התחבר

View Full Version : מנוע מגמגם בנסיעה ובעמידה, סל"ד "נופל", פונטו 2004 16V גיר רציף


Piposh
30-12-14, 18:16
שלום
יש לי פונטו 2004 16V גיר רציף (נראה לי דגם דינמיק)
לאחרונה התחילו גמגומים בנסיעה.
לפעמים בעמידה כל כמה זמן יש "נפילה" בסל"ד וזה מרגיש כאילו האוטו עוד שניה נכבה (אם כי לא נכבה בגלל זה אף פעם).
בהאצה לפעמים פתאום המנוע מאבד כוח לשניה כמה פעמים.
הלכתי למוסך מורשה היום ובדקו, אמרו שהמצתים בסדר, עשו ניקוי בית מצערת והחליפו סליל / כוהל הצתה.
לאחר סיום הטיפול הלכתי לרכב והבעיה עדיין נשארה.

החלק עצמו עלה 680 ש"ח (סליל הצתה של חברת intermotor, 16V "שוקולד").
אם הבעיה עדיין קיימת סביר להניח שהבעיה היא לא בסליל ההצתה, נכון? כי זה מה שההיגיון שלי אומר לי.
מנהל המוסך אמר שאני אסע עם האוטו כמה נסיעות ואראה אם הבעיה נעלמת כי אחרי ניקוי מצערת צריך לצאת הלכלוך שהצטבר שם או משהו.

מה עושים?

ליאור מנשה
30-12-14, 20:32
אין לי כל כך הרבה ניסיון בתחום אבל נתקלתי פעמיים בבעיה דומה. פעם אחת הייתה בעיה בהספקת הדלק ובפעם השניה פילטר אוויר סתום.
תנסה לבדוק את הכיוונים האלו.
בהצלחה

yair791
30-12-14, 21:14
כיוון שמדובר בדגם ELX נתחיל להקשה ונגיע לקל ;)
יש איזה חוסר לא מוסבר במים?
סימני מים בשמן או שמן במים ? אם כן אז יש בעיה בראש
מתי הוחלפו מצתים ?
תחזור למוסך ודרוש שיחזירו את החלק שפירקו ותקבל זיכוי מה זה השוד הזה???
אם היתה בעיה בסליל אז הרכב היה עובד על פחות מ4 מצתים
האם המנוע מעיץ חלק בסרק?
בעזרת חבר בקש שיראה מה יוצא מהאגזוז כאשר לוחצים לחיצה על הגז עד הסוף ועוזבים כאשר המנוע חם אם יוצא מים אז הבעיה בראש

Piposh
01-01-15, 15:06
בסוף לאחר התייעצות עם שני מוסכניקים שונים שאמרו שלהחליף את סליל ההצתה צריך להיות השלב האחרון ולפניו צריך להחליף פלאגים וחוטי הצתה, ביקשתי מהמוסך להחזיר את סליל ההצתה שלי ו להחליף לי פלאגים וחוטי הצתה.
הבעיה נפתרה, לעת עתה.
העניין הוא שהמוסך טוען שחוטי הצתה או פלאגים לא תקינים יכולים לההרס רק על ידי סליל הצתה לא תקין ושהבעיה למעשה תחזור כי הוא יהרוס לי את חוטי ההצתה החדשים, שוב.
מישהו יכול לאשר / לסתור את הקביעה הזאת?

bearsdov
01-01-15, 15:24
לי זה קרה עם פילטר דלק סתום ( לא בפונטו)

רפי לין
01-01-15, 17:01
ברוב הרכבים המודרניים יש חשיבות רבה לשימוש בחלקי מע' הצתה מקוריים כמצתים (פלאגים), חוטי הצתה וסלילי הצתה (COIL) (http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=1002) והסבר לכך:
מתח ההצתה הנוצר בסליל המשני שבסליל הצתה עולה בערכו עד שהוא מצליח לפרוץ את המרווח שבמצת (פלאג).
אם המרווח מצת גבוה מדי, או הוא פגום או אינו מקורי עלול מתח ההצתה לא לפרוץ במתח הנכון ומתח ההצתה הזה ממשיך לעלות לערך גבוה עד שהוא פורץ, פנימית, בתוך סליל ההצתה. פריצת מתח פנימית זאת, משרה בחזרה מתח כלשהוא, גבוה מדי, בסליל הראשוני של סליל ההצתה ומתח מושרה זה חוזר אחורנית למודול ההצתה שנמצא בתוך מחשב נהול המנוע והמודול הצתה (עם המחשב) עלול להיפגע.
במכוניות רנו לדוגמא, במקרים רבים, מצתים לא מקוריים עם תופעה זאת גורמים גם להשראות על מחשב ההילוכים האוטומטיים ושיבוש פעולת ההילוכים האוטומטיים.
ברכב המודרני יש חשיבות גדולה לתחזוקתו בדיוק לפי הוראות היצרן, הקפדה על חלפים מקוריים/תחליפיים מתאימים ואי הקפדה על כך עלולה לעלות אח"כ ביוקר רב.
בברכה - רפי לין

davidmzr
01-01-15, 18:29
מנהל המוסך אמר שאני אסע עם האוטו כמה נסיעות ואראה אם הבעיה נעלמת כי אחרי ניקוי מצערת צריך לצאת הלכלוך שהצטבר שם.

מה עושים?
צר לי לשמוע שמוסך כך מאתר תקלה.
קשקוש שלאחר ניקוי בית מצערת צריך לצאת הלכלוך שהצטבר והבעיה תיעלם.
אם הלכלוך חזק, הוא יסתום חלקית את הממיר ואז תיכנס לבעיית זיהום אוויר.
לפעמים איתור תקלה לוקח יותר זמן מתיקונה.
מה עושים ? נוסעים ובודקים אם התקלה נעלמה. :)
דוד.

Piposh
06-01-15, 20:50
אז ככה לאחר כמה ימים שעברו מאז החלפת חוטי ההצתה והפלאגים האוטו נוסע חלק בלי גמגומים, אני בהלם עדיין מהעובדה שאני שאין לי שום ידע בעניין הייתי צריך להגיד להם מה להחליף ומה לא ע"י עצות ממוסכניקים אחרים..

עכשיו השאלה אם החוטים והפלאגים יהרסו עוד פעם בגלל "הסליל הדפוק וישן" שלי.. (שאני לא בטוח אם הוא דפוק בכלל)

yair791
06-01-15, 23:26
אם הקוייל דפוק אז הרכב לא היה עובד עגול