View Full Version : שגיאה - העברה להילוך אחורי בנסיעה קדימה (ספייס)
היי לכולם,
אתמול נסעתי עם הספייס הרציפה שלי במהירות 60 קמש בערך הייתי בניוטרל והעברתי ל-R במקום ל-D בטעות, הרכב השמיע את הצפצוף המוכר של ההילוך ושום דבר אחר לא נשמע.
מיד נלחצתי והעברתי ל-D, ברמזור הקרוב בדקתי שלא נגרם נזק להילוך האחורי, כנראה שהכל בנתיים בסדר.
האם גרמתי לנזק כל שהוא ברכב? תיבת ההילוכים מוגנת ממצב שכזה?
שבת שלום וחג שמח...
כנראה שלא נגרם כל נזק כי מחשב ההילוכים האוטמטיים מנע מצב של שילוב להילוך אחורי.
זה עוד יתרון של מכונית "חכמה".
אל תנסה לעשות זאת שוב.
בברכת חג שמח - רפי לין :)
היי לכולם,
אתמול נסעתי עם הספייס הרציפה שלי במהירות 60 קמש בערך הייתי בניוטרל
למה היית בניוטרל ב- 60 קמ"ש בתיבה אוטומטית ? מה יוצא לך מזה ?
היה ציפצוף של ההילוך האחורי... נסעתי בירידה במהירות עד שהירידה נגמרה רציתי להעביר להילוך קדימה ואז אירעה הטעות... המהירות החלה לרדת כנראה הגיעה ל-60 אולי 70 ...
מקווה שבאמת המחשב רק העיר לי על היותי בהילוך אחורי ולא שילב הילוך...
מעניין מה היה קורה עם הייתי לוחץ גז בטעות...
בנסיעה איטית מאוד אם אני מעביר מ-D ל-R המכונית משנה כיוון לא מתעלמת
יש בתיבת ההילוכים בקרת מהירות כנראה? (לא שניסיתי בכח קרה מניסיון קודם)
תודה רפי, אני מקווה שזה באמת ככה...
כלומר, נסעת בירידה בניוטרל ? (האם אני צודק?)
האם אתה יודע בשביל מה מיועד ה- L = LOW ?
בנסיעה איטית מאוד אם אני מעביר מ-D ל-R המכונית משנה כיוון לא מתעלמת יש בתיבת ההילוכים בקרת מהירות כנראה? (לא שניסיתי בכח קרה מניסיון קודם)
אתה אוהב לעשות ניסיונות בתיבה שהשיפוץ שלה עולה הרבה הרבה מעל 5000 ש"ח ?
שעוברים מ- D ל- R, קודם מגיעים לעצירה מלאה! ורק אחר כך מעבירים בעדינות מ- D ל- R דרך N.
אם אתה רוצה שהתיבה תחזיק מעמד הרבה שנים אז בזמן נסיעה תדאג להעביר רק בין D ל- L ואם אתה משועמם אז אולי קצת למצב הידני. כמה שפחות תשחק עם זה (נניח להעביר ברמזור מ- D ל- N) אז ככה יש יותר סיכוי שהתיבה תחזיק מעמד שנים רבות מאוד.
וכן, סביר להניח שההתנהגות התיבה (העברה מ- D ל- R) שונה בין מהירות גבוהה לבין מהירות זחילה (לא כתבת כמה איטי נסעת בניסיון הקודם).
כמובן.. אני משתדל לשמור על הרכב... עשיתי טעויות של מתחילים (רכב ראשון שלי)
מכיר ויודע את מה שאמרת וכן גם שמעתי על זה שלא כדאי לשחק בין מצב D ל-N, אבל מעניין למה? כנראה כי אין צורך בשילוב כל פעם מחדש של ההילוך...
רציתי לנצל את הירידה כדי לחסוך בדלק אבל אם אתה אומר שזה לא יועיל לי בכלום.. אני יפסיק
לגבי הנסיעה שבה הרכב התחשב ונסע קדימה כאשר היה בתזוזה לאחור זה היה ממש לאט בחניה.
באמת מעניין לדעת מאיזה מהירות קורה הניתוק...
ה-L נועד לעליות תלולות או כדי למנוע התדרדרות הרכב...
מה שמוזר גם שלא רצוי להלחליף שמן הגיר או פילטר הגיר, התיבה לא דורשת תיחזוק מסויים?
(אמרו לי שמן מחליפים כל שנתיים) יש משהו שביכולתי לסייע חוץ מן הנאמר?
....שלא כדאי לשחק בין מצב D ל-N, אבל מעניין למה? ...
....רציתי לנצל את הירידה כדי לחסוך בדלק ...
לגבי הנסיעה שבה הרכב התחשב ונסע קדימה כאשר היה בתזוזה לאחור זה היה ממש לאט בחניה. באמת מעניין לדעת מאיזה מהירות קורה הניתוק... אם משעמם לך, תבדוק :wink:
ה-L נועד לעליות תלולות או כדי למנוע התדרדרות הרכב...
(אמרו לי שמן מחליפים כל שנתיים) יש משהו שביכולתי לסייע חוץ מן הנאמר?
שמת לב שבעמידה מעבירים מ- N ל- D יש מכה ממש עדינה מכיוון התיבה. זה בעצם אחד! מהדברים שגורמים לשחיקה של התיבה. העברה מיותרת מ- D ל- N (נגיד ברמזור או בירידה...) מעלה את השחיקה של התיבה ובוודאות החיסכון בדלק הוא שולי ואפסי לעומת הנזק המצטבר לתיבת ההילוכים .
בירידה אסור בתכלית האיסור (גם לפי החוק) להיות ב- N. אין חיסכון בדלק! יש רק סכנה! האוטו לא בשליטה! ועובדה תראה מה קרה לך בסוף הירידה. בירידה חדה וממושכת שמים ב- L כדי להאט את האוטו =~ "ברקס מנוע".
בעליות - סע ב- D ואם חסר כוח או צריך עקיפה מהירה פשוט תן לחיצה חזקה על הגז עד הסוף ותראה מה קורה - הטורים עולים בחדות ומתייצבים על 5200 וכל עוד הגז לחוץ חזק אז האוטו נמצא בשיא ההספק שלו.
לפי הוראות המחלקה הטכנית אין להחליף פילטר תיבת הילוכים רציפה. שמן גיר מחליפים כל שלוש שנים (לפעמים הם טוענים שנתיים) או 40K ק"מ לכל היותר. אך ורק שמן מקורי שמתאים לתיבה רציפה.
רוצה לחסוך בדלק - סע רגוע יותר, פחות עקיפות או האצות מיותרות כלומר מהירות קבועה ככל האפשר. ממילא פלוץ אחד של אחמדינגאד' וכל החיסכון הולך לפח.
רציתי לנצל את הירידה כדי לחסוך בדלק אבל אם אתה אומר שזה לא יועיל לי בכלום.. אני יפסיק
לגבי הנסיעה שבה הרכב התחשב ונסע קדימה כאשר היה בתזוזה לאחור זה היה ממש לאט בחניה.
באמת מעניין לדעת מאיזה מהירות קורה הניתוק...
ה-L נועד לעליות תלולות או כדי למנוע התדרדרות הרכב...
מי מלמד נהיגה היום, באמת שאין לי מושג.
הפעלה בסיסית של הרכב רבותי. לעולם לא נמצאים בN. ביחוד בתיבה אוטומטית. בתיבות ידניות הנהיגה הנכונה ביותר היא שאיפה להימצא בהילוך משולב 100% מזמן הנהיגה. למעט עצירות מוחלטות, אני לא רואה סיבה בכלל להיות בהילוך סרק. גם במהירויות איטיות מאוד, אל תדאגו, הילוך שני מחזיק יפה מאוד והרכב לא יכבה. בנוסף, לא משלבים לראשון אלא בעצירה מלאה ומוחלטת, או מהירות זחילה (פחות מקמ"ש אחר).
באשר לתיבה אוטומטית כלשהי, כל עוד נוסעים, D, עוצרים לפרק זמן ממושך, P. בלי משחקים עם הילוכי סרק. זה לא בטיחותי בעליל, זה מזיק, כן מזיק לתיבה וזה גם לא חוקי (לא שבודקים את זה...). מה גם שזה לא יחסוך דלק כי גם ככה תיבות אוטומטיות מתוכננות להעלות להילוך גבוה בזמן שלא לוחצים על דוושת הגז.
תיבה אוטומטית כשמה כן היא, היא פועלת באופן אוטומטי ולא משחקים עם ההילוכים בזמן נסיעה.
L נמצא שם כדי לבצע בלימת מנוע בירידות ממושכות. מה שאפשרי בידני בהורדת הילוך פשוטה. ניקח לדוגמא את הירידות של ים המלח, שם יתכן ונצטרך להשתמש בהילוך זה, אולי אפילו הילוך שני. לא מעבירים להילוך הזה כדי להאיץ או בגלל כל מיני סיבות אחרות.
המלצה שלי, לבצע העברה בין הילוכי כיוון בעצירה מוחלטת בלבד. בדיוק כמו שאנחנו רצים מהר קדימה, ואז לפתע רוצים לשנות כיוון, אם ננסה להתחיל ריצה אחורנית מידית אנחנו יכולים ליפול קדימה, או להזיק לברכיים יותר מידי. ברכב זה דומה מאוד, אנחנו נשחק את גלגלי השיניים של התיבה, וחבל על הכסף. זה תקף לשתי התיבות, ידניות ואוטומטיות.
לירן, אני לא בא לתקוף אותך חס וחלילה, זו פשוט במה טובה לכתוב את מה שכתבתי.
[quote=liranet]
באשר לתיבה אוטומטית כלשהי, כל עוד נוסעים, D, עוצרים לפרק זמן ממושך, P. בלי משחקים עם הילוכי סרק. זה לא בטיחותי בעליל, זה מזיק, כן מזיק לתיבה וזה גם לא חוקי (לא שבודקים את זה...). .
תסביר לי בבקשה איך בדיוק זה מזיק?
אולי אני לא יודע משהו...
ותענה לעצמך על שאלה מאד פשוטה - מה התהליך המתרחש בתיב"ה אוטומטיט ברגע
שההילוך משולב ואתה לוחץ על הבלם ועומד במקום?
אני מניח שמתבצעת איזושהי התערבות של מנגנון שדומה למצמד אדי. עצם ההתערבות הזו מראה שאין צורך להעביר להילוך סרק בעצירה.
איך זה מזיק? אני זוכר את המוסכניקים שתמיד אומרים לי אישית שכאשר התיבה בהילוך סרק פעולת הזרמת השמן אליה שונה או משהו. אפשר גם להוסיף לזה קצת אמונות תפלות כאלה ואחרות :wink:
ולא לשכוח, שאם אתה נוסע בירידה (בניוטרל) אתה משתמש בברקסים שלך בשביל לייצב את מהירות הרכב. וזה לא בריא (כי ברקסים נשחקים, ומתחממים).
ודבר אחרון, כאשר אתה לא לוחץ על הגז, והירידה היא זאת שגורמת למנוע להסתובב בסל"ד גבוה יחסית (משהו כמו מעל 1500 סל"ד), אז מחשב ההזרקה מזריק פחות דלק (כמעט כלום, או כלום) למנוע. ככה שהנסיון שלך לחסוך אפילו סתם לא היה מעשי.
לגבי הזרמת שמן וכל השטויות מסביב כולל שמועות.
זה ממש שטויות, זה ממש לא נכון, ואני עוד מצנזר את התגובה שלי.
ברגע שהגיר האוטומטי משולב להילוך ואתה לוחץ על הבלם - הגיר מחליק
ברגע שהוא מחליק החום של השמן עולה, הבלאי שלו מואץ.
תשים לב שבמנועים בעלי נפח קטן הגירים האוטמטיים מתאבדים הרבה יותר מוקדם מאשר במכוניות עם מנועים והספקים גדולים יותר.
יש לזה הסבר מאד פשוט.
הגיר במנוע קטן (יותר נכון הממיר מומנט) צריך להחליק הרבה יותר בשביל לגרום לרכב לזוז או להאיץ מעמידה.
בלאי הכי גדול של גיר אוטמטי זה החלקה.
בגלל זה אין שום בעיה להעביר את הידית למצב N (ד"א מצב זה זהה למצב P חוץ ממעצור)
בעמידות ממושכות בפקקים או רמזורים.
אז איך תסביר את זה שישנם רכבים בני מספר לא מבוטל של שנים שעדיין נוסעים, חלק מאוד אם יותר לי לציין מבלי שהגיר עבר שיפוץ כלשהו?
אז איך תסביר את זה שישנם רכבים בני מספר לא מבוטל של שנים שעדיין נוסעים, חלק מאוד אם יותר לי לציין מבלי שהגיר עבר שיפוץ כלשהו?
אתה כזה ילד גדול ואתה מאמין באגדות?
גיר אוטמטי נועד להיכשל נקודה
כל הטיפולים של החלפות שמנים,פילטרים, התקנות מחליפי חום- פשות מאריכים לו את החיים.
אז מחשב ההזרקה מזריק פחות דלק (כמעט כלום, או כלום) למנוע. .
אתה צודק
תופעה זה נקראת "דשפוט אפקט"
אז מחשב ההזרקה מזריק פחות דלק (כמעט כלום, או כלום) למנוע. .
אתה צודק
תופעה זה נקראת "דשפוט אפקט"
מעניין לא ידעתי על התופעה הזו ולמדתי עכשיו משהו כזה... :)
אז איך תסביר את זה שישנם רכבים בני מספר לא מבוטל של שנים שעדיין נוסעים, חלק מאוד אם יותר לי לציין מבלי שהגיר עבר שיפוץ כלשהו?
אתה כזה ילד גדול ואתה מאמין באגדות?
גיר אוטמטי נועד להיכשל נקודה
כל הטיפולים של החלפות שמנים,פילטרים, התקנות מחליפי חום- פשות מאריכים לו את החיים.
אדי אתה כבר מכיר אותי שאני לא איש אגדות :)
אני אתן לך את הדוגמא הכי קרובה אלי.
לאימי וולוו 940 GL כבר 13 שנים. במהלך השנים שהרכב משרת אותנו, וישרת עוד, לא בוצע ברכב שיפוץ גיר, והוא נוסע חלק כביום שבו יצא מהמפעל. העברות ההילוכים לא מורגשות כלל וכלל.
מה נפח המנוע? כמה ק"מ עבר המנוע?
2 ליטר עם 170 K למיטב זכרוני.
לא נשמע יותר מידי, אבל אמא שלי היא לא בדיוק הטיפוס שדואג לתחזוקה נכונה של רכבו אם נקרא לזה ככה.
שלום גדעון ואדי,
פעם הבאה לא העשה משהו שברור שיזיק לרכב או לתיבה,
לגבי הויכוח שלכם, אני מניח שלא נוכל לדעת בוודאות מה תכננו מפתחי פיאט
ואיזו תורה הטמיעו בפונטו, בסיסית בכל המכוניות זה נשמע אותו הדבר
אבל שנכנסים לפרטים... הכל כבר הופך למיסתורי יותר... (כנראה סודות פיאט)
מה שיותר חשוב, לא השאירו לנו המפתחים ככלי התנהגות נכונה בדרך?
תודה על הכל 8)
לירן, לא באנו אליך בטענות. ניסינו להסביר זה הכל.
גם לא ממש התווכחתי עם אדי, ניהלנו דיון מתורבת :)
דיון ויכוח.. מה זה משנה... העיקר שזה בגבולות הטעם הטוב... :)
יש המון שאלות על איך והכי טוב להתנהג עם הרכב... כנראה שזה לא מעניין איש מאנשי פיאט.
לדוגמא האם הרכב צורך אותה הכמות הדלק בהילוך כאשר עוצרים עם בלם הרגל או לא עוצרים בכלל ונותנים לרכב להתקדם לאט ללא לחיצה על הגז (בהילוך)... סתם משהו מעניין.
לגבי שירשור אחר בפורום הקשור גם במצבי ה-P וה-N,
בגלל שהבנתי שהרכב נשען על גלגלי השיניים של תיבת ההילוכים וגורם למעמס ושחיקה
החלטתי כי ברגע העצירה והחנייה לא העזוב את בלם הרגל עד שלא ארים את בלם היד
ורק אז אעביר את ההילוך ל-P והעזוב את בלם הרגל.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.