התחבר

View Full Version : רעידות ונורית מהבהבת


shedyarok
03-01-15, 21:03
שלום,
ברשותי פונטו ספייס 2005, 16V Dynamic.
היום החלה להבהב לי הנורה המצורפת בתמונה המעידה להבנתי על תפקוד מנוע לקוי.
בנוסף הרכב רועד במהלך הנסיעה, הגז לא מגיב היטב ונשמעים רעשי רעידות גם מבית המנוע.
בנוסף, חום המנוע משחק. לעולם לא עובר את האמצע, אך במהלך הנסיעה מקפץ בין קו האמצע לבין הקו הנראה התמונה.

למישהו יש כיוון?

תודה.

bearsdov
03-01-15, 21:38
קודם כל אל תסע קבוע עם מצב CITY קבוע זה הורס תהגה כוח שהוא חשמלי מהר

אני לא מומחה אבל לי נשמע כמו התחלה של ראש מנוע , רק בגלל הרעידות , או שנשרף לך פיוז ואז המנוע לא יהיה בשיאו בכל מקרה הבעיה של טמפרטורה עולה ויורדת ולא קבועה מעידה על בעיה מאוד רצינית לך למוסך על גרר אל תנסה לנסוע איתו במצב כזה

yair791
03-01-15, 22:08
יתכן ומדובר בבעיה בראש מנוע תיבדוק אם יש לך מים בשמן כלומר "טחינה" בפקק או שמן במים שיגרום לך לראות אותו צף במים או "טחינה" במים או שאין לך מים ברדיאטור פתאום
כמו שאמר בחור לפני גרור למוסך ואל תיסתכן כי היתחממות קיצונית יכולה לעלות לך במנוע
גרור למוסך שאתה מכיר או דבר עם davidmzr הוא מכונאי ותיק מאוד מרחובות ומכיר היטב את רכבי פיאט פונטו

רפי לין
04-01-15, 01:54
יתכן שהתקלה נובעת מסליל הצתה (קויל) פגום או חוט הצתה פגום.
בברכה - רפי לין

shedyarok
04-01-15, 09:21
אכן האוטו יגיע למוסך.
אציין שיום לפני שהתקלה החלה האוטו ביצע טיפול והוחלפו בין היתר פלאגים, מים ברדיאטור ושמן מנוע כמובן.
האם יתכן שאחד הפלאגים לא מתפקד או לא הונח כראוי?

מאור30
04-01-15, 11:02
הרגתם לבחור את המנוע! על מה ולמה? רוב הסיכויים שמדובר בבעיית הצתה. פלאגים,חוטי הצתה או סליל לא תקין. תעדכן.

liranet
05-01-15, 13:22
בכל פעם שמחליפים פלאגים רצוי להחליף חוטי הצתה (חוק שעשיתי אצלי)
אם לפני כן הכל היה בסדר כנראה שהחוטים נסדקו (טבעי שהם יסדקו אחרי בערך 40 אלף)
ברגע והחליפו פלאגים.

שים רק חוטי הצתה מקוריים כל התחליפים ששמו לי עשו בעיות
אם זה מעניין אפלו חוט אחד קפץ לי מהמנוע סתם ככה
מיותר לציין את הנזק.

shedyarok
05-01-15, 18:29
תודה. כרגע האוטו כבר לא יכול לנסוע, מניע ומייד לאחר מכן נכבה.
יגיע מחר למוסך ואעדכן.

m1011409
06-01-15, 10:14
בכל פעם שמחליפים פלאגים רצוי להחליף חוטי הצתה (חוק שעשיתי אצלי)
אם לפני כן הכל היה בסדר כנראה שהחוטים נסדקו (טבעי שהם יסדקו אחרי בערך 40 אלף)
ברגע והחליפו פלאגים.

מה??
למה להחליף חוטי הצתה בכל פעם שאתה מחליף פלאגים?! אחת לכמה ק"מ אתה מחליף פלאגים?

ואגב, 40K ק"מ זה לא אורך חיים "טבעי" לחוטי הצתה מקוריים בנורמה.

shedyarok
06-01-15, 13:43
אכן היה מדובר בחוטי הצתה בלבד, הוחלפו והכל כשורה.

כך נראה אחד החוטים הפגומים - http://postimg.org/image/v2x6ayayl/
תודה לעוזרים.

liranet
07-01-15, 22:51
חוטי הצתה אכן צריכים ויכולים להחזיק יותר, אך מה לעשות שפלגים מחליפים כל 40 אלף וצריך לפרק ולהרכיב, ״המשחק״ הזה בחוטי ההצתה שכן הגומי התייבש גורם לכך שבהחלפה החוטים יקבלו איזה כיפוף או מתיחה שתגרום לקרע שממנו יברח ניצוץ.

רציתי להעיר פעם על זה אבל כבר זו הפעם הרביעית שאני מחליף פלאשים וצריך גם להחליף חוטי הצתה
לדעתי פיאט עשו את הכבלים דקים מדיי ולא מספיק עמידים.

אשמח לשמוע אם זה רק אצלי או גם אצל אחרים...
בכל מקרה מקווה שעזרתי

yuri100
07-01-15, 23:41
בכל פעם שמחליפים פלאגים רצוי להחליף חוטי הצתה (חוק שעשיתי אצלי)
אם לפני כן הכל היה בסדר כנראה שהחוטים נסדקו (טבעי שהם יסדקו אחרי בערך 40 אלף)
ברגע והחליפו פלאגים.

שים רק חוטי הצתה מקוריים כל התחליפים ששמו לי עשו בעיות
אם זה מעניין אפלו חוט אחד קפץ לי מהמנוע סתם ככה
מיותר לציין את הנזק.

חבר ,40K ? זה כלום לחוטי הצתה .
היצרן אומר שהמחליפים כל 100K .כמובן שאני מדבר על מקוריים או יצרן ידוע .
ואכן כך אצלי החוטים התחילו לעשות בעיות אחרי 130K בדוק עלי .

shedyarok
08-01-15, 10:33
אגב - שמו לי חוטים תחליפיים של חברת Intermotor.
מישהו מכיר? יש טעם להחליף למקוריים?

רפי לין
08-01-15, 12:08
ברוב הרכבים המודרניים יש חשיבות רבה לשימוש בחלקי מע' הצתה מקוריים
כמצתים (פלאגים), חוטי הצתה וסלילי הצתה (COIL) (http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=1002) והסבר לכך:
מתח ההצתה הנוצר בסליל המשני שבסליל הצתה עולה בערכו עד שהוא מצליח לפרוץ את המרווח שבמצת (פלאג).
אם המרווח מצת גבוה מדי, או הוא פגום או אינו מקורי עלול מתח ההצתה לא לפרוץ במתח הנכון ומתח ההצתה הזה ממשיך לעלות לערך גבוה עד שהוא פורץ, פנימית, בתוך סליל ההצתה. פריצת מתח פנימית זאת, משרה בחזרה מתח כלשהוא, גבוה מדי, בסליל הראשוני של סליל ההצתה ומתח מושרה זה חוזר אחורנית למודול ההצתה שנמצא בתוך מחשב נהול המנוע והמודול הצתה (עם המחשב) עלול להיפגע.
במכוניות רנו לדוגמא, במקרים רבים, מצתים לא מקוריים עם תופעה זאת גורמים גם להשראות על מחשב ההילוכים האוטומטיים ושיבוש פעולת ההילוכים האוטומטיים.
ברכב המודרני יש חשיבות גדולה לתחזוקתו בדיוק לפי הוראות היצרן, הקפדה על חלפים מקוריים/תחליפיים מתאימים ואי הקפדה על כך עלולה לעלות אח"כ ביוקר רב.
בברכה - רפי לין

liranet
09-01-15, 01:03
אני לא אתווכח, גם אצלי שמו חוטי הצתה מקוריים, כתוב פיאט וגם בשקית מקורית
כנראה הפירוק שלהם לא היה נכון, כנראה הייתי צריך לפרק את כל החוט גם מהצד של הסליל הצתה
כך לא היה מתקפל קצת ונוצר סדק,

GADIB
09-01-15, 13:53
אגב - שמו לי חוטים תחליפיים של חברת Intermotor.
מישהו מכיר? יש טעם להחליף למקוריים?

אצלי יש חוטי הצתה של Intermotor והם כבר שלוש שנים ומצויינים

החברה רצינית ומיצרית לשלל יצרני רכב באירופה

דרך הגב יצרן רכיבי חשמל בפיאט זה magnti mareli

רפי לין
09-01-15, 14:27
מגנטי מרלי נכתב כך: Magneti Marelli ובאיטלקית אומרים זאת "מנייטי מרלי".
לפיאט יש עוד ספקי משנה של מכללי ומערכות חשמל כ"בוש", "ולאו" ועוד.

בברכה - רפי לין