התחבר

View Full Version : התייעצות לגבי החלפת נוזל הקירור


assafP2003
26-10-14, 12:43
שלום לכולם
יש לי פונטו דור שני 2003 ידנית s60 8V
לפני כ9000 ק"מ (בערך לפני שנה) הרכב עבר טיפול ראש מנוע והוחלף נוזל קירור שהמוסכניק אמר שזה פראפלו , הסתכלתי במיכל העיבוי והמים לא בצבע הכחול ..
בכל אופן האם כרגע שהכל תקין יש צורך לבצע החלפה בכל זאת של הנוזל לפארפלו ?

yair791
26-10-14, 13:31
כל עוד לא מדובר במים רגילים הכל בסדר

assafP2003
26-10-14, 14:17
לא מדובר במים רגילים .
מדובר ככל הנראה בפרסטון ..
אז כרגע להשאיר את המצב כמו שהוא ?
משום מה אני הבנתי שהיצרן ממליץ אך ורק על פראפלו , אחרת יש סכנה לראש כי הוא רגיש לכל סוג אחר של נוזל קירור , האם טעיתי ?

מאור30
26-10-14, 17:17
לא טעית בכלל...החלף לפארפלו!

assafP2003
26-10-14, 22:17
אוקיי נראה לי שעל כל מקרה אני אבצע החלפה של הנוזל , האם כדאי לבצע שטיפה למנוע (פירוק טרמוסטט)או שאין צורך ורק לנקות קצת את הרדיאטור עם מים ?

matansab
26-10-14, 22:38
כדאי לתת למנוע לעבוד עם מים נקיים לאחר ריקון נוזל הקירור הישן, וטרם מילוי הנוזל החדש.
חכה לפתיחת הטרמוסטט, ותן למנוע לעבוד מספר דקות נוספות.
למים חמים יכולות ניקוי טובות יותר משל מים קרים. אם לאחר התהליך יוצאים מים מלוכלכים, כדאי לחזור על התהליך שוב.

yair791
27-10-14, 00:28
כדאי לתת למנוע לעבוד עם מים נקיים לאחר ריקון נוזל הקירור הישן, וטרם מילוי הנוזל החדש.
חכה לפתיחת הטרמוסטט, ותן למנוע לעבוד מספר דקות נוספות.
למים חמים יכולות ניקוי טובות יותר משל מים קרים. אם לאחר התהליך יוצאים מים מלוכלכים, כדאי לחזור על התהליך שוב.
לגבי תהליך ניקוי מערכת הקירור לצורך שינוי נוזל קירור אתה צודק ורצוי גם לשטוף עם צינור גינה את רדיאטור החימום ע"י חיבורו לצינור כניסה העברה לחימום והזרמת המים עד שיצאו נקיים וחשוב לנקז אוויר טוב מכל המערכת
לא טעית בכלל...החלף לפארפלו!
פארפלו או לא פאראפלו הראש ילך אם יש בעיה/ או אם יש בעיה אחרת במערכת הקירור כגון טרמוסטט תפוס בעיה במאורר לא משנה אם מדובר בנוזל קירור הכי פשוט שיש
לא מדובר במים רגילים .
מדובר ככל הנראה בפרסטון ..
אז כרגע להשאיר את המצב כמו שהוא ?
משום מה אני הבנתי שהיצרן ממליץ אך ורק על פראפלו , אחרת יש סכנה לראש כי הוא רגיש לכל סוג אחר של נוזל קירור , האם טעיתי ?

הראש בפונטו 16 שסתומים רגיש מאוד זה נכון אך זה לא ישנה לו אם יהיה פארפלו או לא לפני כמה שנים עשיתי ראש לפיאט אונו 1.4 S70 והרכב היה מיתחמם למרות שניקזתי אוויר וכל מערכת הקירור היתה חדשה יעני רדיאטור טרמוסטט יוניט מאורר אחרי שבדקתי את עצמי כמה פעמים בדקתי את גובה הראש ומיסתבר שהוא היה נמוך ככה ששום נוזל קירור שבעולם לא יעזור ואיכות הנוזל לא משפיע כלל על היתחממות אצלי כל הרכבים עובדים עם הנוזל הכי זול שיש וזה כולל הטנדר מיצובישי שלי 2 פורד פיאסטה ווולבו אספנות 2 סוזוקי בלנו וסוברו אימפרזה
כל יצרן מגדיר נוזל קירור כזה או אחר כדי שיוכל להרוויח המדינה שלנו לא כל כך קרה שצריך להישתגע עם נוזל שנק' הקיפאון שלו כל כך נמוכה כשאני החלפתי אצלי בפיאט משאבה אחרי שעבדה ושבקה חיים עם נוזל קירור פאראפלו המראה היה זהה לאחת שעבדה על נוזל קירור רגיל
ואם מישהוא ירצה אני יעלה תמונה מחר של משאבת המים של הטנדר שהחלפתי לא מזמן כשעשיתי טימינג

matansab
27-10-14, 00:37
יאיר מה זה "נוזל קירור רגיל"? פרסטון או אמריקן איגל?
פרסטון עוד בסדר, אמריקן איגל ודומיו זה פשוט מים עם קצת צבע.

לנוזל קירור טוב צריכה להיות נקודת קיפאון נמוכה (שזה באמת לא כל כך רלוונטי למדינה שלנו) , נקודת רתיחה גבוהה, הולכת והסעת חום טובה (שזה יש גם למי ברז רגילים) והכי חשוב שלא יגרום לקורוזיה ברכיבים מועדים לפורענות. כמובן שמי ברז נפסלים על הסף מכל הבחינות, ובמיוחד בגלל שהם גם מכילים אבנית.
נוזלי קירור פשוטים של אמריקן איגל ודומיהם הם די שקופים ואפשר לראות דרכם למרות הצבע.
נוזלי הקירור האיכותיים יותר הם ממש עכורים.

yair791
27-10-14, 00:43
יאיר מה זה "נוזל קירור רגיל"? פרסטון או אמריקן איגל?
פרסטון עוד בסדר, אמריקן איגל ודומיו זה פשוט מים עם קצת צבע.

לנוזל קירור טוב צריכה להיות נקודת קיפאון נמוכה (שזה באמת לא כל כך רלוונטי למדינה שלנו) , נקודת רתיחה גבוהה, הולכת והסעת חום טובה (שזה יש גם למי ברז רגילים) והכי חשוב שלא יגרום לקורוזיה ברכיבים מועדים לפורענות. כמובן שמי ברז נפסלים על הסף מכל הבחינות, ובמיוחד בגלל שהם גם מכילים אבנית.
נוזלי קירור פשוטים של אמריקן איגל ודומיהם הם די שקופים ואפשר לראות דרכם למרות הצבע.
נוזלי הקירור האיכותיים יותר הם ממש עכורים.

תיקח את הפארפלו ותיראה שבגירסתו המדוללת הוא גם יחסית שקוף
כמו שאמרתי אני מישתמש בהכי פשוט שזה גם זה וגם זה ואני יעלה לך תמונה מחר של המשאבת מים של המיצובישי שלי שהחלפתי כשעשיתי טיימינג והיא יכולה לסחוב עוד המון אבל אם אתה כבר מפרק את כל העולם לא תעשה ??
לגבי הקורוזיה היא קוראת עם כל נוזל קירור בין אם אתה רוצה ובין אם לא

matansab
27-10-14, 01:02
נשמח לראות את התמונה, גם תגיד באיזה נוזל קירור השתמשת וכמה קילומטרים המשאבה עשתה עם הנוזל קירור המדובר.

ואני בטוח שאתה יודע לבד כמה זמן ייקח לחלודה להיווצר עם מים או עם נוזל קירור ייעודי.

davidmzr
27-10-14, 09:45
יאיר, נראה שלא הקשבת לכול מה שאמרתי לך אתמול. :)
לפחות שמעת לי כאשר אמרתי לך שהבעיה בוולוו, לא נובעת ממפסק אורות ראשי או קונקטור פנס ראשי לא תקינים. אחרת היית חוזר הבייתה במונית. :)
לא תוכל לשבור מיתוסים בפורום. רק בטלוויזיה אפשר. ראה את התכנית "שוברי המיתוסים".
הבעיה בין פראפלו לבין נוזל קירור פשוט, אינה במחיר המחיר זניח. אלא בעצם העניין שאין לפראפלו את התכונות שאנשים כעדר הפכו את זה למיתוס.
נסעתי כשלוש שנים בפיאט 98 עם מים מהקולר, ולא קרה נזק או התחממות.
"כל יצרן מגדיר נוזל קירור כזה או אחר כדי שיוכל להרוויח" אהבתי.
חוץ מדיבורים, אף אחד לא הוכיח שחייבים להשתמש בפראפלו.
אז שכול אחד יכניס את הנוזל שבא לו, לפחות זה משפר את ההרגשה.
נא לא לשכוח להביא לי את כריות הבולמים.
דוד.

m1011409
27-10-14, 09:58
דוד, יש שני רבדים במקרה זה.

האם פראפלו הוא מים עם צבע וחסר תכונות נחוצות?
לדעתי לא. אני בטוח שהיצרן התאים את הנוזל לתנאים הנחוצים -
עובדה שהנוזל לא קופא במדינות קרות (כמו מים עם צבע) וכן הרכבים מתפקדים
כראוי עם הנוזל.

האם פראפלו טוב יותר מנוזל קירור איכותי מתחרה?
לא בטוח. עם זאת, היצרן דרש שימוש בנוזל קירור זה ולאור כך שההפרש
במחירים זניח וכן מחליפים נוזל קירור אחת לתקופה ארוכה יחסי, אני באופן אישי
לא רואה שום צידוק למה לא להשתמש דווקא בפראפלו.

רכבים נוסעים שנים ארוכות עם מים מהברז, זה לא אומר שהדבר תקין ובריא לאוטו.
זה שאתה נסעת עם מים מהקולר 3 שנים לא הופך את זה לדבר מומלץ, באותה מידה יכולת
לנסוע 3 שנים בלי לבצע שום טיפול תקופתי באוטו ויש סיכוי שהכל היה בסדר,
היית ממליץ לא לטפל ברכב בכלל?

davidmzr
27-10-14, 10:44
באופן אישי
לא רואה שום צידוק למה לא להשתמש דווקא בפראפלו.


היית ממליץ לא לטפל ברכב בכלל?

אף אחד לא כתב שיש צידוק למה לא להשתמש דווקא בפראפלו.
לגבי השורה השנייה אני תוהה אם לא טיפסת "על עץ" גבוה מידי. :)




משום מה אני הבנתי שהיצרן ממליץ אך ורק על פראפלו , אחרת יש סכנה לראש כי הוא רגיש לכל סוג אחר של נוזל קירור , האם טעיתי ?

אין סכנה לראש והוא אינו רגיש לכל סוג נוזל, העיקר שלא מים מהברז.
הראש מיוצר מסגסוגת שכול ראשי האלומיניום מיוצרים.
דוד.

matansab
27-10-14, 10:46
דוד, חלילה שלא ישתמע שאני מקדש את הפראפלו.
אבל להמליץ על מי ברז זה כבר תמוה.
מי ברז יכולים "לעשות את העבודה" נהדר, ואם באו מהקולר שלך בגינה שאני מניח שיש לו פילטר, אז אפילו יהיו יחסית נקיים מאבנית.
אבל לאורך זמן בוודאות מים יגרמו יותר נזל מכל נוזל קירור ייעודי.

גם בקורוזיה לחלקי מתכת מועדים לפורענות,
וגם בנק' רתיחה נמוכה, שלדעתי גם משפיעה על תופעת המיעור (קוויטציה) שמתרחשת במערכות הידראוליות. באיזורים במערכת שיש בהם ירידה בלחץ, כמו בכניסה למשאבה, בהרחבות פתאומיות בצנרת ובנקודות שמתפקדות כמו סיפון.

yair791
27-10-14, 10:55
אחרי הדברים של מארק על מיים עם צבע היום אחרי שאני חוזר מהמילואים אני מעלה את המנונה של המשאבה הישנה של הטנדר שעבדה עם נוזל קירור הכי פשוט ראוי לציין שהנשאבה הזו צברה יותר מ100 אלף קמ והיא לא מרעישה או דולפת

davidmzr
27-10-14, 10:59
מתן, היכן ראית המלצה על שימוש במי ברז ?.
אם לא ידעת אז תדע, שיש הבדל בין המלצה לבין סיפור.
למה לא ענית לי אתמול לנייד, או חזרת אלי ?.
אל תאמץ את השיטות שלי, לא לענות. :)
דוד.

matansab
27-10-14, 11:10
דוד, קבל סליחתי על כך שקראתי לסיפור שלך המלצה.
היה נשמע כמו אחת.

אתמול כנראה התקשרת למישהו אחר, לא אלי :D

m1011409
27-10-14, 11:12
אף אחד לא כתב שיש צידוק למה לא להשתמש דווקא בפראפלו.
לגבי השורה השנייה אני תוהה אם לא טיפסת "על עץ" גבוה מידי. :)




אין סכנה לראש והוא אינו רגיש לכל סוג נוזל, העיקר שלא מים מהברז.
הראש מיוצר מסגסוגת שכול ראשי האלומיניום מיוצרים.
דוד.

כתבת ליאיר:
לא תוכל לשבור מיתוסים בפורום. רק בטלוויזיה אפשר. ראה את התכנית "שוברי המיתוסים".
הבעיה בין פראפלו לבין נוזל קירור פשוט, אינה במחיר המחיר זניח. אלא בעצם העניין שאין לפראפלו את התכונות שאנשים כעדר הפכו את זה למיתוס.
נסעתי כשלוש שנים בפיאט 98 עם מים מהקולר, ולא קרה נזק או התחממות.
כלומר, אתה לא רואה צורך בשימוש בנוזל הקירור הייעודי.
הגדלת ורשמת במשפט הבא שאתה עצמך (כבעל מקצוע מכובד פה בפורום, שיש למה שהוא כותב
השפעה) בחרת להשתמש במים מהברז/מסוננים.

אפשר להתווכח עד מחרתיים האם פראפלו עדיף על נוזל קירור אחר או לא - מה שבטוח,
על מים מהקולר בגינה או מהברז הוא בטוח עדיף.

לגבי ה"עץ" - לאור דבריך ולאור כך שהעלת כדוגמא לחוסר הצורך בנוזל ייעודי את המקרה שלך,
שהוא בסך הכל מקרה של אדם אחד ויחיד שלא מייצג מדגם כלשהו - דבריך דומים לדבריו של
אותו אדם שאומר שלא צריך לטפל באוטו בכלל, הוא נוסע אז שים דלק וסע לשלום.

אני לא משווה את זה מבחינת אחזקת האוטו, אני משווה את זה מבחינת הנכונות להסיק ממקרה
ואולי מנסיבות מסויימות מאוד על כלל המקרים.

שיהיה ברור - אני לא בהכרח מעודד להשתמש רק בפראפלו.
באופן אישי, אני לא רואה שום סיבה למלא נוזל קירור אחר, פשוט כי מבחינתי
אין לכך שום צידוק הגיוני (ומים מבחינתי בכלל לא באים בחשבון).

אם פראפלו היה עולה לי 300 ש"ח ונוזל קירור אחר איכותי היה עולה 100 ש"ח סביר להניח שהייתי
בודק על כך היטב באינטרנט ובהחלפה הבאה עובר למותג המתחרה.

-----
עריכה:
ראיתי שהבהרת שמדובר בסיפור ולא בהמלצה.
למען האמת, כשאתה כותב על משהו שהוא מיתוס וקשה לנפץ אותו ובשורה הבאה
מעלה סיפור שכיביכול מנפץ את המיתוס, אז לסיפור יש משמעות כלשהי.

בכל מקרה, באמת אשמח לשמוע מהי המלצתך בנוגע לשימוש בנוזלי קירור/מים.

davidmzr
27-10-14, 12:05
לגבי ה"עץ" - לאור דבריך ולאור כך שהעלת כדוגמא לחוסר הצורך בנוזל ייעודי את המקרה שלך,
שהוא בסך הכל מקרה של אדם אחד ויחיד
אוי אצלך זה מקרה אחד ויחיד

שיהיה ברור - אני לא בהכרח מעודד להשתמש רק בפראפלו.
עריכה:
בכל מקרה, באמת אשמח לשמוע מהי המלצתך בנוגע לשימוש בנוזלי קירור/מים.

לא כתבתי שלא צריך להשתמש בנוזל יעודי. אלא רק שלא חייבים.
אולי אתה מארק מקרה של אדם אחד ויחיד. אני מתקן כמה סוגי מכוניות שבחלקם עם ראש אלומיניום.
תשמע מארק היקר, אי אפשר לאחוז בחבל מתוח בשני קצותיו, הנה ההוכחה החלקית, לנכונות של מה שכתבתי. כתבת "שיהיה ברור - אני לא בהכרח מעודד להשתמש רק בפראפלו".
לא איש המלצות אנוכי. אני עוסק יותר באיתור תקלות ותיקונם. :)
דוד.

davidmzr
27-10-14, 12:15
דוד, קבל סליחתי על כך שקראתי לסיפור שלך המלצה.
היה נשמע כמו אחת.

אתמול כנראה התקשרת למישהו אחר, לא אלי :D
תודה רבה רבה למתן על הצלצול ושליחת הקישור.
כבר הזמנתי מאיביי.
דוד.

matansab
27-10-14, 12:30
בכיף,
שמח לעזור.

m1011409
27-10-14, 14:32
אולי אתה מארק מקרה של אדם אחד ויחיד. אני מתקן כמה סוגי מכוניות שבחלקם עם ראש אלומיניום.
תשמע מארק היקר, אי אפשר לאחוז בחבל מתוח בשני קצותיו, הנה ההוכחה החלקית, לנכונות של מה שכתבתי.
אני אדם אחד ויחיד שמקפיד למלא נוזל קירור כדרישת היצרן? באמת?
לא ניראה לי...

אגב, אני הוא לא זה המחזיק בחבל משתי קצוותיו אלא אולי ההפך.
מההתחלה טענתי שלא בהכרח שיש יתרון משמעותי או כלשהו לפראפלו על
פני נוזל קירור איכותי אחר.
למרות זאת, כפי שטענתי גם קודם, אינני רואה צידוק לחרוג מדרישת היצרן באם
מדובר במחיר זהה/דומה.

shay2828
29-10-14, 00:20
אני עם מי קירור כחולים של הונדה.[תוצרת גרמניה].מוכנים לשימוש ללא צורך במהילת מים.

לחבר שלי הייתה הונדה סיויק שנת 96 כמדומני.
הרדיאטור המקורי שלו[תוצרת דנסו] החזיק מעמד עד שנת 2012 בערך,ואז הוא קרס עקב נזילה
שהייתה בתושבת פלסטיק של הרדיאטור.

מכון הרדיאטורים שפירק לו את הרדיאטור לצורך החלפה היה בהלם.הוא הראה לו את הרדיאטור המקורי שלו שהיה ממש חדש.כל הצנורות חדשים ללא שמץ של חלודה.

הוא אמר לו פעם ראשונה שאני רואה כזה רדיאטור.ממש חדש.

גם שהוא עשה טיימניג והחליף את משאבת המים המוסכניק שלו שם לו את המשאבה הישנה מול החדשה ואמר לו אני לא רואה שום הבדל.

davidmzr
29-10-14, 09:16
הנה עוד הוכחה מיני רבות, שלא בכול חייבים להישמע להוראות יצרן.
במשאבת המים יש מסב ומחזיר מים. כמו במנוע שיש מסבים ומחזירי שמן.
כאשר אחד מהם נישחק, לא יעזור לך באיזה נוזל השתמשת.
אם המחזיר נישחק, המשאבה ממשיכה לתפקד כל עוד לא חסר נוזל במערכת. אבל נוזלת/מטפטפת. כאשר המסב נישחק ומקבל שפיל, היא אינה מתפקדת.
קראתי לא אחת בקרספורום שהפארפלו תפקידו לשמור על חום תקין של המנוע.
לדעתי זה קשקוש בלבוש. מי ששומרים על חום מנוע תקין הם רדיאטור, משאבת מים, וונטה יוניט וטרמוסטט תקינים.
בנוסף קומפרסיה שלא ירדה באופן משמעותי.
דוד.

matansab
29-10-14, 11:50
צודק שיש בלאי טבעי שכלל לא מושפע מסוג הנוזל שנמצא בשימוש.
אפשר בבקשה הסבר טכני מדוע קומפרסיה נמוכה תגרום להתחממות?

davidmzr
29-10-14, 11:56
כן אפשר. אבל אני צריך קודם לנסוע דחוף, לתת זריקה נגד כלבת לכוכה כמו בכול שנה.
כבר דחיתי את זה חודש ימים. :)
דוד.

yair791
29-10-14, 13:15
דוד דבר איתי לגבי שישי הקרוב

davidmzr
29-10-14, 13:53
חוסר או עודף קומפרסיה גורמים להתחממות המנוע.
במקרה של רינגים שחוקים או שסתומים שלא אוטמים כראוי, המנוע מתאמץ יתר על המידה להסיע את הרכב.
במקרה של ראש נמוך/מושחז יתר על המידה, המנוע מתאמץ לדחוס בשל שינוי ביחס הדחיסה. בכול נפח מנוע יש יחס דחיסה שונה. יחס הדחיסה אינו גובה הקומפרסיה הנמדדת. אלו שני דברים שונים שיש קשר בינהם.
כאשר המנוע לא עובד במלוא כוחו הוא יוצר חום בשל המאמץ בעיקר בזמן תאוצה.
נניח לרגע שיש לנו בשלושה צילינדרים קומפרסיה 150 PSI וברביעי 90. הדבר יגרום לאיבוד כוח ומאמץ. המאמץ בשני המקרים הנ"ל "מתורגם" לחום.
לדוגמה, קח מקדחה וקדח שני חורים בברזל. בחור הראשון תן למקדחה לקדוח בלי ללחוץ עליה. בחור השני לחץ חזק. בדוק באיזה מבין הקידוחים התחממה יותר. בעצם לא צריך לקדוח, בחור שלחצת יותר תהיה יותר התחממות של המקדחה. :)
יש עוד דברים להוסיף בנושא. הפעם נסתפק בזה.

דוד.

matansab
29-10-14, 14:04
איך שאני מבין זאת, חימום היתר נגרם בעצם בגלל הצורך של הנהג לפצות בהעלאת סלד בגלל חוסר הכוח.
אם כך, אז כל בעיית סחיבה צריכה לגרום לחימום יתר. אבל זה לא כך בפועל. אם אתה זוכר הגעתי אליך לרחובות עם הפונטו שלי בצב קשה, פלאג ניתך + איבוד ניצוץ, הייתי צריך למשוך סלד כדי להצליח להביא את האוטו עד לרחובות. אך המנוע לא התחמם יותר מהרגיל.

הסבר בבקשה ;)
אגב, בנוגע למה שביקשת ממני במייל, אני מציע שתבדוק אצל ברלו חלפים שפירסם כאן בפורום, יש לו מבחר מאוד גדול של חלפים ואולי יוכל לעזור לך למצוא מה שאתה מחפש במחיר שאתה מחפש. אני גם כרגע סוגר אצלו הזמנה.

davidmzr
29-10-14, 14:45
אין לי הסבר למה שקרה אצלך. ואני אפילו לא זוכר אם באת בחורף או בקיץ.
יש לזה חשיבות. דבר אחד ברור, חיכוך ומאמץ קיצוני, גורם להתחממות המנוע.
אני מדבר על התחממות כתוצאה של חיכוך יתר במנוע, ואתה על תקלה חשמלית.
מי "יכול עליכם" אתם הסטודנטים ?. :)
מדבריך הבנתי שברלו זול יותר מאיביי. לא מאמין. אבל בכול זאת אנסה לדבר איתו.
אגב, האישה מסכימה לך שתחזור ב- 9 בבוקר ממסיבות ?. :)
יאיר, תזכיר אתה לעידן, ואני אדבר עם בעל הספייס. נקווה שנצליח להוציא את שניהם לפני כניסת השבת.
מתן, תודה על הכול בחור יקר.
דוד.

matansab
29-10-14, 14:58
חוסר קומפרסיה לא גורמת לחיכוך יתר, זה שהמנוע עצלן יותר והנהג לוחץ על הגז כדי לפצות על כך, גורם לחיכוך יתר.
אם כך, אז מה זה משנה אם הבעיה היא חשמלית או לא? התוצאה צריכה להיות זהה.

בוודאי שחשוב אם מדובר בחורף או קיץ, אפילו עשיתי קורס במעבר חום כדי להסביר בדיוק למה :D
לדעתי היה מדובר בקיץ כי זכור לי ששלחתי לך הודעה פרטית יום קודם לכן כשהייתי ביום הולדת של האחיינית של אשתי. לא, אני לא זוכר מתי נולדה, אבל אני זוכר שישבנו בגינה, אז בטח זה לא היה בקור :D

ברלו נתן לי הצעה למשאבת מים של VALEO ב-160 ש"ח. זה יותר זול מאיביי :)
בחלפים של רכבים ישנים איביי לא כל כך אטרקטיבי.

האישה לא מסכימה ועד עכשיו עושה פרצופים, אבל עוד מעט בטח יקרה משהו אחר שירגיז אותה והיא תשכח מהמסיבת רווקים :D
אגב, תהיתי לעצמי אם נכון היה לקרוא לזה מסיבת רווקים. מתוך תשעה אנשים, שישה היו נשואים, כולל החתן עצמו שלכבודו המסיבה. (כבר התחתן בפראג ועכשיו עושה מסיבה בארץ)