View Full Version : חשש לראש מנוע + שאלה נוספת
שלום לכולם,
אני סטודנט בן 22 ואינני מבין גדול בפרטים הטכניים.
ברשותי פונטו עם גיר רציף, מנוע 16V שנת 2005, עברה קילומטראז' מכובד של 172K.
2 שאלות בפי:
1) האם הסממנים הבאים מצביעים על ראש מנוע בהכרח?
* האוטו רועד בחוזקה במצבים מסויימים.
* המנוע לא נשמע אותו הדבר והאוזן שלי מנוסה, נשמע שהוא מתאמץ יותר.
* יש צליל חזק מאד של תנועת מים בדשבורד וזאת למרות שני ניקוזי אוויר שהעבירו במוסך. כשאני אומר חזק אני באמת מתכוון לזה.
2) כמה יעלה שיפוץ גיר (בערך, כמובן) לרכב שלי?
תודה רבה וחג שמח, מקווה שגם לחשבון הבנק שלי.
הרעש של המים יכול להיות בגלל שהרדיאטור חימום קצת סתום או בגלל כניסת אוויר למערכת המים
צריכם לעשות ניקוז אוויר ולבדוק שאין נזילת מים מאיזה צינור או משאבה ולנקות את הרדיאטור
בנוסף צריך לבדוק שאין בריחת קומפרסיה למים ושאין "טחינה" בשמן
לגבי שיפוץ גיר
הגיר שלך זה גיר רציף ויש בודדים בארץ שמיתעשקים עם גיר רציף אם הלך הגיר אז זרוק את הרכב או תביא גיר מפרוק וזה לא מחייב שהוא יחזיק המון זמן
תודה רבה על התגובה, אשמח לקבל דיעות נוספות.
הגיר שורק כשאני מאיץ עד מהירות 50 קמ"ש בערך ואז השריקה קטנה לכמעט לא מורגשת.
כשאני מאט ומגיע למהירות 50 ומטה השריקה חוזרת להישמע בבירור.
עסק עד כדי כך יקר?
דיעות נוספות לא ישקפו את המצב העגום.
מה שיאיר כתב אכן נכון. אנשים משביתים את הרכב בגלל תקלות כאלה.
התיקון עובר את מחיר הרכב, הכוונה לראש מנוע וגיר.
יאיר, ראה את השיגעון החדש של ארז. לא יודע היכן הוא מוצא את המכוניות המיוחדות האלה. מסוג המכוניות הבודדות בארץ.
דוד.
כן סיטרואן AXGT-1.4 מודל 92.
עבר הבוקר את הטסט ללא שום הכשלה, מלבד פילטר פתוח שהוחלף במקום (היה בתא המטען).
חשבת שניגמר ?. עכשיו ארז מחליף את המנוע ל-1.6 שני קרבורטורים.
לא עזרו לי כל הדיבורים שיחדל מכך. יש "מחלות שאין להם תרופה". :)
בחיים לא ניתקלתי, ראיתי בכביש, או תיקנתי רכב כזה.
דוד.
הפחנוע הזה נחשב דווקא לאחת ממכוניות הכיף לשקל היותר טובות, כל עוד יש מספיק אזיקונים להחזיק את כל החלקים (בעיקר פנים הרכב) במקום.
עולה עליה הAX ספורט, מכוונת עוד טיפה לשגעון (אאל"ט הגיעה במקור עם מנוע 1600 וקרב' כפול).
אפס משקל, כיול מתלים כמו שפז'ו ידעו לעשות פעם, הגה שמרגיש כאילו אתה מחובר לכביש, מנוע עם הספק סביר...
בקיצור - אחד הדברים הקרובים לקארטינג חוקי לכביש אשר לא עונה לשם מיני קופר (של פעם, לא הבהמה שב.מ.וו מייצרים).
כיף טהור, כל עוד לא מתפרק.
יום אחד נסעתי עם שמוליק (ארז מכיר)בפחנוע הזה פשוט אוהל טס.
באמצע אמרתי לו שמוליק תעצור ירדתי מהרכב והלכתי ברגל
אומנם מהיר אבל ....
הקיצר אחרי שהוא הבין קנה איזה ציטרואן טורבו מקורית היה כיף
דוד תשמור בננות הטובות ביותר בארץ אצלך
למיטב זכרוני, הסיטרואן היחידות שהגיעו מקוריות מהמפעל עם טורבו היו הקסנטיה אקטיבה טורבו, CX GTI 25 TURBO והBX 4TC.
יש שתי קסנטיות בארץ, CX בודדות, אם בכלל והBX לא הגיעה ארצה ובכל מקרה יש בודדות בעולם.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.