04-07, 19:07
גידעון דבר איתי לפני שאתה עושה את זה..... אני במסנג'ר.... דווקא מתאים לי מאוד לעשות את זה יחד, אני אקפוץ אליך.... רק אם זה לא מפריע כמובן.....

:)

13-04-07, 20:02
הפעם האחרונה שניקו לי את הבית מצערת היה לפני בערך חצי שנה בטיפול 60,000 . אחרי הניקוי ישר הרגשתי בהבדל, המנוע היה הרבה יותר שקט וחלק והיה ממש נעים. אחרי כמה זמן שוב המנוע רועד בעמידה ואת האמת זה די מעצבן אותי.
רציתי לשאול, אם עשו לי את הניקוי לפני חצי שנה האם כדאי לי לעשות את זה שוב? וגם כמובן להסביר לי איך עושים את זה. (למרות שניסו כבר הרבה פעמים להסביר לי איך לעשות את זה אבל אני תמיד שוכח)

בתודה ליאור :) .

14-04-07, 00:17
כמה פעמים יצא לי לשמוע את המושגים בית מצערת וסעפת יניקה,
שניהם בהקשר של שיפור איכות הנסיעה,

אם באמת מישהו יודע איך לטפל בבית המצערת ולשפר לכולנו את חווית הנסיעה ברכב, בבקשה..

הבנתי שקיימים ספרים ותוכנות מסויימות בנושא טיפול ברכב, לדוגמאת היינס (שעדיין לא יצא לי לראות) וכדוגמא לתוכנת ה-AUTODATA 2006 שאותה כבר ראיתי מלאה בסכמות על הרכב, קודי תקלות ואופן הטיפול ותחזוקת הרכב.

לא התעמקתי צריך לבדוק האם היה שם גם אופן הטיפול בבית המצערת, אחזור לעדכן...

14-04-07, 13:57
אף פעם לא הבנתי איפה זה מצערת היניקה ואיך מבצעים את הניקוי שם!
האם זה הצינור השחור המוביל מפילטר אווייר למנוע?? אני אשמח אם מישהו יסביר היכן זה נמצא

14-04-07, 14:28
בית המצערת זהו החלק שמווסת את זרימת האויר למנוע, ממוקם אחרי הפילטר.
לא לדאוג, הפעם אני מעלה תמונות של התהליך.

בואו לא נהפוך את זה לדיון על בתי מצערת כי זה גולש לנושא אחר מהנושא המקורי.

15-04-07, 00:32
הפורום ישמח אם תוכל לצלם את תהליך ניקוי בית המצערת

אם תוכל אז אפילו מדריך מצולם כולל פירוק פילטר אויר

תודה

15-04-07, 04:05
כולנו יהיה מה זה שמחים אם יהיה תמונות בתהליך הניקוי וזה יכול לעשות לנו חיים קלים
תודה