View Full Version : מיואש ( הנעת רכב )
שוב שלום לכולם ,
לצערי כל שבוע אני צריך לפתוח פוסט חדש , אז בפוסט השבועי אני פונה אליכם בשאלה הבאה :
מאז שהפיאט אצלי (8V 1.2 2001 ) כחצי שנה , היו לי בעיות הנעה (בעיקר כשהרכב חם ומגיע לטמפ' עבודה ) בשעות הבוקר הרכב היה מניע מצוין , לאחר בדיקות ארוכות התברר שהאלטרנטור תקול ולא נתן טעינה למצבר , האלטרנטור שופץ והיה נראה שהבעיה הסתדרה .
כשבועיים לאחר השיפוץ אני ממשיך בשגרת הנסיעות הרגילה והבעיה חזרה , רק שהפעם הטעינה מצוינת אך הרכב עדיין מתקשה להניע כשהוא חם ( טמפ' עבודה רגילה ) ופשוט כאילו אין לו כח (בדר"כ הוונטה נכנסת לפעולה לפני ההנעה כי הרכב דומם כמה דק' לפני ההנעה ) שם סוויץ' נותן לו כמה שניות מנסה להניע וכל המחוגים נופלים ואז הרכב מניע אחריי שניה / 2...
יש לציין שהסחיבה של הרכב מצויינת , אני עובד במשלוחים והבעיה מופיע כמעט כל פעם שאני מנסה להניע את הרכב ישר אחריי שאני מדומם אותו ...
יש לציין שהרכב מטופל הייטב ומטופל מצוין , לא מזמן הוחלפה משאבת המים , הרכב לא מתחמם ולא כלום הכל עובד כמו שעון רק ההנעה הורסת את הכל ... אשמח לשמוע את דעתכם
תיבדוק את המצבר לך לחשמלאי שיבדוק את תקינות המצבר
אבל אם המצבר לא היה תקין אז בבוקר הוא היה מתקשה להניע.. והוא מניע מצוין גם כשהרכב עומד יומיים בלי שיניעו אותן.. התופעה מתרחשת שהרכב חם.. אין שום תקלת מחשב ונראה כמו בעיית חשמל כלשהי..
אגב אם הרכב חם , אני מכבה וישר מניע זה הגיוני שהוונטה מתחילה לפעול ביחד עם הסוויץ׳? יש לציין שהרכב חם ולא מעבר לאמצע.
תיבדוק את המצבר:rolleyes:
ושוב אני שואל את השאלה הבאה... איך המצבר קשור אם כל בוקר אחרי לילה או 2 שלא הנעתי את הרכב הוא מניע פיקס וחלק? אבל דווקא אחרי מספר נסיעות / הנעות זאת התופעה
לא מצבר, לא אלטרנטור שהחולף כנראה לשווא, ולא נעלי דפנה. :)
הבעיה שלך היא בסטרטר שכאשר הוא חם , העוגן משפשף בשדות.
אם אני לא טועה כבר דיברת איתי בעניין תקלה, לא זוכר איזה.
כדי לבדוק אם אכן כך, (אני בטוח שכך) כאשר הרכב לא מניע, שפוך ליטר וחצי מים מבקבוק על הסטרטר תמתין שתי דקות ותניע.
דוד.
דוד,
מה שכתבת הגיוני, למעט מה שהוא כתב לגבי נפילה של כל השעונים בלוח.
אמרצו, יכול לפרט קצת יותר לגבי התופעה?
חשבתי על זה דוד , מה שבאמת מוזר המקום בו שיפצתי את האלטרנטור שלי משפצץ גם סטרטרים , איך הוא לא הבחין בבעיה ( אם זאת היא באמת ) הריי היה יכול לתת לי מחיר כפול וזהו ...
חוץ מזה אין צורך לשפוך מים חמים על הסטרטר האוטו יניע ככה או ככה פשוט קשה לו , ודוד זה קשור איכשהו לוונטה? כאשר הרכב דומם והונע כ-2 דק' לאחר מכן הוונטה נכנסת לפעולה כי המנוע עדיין חם ( ואז בדר"כ מתחיל כל הסרט )
אל תקשור בין הוונטה לקושי בהנעה.
אם אתה לא מקבל את הבדיקה הפשוטה שכתבתי לך, האלטרנטיבה היא לבדוק צריכת זרם של הסטרטר ברגע שהוא מתקשה להניע.
אבל את זה צריך לדעת לבצע.
דוד.
אני יוכל לדעת ולבדוק זאת רק שבוע הבא ביום א' אחרי החגים האלה כי הכל סגור עד אז ...
ואני אנסה את הבדיקה עם המים והסטרטר .. אגב, האלטרנטור שופץ כי בדקנו במוסך במכשיר וראיתי שהמצבר לא מקבל טעינה ( כשהרב מונע עם מזגן ואורות הטעינה מראה 11.8 - 11.5V , ולאחר השיפוץ זה היה על 13.7 קבוע , אבל שבועיים בערך לאחר השיפוץ לא היה שום קושי בהנעה גם עם מזגן פועל וגם עם אורות ..)
מזגן ואורות לא פועלים בעת ההתנעה, כי הממסרים שמפעילים אותם לא מקבלים מתח מהסוויץ' בעת סיבוב המפתח.
לא תיארת מה התופעה שאתה מרגיש...
יכול להיות גם קורוזיה על החיווט לסטרטר (אותו קו לאלטרנטור). האם האלטרנטור נבדק על TEST BENCH לפני השיפוץ?
דוד,
מה שכתבת הגיוני, למעט מה שהוא כתב לגבי נפילה של כל השעונים בלוח.
אמרצו, יכול לפרט קצת יותר לגבי התופעה?
למעט ?. להפך נפילת כל השעונים, מצביע על צריכת זרם גבוהה של הסטרטר בזמן הנעה.
אמרצו, נא לא לבלבל אותי בערב החג. :)
אין מצב שנסעת תקופה עם טעינה של 11.5V. בפרט שאתה עוסק במשלוחים, ששם הנעת לפחות 10 פעמים ביום. מזמן הרכב היה נכבה ולא מניע.
בשורה האחרונה, נכנסת למוסך בשל קושי בהנעה, הוחלף אלטרנטור והתקלה לא חלפה.
במחשבה שנייה, עזוב את את המים חבל לבזבז. :).
חזור למוסך ובקש בדיקת זרם לסטרטר.
חג שמח לכולם.
דוד.
קשה לי להאמין שהבעיה היא במנוע הסטרטר, אני הייתי מהמר על חיווט לא תקין. אצל אבא שלי הייתה אותה תופעה בדיוק וכבר רצה לרוץ להחליף סטרטר.
עצרתי אותו כי מה שקרה זה שהסטרטר פשוט הפסיק לתפקד, בלי נקישות מהבנדיקס או כל דבר דומה.
על מנוע קר זה לא היה קורה. לאחר התחממות - נאדה.
הגעתי למסקנה שהוא לא מקבל מספיק זרם (להבדיל מצריכת זרם גבוהה מדי שלו) ובסוף אכן מצאתי שהחיבור בנעל הכבל של המצבר (מקורי, בן 12) פשוט נאכל מקורוזיה ולכן לא עבר מספיק זרם למנוע הסטרטר.
החלפת נעל כבל פתרה את העניין באופן מיידי.
אני לא אומר שזה בהכרח המצב אצל פות"ש, אבל כדאי שיסביר מה התופעה בדיוק.
דוד כמה דברים , הבעיה כן נפתרה למשך שבועיים , הרכב היה מניע ללא קושי בכלל .
הבעיה חזרה אתמול פתאום , ז״א שלפרק זמן קצר (שבועיים) הבעיה נעלמה .. ביום א׳ אני יחזור לחשמלאי שיבדוק שוב למרות שאני כבר לא יודע מה לעשות זה מציק מאוד ... ואגב אני מניע את הרכב כ-30 פעם ביום לפחות :/.
ושמר, אני אנסה בזהדמנות לנסות לצלם את זה בווידאו ולהעלות..
תחשוב שאני נכנס לרכב , שם סוויץ ממתין כמה שניות שהנורות יתכבו .. מנסה להניע והוא מתקשה נותן סיבוב המחוגים עולים יורדים ופתאום הוא מניע אחרי ניסיון קשה , יש לציין שזה תמיד קורה שהוונטה נכנסת לפעולה והמנוע חם..
https://www.youtube.com/watch?v=nyapyblIswI
ערב טוב חברים ושבת שלום , צירפתי סרטון קצר של מספר הנעות שביצעתי ברכב כשהוונטה פעלה , שימו לב להנעה מס' 3 .. זה עוד בסדר בדרך כלל זה תקוע ומאבד כח ..
nyapyblIswI
ערב טוב חברים ושבת שלום , צירפתי סרטון קצר של מספר הנעות שביצעתי ברכב כשהוונטה פעלה , שימו לב להנעה מס' 3 .. זה עוד בסדר בדרך כלל זה תקוע ומאבד כח ..[/QUOTE]
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.