PDA

View Full Version : טיימינג


punto2004_actual_60
19-12-14, 00:24
היי,
יש לי פונטו2004 , 165 אלף ק"מ ללא ידיעת ההיסטוריה שלה...

אני רוצה לדעת אם אני צריך לבצע טיימינג מבלי שיעבדו עלי במוסך ויגידו שכן...

האם אני יכול לפתוח ראש מנוע ולהחליט לבד אם צריך או לא?
האם אני יכול לצלם לכם ותגידו לי אם צריך?

נ.ב. אין לי ידע טכני במכונאות...

yair791
19-12-14, 06:53
היי,
יש לי פונטו2004 , 165 אלף ק"מ ללא ידיעת ההיסטוריה שלה...

אני רוצה לדעת אם אני צריך לבצע טיימינג מבלי שיעבדו עלי במוסך ויגידו שכן...מכיוון שיש ברשותך רכב שאינך יודע את היסתורית הטיפולים שלו מומלץ מאוד שתעשה ישור קו שכולל החלפת שמנים פילטרים מצתים טיימינג ומשאבת מים

האם אני יכול לפתוח ראש מנוע ולהחליט לבד אם צריך או לא? בשביל להגיע לטיימינג לא פותחים ראש צריך לפרק את כיסוי הפלסטיק ולראות את מצב הרצוע אם היא יבשה וסדוקה או לא
האם אני יכול לצלם לכם ותגידו לי אם צריך?כמו שאמרת אין לך ידע במכונאות אז עדיף לך לא לגעת כדי שלא תעשה בטעות נזק למשהוא

נ.ב. אין לי ידע טכני במכונאות...
החלפת טיימינג בפיאט עם 8 שסתומים אינה מסובכת במיוחד אך דורשת ידע ונסיון על מנת להחזיר את הכל למקום כמו שצריך
החלפת טיימינג בפונטו 16 שסתומים (דגם ELX) מסובכת הרבה יותר כיוון שיש צורך להישתמש במכשיר שימנע מגלי הזיזים להיסתובב ויתן אינדיקציה למיקום גל הארכובה
אם אתה רוצה לעשות טיפול ולהיות בראש שקט פנה לdavidmzr מרחובות

punto2004_actual_60
19-12-14, 12:57
תודה רבה!

מאור30
19-12-14, 13:35
החלפת טיימינג בפיאט עם 8 שסתומים אינה מסובכת במיוחד אך דורשת ידע ונסיון על מנת להחזיר את הכל למקום כמו שצריך
החלפת טיימינג בפונטו 16 שסתומים (דגם ELX) מסובכת הרבה יותר כיוון שיש צורך להישתמש במכשיר שימנע מגלי הזיזים להיסתובב ויתן אינדיקציה למיקום גל הארכובה
אם אתה רוצה לעשות טיפול ולהיות בראש שקט פנה לdavidmzr מרחובות

לא חייב לנעול את גלי הזיזים באף רכב במידה ואתה מבצע סימונים מדוייקים שלהם כולל סימונים על הרצועה והקבלה שלהם מול הרצועה החדשה. כמובן שבהחזרה בגלל שגלי הזיזים זזו מעט מחזירים אותם ומקבעים בעזרת אדם נוסף ורק אז שמים את הרצועה החדשה.

davidmzr
19-12-14, 18:05
לא חייב לנעול את גלי הזיזים באף רכב במידה ואתה מבצע סימונים מדוייקים שלהם כולל סימונים על הרצועה והקבלה שלהם מול הרצועה החדשה. כמובן שבהחזרה בגלל שגלי הזיזים זזו מעט מחזירים אותם ומקבעים בעזרת אדם נוסף ורק אז שמים את הרצועה החדשה.
בפונטו ספייס ובפיאט מריאה חייבים לנעול את גלי הזיזים.
לצורך זה קיימים מכשירים יעודיים.
בפרט כאשר רצועה ניקרעת או מורידים ראש.
דוד.

מאור30
19-12-14, 22:22
בפונטו ספייס ובפיאט מריאה חייבים לנעול את גלי הזיזים.
לצורך זה קיימים מכשירים יעודיים.
בפרט כאשר רצועה ניקרעת או מורידים ראש.
דוד.

ואם לא תנעל את גלי הזיזים דויד מה יקרה? הם יזוזו מעט בגלל קפיצי השסתומים שדוחפים את הפיקות על מנת שלא יהיה עליהם לחץ. בשביל מצב שכזה עושים סימונים מדוייקים גם על הגלגלות וגם על הרצועה ומזיזים אותם ידנית בדיוק לאיפה שהיו. ממש לא תורה מסיני, כך אני עושה בכל הרכבים שבהם עשיתי טיימינג אם זה מאזדה, רובר, פורד, צרפתיות למיניהם ופונטו ספייס 16 שסתומים. לכל מנוע בעל 2 גלי זיזים קיימת נעילה על מנת להקל על העבודה אך אם עובדים נכון ומדוייק אפשר בהחלט לבצע גם ללא נועלים.

AllCity
20-12-14, 09:17
מאור30 (http://www.fiatclub.co.il/forum/member.php?u=5293) +1 ;)

davidmzr
20-12-14, 17:00
מאור, ואיך בדיוק תכוון כאשר הרצועה ניקרעה או קפצה שן ?
נניח לרגע שתקבל מנוע של ספייס 16 שסתומים, שהראש מפורק. הסביר בבקשה איך תרכיב את הטיימינג.
לא בכדי כתבתי גם פיאט מריאה. שם לא תעזור לך שום קומבינה.
דוד.

מאור30
20-12-14, 19:02
דיברנו על החלפה כאשר קיימת רצועה דויד. וגם אם צריך להרכיב מחדש אחרי ראש מנוע או קפיצה של שן אתה מביא את גלי הזיזים ידנית למיקום המדוייק וגם את גל הארכובה ובעזרת אדם נוסף שמחזיק עם רינגים את גלי הזיזים שלא יזוזו אתה פשוט מרכיב את הרצועה החדשה. לא חסרים ברכב מכלולים שיש להם כלים יעודיים אבל גם יש פיתרונות חלופיים שעובדים יופי. הנעילות נועדו להקל אבל הם לא הדרך היחידה.

punto2004_actual_60
20-12-14, 19:03
תודה רבה לכולם שוב..
לא התכוונתי להחליף לבד בטוח... התכוונתי רק לדעת אם אני יכול לזהות לבד ללא ידע אם אני צריך להחליף או לא..

אבל ויתרתי על זה.. מתי שאעבור ברחובות .. אני עובר שם לפעמים.. אדבר איתך דוד אם תהיה שם...
אגב כמה אתה מעריך שתעלה עלות עבודה של החלפת רצועה+משאבה (כולל החלפים)?

davidmzr
21-12-14, 08:34
דיברנו על החלפה כאשר קיימת רצועה דויד. וגם אם צריך להרכיב מחדש אחרי ראש מנוע או קפיצה של שן אתה מביא את גלי הזיזים ידנית למיקום המדוייק וגם את גל הארכובה ובעזרת אדם נוסף שמחזיק עם רינגים את גלי הזיזים שלא יזוזו אתה פשוט מרכיב את הרצועה החדשה.
לצערי לא ענית על מה ששאלתי. לא שאלתי מה עושים אלא איך.
כיצד אתה ממקם בספייס את גל הזיזים וגל הארכובה ?
היה זהיר בתשובה, משום שתמונה כאן מלכודת. :)
דוד

מאור30
21-12-14, 12:34
מה הבעיה בלמקם אותם על ידי הוזזה ידנית של כל גל זיזים בניפרד? וגם את גל הארכובה...אותו הדבר! לפי סימוני היצרן כמובן.

davidmzr
21-12-14, 16:37
רק לא הבנתי שני דברים.
א. אם יש סימני יצרן כמו בדור ראשון, אז למה צריך לסמן מדויק גם על הגלגלות וגם על הרצועה ?.
ב. לאיזה מצב תעמיד את גל הארכובה/ הבוכנות ?.
דוד.

מאור30
21-12-14, 18:48
א. בסימוני יצרן בלבד אני מישתמש אם באמת נקרעת רצועה. אם מדובר בהחלפה של הרצועה או בשיפוץ ראש מנוע אז אני בכל מיקרה מוסיף לכל גלגלת של גל הזיזים סימון משלי כולל על הרצועה עצמה ואז ברצועה החדשה אני מקביל בדיוק את הסימונים ואז ממקם אותה בדיוק על השיניים בסימון שהוספתי על הגלגלות כדי שחס וחלילה לא יהיה פספוס של רבע שן אפילו. אם רצועת התיזמון מניעה גם את משאבת המיים אז גם על גלגלת המשאבה אני שם סימון ביחס לבלוק המנוע וגם על הרצועה בדיוק איך שהיא יושבת על המשאבה. כנל גם סימון בגלגלת גל הארכובה.
ב. מכיוון שגלגלת גל הארכובה מבצעת 2 סיבובים על כל סיבוב גל זיזים אחד ועוברת על פני סימון היצרן פעמיים. במרבית הרכבים כאשר הסימון מדוייק בוכנה מספר 1 ו 4 יהיו בנקודה מתה עליונה לפי סדר הצתה 1342 שבוכנה מספר 1 בסוף דחיסה לפני עבודה. לבדוק היכן הבוכנה זה לא בעיה עם מברג או שיפוד דרך חור הפלאג. האם שם טמונה המלכודת?

davidmzr
21-12-14, 19:46
כאשר הסימון מדוייק בוכנה מספר 1 ו 4 יהיו בנקודה מתה עליונה לפי סדר הצתה 1342 שבוכנה מספר 1 בסוף דחיסה לפני עבודה. לבדוק היכן הבוכנה זה לא בעיה עם מברג או שיפוד דרך חור הפלאג. האם שם טמונה המלכודת?
כן קרוב לשם תמונה המלכודת. נפלת במלכודת.:)
אם תעשה כפי שכתבת, אתה צפוי להוריד שוב את הראש, והנזק יהיה בל ישוער. כפי שכתבת בשרשור קודם, כאשר הרכבת ראש עם שסתומים תפוסים. :)
דוד.

punto2004_actual_60
21-12-14, 19:54
כל מה שאתם מדברים זה ב16V ולא במנוע שלי, נכון??
והאם אני יכול לגרום לנזק רק בלפתוח את הפלסטיק למעלה ולראות את מצב הרצועה?
או שגם זה לא כדאי לעשות לבד??

davidmzr
21-12-14, 20:24
נכון מדובר על מנוע 16V.
לא ייגרם נזק, פתח והחזיר את הברגים למקומם.
דוד.

מאור30
21-12-14, 21:23
למיקום מדוייק של הבוכנות אני בכל מצב גם אם יש לי ספק כלשהו למשל אם נקרעה רצועה אז זה ברור שאגש לספרות יצרן לבדוק אבל מה הקשר דויד לנועלים? מדוע לא ניתן לעשות טיימינג בלי נועלים ברכב הזה? במה הוא שונה מרכבים אחרים שיש להם נועלים ועשיתי בלעדיהם ללא בעיה?

davidmzr
22-12-14, 06:25
בספרות יצרן לא מופיע מיקום מדויק של הבוכנות.
הוא היצרן מפנה אותך לשימוש במכשיר יעודי.
אני יודע שיש לך אוטודאטא בעזרתו האדיבה של מתן. :)
גם שם לא מופיע מיקום מדויק של הבוכנות.
וגם שם מפנים אותך לשימוש במכשיר. בדוק שם וראה שאין סימוני יצרן על גלגלי השיניים של הקרנק וגלי הזיזים.
דוד.

מאור30
22-12-14, 06:41
יש לי גם את האולדאטה שהוא מפורט יותר אז אבדוק לסקרנות גם שם. בכל מיקרה להחלפת רצועת התיזמון בכל רכב שהוא עם נועלים וגם ללא סימוני יצרן אתה יכול בעצמך לבצע את הסימונים שנוחים לך ולעבוד על פיהם בהחלפה גם ללא נועלים והוזזה ידנית בחזרה למקום של גלי הזיזים אם הם זזו ובטוח שהם יזוזו מעט בהורדת הרצועה הישנה. פתיחת השירשור עוסקת בהחלפת הרצועה כך שעדיין לא הבנתי למה אתה מיתעקש על הנועלים האלה ושולל על הסף שיטות אחרות שעובדות יופי? זכור שמדובר בהחלפה של הרצועה כפי שרצה פותח השירשור ולא שניקרעה לן הרצועה וצריך להוריד ראש מנוע...

davidmzr
22-12-14, 07:08
תשמע מאור, הוויכוח הוא לא כדי לקבוע של מי יותר גדול. :)
פשוט רציתי לתת לך עוד טיפ כמו שנתתי לך בפונטו שכבר החלטתם לזרוק לברזל. אתה הוא זה שמיתעקש, וגם שם התעקשת שמה שאמרתי לא הגיוני, ובכול זאת לחצתי והצלת את הרכב.
אתן לך רק חלק מהטיפ, אם תדע את מיקום הבוכנות, תוכל לבצע בשיטה שכתבת.
בפיאט מריאה ניסו טוביי המכונאים לעשות טיימינג, ונכשלו. פשוט לא ניתן בלי מכשיר.
לכן קניתי נועלים ב-800 ש"ח, לפי המלצה של רפי לין, שבהתחלה דיבר עם מוסך מורשה פיאט ברחובות, שישאיל לי נועלים. אבל התביישתי לנסוע ולקחת.
השתמשתי בנועלים של המריאה רק פעמיים.

דוד.

מאור30
22-12-14, 07:18
אין חכם כבעל נסיון דויד. אתה הוא בעל הנסיון העשיר והטיפים שלך תמיד עוזרים ואף מצילים כמו במיקרה מאז באמת. מה שכן אני חייב למצוא איזה מריאה לבצע לה את ההחלפה של הטיימינג ללא נועלים. אני חייב לבדוק את העניין הזה בעצמי. גם לי יש את השיטות שלי.. :)

davidmzr
22-12-14, 07:34
מאור, נסה ועדכן.
יאיר, מה אתה עושה מהבוקר בפורום. היום באמת תגמור עם כאבי גב. :)
איציק עם הספייס צלצל, ורוצה לעשות טיימינג ומשיכה בהגה. יגיע בשעה 10. אבל אתה תתחיל כבר לזוז. ננצל אותו לעזור לנו לדחוף את הבלנו החוצה על הג'ק. חשבתי בלילה למה הגלגלים של הספוויט עקומים לאחר החלפת הבולמים. אני חושב שיש לי פתרון.
דוד.

punto2004_actual_60
22-12-14, 10:31
לענייננו!!! פתחתי את הפלסטיק, הגעתי למשהו שנראה כמו פילטר, זו לא הרצועה, נכון???
איך אני מגיע משם לרצועה???

m1011409
22-12-14, 10:48
זה הפילטר אוויר.
אתה לא מגיע משם לרצועה.

punto2004_actual_60
22-12-14, 10:59
אז מאיפה מגיעים לרצועה?
אגב מה המצב של הפילטר לפי התמונה?

m1011409
22-12-14, 12:06
מנקודת המבט שלך, משמאל לפילטר אוויר ולמטה.
קצת קשה להסביר זאת דרך המקלדת, אולי מישהו ימצא תמונה לסמן לך עליה.

בכל מקרה, קשה לי להאמין שזה יעזור לך ותדע לאבחן את מצב הרצועה (אלא אם היא במצב קטסטרופלי).

punto2004_actual_60
22-12-14, 13:55
נראה לי שמצאתי... צירפתי תמונה..
זה זה???
אם כן זה נראה לי ממש טרי שנגעתי בזה, וגם נראה טוב..


מה אתם חושבים??

מאור30
22-12-14, 15:54
זו רצועת האביזרים ולא רצועת התיזמון. מאחוריה קיים מעין מיכסה שחור שהמיכסה הזה מסתיר את רצועת התזמון ואותו אתה צריך להוריד. למה פשוט שלא תקפוץ למישהו שמעט מבין שיעזור לך אפילו רק כדי לבדוק את מצב הרצועה?

punto2004_actual_60
22-12-14, 16:38
זו רצועת האביזרים ולא רצועת התיזמון. מאחוריה קיים מעין מיכסה שחור שהמיכסה הזה מסתיר את רצועת התזמון ואותו אתה צריך להוריד. למה פשוט שלא תקפוץ למישהו שמעט מבין שיעזור לך אפילו רק כדי לבדוק את מצב הרצועה?

כל הקטע שלי זה להתלמד ולהתנסות לבד..

מאור30
22-12-14, 17:19
אני מבין אותך לגמרי אבל רק כדי שיהיה פיקוח שחס וחלילה לא ייגרם נזק כלשהו.