התחבר

View Full Version : חוות דעת על פיאט בראבו דואלוגיק 1.4 120 כ"ס


EladMalka
12-10-14, 00:51
כותרת.
דרך אגב, אני חדש בפורום אז נעים מאוד. ראיתי שיש פה קהילה ממש סבבה והתלהבתי מזה מאז שרכשתי תפיאט הראשונה שלי חח
אני רוצה לדעת יתרונות, חסרונות, על התיבה הרובוטית, האם שווה את המחיר שהוא נע בין 40 ל60 אלף בין השנים 2009-2011?
אני בתור אחד עם פיאט פונטו ספייס 2005 80 כ"ס מרוצה ברמות למרות הקילומטראז הגבוה הוא שמור ועולה לי עליות ממש יפה.
אני גר באיזור המושבים בצפון אז אני לוקח בחשבון שאני רוצה רכב טוב שיסחב לי בעליות והגעתי איכשהו לפיאט בראבו.
אז מה אתם אומרים?

רפי לין
12-10-14, 01:35
יש לי בראבו כזאת (2010) עם הילוכים רובוטיים שאני (אנחנו) נהנים ממנה מאוד וזאת בגרסה המאובזרת יותר (סאנסיישן).
מנוע 1.4 טורבו הנו עם 120 כ"ס חזק ונעים והרכב עולה יפה ובקלות עליות, אחיזת הכביש שלו טובה מאוד (גם צמיגים טובים) ההילוכים הרובוטיים מפתיעים לטובה והישיבה בו נוחה.
החסרונות שאני מוצא בה הנם שמע' השמע שכוללת חיבור בלוטות לטל' הנייד אינה כוללת מסך מולטימדיה שמאפשר גם חיוג החוצה (יש כן אפשרות בחיוג קולי), GPS מובנה וכו'.
חסרון קטן נוסף הנו בהגה החשמלי שבנסיעה במצב ישר התחושה בו כאילו הוא קצת תקוע.
בגלל החלון האחורי הקטן וקורות (http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=591) D הרחבות, הראות בנסיעה לאחור גרועה אבל חיישני רברס ו/או מצלמת רברס משפרים זאת ואני רואה הרבה מכוניות מודרניות עם עיצוב חלון אחורי קטן שכזה.
החסרונות האלו הם קטנים לעומת שפע היתרונות שכבר הוזכרו פה כשלזה מתלווה, להפתעתי, גם גורם נוכחות חזק שלא הייתי מודע לו עד שראיתי שאני מקבל תגובות מאנשים על מראה המכונית היפה ומבטי השתאות וחיפוש סמל המכונית כדי לזהותה.
בברכה - רפי לין

nadavcopy
12-10-14, 10:59
יש לי 2009 בדגם מגניפיקו (המאובזר יותר יעני).
אחלה רכב, צריכה ממוצעת 1-10 (אני גר בכרמל, אז הרבה עליות ירידות מההר).
זריז, נח אבל טיפה קטן (יש לי ילד בן 7 חודשים- נכנס כסא תינוק ועגלה, אבל קצת צפוף).

ההגה מאפשר מצב עירוני, שהוא רך יותר. חבל שאין אופציה להגה קשה יותר.
בשורה תחתונה, אני מאד מרוצה. רכב יפה, זריז, נח, הגיר הרובוטי בסדר גמור ואין סיבה לחשוב פעמים, בטח לא במחיר הזה.

EladMalka
12-10-14, 17:55
תודה רבה לכם :-)
כבר הרגשה הרבה יותר בטוחה לפני קניה.
עוד שאלה - האם הסאנסיישן היא רמת גימור יותר בטיחותית מהמגניפיקו?

רפי לין
12-10-14, 18:53
משנת 2010 רמת הגימור הגבוהה יותר נקראת "סאנסיישן" ויש בה רדיו עם מע'
blue&me (שקע USB בלוטות ועוד), חלונות אחוריים כהים (מאוד), חישוקי מגנזיום וצמיגים במידה משופרת, פנסי ערפל עם עקיבה.
מבחינה בטיחותית כל רמות הגימור דומות. דגם המגניפיקו הנהו בשנים 2007-2009 (לארץ יובאו רק ב 2009) ואיני יודע אם בהם יש מע' ESP.
בברכה - רפי לין

nadavcopy
13-10-14, 09:41
למגניפיקו יש USB, מערכת בלוטות', חלונות כהים, שליטה על ההילוכים מההגה, מגנזיום, פנסי ערפל ובקרת אקלים.
אין ESP או HILL HOLD. לגבי כריות אוויר אני לא בטוח אם יש 2 או 4.

EladMalka
29-10-14, 23:41
ומבחינת הגיר הרובוטי הוא אמין? מישו נתקל בתקלות מסויימות?

רפי לין
30-10-14, 00:10
אני יודע שזה גיר רובוטי כמו באלפא רומאו והוא נחשב לאמין מאוד.
כאן יש חוות דעת מפורטת של מי שהייתה לו פיאט בראבו כזאת:
פרידה מהרכב הטוב ביותר שהיה לי עד כה - פיאט בראבו

יש את הטלפונים האלה שכבר כשאתם רואים אותם על הצג של המכשיר שלכם אתם יודעים שבשורות טובות אתם לא תקבלו. כזה היה הטלפון שקיבלתי בשבוע שעבר מאלבר, הבנתי שזה הזמן להיכנס לכוננות ספיגה. ואכן, אשר יגורתי בא: נציג אלבר ששוחח עמי הורה לי לסור לסניף ולהחליף את בת הלוויה הנאמנה והמהנה שלי בשנתיים האחרונות - פיאט בראבו - במשהו אחר. הסיבה: היא כבר צברה קילומטראז' נכבד והם מעוניינים למכור אותה.
לא הועילו כל ניסיונות השכנוע שלי שהרכב תקין לגמרי והולם באופן מושלם את הצרכים שלי, הפור נפל והיא חייבת להימכר.
היום היא הוחזרה וזה הזמן לעצור ולחשוב על התקופה הנפלאה שהיתה לנו:

קיבלתי אותה בדיוק לפני שנתיים ו-128K ק"מ, כשהיא היתה בת ארבעה חודשים וברזומה שלה מעט יותר מ-4,700 ק"מ. מסתבר שאלבר מחלקים את הקטגוריות שלהם לפי נפח מנוע, ובגלל שהיא בנפח 1.4 אז התברר לי שהיא באותה קטגוריה כמו פורד פיאסטה, יונדאי I20 ועוד שאר שיקוצים מוטוריים. ברגע שהבנתי שאני יכול לקבל אותה, נתתי בגז ועפתי מהסניף בנתב"ג לפני שמישהו ישים לב שנעשתה כאן טעות ויגיד לי לחזור. לשמחתי, זאת לא היתה טעות ואף אחד לא אמר לי לחזור.
אז כן, המנוע הוא אומנם רק 1.4, אבל בניגוד לשאר הזוועות האחרות הוא גודש. תוסיפו לזה תיבה רובוטית בעלת ששה הילוכים ומומנט בריא (19 קג"מ) וסופר זמין, ותבינו שכשאני כותב שנתתי בגז, אז באמת נתתי בגז

למרות שהיא היתה ברמת גימור דינאמיק, האבזור היה בסה"כ די נדיב ואפילו חריג, בטח כשזוכרים שמדובר ברמת האבזור הנמוכה: בקרת אקלים אלקטרונית מפוצלת, תא קירור, מחשב דרך מפורט ועוד כל מיני שטויות חביבות. אבל עם כל הכבוד, אבזור זה לא הקלף החזק שלה. את הדיבידנד האמיתי שלה היא משלמת ברגע שמשלבים הילוך ומשחררים את הבלמים: למרות שהתיבה הרובוטית היא מושא ללעג ולקלס עבור כל מיני מביני עניין מטעם עצמם, בפועל היא פועלת בצורה מושלמת, רמת הטלטולים שלה בנסיעה מנהלתית כמעט ואינה קיימת ובאופן כללי כמעט ולא הגעתי למצב שבו באמת נדרשתי להתערב בעבודתה, פשוט מפני שהיא עשתה בדיוק מה שרציתי שהיא תעשה.
הבלמים מצויינים ואינם דועכים גם בבלימות חזקות. הרפידות הוחלפו אחת ל-30,000 ק"מ, וזאת הנקודה לציין לטובה את הרפידות המקוריות (מתוצרת מגנטי מרלי) ואת עליונותן על התחליפיות (באופן אישי התנסיתי ב-REMSA שהיו סבירות ותו לא).
ההגה בעל תגבור חשמלי, ולמרות זאת הוא אחד הטובים שיצא לי לחוות. הוא אינו מקמץ במידע ובאופן כללי נוסך תחושת בטחון שמאפשרת לתקוף פניות ללא חשש. מה שכן, ברגע שהפרונט אינו מכוון, משהו מחדוות הנהיגה הולך לאיבוד ולכן חשוב מאוד להקפיד בעניין הזה.

כידוע, אני תמיד מקפיד לנהוג במהירות החוקית, אבל מישהו סיפר לי שבמהירויות גבוהות מאוד הבראבו אומנם אינה מרגישה מנותקת לחלוטין מהכביש, אבל עדיין מתנהלת בקלילות הראויה להערכה. מעבר לכך, הספקו המרשים של המנוע בשילוב תיבת ההילוכים המוצלחת גורמים לכך שלנהג קל מאוד למצוא את עצמו נע במהירות שיש מצב שהוא כלל לא התכוון להגיע אליה. שד משחת.

בקרת יציבות - לאחר שבליל חורף סוער היא הצילה אותי מפגיעה ודאית במעקה בטיחות, אין מצב לרכוש רכב ללא המערכת מצילת החיים הזאת. חוץ מזה, כשהיא כבויה עליכם להיות ערים לעובדה שבכל יציאה הגונה מהרמזור תשאירו אחריכם שכבה נאה של גומי על הכביש.

הדבר היחיד שהייתי משנה בה הוא מושב הנהג, שפשוט אינו נוח לנסיעות ארוכות. מצד שני, זה באמת בטל בשישים לעומת שאר היתרונות שלה.

לכל מי שמחזיק בפיאט בראבו אומר שקשה מאוד למצוא מכוניות ברמת המחיר שלה שמספקות את אותו פאן, עיצוב ונוחות כמו שלה, בטח בעידן שבו המחשב השתלט באופן כמעט מוחלט על עולם הרכב והמכוניות נוטות להיות היום מאוד סינטטיות, ולכן שמרו עליהן והפיקו מהן הנאה ככל שתוכלו - יום יבוא וכבר לא יהיו עוד כאלה.

ולך, 11-115-79, כל שנותר לי זה לומר תודה ענקית על התקופה הנפלאה שהענקת לי. מחזיק לך אצבעות שהאדם הנכון יגאל אותך מעולם ציי הרכב ויפנק אותך באופן שאת ראויה לו. תמיד אזכור לך חסד נעורים.

בברכה - רפי לין

EladMalka
12-11-14, 05:46
כיף לשמוע שזה אוטו חוויה... מפחיד אותי שאתבאס על התיבה למרות שאין לי בעיה עם רובוטית. מה עם צריכת הדלק שלה ומה הכמות של המיכל דלק שלה?

רפי לין
12-11-14, 10:38
קיבול מיכל הדלק הנו 57 ליטרים.
צריכת דלק מעולם לא מדדתי.
בברכה - רפי לין

System_X
12-11-14, 20:44
אני גם עומד בפני האופציה לרכוש אחת, הכל נשמע טוב ויפה אבל - משיטוט ברשת באנגלית ובעברית הגיר הרובוטי לא נשמע כ''כ אמין, בחו''ל יש לא מעט שרשורים על תקלות בק''מ דיי נמוך, החלפת קלאץ' שגרתית עם החלקים שצריך להחליף עומדת על כ 4 אלף ש''ח. החלפה לא מקצועית ולא יסודית בחלק מהמקרים גרמה לנזילת שמן על הקלאץ' ומכאן שוב תהליך של פרוק הגיר. נתקלתי גם במקרים של שיפוץ גיר בעלות של כ 7-9 אלף ש''ח.
שאר הטיפולים השגרתיים דיי זולים (טיימינג 1000 ש''ח בערך וכו').

אני בהחלט בעד הרכב וכרגע מחכה לבדוק בראבו 2009 ברמת גימור מגניפיקו.

nadavcopy
17-11-14, 10:33
יש לי אחת כזו.
אני גר בחיפה ויוצא לי צריכת דלק של 10-11 קמ"\ל בממוצע.
אני עומד על 88K ק"מ וטפו טפו בינתיים הכל תקין.