PDA

View Full Version : מנוע כבה בעמידה ולא מניע


dudi
27-12-14, 14:52
זקוק לעצה ולא של אחיטופל
לאחרונה קיימת תופעה שהמנוע כבה בעמידה ולא מניע
לאחר זמן ממושך כ20 דקות הוא מניע לאחר ניסיונות חוזרות ונשנות של הנעה

הרכב
פונטו ספייס 16V ELX 2001
בכלי אבחון פשוט אותרו תקלות U1600 ELECTRONIC KEY
ותקלה נוספת P0335 RPM SENSOR

לא מזמן הוחלף מנוע מיבוא שנת 2002 נאמר לי שנדרשה התאמה כשלהיא בקראנק
הוחלף אלטרנטור לאחר שרשרת בעיות שאחת מהם ההזעקה שמנוטרלת השמיע רשרושים עקב התקלה באלטרנטור
אודה לעזרה ממישהו שמכיר את הבעיה ומבין

davidmzr
27-12-14, 16:34
לפחות היית שם סמייל לאחר המילים "לא של אחיטופל". פה לא נותנים עצות אחיטופל. :)
תקלה U1600 מצביעה על תקלה באמבולייזר.
תקלה P0335 אינה מצביעה על RPM SENSOR, אלא מיקום חיישן גל הארכובה.
לכן גם אמרו לך שיש לעשות שינוי.
בשנה שעברה הגיע אלי בחור עם ספייס 16 שסתומים. המנוע היה תפוס. הזמנתי מנוע מיבוא עשיתי לו טיימינג חדש וכול השאר. כאשר סיימתי להרכיב את הטיימינג בחוץ, ראיתי שחיישן הקרנק לא עומד נכון מול הפולי עם גלגל השיניים. צלצלתי ליבואן, אמר לי לקדוח חור אחר ולהתקין את החיישן יותר נמוך מול הזר. סירבתי לקומבינה הזאת וביקשתי שיישלח לי מיד מנוע אחר מתאים.
במקום זאת שלח מכונאי שקדח והתאים את החיישן. הרכב הניע ולא היו בעיות.
דוד.

dudi
27-12-14, 18:19
לפחות היית שם סמייל לאחר המילים "לא של אחיטופל". פה לא נותנים עצות אחיטופל. :)
תקלה U1600 מצביעה על תקלה באמבולייזר.
תקלה P0335 אינה מצביעה על RPM SENSOR, אלא מיקום חיישן גל הארכובה.
לכן גם אמרו לך שיש לעשות שינוי.
בשנה שעברה הגיע אלי בחור עם ספייס 16 שסתומים. המנוע היה תפוס. הזמנתי מנוע מיבוא עשיתי לו טיימינג חדש וכול השאר. כאשר סיימתי להרכיב את הטיימינג בחוץ, ראיתי שחיישן הקרנק לא עומד נכון מול הפולי עם גלגל השיניים. צלצלתי ליבואן, אמר לי לקדוח חור אחר ולהתקין את החיישן יותר נמוך מול הזר. סירבתי לקומבינה הזאת וביקשתי שיישלח לי מיד מנוע אחר מתאים.
במקום זאת שלח מכונאי שקדח והתאים את החיישן. הרכב הניע ולא היו בעיות.
דוד.

דוד תודה על התגובה :):)
האם אפשר להיפטר מהאמובילייזר, אם לא מה עושים?
סליחה שלא ציינתי חתכתי את חוטי הרמקול של האזעקה בגלל הרשרושים של האזעקה בעקבות האלטרנטור שהתקלקל
האם זה גורם לבעיות?
ומה אני יכול לעשות עם חיישן הקראנק האם יש אפשרות לעשות עצמאית

davidmzr
28-12-14, 07:47
כן אפשר להיפטר מהאימובילייזר, ע"י פריצת מחשב הרכב או החלפתו למחשב פרוץ, ואז כל מפתח שמסובב את הסוויץ יניע.
עם חיישן הקראנק יש אפשרות לעשות עצמאית. השאלה אם יודעים כיצד.
אגב, הבוקר שמעתי ברדיו שמשטרת ת"א תפסה שלט שפותח את כל כלי הרכב.
למה אינך כותב לטובת חברי הפורום מי החליף לך את המנוע, את הסיבה להחלפה וכמה שילמת ?.
דוד.

dudi
28-12-14, 21:09
כן אפשר להיפטר מהאימובילייזר, ע"י פריצת מחשב הרכב או החלפתו למחשב פרוץ, ואז כל מפתח שמסובב את הסוויץ יניע.
עם חיישן הקראנק יש אפשרות לעשות עצמאית. השאלה אם יודעים כיצד.
אגב, הבוקר שמעתי ברדיו שמשטרת ת"א תפסה שלט שפותח את כל כלי הרכב.
למה אינך כותב לטובת חברי הפורום מי החליף לך את המנוע, את הסיבה להחלפה וכמה שילמת ?.
דוד.

המנוע הוחלף במוסך קיבוץ ברעם בצפון אני עבדתי במוסך הזה מכיר את המוסך לצורך העניין
הם מוסך מורשה של צ'מפיון בעבר הרכבים בקיבוץ רובם סקודות
הבעיה נראה לי שהמוסכניקים שם לא מכירים את הפיאט מצוין
הסיבה להחלפה תרמוסטט תקול גרם לחום גבוה כנראה הלך ראש מנוע
החברה בדקו גזים במים והציעו להחליף מנוע ולא לשפץ
סכ"ה
המנוע 2700 שח כולל מע"מ
כולל פיטר שמן
חיישן חום מנוע
שמן מנוע
התאמת גלגל שיניים של הקראנק לחיישן
המנוע הגיע עם מצערת חדשה יותר משלי
עם מזרקים חדשים לגמרי
הלכתי על החלפה
אגב לפני שעה שוב נתקע הרכב בנסיעה ממרכז הארץ צפונה איפה שהוא באמצע הדרך הניע לאחר המתנה של 25 דקות
יש עצות נוספות?

yair791
28-12-14, 22:42
בדוק את הטימינג אם הוא מכוון נכון כלומר שבוכנה 1 בנק מתה עליונה והשסתומים סגורים

dudi
01-01-15, 08:42
לפחות היית שם סמייל לאחר המילים "לא של אחיטופל". פה לא נותנים עצות אחיטופל. :)
תקלה U1600 מצביעה על תקלה באמבולייזר.
תקלה P0335 אינה מצביעה על RPM SENSOR, אלא מיקום חיישן גל הארכובה.
לכן גם אמרו לך שיש לעשות שינוי.
בשנה שעברה הגיע אלי בחור עם ספייס 16 שסתומים. המנוע היה תפוס. הזמנתי מנוע מיבוא עשיתי לו טיימינג חדש וכול השאר. כאשר סיימתי להרכיב את הטיימינג בחוץ, ראיתי שחיישן הקרנק לא עומד נכון מול הפולי עם גלגל השיניים. צלצלתי ליבואן, אמר לי לקדוח חור אחר ולהתקין את החיישן יותר נמוך מול הזר. סירבתי לקומבינה הזאת וביקשתי שיישלח לי מיד מנוע אחר מתאים.
במקום זאת שלח מכונאי שקדח והתאים את החיישן. הרכב הניע ולא היו בעיות.
דוד.

רכשתי חיישן של FACET איטלקי 220ש"ח כולל מע"מ אצל אסולין בחצור.
בזמן ההתקנה מה שראיתי, זה שקדחו חור נוסף בתושבת החיישן. והשחיזו אותו כדי לקרבו לגלגל השיניים. אני לא בטוח לגבי הדיוק של המרחקים, לא אהבתי את הקומבינה.
אבל זה מה יש ועם זה ננצח.
בוצעו מס' נסיעות קצרות, והמנוע לא דמם. ובדרך כלל זה קרה בוודאות בנסיעה ארוכה, מה שיקרה ביום ראשון הקרוב כנראה ואעדכן.

dudi
01-01-15, 08:53
בדוק את הטימינג אם הוא מכוון נכון כלומר שבוכנה 1 בנק מתה עליונה והשסתומים סגורים

יאיר שלום
איך אתה מציע לעשות את זה?
לפי המדריך של היינס זה דרגת קושי גבוהה
ואין לי את הנועלים לקאמשאפט בראש מנוע של 16V

davidmzr
01-01-15, 14:03
רכשתי חיישן של FACE איטלקי 220ש"ח כולל מע"מ אצל אסולין בחצור.
בזמן ההתקנה מה שראיתי, זה שקדחו חור נוסף בתושבת החיישן. והשחיזו אותו כדי לקרבו לגלגל השיניים. אני לא בטוח לגבי הדיוק של המרחקים, לא אהבתי את הקומבינה.
אבל זה מה יש ועם זה ננצח.
בוצעו מס' נסיעות קצרות, והמנוע לא דמם. ובדרך כלל זה קרה בוודאות בנסיעה ארוכה, מה שיקרה ביום ראשון הקרוב כנראה ואעדכן.
זה בדיוק מה שכתבתי לך שצריך לעשות.
אני לא אוהב את ההשחזות והשינויים הללו. אצלי המנוע היה עדיין מחוץ לרכב. אצלך כנראה לא הייתה ברירה אחרת, משום שגילו את זה כאשר המנוע כבר הורכב. לעולם לא ניתן להשחיז ולקדוח את החור במדוייק. זה פוגע בזמן של הגעת הניצוץ לפלגים. האמת שאפשר לחיות עם זה.

דוד.

yair791
01-01-15, 15:26
יאיר שלום
איך אתה מציע לעשות את זה?
לפי המדריך של היינס זה דרגת קושי גבוהה
ואין לי את הנועלים לקאמשאפט בראש מנוע של 16V

כניראה שלא סמתי לב לדגם הרכב שלך אבל כיוון שכבר הכל היסתדר אז שכח מהנושא