התחבר

View Full Version : חימום לא סדיר בHGT


09-04-07, 19:37
היי חברה,

האוטו משום מה מתחמם עד החצי בנסיעה עירונית עם עצירות אך ברגע שעולים לכביש מהיר הטמפרטורה צונחת לרבע ונישארת שמה!

זה בא לידי ביטוי לדוגמא בצריכת הדלק שלפני הבעיה בנסיעה של 100 קמ"ש עמדה על 1:15.3 לפי המחשב דרך ועכשיו היא על 1:13 באותה המהירות.

זה מרגיז טילים ורציתתי לדעת מה התקלקל? ומה היה הגורם להתקלקלות? מה צריך להחליף וכמה ניראה לכם שכזה דבר אמור לעלות?.....

תודה רבה :)

תומר.

09-04-07, 19:54
הטרמוסטט נקרע - מה שנקרא "תקוע" על מצב פתוח. קרוב לוודאי שזו הבעיה ב- 99%.

מומלץ לשים רק טרמוסטט מקורי וכמובן את נוזל הקירור המומלץ - פאראפלו.

09-04-07, 20:20
ומה ניראה לך הגורם לזה??? איפה זה יושב במנוע?? וכמה זה אמור לעלות?

תודה רבה :)

09-04-07, 20:32
אני רק יכול לנחש -
בלאי טבעי / שימוש במים במקום נוזל קירור / אי החלפה של נוזל הקירור / התחממות יתר.

בפונטו ספייס במנועי ה- 1200 הטרמוסטטים הלכו להרבה אחרי 3-4 שנים. ככה סתם. אני יודע שבאוטו כזה ההחלפה עולה סביבות ה- 500 ש"ח (מחירים לא מעודכנים). חלק מהעלות היא החלפה של נוזל הקירור שנדמה לי שהיא הכרחית בגלל פתיחת צינור הרדיאטור שיוצא מהמנוע.

הטרמוסטט יושב בצינור הרדיאטור שיוצא מבלוק המנוע לכיוון הרדיאטור.

בעיקרון במנועי ה- 1200 ההחלפה פשוטה למדי ולפעמים מתעכבת רק בגלל שצריך לחכות קצת כדי שהמנוע יתקרר ויהיה אפשר לגעת בצנרת הרדיאטור.

עריכה - דווקא לגבי המחיר אני לא בטוח ויכול להיות שזה פחות.

09-04-07, 23:54
תודה איש, אני אברר לגבי מחירים ועלויות ואולי אני אעשה את זה לבד :) עם עזרה מקצועית כמובן...

10-04-07, 00:12
אתה מדבר על המד חום? אצלי (1200 רציפה) מד החום נמצא כל הזמן על אמצלע הסקאלה, תקין? וזה לא יורד בכלל

10-04-07, 09:11
אתה מדבר על המד חום? אצלי (1200 רציפה) מד החום נמצא כל הזמן על אמצלע הסקאלה, תקין? וזה לא יורד בכלל

תקין ! כל הזמן וכמעט בכל תנאי זה לא צריך לזוז מהאמצע (כמובן שאחרי שזה מגיע לאמצע)

10-04-07, 21:26
אתה מדבר על המד חום? אצלי (1200 רציפה) מד החום נמצא כל הזמן על אמצלע הסקאלה, תקין? וזה לא יורד בכלל

תקין ! כל הזמן וכמעט בכל תנאי זה לא צריך לזוז מהאמצע (כמובן שאחרי שזה מגיע לאמצע)

מה זאת אומרת כל תנאי מה התנאים שהם כן עוברים את החצי??

10-04-07, 21:52
היי תומר שום דבר לא התקלקל צור איתי קשר אני יסביר לך.

10-04-07, 21:54
היי תומר שום דבר לא התקלקל צור איתי קשר אני יסביר לך.

ומה איתנו ??

10-04-07, 22:00
אתה מדבר על המד חום? אצלי (1200 רציפה) מד החום נמצא כל הזמן על אמצלע הסקאלה, תקין? וזה לא יורד בכלל

תקין ! כל הזמן וכמעט בכל תנאי זה לא צריך לזוז מהאמצע (כמובן שאחרי שזה מגיע לאמצע)

מה זאת אומרת כל תנאי מה התנאים שהם כן עוברים את החצי??

סע בפקק בזחילה של 20 קמ"ש בעלייה לשורש בשיא השרב עם מזגן ושלושה אנשים והאוטו יתחמם קצת (קו אחד או שניים מעל האמצע)

סע בירידה או תעמוד ברמזור כאן בירושלים כאשר בחוץ יש 0 מעלות, רוח מקפיאה, החימום של האוטו בשיאו ואתה עדיין נוקש שיניים והאוטו מלא אדים ואני מבטיח לך שהמנוע לא יצליח לשמור על החום בחצי.

פרט למצבים קיצוניים החום צריך להיות תמיד על החצי או על המקום הרגיל שלו בהתאם לאוטו. יש כאלה שיגידו שתנודות כמו שכתבתי הן תקינות ויש כאלה שיגידו שיש בעיה ברכב שפשוט לא מודעים לה או שלא מוצאים אותה.

10-04-07, 22:31
student אתה צודק פשוט אני מדבר עם תומר בטלפון שם יותר קל להסביר.

אני ינסה להסביר את העניין בצורה הכי פשוטה וקצרה.
בדור הקודם של הפונטו זאת אומרת 95 עד 2000 כולל. השעון חום היה רגיש מאוד לתנודות חום זאת אומרת על כל שינוי טמפרטורה הוא היה עולה או יורד זאת אומרת היה מצב שהיית עומד ברמזור ביום חם והשעון היה עובר את חצי הסקלה בקלות.
בפונטו מהדור השני דהיינו ספייס חברת פיאט שינתה את רגישות שעון החום זאת אומרת העליה בחום מסווגת לפי דרגות חום לדוגמה כאשר מד החום באמצע הסקאלה אז גם אם החום יעלה ב 5 מעלות עדיין המחוג לא יזוז וישאר באמצע מה שלא היה קורה בדור הקודם של הפונטו.
רק אם החום יגיע אל מעל 10 מעלות מהחום הרגיל אז המחוג יתחיל לזוז למעלה.
עכשו לגבי ה HGT הסיפור קצת שונה ואני יסביר ב HGT יש רדיאטור מאוד גדול וגם שני מאוררים ולא אחד כמו בדגם הרגיל. הרכב הזה בחורף מאוד בעייתי בחימום. לוקח לו המון זמן להתחמם ביחוד הדור הראשון של ה HGT שזה שנת 2001 דהיינו יורו 2 לכן לי זה קורה תמיד שאני יוצא בבוקר מהבית ורק אחרי 15 דקות או לפעמים יותר שעון החום מגיע לאמצע הסקאלה.בקיץ הבעיה לא קיימת והרכב מגיע לטמפרטורת עבודה די מהר.
לדוגמה אם אתה מניע את הרכב בבוקר קר במיוחד ויוצא ישר לכביש בין עירוני אז אתה לא תגיע לאמצע הסקאלה אלא אם תעצור את הרכב ותיתן לו לעבוד במקום וגם אז ברגע שתתחיל לנסוע המחוג ירד שוב מתחת לחצי.
אין שום בעיה פשוט ב HGT זה עובד ככה ותמיד זה היה כך מהיום הראשון שהרכב עלה לכביש ועד עכשו שזה 180000 ק"מ.
אני רוצה לציין שבספייס הרגיל התופעה לא קיימת.
עוד דבר שאני רוצה לציין שאף פעם אצלי בכל אופן המחוג של שעון החום לא עבר את החצי בשום מצב. כמובן שאם יש מים במערכת ואין איזו שהיא נזילה כלשהיא במערכת המים ברכב.
תודה אורן.

11-04-07, 00:01
student אתה צודק פשוט אני מדבר עם תומר בטלפון שם יותר קל להסביר.

אני ינסה להסביר את העניין בצורה הכי פשוטה וקצרה.
בדור הקודם של הפונטו זאת אומרת 95 עד 2000 כולל. השעון חום היה רגיש מאוד לתנודות חום זאת אומרת על כל שינוי טמפרטורה הוא היה עולה או יורד זאת אומרת היה מצב שהיית עומד ברמזור ביום חם והשעון היה עובר את חצי הסקלה בקלות.
בפונטו מהדור השני דהיינו ספייס חברת פיאט שינתה את רגישות שעון החום זאת אומרת העליה בחום מסווגת לפי דרגות חום לדוגמה כאשר מד החום באמצע הסקאלה אז גם אם החום יעלה ב 5 מעלות עדיין המחוג לא יזוז וישאר באמצע מה שלא היה קורה בדור הקודם של הפונטו.
רק אם החום יגיע אל מעל 10 מעלות מהחום הרגיל אז המחוג יתחיל לזוז למעלה.
עכשו לגבי ה HGT הסיפור קצת שונה ואני יסביר ב HGT יש רדיאטור מאוד גדול וגם שני מאוררים ולא אחד כמו בדגם הרגיל. הרכב הזה בחורף מאוד בעייתי בחימום. לוקח לו המון זמן להתחמם ביחוד הדור הראשון של ה HGT שזה שנת 2001 דהיינו יורו 2 לכן לי זה קורה תמיד שאני יוצא בבוקר מהבית ורק אחרי 15 דקות או לפעמים יותר שעון החום מגיע לאמצע הסקאלה.בקיץ הבעיה לא קיימת והרכב מגיע לטמפרטורת עבודה די מהר.
לדוגמה אם אתה מניע את הרכב בבוקר קר במיוחד ויוצא ישר לכביש בין עירוני אז אתה לא תגיע לאמצע הסקאלה אלא אם תעצור את הרכב ותיתן לו לעבוד במקום וגם אז ברגע שתתחיל לנסוע המחוג ירד שוב מתחת לחצי.
אין שום בעיה פשוט ב HGT זה עובד ככה ותמיד זה היה כך מהיום הראשון שהרכב עלה לכביש ועד עכשו שזה 180000 ק"מ.
אני רוצה לציין שבספייס הרגיל התופעה לא קיימת.
עוד דבר שאני רוצה לציין שאף פעם אצלי בכל אופן המחוג של שעון החום לא עבר את החצי בשום מצב. כמובן שאם יש מים במערכת ואין איזו שהיא נזילה כלשהיא במערכת המים ברכב.
תודה אורן.

האם התופעה הזה של הרגישות במד חום קיימת גם בבראבו/בראבה שנת 1996??

11-04-07, 00:24
אורן אני לא חושב שהייתה לי את הבעיה הזאת כשקניתי את האוטו, למה שהמאווררים ידלקו סתם כדי לקרר את המנוע אם אין צורך, אם אני נוסע בדרך עירונית והחום מגיע לאמצע ששמה הוא אמור להישאר איזה סיבה יש לאוטו לקרר את עצמו בדיוק עד הרבע כאשר אני עולה על כביש מהיר? וחוזר חלילה.....


ניראה לי שזה דיון חשוב שנוגע להרבה אנשים כי שמעתי שיש את זה לכמה וכמה אנשים....

11-04-07, 07:30
אני יענה בקצרה המאווררים לא עובדים. בגלל ששטח הרדיאטור הוא גדול אז הוא מתקרר מהרוח שנגרמת בנסיעה. המאווררים מתחילים לעבוד רק שהמחוג של שעון החום מגיע לאמצע הסקאלה.

11-04-07, 21:57
אצלי המאווררים נכנסים לעבודה (ששומעים אותם) רק ביום מאוד חם, שאני עומד מספר דקות עם מזגן. 8O
המחוג מעולם לא עבר את החצי, גם לא בעליות ממושכות.
וכן, בחורף שממש קר לוקח לרכב מספר דקות נוספות להגיע לטמפרטורת עבודה בנסיעה הראשונה בבוקר.

12-04-07, 00:01
גדעון השאלה היא האם בנסיעה בין עירונית המחוג שלך נמצא על החצי או על הרבע.....

כי על זה הדיון פה, חלק אומרים שזה תקין שבנסיעה עירונית המחוג יהיה על הרבע בגלל שהרדיאטור ברכב גדול והרוח במהירות של נסיעה עירונית עוזרת לקירור.

וחלק אומרים שזה לא תקין ושהתרמוסטט קרוע.....

ניראה לי שזה שאלה שצריך להפנות לכל בעלי הHGT.....

12-04-07, 06:33
תומר בוא אני יחסוך לך את השאלה אצל כל בעלי ה HGT זה ככה ותמיד זה היה ככה אתה יכול להיות שקט אין לך שום בעיה ברכב תאמין לי שאין משהו שאני לא מכיר ברכב הזה אם תתעקש אני יכול לשלוח את הסכמות של מערכת הקירור ברכב עם נתונים כמו בכמה מעלות נפתח התרמוסטט ברכב או באיזה טמפרטורה המאווררים מתחילים לעבוד וכדומה בכל מקרה הנתונים שונים מאוד מהספייס הרגיל בגלל הייחוד של ה HGT והמנוע השונה.
אתה צריך להבין דבר פשוט ה HGT שמגיע לארץ מותאם לארצות חמות ולכן במזג אויר קר קיימת התופעה הזאת שלוקח לרכב זמן להתחמם אין מה לעשות אי אפשר להינות משני העולמות.
סתם קוריוז קטן כשהתחילו להגיע ה HGT לארץ בשנת 2001 הגיע בטעות אחד הרכבים שמותאם לא לארצות חמות אלא לארצות קרות והשינוי שם שהיה לו רדיאטור מאוד קטן בהשוואה לנוכחי ומאוורר אחד במקום שניים. עם הדגם הזה לא היתה לך בעיה פה בחורף אבל תאמין לי בקיץ שלנו הוא היה מתחמם מאוד.

דרך אגב גדעון אני מאמין שאתה שומע את המאווררים אצלך רק במהירות הגבוהה שלהם כי כמו שאתה יודע יש שני מצבים של מהירות המאווררים ובמהירות הנמוכה שלהם ממש קשה לשמוע אותם אז יכול להיות שהם עובדים הרבה יותר מוקדם ממה שאתה חושב.
תודה אורן.

12-04-07, 17:27
כמובן אורן, לכן רשמתי "(ששומעים אותם)" :)
אגב, אצלי המחוג נמצא כל הזמן על החצי מהרגע שהרכב מגיע לטמפ' עבודה. אולי הוא יורד בכמה מילימטרים ספורים בנסיעה בינעירונית, אבל בגדול הוא תמיד על החצי.

12-04-07, 18:53
נכון גדעון מהרגע שהוא הגיע לחצי אז הירידה אם קיימת היא לא משמעותית הבעיה היא שהחימום ממצב קר לגמרי למצב חצי סקאלה הוא ארוך מאוד ביום קר ואם אתה יוצא ישר לכביש בין עירוני ביום קר אז המחוג לא יגיע לחצי אלא אם תעמוד במקום.
בהתחלה שהגיעו ה HGT לארץ היבואן בארץ חשב שיש בעיה סידרתית בתרמוסטטים של ה HGT נשלח פקס לאיטלקים והתשובה הייתה חד משמעית אין שום בעיה ברכב ככה מערכת הקירור בנויה זה חיסרון גדול בחורף כי מתבזבז יותר דלק בהתחלת נסיעה כי כמו שאתה יודע צריכת הדלק מתיצבת כאשר הרכב נמצא בטמפרטורת עבודה אבל מצד שני זה יתרון גדול מאוד בימים החמים של הקיץ כי כמה שתעמיס על הרכב כגון עליות סדום ביום חם עם מזגן עובד וחמישה נוסעים ברכב המחוג פשוט לא עובר את החצי ופה כנראה היתרון עולה על החיסרון לפחות לדעת יצרן הרכב.
תודה אורן.

12-04-07, 20:23
כן, מרגישים חום יתר כאשר הרכב מתאמץ (רק עם תפתח את תריס החום מהמנוע אל תא הנוסעים)
מעניין לדעת אם זה עוזר למנוע לפלוט חום או שיש לו פתחים יותר מהירים לפלטת החום...

האמת לא יצא לי לאמץ כך את הרכב שיעלה ממש מעל האמצע... אצלי זה שנתה אחת מעל האמצע תמיד.

12-04-07, 21:04
אמת אורן.
האמת שגם בELX הקודמת שלי המחוג לא זז מהאמצע מעולם...

לירן, אני לא חושב שזה תקין, המחוג אמור להיות באמצע החוגה, זוהי טמפ' העבודה של המנוע...

13-04-07, 00:41
אורן אז כניראה שכן יש בעיה, מכיוון שהאוטו יכול להגיע לטמפ' של חצי וזה קורה אצלי די מהר תוך 10 דקות אפילו אם ההנעה קרה, הבעיה היא שאחרי שהוא מגיע לחצי אם אני יוצא לכביש מהיר הוא יורד בדיוק לרבע..... ואז אם לדוגמא אני חוזר לנסיעה עירונית עם רמזורים וכדו' הוא חוזר לחצי וחוזר חלילה..... :(

13-04-07, 06:38
אוקיי הבנתי מה הבעיה מכיר אותה תחליף את חיישן חום המנוע הוא נמצא על בית התרמוסטט של המים ממש מולך הוא ממש לא יקר וההחלפה שלו מאוד פשוטה ממנו גם שעון החום קורא את הטמפרטורה של המנוע וגם מחשב ההזרקה. זה גם יכול להסביר את צריכת הדלק כי מחשב ההזרקה קורא נתון שגוי של חום מנוע ולפי זה מעשיר את תערובת האויר והדלק בהתאם.
דרך אגב אצלי כבר החלפתי את החיישן הזה כבר פעמיים בערך כל 80K בעקבות התופעה שאתה מתאר עם אותם סימפתומים בדיוק.

19-04-07, 03:08
אמת אורן.
לירן, אני לא חושב שזה תקין, המחוג אמור להיות באמצע החוגה, זוהי טמפ' העבודה של המנוע...

אכן צודק לא עולה מעל לאמצע... מקודם הסתכלתי בזווית וזה נראה אחרת...