PDA

View Full Version : חיבור קבוע של טאבלט ברכב


Indiana Jones
14-02-15, 20:48
שלום לכולם :cool:

אני רוצה לשים מסך ברכב שישמש לניווט, מוזיקה, מענה לשיחות, אבחון וניתור (בעזרת התקן בלוטות' OBDII). אולי גם מצלמת רוורס.
כל זה תוך כדי שמירה על מראה אסטתי, ושיכאיב לכיס כמה שפחות.

בהודעה זו אני הולך לתאר מספר בעיות+פתרונות שהגעתי אליהם. (תודה לגוגל)
ובסוף נמצאת הבעיה שבשבילה אני צריך את עזרתכם. אשמח לשמוע הצעות\תיקונים לגבי הכל, אבל במיוחד אני צריך בחלק האחרון.

הפתרון שהגעתי אליו הוא להתקין ברכב טאבלט כפי שנראה בתמונה הבאה:
http://s8.postimg.org/8d5pcthid/cxca50261.jpg
(קרדיט ל cmiro מ fiatforum.com (http://www.fiatforum.com/punto-mk2-2b-guides/243750-punto-mk2-installing-carputer-monitor-fascia-panel-3.html))

הטאבלט יהיה בגודל 7", ממערכת הפעלה אנדרואיד.
בעל יכולת לבצע שיחות (יש חיבור לסים דור שלישי). קיים שירות בחברות התקשורת "סים כפול" לאותו מספר.
למערכת כזו יש יתרונות רבים לעומת "מערכות מולטימדיה".
תמיכה רבה של אפליקציות (המפות של WAZE מעודכנות!), חיבור לאינטרנט מאפשר לי להתחבר למוזיקה שלי מהענן.


בעיה: איפה למקם את הטאבלט
פיתרון: הרדיו דיסק ימוקם במקום אחר (אולי בעזרת קונסולה של HGT ?), והטאבלט יחובר לכניסת AUX.
הפאנל העליון הנוכחי יעבור מודיפיקציה להתאמה למסך. זה כולל לחתוך את ה- 2 פתחים העליונים של המזגן. אבל אני גם ככה לא משתמש בהם.
הבנייה תיעשה כנראה באמצעות פיברגלס\בונדו.

בעיה: מקשים פיזיים לא נגישים
פיתרון: את המקשים הפיזיים (הכי חשוב כפתור הכיבוי\נעילה) אפשר למקם בפאנל חיצוני.
הכפתור הוא רק סוגר מעגל שניתן להגיע אליו בקלות על ידי הסרת המכסה האחורי של הטאבלט.
להלחים 2 חוטים ל-2 המגעים, לבודד טוב ולחבר את הצד השני של הכבלים לכפתור.

בעיה: לטאבלט לוקח כ- 30 שניות להידלק
פיתרון: יש אפליקציות שמאפשרות שהטאבלט יישאר דלוק, אך במצב "שינה עמוקה"- כל דרכי התקשורת מבוטלות, סגירת אפליקציות, כיבוי מספר ליבות, הורדת תדר שעון...
וכל זה אוטומטית, על ידי לחיצה על כפתור הנעילה. זה מאפשר שמירה על הטאבלט דלוק לזמן ארוך מאוד ללא חיסול הסוללה.
אפליקציות: Tasker (https://play.google.com/store/apps/details?id=net.dinglisch.android.taskerm), Deep sleep battery saver (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rootuninstaller.batrsaver)


בעיה: סוללת ליתיום ברכב זה מסוכן.
טמפרטורות קיצוניות ברכב יכולות לפגוע בסוללה ולגרום לפיצוץ. מי שמופתע שיחפש בגוגל.
פיתרון: לזה יש 3 פתרונות, האחרון הכי מוצלח:
1. להוציא את הטאבלט מהאוטו. לפחות בימים חמים.
יתרונות: פשוט, זול, בטוח. אפשר להשתמש בטאבלט מחוץ לאוטו.
חסרונות: לא נוח!

2. לדמות סוללה חלשה:
למדוד פעמיים מתח סוללה (עם הסוללה המקורית): כשהסוללה מלאה, וכשהמכשיר מתלונן על סוללה חלשה.
להשתמש בשני ממירי DC-DC. האחד מספק מתח של סוללה מלאה, השני מספק מתח של סוללה חלשה.
ולשים מפסק שמאפשר לי להחליף ביניהם. האפליקציה Tasker מאפשרת לי להכנס למצב שינה עמוקה כשיש סוללה חלשה.
יתרונות: פשוט יחסית, זול.
חסרונות: לא בטוח שזה יעבוד. :confused:
לוקח חשמל מהמצבר (עם זאת אמור להיות זרם מזערי). אם פתאום הטאבלט יוצא ממצב שינה עמוקה ולא חוזר המצבר עלול להתרוקן.
"פיקים" בחשמל במצבר יכולים לגרום לטאבלט להתכבה (?) לדוגמא- בזמן התנעה



3. להוציא את הסוללה של הטאבלט, ולהחליף בסוללה מסוג עמיד יותר. (פריקה עמוקה, כדי שגם אם הסוללה תתרוקן היא לא תצא משימוש) (פה אני צריך עזרה :confused:. תתקנו, תציעו הצעות)
חשבתי לחבר סוללת 12V קטנה (מהסוג שיש ב PSU או במכוניות ממונעות של ילדים) עם ממיר DC-DC לטאבלט. (כנראה המרה ל-4V)
מהסוג הזה (http://www.zap.co.il/models.aspx?sog=e-battery&orderby=price&keyword=12v&pageinfo=2)

*מעכשיו נבדיל בין המצבר של הרכב לבין הסוללה של הטאבלט.
טעינה: בעזרת המצבר של הרכב (רק כשהמנוע פועל)

שאלה: איך אני יכול לטעון את הסוללה? אפשר פשוט לחבר למצבר? אפשר להגיע למצב של טעינת יתר? (אפילו ששתי הסוללות 12V)

זה בינתיים מה שחשבתי לחבר במעגל (מעגל במקביל למצבר, מחובר לכבל 12V שנותן חשמל בסוויץ):
1. פיוז, לכל מקרה שמשהו לא הולך כפי המתוכנן.
2. נגד בטור, כדי להגביל את הזרם. (אם הסוללה ריקה הזרם מהמצבר עלול להיות גבוה).
3. דיודה בטור- כדי למנוע טעינה הפוכה

מצאתי את זה (מתוך הספר Car PC Hacks - O'Reilly):
http://oi58.tinypic.com/33xanbq.jpg
איך אני מחשב את הדיודה הדרושה?


תודה רבה.

Indiana Jones
24-02-15, 22:27
אף אחד לא מגיב לי :(
בכל מקרה, בפוסט הזה אני אתאר את התהליך. זה ייקח כמה חודשים, בגלל שחלק מהחלקים באים מחו"ל, וגם בגלל זמן פנוי.
פרוייקט כזה צריך לעשות פעם אחת וטוב, וזה לוקח זמן ומחשבה.

לפעמים יהיו הודעות עם הסברים ארוכים, אבל זו המטרה של הפוסט הזה.
לחלוק ולקבל מידע כמה שיותר מפורט, כדי לעשות פרוייקט כמה שיותר איכותי.


עדכון:
השגתי קונסולת HGT. כנראה תעבור צביעה.
הוזמן טאבלט 7 אינץ' מחו"ל. יש מכשירים סינים שנותנים חווית שימוש לא פחות טובה מכאלה של החברות הגדולות, ובמחיר הרבה יותר "עממי".
שווה בדיקה.

הוזמן קורא OBDII שמשדר לבלוטות':
1. הבנתי שהוא פועל כל זמן שהוא מחובר לרכב, גם כשהמנוע לא פועל. לא טוב.
כנראה יעבור מוד, כך שיקבל כוח ממקור מתח שפועל עם סוויץ'.
2. פריצה למחשב רכב- מישהו יודע אם זה אפשרי לפרוץ למחשב רכב בעזרת התקנים שכאלה? (אם כן אז כנראה חיבור בלוטות' הוא לא בשבילי).

רפי לין
25-02-15, 03:07
פרוייקט מעניין.
קח בחשבון שבקיץ החום בתוך רכב חונה עשוי להגיע ליותר מ 70 מעלות והטאבלטים לא תמיד בנויים לחום כזה ולכן או שמתקינים טאבלט נשלף או שבטאבלט קבוע מתקינים (המקצוענים ביותר) מאוור אחורי לקרורו עם חיישן טמפרטורה המפעילו מעל חום מסוים.
הטאבלט שתתקין מהיכן ואיך יפעיל רדיו?.
בברכה - רפי לין

Indiana Jones
25-02-15, 03:31
לגבי חום ברכב:
אכן בעייתי. הפתרון האחרון שאני רוצה הוא טאבלט נשלף, כי זה פחות נוח ומוריד מהרעיון של מראה "מהמפעל".
מאוורר יעזור רק אם האוויר ברכב קר יותר מהטאבלט. אני מתכוון להתקין מאוורר שיפעל בזמן שהטאבלט פועל ליתר ביטחון. אפשר לשים חיישן טמפרטורה, אבל לדעתי זה רק גורם אפשרי לתקלות. בהנחה שהמאוורר ימוקם כהלכה, אין לי בעיה שיופעל כל זמן שהמנוע פועל.
את הבעיה הקריטית (שסוללת ליתיום לא תתפוצץ עליי) בעצם אפתור ע"י שימוש בסוללה SLA. כנראה תמוקם בבגז'.
עכשיו צריך למנוע מהטאבלט "למות" או סתם לא להידלק (מנגנון הגנה) כי חם:

1. שימוש במגן שמש מחזיר קרינה לדשבורד.
2. השחרת חלונות נוסעים אחוריים
3. וילון אחורי מחורר
4. מגני שמש (שניתנים להורדה) למושבים מקדימה- לא הזולים של 10 ש"ח. כנראה משהו שאכין בעצמי שיכסה את כל החלון ויהיה קל להורדה.
5. מערכת שמכניסה אוויר מבחוץ לרכב. יש פתרונות מהסוג הזה (https://www.youtube.com/watch?v=uW2JndLlrcs)
אבל אני אכין בעצמי עם מאווררים יותר חזקים ומיקום יותר חכם של פאנל סולרי (דולרים בודדים מחו"ל)
החיסרון הוא שזה פחות אסתטי, וגם מאפשר כניסה של רעש מבחוץ בנסיעה.
הדרך השנייה להכניס אוויר מבחוץ היא בעזרת המפוח הפנימי של הרכב (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=133580#post133580).
גם בעזרת פאנל סולרי, כדי למנוע חיסול המצבר.
צריך לשקול את זה, ביחד עם עלות של מפוח, כי הפעלה שלו לאורך כל היום (כשיש שמש והרכב חונה) תוביל לבלאי מהיר.


לטאבלט בעצם יש רדיו FM משל עצמו.
כמובן שיש מקום אינסופי לאוסף שירים שלי. רק צריך לבחור באפליקציית נגן נוחה.
כרגע הטאבלט כנראה יתחבר ל AUX IN של הרדיו דיסק בעזרת כבל 3.5 מ"מ (האיכות בהחלט מספיקה בשבילי), וככה יהיה כפתור פיזי לשליטה בווליום.


צריך לחשוב על דרך למנוע עיבוי מהאוויר הקר של המזגן על הטאבלט.

מאפיונר
25-02-15, 18:07
יכול לעזור לך עם קונסולה של HGT דבר איתי

liorwohl
28-02-15, 12:33
ראיתי בקארזפורום כמה התקנות של טאבלטים, לא ראיתי שמישהו השקיע באוורור בכלל. אמנם זה לא מה שאידאלי לטאבלט אבל אני הייתי בודק אם הוא שורד בלי מאוורר ובטח שבלי דברים מסובכים יותר כמו אוורור מבחוץ כשהאוטו חונה.

רפי לין
28-02-15, 20:44
כאן ניתן לראות התקנות של מיני טאבלט ע"י המקצוען יוסי "אלפיין" בעילית קאר אודיו (http://www.musach.co.il/details.asp?id=723):
http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=3536
לרשותו יש הרבה ציוד ומכונות עזר לחיתוך, עיצוב, פלסטיקה, אלקטרוניקה, עץ וכו' ועם נסיון וידע כמובן.
למיטב ידיעתי, רוב הטאבלטים האלו ניתנים לשליפה ולא נותרים ברכב בזמן החנייתו.
בברכה - רפי לין

Indiana Jones
01-03-15, 00:03
ראיתי בקארזפורום כמה התקנות של טאבלטים, לא ראיתי שמישהו השקיע באוורור בכלל. אמנם זה לא מה שאידאלי לטאבלט אבל אני הייתי בודק אם הוא שורד בלי מאוורר ובטח שבלי דברים מסובכים יותר כמו אוורור מבחוץ כשהאוטו חונה.

ליאור, ראיתי כמה פוסטים בקארספורום. וגם בפורומים בחו"ל. ממה שאני זוכר, לא ראיתי עדכונים שלהם איך ההתקנה שרדה בקיץ, או יותר מקיץ אחד. (יכול להיות שפשוט לא חיפשתי טוב מספיק. אם אני טועה אשמח לקבל לינק להודעה)
להתקין מאוורר מאחורי הטאבלט זה ממש פשוט.
אוורור מבחוץ זה יהווה קושי, אולי באמת עדיף לבדוק אם הטאבלט לא יעמוד בחום לבד. אבל עדיין אני שמח שיש פיתרון לזה, גם אם בסוף לא איישם את זה.


רפי, ראיתי את ההתקנות שלו. אכן נראות נקיות ומקצועיות.
ראיתי לפחות שבסרטון אחד ההתקנה אמורה להיות קבועה, ולא נאמר דבר לגבי הסוללה.
שוב, מבחינתי טאבלט קבוע ברכב עם הסוללה המקורית זה לא בא בחשבון. טמפרטורות של 40 מעלות זה לא נדיר בקיץ. ובימים כאלה פנים הרכב פשוט רותח. זה גורם למספר בעיות:
1. עלול להיגרם נזק לסוללה של הטאבלט, והיא עלולה להתפוצץ.
דרך אחת שזה יכול לקרות היא שהחום פוגע בבקר טעינת היתר של הסוללה. ואז בטעינת יתר יש פיצוץ (https://www.youtube.com/watch?v=SMy2_qNO2Y0#t=106).
2. סוללות עלולות לא להיטען כשהן חמות (מנגנון הגנה). כלומר אם אופי השימוש ברכב הוא בעיקר נסיעות קצרות, בהן הטאבלט לא מספיק להתקרר עד לסוף הנסיעה (או מספיק מהר לפחות), הטאבלט לא ייטען.

בקשר לטאבלט נשלף, אני לא רואה סיבה להתקין טאבלט ברכב אם אני מתכוון לקחת אותו איתי על בסיס קבוע. זה מסורבל מדי לדעתי.
עם זאת אם זה לעיתים רחוקות, (כשמחנים במקום לא סימפטי) אז האופציה להוציא את הטאבלט חשובה.

יש חשיבות גדולה בעיניי שהטאבלט יתפקד כמחשב רכב, כמו ברכבים החדשים, רק עם כל היתרונות של מערכת הפעלה אנדרואיד. זה כולל הפעלה מהירה (מספר שניות אחרי סוויץ), ומראה אסטתי.
זה כל מה שהפרוייקט הזה בא להשיג, ומבחינתי אם משהו מהדרישות האלה לא יהיה קיים, כבר היה עדיף להשתמש בפלאפון עם תופסן על השמשה.

Indiana Jones
02-03-15, 22:07
עדכון- הגיעו כמה חבילות:
מצלמת דרך (https://www.youtube.com/watch?v=X16kiyDtTms) (אחורה+קדימה)
חיישני רוורס
ספר היינס יד 2 (אבל נראה חדש).
התקן OBDII לבלוטות'.


ההתקן OBDII לא עובד אצלי ברכב, פשוט לא נדלק.
אבל ברכב אחר הוא כן עובד.
למישהו יש רעיון למה?

(לפני מספר חודשים, כשקניתי את הרכב, חיברו מכשיר אבחון רגיל לרכב ולא הייתה בעיה)

Indiana Jones
21-03-15, 19:56
עדכון-
קונסולה מרכזית עברה צביעה- פירוק כפתורים וכו', שיוף צבע ישן, פריימר, צבע בשכבות דקות.

הגיע הטאבלט. GPS, קליטת רשת טלפון ואיכות הקול מהאוזניות טובים מאוד.
מסך מעולה. מחיר טוב. למי שמעוניין cube talk7 8 core.
מצלמה לא משהו- 2mp, אבל המצלמה גם ככה לא תהיה בשימוש בפרוייקט זה.

Indiana Jones
24-09-15, 22:27
לא נטשתי את הפרוייקט ;)

אז היו לי כמה ימים פנויים, פירקתי את הקונסולה העליונה (פתח המזגן האמצעי), ועשיתי מודיפיקציה להכנסת הטאבלט, בדומה לתמונה שבהתחלת הפוסט הזה.

1. חיתוך פתח מזגן עליון (גם ככה הוא תמיד סגור אצלי)
2. חיתוך הפאנל של הרדיו דיסק
3. מילוי חללים גדולים עם קצף פוליאוריתן
4. בונדו
5. שיוף

שלבים 4-5 חזרו על עצמם הרבה מאוד פעמים. זה לוקח הרבה זמן. במיוחד אם השיוף נעשה ידנית.

דברים שלמדתי:
1. קצף פוליאוריתן: לעבוד עם כפפות! החומר לא יורד מהציפורניים.
2. לשים מספיק חומר מקשיח על בונדו, ולערבב היטב.
שכבה אחת לא עשיתי כך והיה צריך לקלף אותה.
3. אי אפשר לשים בונדו בשכבה דקה על הקצף. זה מתפרק.
צריך שכבה עבה.
4. (את זה כבר ידעתי מפרוייקט אחר) שיוף ידני של בונדו לוקח המון זמן. מומלץ להשקיע מראש כשהחומר לא יבש בלעצב אותו כמה שאפשר.

סך הכל יצא נחמד, אבל יש קצת פאקים בגימור.
זה עניין קטן של תיקונים נקודתיים.
לא היה לי זמן להמשיך. אז לזמן הקרוב זה יספיק.

שלב הבא:
לעשות את ההכנות הדרושות להתקנת הטאבלט (סוללה, כפתורים)

matansab
24-09-15, 22:47
יפה מאוד, אמנם אני לא מגיב אבל עוקב. אל תפסיק לעדכן.
ופוליאוריתן לא יורד משוב איבר שהוא מתייבש עליו. למדתי את זה בדרך הקשה.

הרעיון טוב מאוד וחשבתי פעם ללכת לכיוון הזה. הדבר היחיד שמטריד בשימוש היומיומי שהגבהה/הנמכה והעברת שירים חייבים להיות דרך מסך המגע. אך ניתן להכין פאנל שליטה אם ממש רוצים

rg1
24-09-15, 23:33
פרויקט מעניין מאוד, אשמח אם תמשיך לעדכן..
מה החלטת לגבי הקירור? לדעתי שליפה זה הפתרון העדיף, בפרויקט הזה (https://www.youtube.com/watch?v=6gXI-3X41qw)- זה נראה נוח ומאוד אלגנטי.

ד"א, יש טאבלט במחיר מצוין אם עוד מישהו מתכנן פרויקט כזה.
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_232108.html?utm_source

Indiana Jones
25-09-15, 03:57
הדבר היחיד שמטריד בשימוש היומיומי שהגבהה/הנמכה והעברת שירים חייבים להיות דרך מסך המגע. אך ניתן להכין פאנל שליטה אם ממש רוצים
שליטה בווליום אצלי תהיה דרך הרדיו דיסק.
אפשר לעשות שליטה מההגה. תחפש באנגלית "ג'ויקון".
העברת שירים דרך המסך- זה כל הרעיון בפרויקט (:


מה החלטת לגבי הקירור? לדעתי שליפה זה הפתרון העדיף, בפרויקט הזה (https://www.youtube.com/watch?v=6gXI-3X41qw)- זה נראה נוח ומאוד אלגנטי.

ששים לב לתגובה שלי לרפי לין בעמוד קודם.

Indiana Jones
26-09-15, 18:25
עדכון:
הסרת עודפים של פוליאוריטן, הפאנל נכנס למקום.
נשאר לעשות:
1. הלחמת מגעים לכפתור הדלקה חיצוני
2. חיבור סוללה חיצונית למכשיר
3. חיבור סוללה חיצונית למצת בעזרת נגד ודיודה. (וחישוב ערכים רצויים)

עוד דגשים שחשבתי עליהם:
1. מריחת בונדו במקום פתוח בלבד.
2. שיוף עם מסיכה (לא קשיחה, האיטום לא טוב) ובמקום פתוח רצוי עם רוח.
3. כל פגם שנראה קטן נעשה יותר בולט עם הצביעה. צריך להגיע לגימור מושלם לפני הצביעה.