View Full Version : פירוק ראש מנוע
שלום לכולם:)
ברשותי פונטו 75sx 98 כבר 3 שנים, שהתחממה מספר פעמים בנסיעה ארוכה ולאחר שבוע שמתי לב לסימנים של ראש מנוע. אז נסעתי למוסך ושם אישרו לי את החששות שזה אכן ראש. בגלל הסכום היחסית גבוהה(2000 שח) למחיר של האוטו החלטתי לבצע את העבודה לבד, ולשלוח את הראש למכון שיפוץ ראשים
אני כרגע בשלבי פירוק ויש לי כמה שאלות
1. לקח לי הרבה זמן לפרק את סעפת היניקה בגלל בעיות גישה, האם יש דרך יותר קלה לפרק/להרכיב?
2. ניסיתי לפתוח את הברגים בין האגזוז לסעפת פליטה אך הברגים היו עיקשים(ריססתי wd40) ובטעות שברתי את הפיה של הצינורית הדקה שמחברת בין המיכל עיבוי ושמאלה לרדיאטור איך אוכל לתקן את הנזק?
ד'א כרגע אני בשלב שצריך לכוון סימוני טיימינג, לפתוח מכסה שסתומים, ברגי ראש מנוע ולקוות שהראש במצב טוב:)
תודה מראש לעוזרים..
בשביל 2000 שח עדיף שתגרור למוסך כי אם אין לך נסיון הפוטנציאל לנזק הוא גדול לדוגמה הרדיאטור יהיה צורך להחליף את הדופן זה עוד 200-300שח עלות של חלקים כולל טיפול בראש עוד תגיע לך ליותר מ1000 שח
כנראה שצדקת:\ ברוב טיפשותי התבלבלתי בסימון של הקרנקשפט על גלגל התנופה, וכשפירקתי תראש המצב היה בדיוק הפוך! בוכונות 2 ו3 למעלה ו1 4 עד הסוף למטה, הקאמשאפט כוון בדיוק לפי הסימונים. האם פגעתי בשסתומים/בוכנות והמצב בלתי הפיך?
במנוע כמו שלך הסבירות לפגיע בשסתומים היא מאוד נמוכה עדיף שתגרור את הרכב למוסך גם אם זה כולל תשלום לגרר
לא נראה לי שנגרם נזק ולא צריך לגרור למוסך.
כאשר תבוא למוסך עם עבודה שעשית ונכשלת, המחיר ירקיע שחקים.
לדעתי לא קרה כלום, תמשיך להרכיב. אנחנו כאן כדי לעזור לך.
דוד.
דוד תודה על הנכונות לעזור..
שמתי לב שהמעברי מים אכולים, לפי מבט חטוף אתה יכול לומר האם הראש ניתן לשיפוץ?
וכרגע הטיימינג של הקרנקשאפט בדיוק הפוך, קשרתי את הרצועה ככה שלא אמורה לברוח שן, להרכיב באותו מצב או לסובב את הקרנק לסימון הנכון?
בניקוי בלוק המנוע להתחיל בעדינות עם להב סכין יפנית ואז לרסס ספריי קרבורטורים ולנקות עם מברשת פליז?
RL=http://www.siz.co.il/my.php?i=mek3ttzzzjyh.jpg]http://up413.siz.co.il/img2/mek3ttzzzjyh.jpg[/URL
http://up413.siz.co.il/up1/nkntmmnrwmi1.jpg (http://www.siz.co.il/)http://up413.siz.co.il/img2/wza3kyanjjyz.jpg (http://www.siz.co.il/my.php?i=wza3kyanjjyz.jpg)
תרסס עם ספרי קרבורטור זה ירכך את הלכלוך ואז תגרד בעדינות כדי לא ליצור חריצים בשטח בו יושב אטם הראש
לגבי הראש עצמו קח אותו לחרט ותבקש שיעשה בדיקת לחץ על מנת לקבוע עם הראש סדוק או לא
על הראש יש מגרעות שמסמנות את הגובה המינימאלי של הראש וקשה לראות אותם בתמונה מבחינת עומק אז החרט ידע לתת תשובה יותר טובה
לגבי הטיימינג תן את הפרטים של הרכב כלומר דגם מנוע ברשיון נפח ושנת יצור בכדי שנוכל לתת לך סרטוט מדויק של הסימונים של הטיימינג
אם הראש ניתן לשיפוץ, יגיד לך החרט. על פניו נראה שכן.
גלגל הקמשפט צריך לעמוד לפי הקובץ המצורף. ז.א כביכול בשעה 9.
אם אתה מתקשה לגבי מיקום גלגל הקרנק. הכניס מברג ארוך ודק לפתח הפלג הראשון, סובב מנוע עד שהמברג יעלה לשיא הגובה. זה למעשה הכיוון הנכון.
דוד.
לפני שאתה הולך לחרט תיקנה סט שלייף ותיתן לחרט את מחזיר השמן וגומיות השסתומים שבו כשתיתן את הראש לשיפוץ
אחרי שמצאתי שתי חרטים התקשרתי אליהם ושתיהם לא מוכנים לעבוד עם אנשים פרטיים, אז לקח לי זמן למצוא מוסך שיסכים לשלוח דרכו.
קניתי סט אטמים והיום אני אמור לשים תראש עם המחזש והגומיות שסתומים במוסך וישלי כמה שאלות
1. אחד מהברגי ראש חלוד, עדיין אפשר להשתמש בו? יש אפשרות לקנות בורג בודד או רק סט?
2. ישלי פילטר שמן סגור של אונו האם זה יתאים לפונטו שלי?
3. בסט אטמים לא היה לי את הגומיה של הבית סלילי הצתה אני יכול להשתמש בה שוב? ואם לא יש אפשרות לקנות רק אותה?
4. בסט אטמים קיבלתי מה שנראה כמו עוד אטם סעפת יניקה בצורה שונה רק מקרטון כזה, זה אטם לדגם שונה? כי האטם של התרמוסטט גם נראה קרטוני כזה..
5. יכול להיות שאני לא ישיג מפתח מומנט לברגי ראש, סגירה באצבע אחת ופעמיים 90 אמור לתת תוצאה קרובה?
http://up413.siz.co.il/img3/holwngvrndln.jpg (http://www.siz.co.il/my.php?i=holwngvrndln.jpg)
http://up413.siz.co.il/img1/rmjnzuninm0h.jpg (http://www.siz.co.il/my.php?i=rmjnzuninm0h.jpg)
http://up413.siz.co.il/img2/mnymvnjyjz0k.jpg (http://www.siz.co.il/my.php?i=mnymvnjyjz0k.jpg)
לא מובן המשפט הבא: " עם המחזש והגומיות שסתומים במוסך וישלי.
דוד.
[QUOTE=dudu119;132694]אחרי שמצאתי שתי חרטים התקשרתי אליהם ושתיהם לא מוכנים לעבוד עם אנשים פרטיים, אז לקח לי זמן למצוא מוסך שיסכים לשלוח דרכו.
קניתי סט אטמים והיום אני אמור לשים תראש עם המחזש והגומיות שסתומים במוסך וישלי כמה שאלות
1. אחד מהברגי ראש חלוד, עדיין אפשר להשתמש בו? יש אפשרות לקנות בורג בודד או רק סט?תנקה את הבורג עם מברשת ברזל והליכלוך ירד
2. ישלי פילטר שמן סגור של אונו האם זה יתאים לפונטו שלי? עדיף לקנות פילטר זה רק 30-40 שח
3. בסט אטמים לא היה לי את הגומיה של הבית סלילי הצתה אני יכול להשתמש בה שוב? ואם לא יש אפשרות לקנות רק אותה?תנקה טוב מהשמן ותימרח סיליקון ויקטור רינס שחור והכל יהיה בסדר
4. בסט אטמים קיבלתי מה שנראה כמו עוד אטם סעפת יניקה בצורה שונה רק מקרטון כזה, זה אטם לדגם שונה? כי האטם של התרמוסטט גם נראה קרטוני כזה.. יתכן ואטם הסעפת הוא לדגם שונה אבל גם יכול להיות לסעפת פליטה לגבי אטם הטרמוסטט זה בסדר זה סוג החומר ממנו מיצרים את האטמים זה לא סתם קרטון
5. יכול להיות שאני לא ישיג מפתח מומנט לברגי ראש, סגירה באצבע אחת ופעמיים 90 אמור לתת תוצאה קרובה? אם אין לך מפתח מומנט אז תנסה להשאיל ממשיהוא סגירה ללא מפתח לרוב מכונאי מיומן עושה כי כבר יש לו את הניסיון ואת הרגש בידים בכדי לדעת שהוא הידק נכון את הראש
הכי חשוב לפני שתניח את הראש במקום תנקה את המשטח בבלוק ואת החורים של ההברגות מלכלוך ומנוזל ותשמן מעט את ההברגות של הברגים ואת החלק בראש הבורג שבא במגע עם הראש
דוד התכוונתי שאני שם תראש במוסך והוא ישלח לחרט, כי החרטים שמצאתי עובדים רק עם מוסכים.
שמתי תראש במוסך היום והמוסכניק ישר ניסה להגיד לי שלא שווה לתקן ושהוא יחליף לי הכול במחיר טוב, כששאלתי למה? הוא התחיל לגמגם ולהגיד שאולי הלכו הרינגים והמנוע יעשן.
אז רציתי לדעת בשביל לבדוק רינגים אני שם כף סולר בכל בוכנה? ואם כן כמה זמן הסולר צריך להישאר למעלה?
ד'א אני לא יודע אם זה קשור לרינגים או לאטם אבל פלאג 1 היה מלא בשמן כשפירקתי אותו..
יש משהו במה שאמר לך המוסכניק.
בבדיקת סולר לא ניתן לדעת אם רינגי השמן תקינים. אלא רק אם רינגי הקומפרסיה תקינים, וגם לא במאה אחוז.
נראה שאתה הולך להסתבך עם התיקון הזה. לדעתי החלפת המנוע תעלה לך פחות ממה שאמר לך המוסך.
יש ברשותי מנוע במצב טוב. אם מתאים לך צור קשר.
דוד.
כמה תעלה לך החריטה של הראש עם המישלוח דרך המוסך והכל? ומהיכן אתה בארץ?
דוד תודה אבל אני כנראה יוותר על המנוע..
אני מאזור נהריה, לשלוח דרך המוסך לא עלה לי כסף
המוסכניק התקשר היום ואמר לי שהראש מנוע שלי נמוך ושהוא עבר כבר השחזה, הציע לי שוב לגרור אליו את הרכב ולהחליף את כל המנוע ב1500 כולל עבודה(ישלו גם פירוקייה) אחריות ל3 חודש, ושטר מכר. אז אין לי יותר מידי ברירות כנראה שאני יגרור את הרכב שבוע הבא.
ב 1500 שח מנוע שלם כולל עבודה? סחטיין עליו!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.